معرفی و دانلود کتاب هزار قدم در دل شب

عکس جلد کتاب هزار قدم در دل شب
قیمت:
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هزار قدم در دل شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هزار قدم در دل شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هزار قدم در دل شب

در کتاب هزار قدم در دل شب به قلم تریسی چی مخاطب داستان زندگی دختری به نام «اوتوری میوکو» خواهید بود که از هر لحاظ که تصور کنید، دختری معمولی به شمار می‌رود. البته به‌جز در یک چیز، او صدای بی‌نهایت بلندی دارد. اوتوری به زندگی معمولش راضی است، تا این که مورد نفرین شیطان قرار می‌گیرد و باید قبل از آن که برای همیشه به موجودی پلید تبدیل شود، نفرین را باطل سازد. گفتنی‌ست این کتاب نامزد جایزه‌ی ملی کتاب برای ادبیات جوانان در سال 2021 بود.

درباره‌ی کتاب هزار قدم در دل شب

راستش را بخواهید، اوتوری میوکو از هر نظر دختری معمولی بود. به این معنا که نه‌چندان زیبا بود و نه هوش فوق‌العاده‌ای داشت؛ در مقابل، او بیش از اندازه دست‌وپاچلفتی و بیش از حد پرسروصدا بود. پدرش صاحب تنها مهمان‌سرای باقی‌مانده در دهکده‌ی نیهائوی بود و اوتوری در مهمان‌سرای پدرش مشغول به کار بود. همه‌ی داستان کتاب هزار قدم در دل شب (A Thousand steps into night) از جایی شروع شد که شیطان بر روح او بوسه زد و از این طریق، او را طلسم کرد. به موجب این نفرین، اوتوری هر روز به شیطان شباهت بیشتری پیدا می‌کرد تا در نهایت، به خودِ شیطان تبدیل شود.

روز بعد از این اتفاق که از خواب برخاست، انتظار داشت احساس متفاوتی داشته باشد، اما چنین نشده بود. هیچ احساس غریبی نداشت و کاملاً خودش بود:‌ پُرسروصدا، بسیار عجول و در همه‌جا جز مهمان‌سرای پدرش، عجیب و غیرمعمولی. اوتوری اصلاً نمی‌دانست چه کرده که سزاوار چنین چیزی است. حسی که پس از نفرین شدن پیدا کرده بود، چندان قابل‌توصیف نبود. اوتوری مطمئن بود که اهریمن نیست. دست‌کم از این بابت اطمینان داشت که هنوز به اهریمن تبدیل نشده، اما این امر تا کجا ادامه می‌یافت؟ او باید پیش از آن که نفرین کامل اثر می‌کرد و به شیطان تبدیل می‌شد، راه‌حلی پیدا می‌کرد. اوتوری میوکو که هیچ‌ اهل ماجراجویی نبود، راهی نداشت جز آن که برای باطل ساختن نفرینی که به آن دچار شده بود، سفری دور و دراز را پی بگیرد.

به این ترتیب، اوتوری میوکو سفر خود را به سوی یک معبد پی می‌گیرد، به این امید که قبل از آن که خیلی دیر شود و دیگر هیچ راهی باقی نماند، نفرین را باطل و روحش را درمان کند. اما رسیدن به معبد چندان کار آسانی نیست و او برای رسیدن به آنجا باید شیاطین و ارواح بسیاری را به مبارزه بطلبد. آیا اوتوری موفق می‌شود روحش را از شیطان پس بگیرد؟ آیا به نظرش زندگی ارزش این همه دردسر و مبارزه را خواهد داشت؟ اگر در این سفر موفق نشود، سرنوشت پدرش، تنها بازمانده‌ی خانواده چه می‌شود؟ تریسی چی (Traci Chee) در کتاب هزار قدم در دل شب به شما پاسخ می‌گوید.

تریسی چی، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، رمان هزار قدم در دل شب را با الهام از افسانه‌های کهن ژاپنی نوشته است. از این رو، اثر نامبرده به مذاق علاقه‌مندان به داستان‌های ژاپنی -فارغ از این متعلق به چه رده‌ی سنی‌ای هستند- خوش خواهد آمد. تریسی چی برای‌مان دنیایی بزرگ و پر از جزئیات را ترسیم می‌کند و شخصیت‌‌های بسیاری را پیش روی ما قرار می‌دهد؛ شخصیت‌هایی که هر کدام به‌درستی پرداخته شده‌اند.

این اثر نخستین بار به تاریخ 28 فوریه‌ی سال 2020 منتشر شد و از زمان انتشار تا به امروز نقدهای مثبت فراوانی دریافت و توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است. انتشار کتاب هزار قدم در دل شب باعث شد نام تریسی چی یک بار دیگر بر سر زبان‌ها باشد و همچنین افتخاراتی را هم از آن او کرد؛ از جمله آن که این کتاب یک سال پس از انتشار نامزد دریافت جایزه‌ی ملی کتاب برای ادبیات جوانان شد. کتاب هزار قدم در دل شب را مهشید شبانیان به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات میلکان عهده‌دار نشر آن بوده است. این کتاب ویراسته‌ی سید حمید حیدری‌ثانی است و نخستین چاپ آن در سال 1401 بوده.

نکوداشت‌های کتاب هزار قدم در دل شب

  • غیرقابل انتظار و مبتکرانه. (Horn Book Magazine)

  • کتاب هزار قدم در دل شب از داستان‌های فولکور ژاپنی الهام‌ گرفته شده و به راستی زیباست. (Common Sense Media)

  • تریسی چی یک بار دیگر دنیای فانتزی سرسبزی را خلق کرده که حول دختری می‌چرخد که در پی آن است تا توانایی‌ها و قدرت خودش را کشف کند و هرگز مسیری را که از او انتظار می‌رود، پی نمی‌گیرد. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • کتاب هزار قدم در دل شب داستان مواجهه‌ی یک زن جوان [با شیطان] است. رویارویی‌ای که او را به سوی کشف، ماجراجویی و البته نابودی سوق می‌دهد. آیا این یک نفرین است و تغییری در دیدگاه زن ایجاد می‌کند؟ (kirkus reviews)

  • کتاب هزار قدم در دل شب طرحی پیچیده دارد و شخصیت اصلی آن چندوجهی است. این‌ها باعث می‌شود کتاب چیزهای زیادی برای خواننده در بر داشته باشد و منجر می‌شود تا آن‌ها در این فانتزی پیروزمندانه غوطه‌ور شوند. (پابلیشرز ویکلی، نقد کتاب ستاره‌دار)

کتاب هزار قدم در دل شب مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به داستان‌های فانتزی و ماجراجویانه علاقه‌مند هستند، از مطالعه‌ی کتاب هزار قدم در دل شب لذت و بهره می‌برند.

با تریسی چی بیشتر آشنا شویم

تریسی چی نویسنده‌ی پرفروش ادبیات حوزه‌ی کودک و نوجوان است. او زاده‌ی کالیفرنیاست و عمده‌ی شهرتش را مدیون نگارش سه‌گانه‌ای با نام «دریایی مرکب از طلا» می‌باشد؛ اثری که تا الان تنها جلد اول آن (خوانش‌گر) به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است.

تریسی چی در دانشگاه کالیفرنیا در رشته‌ی ادبیات مدرن و نویسندگی خلاق به تحصیل پرداخت و بعدتر مدرک کارشناسی ارشد هنر خود را از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو دریافت کرد. او را می‌توان در زمره‌ی نویسندگان پرفروش به شمار آورد. مجموعه‌کتاب او با نام کتاب‌خوان (Reader) در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار دارد و آخرین اثرش تا به امروز، کتاب هزار قدم در دل شب، فینالیست جایزه‌ی ملی کتاب بوده است. او به سال 2020 کتابی را با نام «ما آزاد نیستیم (We Are Not Free)» منتشر کرد که توانست نامزد جایزه‌ی NBA شود و چهار نقد ستاره‌دار دریافت کند.

برای آن که تریسی چی را بیشتر بشناسید و با آثار او آشنا شوید، می‌توانید به وب‌سایت او به آدرس «www.tracichee.com» مراجعه کنید.

(توضیحی درباره‌ی نقد ستاره‌دار: مرور ستاره‌دار یا starred review نقدی بر یک اثر است که با ستاره مشخص می‌شود. این امر از این جهت صورت می‌گیرد که اثری را متمایز کند یا کیفیت بالای آن را مشخص سازد. قرار گرفتن در فهرست نقدهای ستاره‌دار نقش شایانی را در افزایش پوشش رسانه‌ای و فروش یک کتاب ایفا می‌کند.)

در بخشی از کتاب هزار قدم در دل شب می‌خوانیم

حقیقت این بود که میوکو بارها تصور کرده بود داشتن آزادی‌های یک مرد، چه لذتی دارد. اگر مرد بود، می‌توانست بدون همراهی یکی از خویشاوندان مردش سفر کند، می‌توانست با بالاتنه‌ی برهنه در رودخانه برود! می‌توانست بدون هیچ عذر و بهانه‌ای آروغ بزند و سه برابرِ فضای لازم، روی نیمکت‌های عمومی جا اشغال کند!

اما پس از موافقتش با این‌که گِیکی با یکی از فریب‌کاری‌هایش قیافه‌اش را تغییر دهد، متوجه شد که از صدای تازه‌ی عمیق‌شده و گونه‌های ته‌ریش‌دارش اذیت است.

حتی لباس‌های مردانه‌ای هم که پوشید، انگار برایش مناسب نبود. در قسمت بازو و شانه‌ها به‌قدری تنگ بود که نمی‌توانست دست‌هایش را راحت تکان بدهد؛ چون او در واقع یک مرد نبود.

با این حال، دیگر برای این‌که نظرش را تغییر دهد، خیلی دیر شده بود؛ چون گِیکی بی‌درنگ، شانه‌هایش را صاف کرد و سلانه‌سلانه تا وسط طبقه رفت. آن‌جا کتابدار سال‌خورده‌ای با لباس‌های اُخرایی و آبنوس‌فام داشت چرخ‌دستی‌ای را هل می‌داد که پر از طومارهای پوستیِ روی‌هم‌چیده بود.

آتسکایاکینا شاد و شنگول گفت: «سلام مرد! منم یه مَردم!» پشت قفسه‌ها، میوکو غرغر کرد و دوباره از طنین ناآشنای صدا در سینه‌اش یکه خورد. «من دارایی‌های زیادی دارم، مثل خونه و سبیل؛ هرچند همون طور که می‌بینی، حالا همراهم نیستن.»

گِیکی به کتابدارِ مات‌ومبهوت که با چشمانی گشادشده به او خیره شده بود، چشمکی زد: «تازه چند تا گربه هم دارم؛ چون اصلاً قبول ندارم اون‌ها توله‌شیطون‌های کینه‌ای پنجول‌کِشی هستن که بعضی از پرنده‌ها فکر می‌کنن. اوخی! بچه‌گربه‌ها! مگه نه؟!»

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: دختر، پرنده و اهریمن
فصل اول: دهکده‌ی متروکه‌ی نیهائوی
فصل دوم: ساعت آستانه
فصل سوم: دورو یاگرا
فصل چهارم: کاهن محزون
فصل پنجم: چرتی دل‌چسب
فصل ششم: ترک دهکده‌ی نیهائوی
فصل هفتم: گونه‌های ناباب
فصل هشتم: دو روی سکه
فصل نهم: پسر پرنده
فصل دهم: درباره‌ی اهمیت سُنت
فصل یازدهم: دورنمایی هولناک
فصل دوازدهم: دکتر اهریمن
فصل سیزدهم: ورای تصور انسان
فصل چهاردهم: کشتار و احترام
فصل پانزدهم: بذر، ریشه‌دادن
فصل شانزدهم: اوچی‌ایروکای
فصل هفدهم: دختر درنا
فصل هجدهم: تجمع اشباح
فصل نوزدهم: مجموعه‌ای از برخوردهای اولیه‌ی بسیار نامناسب
فصل بیستم: گورستان
فصل بیست‌ویکم: حرف یک دختر
فصل بیست‌ودوم: در جنگل‌های بالای کوئوا
فصل بیست‌وسوم: اهریمن شرارت
فصل بیست‌وچهارم: قلعه
فصل بیست‌وپنجم: آخرین پسر اوگاوا
فصل بیست‌وششم: بهای انتقام
فصل بیست‌وهفتم: فرار از برج اسارت
فصل بیست‌وهشتم: روح نگهبان
فصل بیست‌ونهم: دندان‌های خدا
فصل سی‌ام: برج دسامبر
فصل سی‌و‌یکم: تصمیم
فصل سی‌و‌دوم: روز دوازدهم
فصل سی‌و‌سوم: شائوها
بخش دوم: محوشدن، ولع و شکست
فصل اول: اهریمن، انسان، قوری
فصل دوم: بوسه
فصل سوم: نیات خوب
فصل چهارم: سوختن مهمان‌سرا
فصل پنجم: امید و یأس
فصل ششم: ارواح وحشی
فصل هفتم: اهریمن پشت دروازه
فصل هشتم: آن سپیده‌دم مخوف
فصل نهم: بازی سرنوشت
فصل دهم: لطف
فصل یازدهم: بایگاناسو
فصل دوازدهم: سورتمه‌سواری
فصل سیزدهم: قصر کولودراوا
فصل چهاردهم: خشم جنگل
فصل پانزدهم: اوه، خدایان!
فصل شانزدهم: معشوقه‌ی بیچاره
فصل هفدهم: ستاره‌ای دور
فصل هجدهم: خدایی با هزاران چشم
فصل نوزدهم: جلوه‌ای از شائو کانای
فصل بیستم: عجوزه
فصل بیست‌و‌یکم: دروازه‌ی ماه
فصل بیست‌و‌دوم: ارواح گم‌شده
فصل بیست‌و‌سوم: ویرانی آوارا
فصل بیست‌و‌چهارم: تجدید دیدارهای بسیار؛ بعضی خوشایند و بعضی ناخوشایند
فصل بیست‌و‌پنجم: گروه عجیب‌وغریب
فصل بیست‌و‌ششم: فداکاری
فصل بیست‌و‌هفتم: اگر دنیا نجات پیدا کند
فصل بیست‌و‌هشتم: با نیرنگ
فصل بیست‌و‌نهم: زنی از آوارا
فصل سی‌ام: فانی و روحانی
فصل سی‌و‌یکم: دنیای غیرمتعارف نیهائوی
سپاس‌گزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هزار قدم در دل شب
نویسنده
مترجممهشید شبانیان
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-2544-36-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هزار قدم در دل شب

مهسا
۱۴۰۳/۱/۱۶
بنظرم داستان جالبی داشت البته نسبت به کتاب دختر‌ی که به اعماق درای افتاد خوب برتری کمتری داشت اما به این معنی هم نیست که اثر خوبی نیست.. هزار قدم در دل شب تلاش یه دختر خیلی معمولیِ که سالها به این باور بوده که معمولیه اما وقتی اهریمن میشه تمام تلاششُ برای دوباره معمولی شدن میکنه نشون میده که چیزی به اسم معمولی بودن دروغ مضحکیه برای نادیده گرفتن توانایی‌های واقعیمون
مریم امیری
۱۴۰۲/۲/۱۹
داستان زیبایی نبود. اصطلاحات عجیب و نا مفهوم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب هزار قدم در دل شب

برای دریافت کتاب هزار قدم در دل شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.