معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و جام آتش

عکس جلد کتاب هری پاتر و جام آتش
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و جام آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و جام آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هری پاتر و جام آتش

کتاب هری پاتر و جام آتش، نوشته‌ی جی. کی. رولینگ، چهارمین قسمت از مجموعه‌ی مشهور و پرفروش هری پاتر است. در این کتاب، هری به‌ طور ناخواسته وارد مسابقه‌ی سه‌جادوگرون می‌شود که در آن نماینده‌های سه مدرسه‌ی جادوگری با هم به رقابت می‌پردازند. مجموعه‌ی هری پاتر را می‌توان یکی از مهم‌ترین داستان‌های فانتزی در سال‌های اخیر به‌شمار آورد.

درباره‌ی کتاب هری پاتر و جام آتش

کتاب هری پاتر و جام آتش (Harry Potter and the Goblet of Fire)، با یک کابوس شروع می‌شود. هری خواب می‌بیند لرد ولدمورت زنده است و با ترس و وحشت از خواب بیدار می‌شود. این بیدار شدن با درد شدید زخم پیشانی هری همراه است که او را بیشتر می‌ترساند. هری بی‌اختیار به یاد دفعات قبلی می‌افتد که زخم روی پیشانی‌اش درد گرفته بود و چون نمی‌داند معنای این درد چیست، نامه‌ای به پدرخوانده‌اش، سیریوس بلک می‌فرستد. زمانی که هری و دوستانش در فینال جام جهانی کوییدیچ، نشان شوم ولدمورت را در آسمان می‌بینند، به این نتیجه می‌رسند که شاید خوابی که هری دیده واقعیت داشته باشد.

در ادامه‌ی کتاب هری پاتر و جام آتش و با بازگشت بچه‌ها به هاگوارتس، متوجه می‌شوند مدرسه‌شان میزبان مسابقه‌ای به نام «رقابت سه‌جادوگرون» شده است که در آن نمایندگانی از سه مدرسه‌ی جادوگری، با هم به رقابت می‌پردازند. وظیفه‌ی انتخاب این نمایندگان، برعهده‌ی یک شیء جادویی به نام جام آتش است که از هر مدرسه، شایسته‌ترین فرد را انتخاب می‌کند. هری با اینکه دوست دارد توسط جام آتش انتخاب شود، می‌داند که به‌علت سن کمَش انتخاب نخواهد شد. جام آتش از هر مدرسه یک نفر را انتخاب می‌کند، ولی زمانی که همه احساس می‌کنند کارِ جام آتش به پایان رسیده، به‌شکلی باورنکردنی، جام آتش نام هری را اعلام می‌کند و هری وارد رقابت سه‌جادوگرون می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و جام آتش

جی. کی. رولینگ (J. K. Rowling) در کتاب هری پاتر و جام آتش، جهان جادوگری را بیشتر از کتاب‌های قبلی می‌کاود و بسیاری از جنبه‌های این جهانِ شگفت‌انگیز را نشان می‌دهد. این مسئله را در تعداد صفحات کتاب نیز می‌توان مشاهده کرد که نزدیک به دو برابرِ تعدادِ صفحات جلدِ اول این مجموعه است. از طرف دیگر، جی. کی. رولینگ مضمون پیش‌داوری و تعصب‌های نژادی را نیز در این کتاب بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهد که آن را می‌توان در تلاش‌های هرماینی در کمک به الف‌های خانه‌زاد مشاهده کرد.

کتاب هری پاتر و جام آتش توسط آرزو مقدس ترجمه شده و نشر پرتقال آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هری پاتر

هری پاتر را می‌توان یکی از مشهورترین مجموعه کتاب‌های فانتزی در سال‌های اخیر دانست. داستان این مجموعه، در جهانی رخ می‌دهد که در آن جادو وجود دارد و جادوگران در طول تاریخ در کنار انسان‌های عادی زندگی می‌کرده‌اند. این مجموعه که مشتمل بر هفت رمان است، در بازه‌ی بین 1997 تا 2007 نوشته شد و ماجراهای پسر جادوگری به نام هری پاتر و دوستانش ران ویزلی و هرماینی گرنجر را روایت می‌کند که در تلاش‌اند جلوی جادوی سیاه و تاریکِ لُرد وُلدمورت را بگیرند. تاکنون بیش از 600 میلیون نسخه از کتاب‌های مجموعه‌ی هری پاتر در جهان به فروش رفته‌اند و این مجموعه به بیش از 80 زبان ترجمه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب هری پاتر و جام آتش

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ (فروش بیش از 60 میلیون نسخه در جهان)
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی هوگو برای بهترین رمان
  • برنده‌ی جایزه‌ی قلم‌موی سرخ‌پوستی
  • برنده‌ی جایزه‌ی Oppenheim Toy Portfolio
  • انتخاب‌شده توسط وب‌سایت The Guardian به‌عنوان یکی از 100 کتاب برتر در قرن 21

نکوداشت‌های کتاب هری پاتر و جام آتش

  • کتاب هری پاتر و جام آتش یکی از شفاف‌ترین کتاب‌های این مجموعه است که دامنه‌ی وسیعی از شخصیت‌ها را در خود جای داده است. (Book Analysis)
  • این کتاب عالی است. بسیاری از شخصیت‌های آن جالب‌اند و برخی شما را به خنده می‌اندازند. (The Guardian)
  • کتاب هری پاتر و جام آتش با یک مسابقه‌ی هیجان‌انگیز کوییدیچ آغاز می‌شود و با یک مسابقه‌ی جادویی دیگر که به دلایل دیگری مهیج است تمام می‌شود. (Kirkus Reviews)
  • جی. کی. رولینگ در این کتاب نشانه‌های کوچکی را قرار داده است که هر خواننده‌ای را بعداً شگفت‌زده خواهند کرد. (Publishers Weekly)
  • کتابی بسیار طولانی از سوی جی. کی. رولینگ که علاقه‌مندان به ژانر فانتزی را ناامید نخواهد کرد. (Fantasy Book Review)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب هری پاتر و جام آتش

همچون کتاب‌های قبلی مجموعه‌ی هری پاتر، بر اساس این کتاب نیز فیلمی هم‌نام با کتاب ساخته شده. کارگردانی فیلم هری پاتر و جام آتش را کارگردان انگلیسی، «مایک نیوول (Mike Newell)» بر عهده داشته. او هم مسیر آلفونسو کوارون در جدی‌تر کردن فضای فیلم را ادامه داد و به همین علت مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. بازیگران فیلم‌های قبلی، در اینجا نیز در نقش‌های قبلی‌شان ظاهر شدند ولی شاید مهم‌ترین بازیگر این فیلم را بتوان بازیگر مطرح و برجسته‌ی انگلیسی، «ریف فاینز (Ralph Fiennes)» دانست که در نقش ولدمورت ظاهر شد و توانست جنبه‌های تاریک این شخصیت پلید و شرور را به بینندگان نشان دهد.

کتاب هری پاتر و جام آتش برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ژانر فانتزی از خواندن کتاب هری پاتر و جام آتش لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب هری پاتر و جام آتش می‌خوانیم

هری طاق‌باز روی تختش دراز کشیده بود و چنان نفس‌نفس می‌زد، گویی در حال دویدن بوده است. از آن خواب‌هایی دیده بود که واقعی به نظر می‌رسیدند و در حالی بیدار شده بود که دست‌هایش را محکم روی صورتش فشار می‌داد. جای زخم قدیمی و آذرخش‌مانند روی پیشانی‌اش چنان زیر انگشتانش می‌سوخت که انگار کسی تکه‌ای سیم داغ و سوزان را روی آن فشار داده بود.

سر جایش نشست. یک دستش را روی جای زخم نگه داشت و دست دیگرش را در تاریکی دراز کرد که عینکش را از روی میز پاتختی بردارد. عینکش را زد و منظره‌ی اتاق‌خواب مقابل چشمش واضح شد؛ نور نارنجی‌رنگ مه‌آلود و کم‌فروغ تیر چراغ‌برقی که پشت پنجره بود از لای پرده می‌گذشت و اتاق را روشن می‌کرد.

هری دوباره انگشتش را روی جای زخمش کشید. هنوز درد می‌کرد. چراغ کنارش را روشن کرد و از روی تختش بلند شد. رفت آن‌سر اتاق، درِ کمد را باز کرد و به آینه‌ی داخل درِ کمد نگاه کرد. پسری چهارده‌ساله و لاغر در آینه نگاهش می‌کرد که موهای ژولیده‌ی سیاهش روی چشم‌های سبز و درخشانش ریخته بود، چشم‌هایی که نشان از گیجی و سردرگمی داشتند. جای زخم آذرخش‌مانند را با دقت بیشتری در آینه وارسی کرد؛ مثل همیشه به نظر می‌رسید، اما هنوز گِزگِز می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: عمارت ریدل
فصل دوم: جای زخم
فصل سوم: دعوت‌نامه
فصل چهارم: بازگشت به آشیانه
فصل پنجم: خنزرپنزرهای خنده‌خیز و سحرآمیز برادران ویزلی
فصل ششم: تیزپیما
فصل هفتم: بگمن و کراوچ
فصل هشتم: جام جهانی کوییدیچ
فصل نهم: نشان شوم
فصل دهم: آشوب در وزارتخانه
فصل یازدهم: در قطار تندروی هاگوارتز
فصل دوازدهم: رقابت سه‌جادوگرون
فصل سیزدهم: مودی چشم‌گردان
فصل چهاردهم: نفرین‌های نابخشودنی
فصل پانزدهم: بوبتان و دورمسترنگ
فصل شانزدهم: جام آتش
فصل هفدهم: چهار نماینده
فصل هجدهم: سنجش چوب‌جادوها
فصل نوزدهم: دُم‌تیغی مجارستانی
فصل بیستم: مرحله‌ی اول
فصل بیست‌ویکم: جبهه‌ی آزادی‌بخش اِلف‌های خانه‌زاد
فصل بیست‌ودوم: مرحله‌ی غیرمنتظره
فصل بیست‌وسوم: جشن یول
فصل بیست‌وچهارم: افشاگری ریتا اسکیتر
فصل بیست‌وپنجم: تخم طلا و چشم جادویی
فصل بیست‌وششم: مرحله‌ی دوم
فصل بیست‌وهفتم: بازگشت نرم‌گام
فصل بیست‌وهشتم: جنون آقای کراوچ
فصل بیست‌ونهم: رؤیا
فصل سی‌ام: اندیشه‌دان
فصل سی‌ویکم: مرحله‌ی سوم
فصل سی‌ودوم: گوشت، خون و استخوان
فصل سی‌وسوم: مرگ‌خواران
فصل سی‌وچهارم: وارون‌افسون
فصل سی‌وپنجم: عصاره‌ی راستی
فصل سی‌وششم: جدا شدن راه‌ها
فصل سی‌وهفتم: سرآغاز
وِردنامه
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هری پاتر و جام آتش
نویسنده
مترجمآرزو مقدس
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات608
زبانفارسی
شابک978-622-274-503-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هری پاتر و جام آتش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هری پاتر و جام آتش

برای دریافت کتاب هری پاتر و جام آتش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.