معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا

عکس جلد کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا

کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا، نوشته‌ی جی. کی. رولینگ، اولین قسمت از مجموعه‌ی مشهور و پرفروش هری پاتر است. این مجموعه که ماجراهای پسر جادوگری به نام هری پاتر در مدرسه‌ی جادویی هاگوارتس را دنبال می‌کند، یکی از مهم‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی در سال‌های اخیر است که میلیون‌ها نسخه از آن فروش رفته و در فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری متعددی مورد اقتباس قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا

داستان کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا (Harry Potter and the Philosopher's Stone)، حول شخصیت هری پاتر شکل گرفته است. هری پس از مرگ پدر و مادرش، با خانواده‌ی خاله‌اش، ورنون دورسلی، زندگی می‌کند. این خانواده با هری بدرفتاری می‌کنند و در مورد گذشته‌ی خانواده‌اش چیزی به او نمی‌گویند. زمانی که هری یازده‌ساله می‌شود، نامه‌ای از سوی مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتس به دست او می‌رسد که هری را برای یاد گرفتن فنون جادوگری به این مدرسه دعوت می‌کند. در اینجا، هری متوجه می‌شود پدر و مادرش هم مانندِ او، جادوگر بوده‌اند و زمانی که هری کودکی یک ساله بوده، جادوگر پلیدی به نام لُرد وُلدمورت، پدر و مادرش را کشته است.

در ادامه‌ی رمان هری پاتر و سنگ کیمیا، هری برای یاد گرفتن جادوگری به هاگوارتس می‌رود و در آنجا با ران ویزلیِ دست‌وپاچلفتی و هرماینی گرنجر درس‌خوان آشنا می‌شود. این سه با هم تلاش می‌کنند از راز وقایع عجیب‌وغریبی که در هاگوارتس اتفاق می‌افتد سر در بیاورند و جلو نیروهای پلیدی که در آنجا حضور دارند را بگیرند.

جی. کی. رولینگ (J. K. Rowling)، نویسنده‌ی کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا، این کتاب را در کافه‌هایی که به آن‌ها می‌رفت و در وقت آزادی که بین کلاس‌های درس و مراقبت از فرزندانش پیدا می‌کرد می‌نوشت. به گفته‌ی خود این نویسنده، کتاب هری پاتر زندگی‌اش را نجات داد. او در کتاب اول این مجموعه، به مفاهیمی چون عشق، از دست دادن، جدایی و مرگ پرداخته. این کتاب به موفقیتی تصورناپذیر دست پیدا کرد و برای جی. کی. رولینگ این فرصت را ایجاد کرد که تمام وقت و انرژی‌اش را روی نوشتن بگذارد.

معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا

کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا، توسط آرزو مقدس ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هری پاتر

هری پاتر را می‌توان یکی از مشهورترین مجموعه کتاب‌های فانتزی در سال‌های اخیر دانست. داستان این مجموعه، در جهانی رخ می‌دهد که در آن جادو وجود دارد و جادوگران در طول تاریخ در کنار انسان‌های عادی زندگی می‌کرده‌اند. این مجموعه که مشتمل بر هفت رمان است، در بازه‌ی بین 1997 تا 2007 نوشته شد و ماجراهای پسر جادوگری به نام هری پاتر و دوستانش ران ویزلی و هرماینی گرنجر را روایت می‌کند که در تلاش‌اند جلوی جادوی سیاه و تاریکِ لُرد وُلدمورت را بگیرند. تاکنون بیش از 600 میلیون نسخه از کتاب‌های مجموعه‌ی هری پاتر در جهان به فروش رفته‌اند و این مجموعه به بیش از 80 زبان ترجمه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ (فروش بیش از 120 میلیون نسخه در جهان)
  • برنده‌ی جایزه‌ی Mythopoeic در بخش ادبیات فانتزی در سال 2008
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب کودک بریتانیا در سال 1998
  • برنده‌ی جایزه‌ی شارلوت از سوی انجمن کتاب‌خوانی ایالت نیویورک در سال 2000
  • نامزد دریافت مدال کارنگی در سال 1997

نکوداشت‌های کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا

  • این فانتزی جذاب، سرشار از جزییات خیال‌پردازانه است. (Kirkus Reviews)
  • کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا، کتابی‌ست که ما را با جهان جادوگری آشنا کرد. این کتاب، شروع یک سفر جادویی‌ست که جهان را برای همیشه تغییر داد. (Barnes and Noble)
  • این رمان، به هوش و فهم کودکان احترام می‌گذارد و آن‌ها را وا می‌دارد که مشکلات و پیچیدگی‌های زندگی را با استفاده از فکرشان حل کنند. (Commonsense Media)
  • به گفته‌ی معلمان، یک فصل از هری پاتر، هر کلاس درس شلوغ و بی‌نظمی را آرام خواهد کرد. (Guardian)
  • یکی از بهترین ماجراجویی‌های ادبی تاریخ. (Sunday Telegraph)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا

پس از موفقیت خیره‌کننده‌ای که کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا کسب کرد، شرکت سینمایی برادران وارنر، امتیاز ساخت فیلم بر اساس این مجموعه کتاب را از جی. کی. رولینگ به مبلغ یک میلیون پوند خرید. کریس کلمبوس، کارگردان مجموعه فیلم‌های تنها در خانه، کارگردانی این فیلم را بر عهده گرفت و فیلم‌برداری در ساختمان‌های تاریخی انگلستان آغاز شد. در این فیلم، دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe) در نقش هری پاتر، روپرت گرینت (Rupert Grint) در نقش ران ویزلی و اما واتسون (Emma Watson) در نقش هرماینی گرنجر ظاهر شدند. جی. کی. رولینگ تأکید کرده بود که تمامی بازیگران اصلی فیلم باید بریتانیایی یا ایرلندی باشند و به همین علت، بسیاری از بازیگران مطرح و مشهور بریتانیایی چون جان کلیز (John Cleese)، ریچارد هریس (Richard Harris)، جان هِرت (John Hurt) و اَلِن ریکمَن (Alan Rickman) در این فیلم نقش‌آفرینی کردند.

فیلم هری پاتر و سنگ کیمیا، پس از اکران به فروش بالایی دست یافت و تحسین منتقدین را برانگیخت. موسیقی این فیلم را آهنگساز مشهور آمریکایی، جان ویلیامز، ساخت که جدای از اینکه نامزد جایزه‌ی اُسکار در بخش بهترین موسیقی متن شد، در بین علاقه‌مندان به هری پاتر نیز محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد. بسیاری از منتقدین، تِم اصلی فیلم هری پاتر را که جان ویلیامز آن را تِمِ هدویگ نامید، یکی از بهترین تِم‌های موسیقایی در تاریخ سینما به‌ شمار می‌آورند.

کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ژانر فانتزی مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا می‌خوانیم

صبح روز بعد، هری زود بیدار شد. گرچه حس می‌کرد هوا روشن شده است، چشم‌هایش را بسته نگه داشت.

قرص و محکم به خودش گفت: «خواب دیدم. خواب دیدم یه غولی به‌ اسم هگرید اومد که بهم بگه قراره برم مدرسه‌ی جادوگرها. چشم‌هام رو که باز کنم، توی خونه هستم، توی کمدم.»

ناگهان صدای تَق‌تَق بلندی آمد.

هری غمگین فکر کرد این هم خاله پتونیاست که اومده در می‌زنه. اما همچنان چشم‌هایش را باز نکرد. رؤیای خیلی خوبی دیده بود.

تَق. تَق. تَق.

هری نِق‌نِق‌کنان گفت: «خیلی‌خب. دارم پا می‌شم.»

سر جایش نشست و پالتوی کلفت هگرید از رویَش افتاد. طوفان تمام شده و آلونک سرشار از آفتاب بود. خود هگرید روی مبل شکسته خواب بود و جغدی روزنامه‌به‌منقار داشت با پنجه‌اش می‌زد به پنجره.

هری فوری بلند شد. آن‌قدر خوشحال بود که احساس می‌کرد بادکنکی توی دلش باد می‌شود. یکراست رفت سمت پنجره و بازش کرد. جغد پرید تو و روزنامه را انداخت روی هگرید ولی هگرید بیدار نشد. جغد بال‌بال‌زنان نشست روی زمین و به پالتوی هگرید حمله‌ور شد.

«نکن.»

هری سعی کرد با تکان‌ دادن دستش جغد را از سر راه کنار بزند، اما جغد با عصبانیت منقارش را رو به او باز و بسته کرد و به کارش ادامه داد.

هری با صدای بلند گفت: «هگرید! یه جغد اومده...»

هگرید که صورتش را توی مبل فروکرده بود، غرغرکنان گفت: «پولش رو بده.»

«چی؟»

«پول روزنامه رو می‌خواد. توی جیب‌هام رو بگرد.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
فصل اول: پسری که زنده ماند
فصل دوم: شیشه‌ای که ناپدید شد
فصل سوم: نامه‌هایی از هیچ‌کس
فصل چهارم: کلیددار
فصل پنجم: گذر دایاگُن
فصل ششم: سفر از سکوی شماره‌ی نُه و سه‌چهارم
فصل هفتم: کلاه گروه‌بندی
فصل هشتم: استاد معجونگری
فصل نهم: دوئل در نیمه‌شب
فصل دهم: هالووین
فصل یازدهم: کوییدیچ
فصل دوازدهم: آینه‌ی وزرآ
فصل سیزدهم: نیکلاس فلمل
فصل چهاردهم: نوربِرت تیغ‌پشتِ نروژی
فصل پانزدهم: جنگل ممنوعه
فصل شانزدهم: آن‌سوی دریچه
فصل هفدهم: مرد دوچهره
وردنامه
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هری پاتر و سنگ کیمیا
نویسنده
مترجمآرزو مقدس
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-622-274-500-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا

زهرا علی زاده
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این کتاب هیچوقت تکراری نمیشه
ترجمه عالی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا

برای دریافت کتاب هری پاتر و سنگ کیمیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.