معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان

عکس جلد کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان
قیمت:
۹۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان

کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان، نوشته‌ی جی. کی. رولینگ، سومین قسمت از مجموعه‌ی مشهور هری پاتر است. در این کتاب، هری با شخصیتی به نام سیریوس بلک آشنا می‌شود که در کشته‌ شدن پدر و مادرش نقش داشته و اخیراً از زندانِ بدنام جادوگران، زندان آزکابان، فرار کرده است. مجموعه‌ی هری پاتر که به زبان‌های بسیاری ترجمه شده را می‌توان یکی از مهم‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی دانست.

درباره‌ی کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان

کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) با صحنه‌ای شروع می‌شود که برای علاقه‌مندان به این مجموعه بسیار به‌یادماندنی و بامزه است: تلفن خانه‌ی دورسلی‌ها زنگ می‌خورد و زمانی که عمو ورنون آن را جواب می‌دهد، صدای فریادهای پسری را می‌شنود که خود را دوستِ هری معرفی می‌کند. پسر، همان ران ویزلی، دوست و همراهِ همیشگی هری است که چون نمی‌داند چطور باید از تلفن استفاده کند، پشت تلفن فریاد می‌زند و به هری تولدش را تبریک می‌گوید.

در ادامه‌ی رمان هری پاتر و زندانی آزکابان، هری خبر فرار فردی به نام سیریوس بلک از زندانی به نام آزکابان را می‌شنود و متوجه می‌شود این فرد، در کشته‌ شدن پدر و مادرش نقش داشته است. آزکابان، مخوف‌ترین و امن‌ترین زندان جادوگران است که توسط موجوداتی به نام مجنون‌گر نگهبانی می‌شود. سیریوس بلک، اولین زندانی‌ایست که توانسته از این زندان فرار کند و چون بسیاری باور دارند او به‌دنبال هری پاتر است، مجنون‌گران بسیاری را به هاگوارتس می‌فرستند تا در صورت مشاهده، او را دوباره دستگیر کنند. در اینجاست که هری با این موجوداتِ وحشت‌آور مواجه می‌شود که گویی از نیروی حیات دیگران تغذیه می‌کنند و سرمایی غیرقابل‌تحمل آن‌ها را احاطه کرده است.

هری، ران و هرماینی با هم تلاش می‌کنند سیریوس بلک را پیدا کنند و او را به دست مأمورین و نگهبانان برسانند. ولی به‌نظر می‌رسد، سیریوس پیوندی ناشناخته با هری و گذشته‌اش دارد و رازهایی را در مورد خانواده‌اش می‌داند که کسی از آن‌ها اطلاعی ندارد.

معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان

جی. کی. رولینگ (J. K. Rowling)، در کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان، با دقت بیشتری به جهان جادوگری پرداخته است و بسیاری از شخصیت‌هایی که در کتاب‌های بعدی نقش زیادی دارند را برای اولین‌بار معرفی می‌کند. برخی منتقدین، این کتاب را کتابی انتقالی می‌دانند که داستان هری پاتر را واردِ مرحله‌ای جدی‌تر و بالغ‌تر می‌کند.

کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان توسط آرزو مقدس ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هری پاتر

هری پاتر را می‌توان یکی از مشهورترین مجموعه کتاب‌های فانتزی در سال‌های اخیر دانست. داستان این مجموعه، در جهانی رخ می‌دهد که در آن جادو وجود دارد و جادوگران در طول تاریخ در کنار انسان‌های عادی زندگی می‌کرده‌اند. این مجموعه که مشتمل بر هفت رمان است، در بازه‌ی بین 1997 تا 2007 نوشته شد و ماجراهای پسر جادوگری به نام هری پاتر و دوستانش ران ویزلی و هرماینی گرنجر را روایت می‌کند که در تلاش‌اند جلوی جادوی سیاه و تاریکِ لُرد وُلدمورت را بگیرند. تاکنون بیش از 600 میلیون نسخه از کتاب‌های مجموعه‌ی هری پاتر در جهان به فروش رفته‌اند و این مجموعه به بیش از 80 زبان ترجمه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ (فروش بیش از 60 میلیون نسخه در جهان)
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کاستا در سال 1999
  • برنده‌ی جایزه‌ی برام استوکر در سال 1999
  • برنده‌ی جایزه‌ی لوکوس در بخش بهترین رمان فانتزی در سال 2000
  • نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی هوگو برای بهترین رمان در سال 2000

نکوداشت‌های کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان

  • حماسه‌ی هری پاتر، در سال سوم تحصیل او در مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتس، شتاب می‌گیرد. (Kirkus Reviews)
  • کلماتی که جی. کی. رولینگ در کتاب‌هایش به‌کار می‌گیرد، به جهان داستانش روح می‌بخشند. شخصیت‌های این داستان، بامزه و باورپذیر هستند. (The Guardian)
  • کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان، بهترین کتاب این مجموعه است. (The New York Times)
  • جی. کی. رولینگ در کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان، برای ماجراجویی‌های بعدی زمینه‌سازی می‌کند. زیبایی این کتاب، در پی‌رنگ هوشمندانه‌ی جی. کی. رولینگ نهفته است. (Publishers Weekly)
  • داستان این کتاب، با سرعتی مناسب جلو می‌رود و تمام بخش‌های کتاب به‌دقت توصیف شده‌اند. (Book Analysis)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان

پس از موفقیت فیلم‌های قبلی مجموعه‌ی هری پاتر، کمپانی برادران وارنر، مسئولیت کارگردانی فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان را به کارگردان مشهور مکزیکی، آلفونسو کوارون سپرد. کوارون که تا پیش از این در کشورش چند فیلم درام ساخته بود، به‌دنبال این بود که لحن متفاوتی به فیلم بدهد و به‌معنای واقعی کلمه، داستان هری پاتر را تبدیل به یک فیلم سینمایی کند. در حقیقت، او بیشتر از اینکه بخواهد اقتباسی کلمه‌به‌کلمه از رمان بسازد، می‌خواست فیلمی بسازد که از نظر تصویری و روایی ارزشمند باشد.

نتیجه هم همانطور شد این کارگردان می‌خواست: فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان از نظر بسیاری از منتقدان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال انتخاب شد و بسیاری آن را بهترین فیلم مجموعه‌ی هری پاتر به‌شمار می‌آورند. یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های فیلم که مورد تحسین قرار گرفت، تأکید بیشتر فیلم بر شخصیت‌ها و داستان‌گویی و توجه کمتر به جلوه‌ها و تکنیک‌های بصری بود.

بسیاری از بازیگران فیلم‌های قبلی مجموعه‌ی هری پاتر در نقش‌های پیشین خود ظاهر شدند؛ از دیگر بازیگران مشهور فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان، می‌توان به «مایکل گمبون (Michael Gambon)»، «گری اولدمن (Gary Oldman)» و «اما تامپسون (Emma Thompson)» اشاره کرد که به‌ترتیب در نقش‌های آلبوس دامبلدور، سیریوس بلک و سیبِل ترالانی ظاهر شدند.

کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان برای چه کسانی مناسب است؟

داستان گیرای مجموعه‌ی هری پاتر، نه فقط علاقه‌مندان به ژانر فانتزی و داستان‌های تخیلی، بلکه هر خواننده‌ای را به خود جذب خواهد کرد. کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان، کتابی‌ست که بسیاری از شخصیت‌های مهم جهان هری پاتر در آن برای بار اول معرفی می‌شوند و به همین علت، خواندن آن به طرفداران این مجموعه توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان می‌خوانیم

هری بین دادلی و عمو ورنون نشست. عمو ورنون مردی چاق و درشت‌هیکل بود با گردنی بسیار کوتاه و سبیلی بسیار پرپشت. خانواده‌ی درزلی نه‌ تنها تولد هری را تبریک نگفتند، بلکه اصلاً به روی خودشان نیاوردند که وارد آشپزخانه شده است. البته هری کاملاً به این رفتار عادت داشت و اهمیتی نمی‌داد. تکه‌ای نان تست برداشت و بعد به گوینده‌ی خبر تلویزیون نگاه کرد که در حال خواندن خبری درباره‌ی مجرمی فراری بود.

«... مسئولان به مردم هشدار می‌دهند که بلَک مسلح و بسیار خطرناک است. یک خط تلفن مستقیم و ویژه نیز راه‌اندازی شده است تا مردم در صورت مشاهده‌ی بلک بی‌درنگ با آن تماس بگیرند.»

عمو ورنون از بالای روزنامه‌اش به مرد زندانی خیره شد. پوزخندی زد و گفت: «لازم نکرده بگن این یارو آدم‌حسابی نیست. قیافه‌ش رو ببین، کثافتِ حیف نون! موهاش رو ببین!»

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: جغد نامه‌رسان
فصل دوم: اشتباه بزرگ عمه مارج
فصل سوم: اتوبوس شب‌سوار
فصل چهارم: دیگ سوراخ
فصل پنجم: مجنون‌گر
فصل ششم: تفاله‌ی چای و چنگال برّان
فصل هفتم: باگِرت توی گنجه
فصل هشتم: بانوی چاق می‌گریزد
فصل نهم: شکست شوم
فصل دهم: نقشه‌ی شب‌رو
فصل یازدهم: گوی آتش
فصل دوازدهم: پتروناس
فصل سیزدهم: مسابقه‌ی گریفیندور و ریون‌کلا
فصل چهاردهم: کینه‌ی اسنیپ
فصل پانزدهم: فینال کوییدیچ
فصل شانزدهم: پیشگویی پروفسور ترالانی
فصل هفدهم: گربه، موش و سگ
فصل هجدهم: ماه‌دیده، دم‌باریک، نرم‌گام و شاخ‌دراز
فصل نوزدهم: خدمتگزار لرد ولدمورت
فصل بیستم: بوسه‌ی مجنون‌گر
فصل بیست‌ویکم: راز هرماینی
فصل بیست‌ودوم: بازهم جغد نامه‌رسان
وِردنامه
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هری پاتر و زندانی آزکابان
نویسنده
مترجمآرزو مقدس
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-274-502-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان

برای دریافت کتاب هری پاتر و زندانی آزکابان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.