معرفی و دانلود کتاب هماهنگی ذهن و بدن: تمرین‌هایی برای سلامت روان و جسم

عکس جلد کتاب هماهنگی ذهن و بدن: تمرین‌هایی برای سلامت روان و جسم
قیمت:
۵۳,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هماهنگی ذهن و بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هماهنگی ذهن و بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هماهنگی ذهن و بدن: تمرین‌هایی برای سلامت روان و جسم

به کمک راهنمایی‌های آلن دوباتن در کتاب هماهنگی ذهن و بدن یاد می‌گیریم که بین دو جنبه‌ی روانی و جسمی وجودمان تعادل برقرار کرده و آرامش روحی و فیزیکی را به‌طور همزمان تجربه کنیم. این کتاب روان‌شناختی سعی دارد به ما نشان دهد که چگونه بدون افراط یا تفریط و توجه یک‌جانبه به روح و جسممان، با ایجاد نوعی توازن، فرزانگی و اعتمادبه‌نفس را به زندگی روزمره‌ی خود وارد کنیم.

درباره‌ی کتاب هماهنگی ذهن و بدن

بارها با عبارت «ذهن سالم در بدن سالم» برخورد داشته‌ایم و آن را از دیگران شنیده یا خوانده‌ایم و بدون اینکه سعی کنیم به پیام نهفته در آن پی ببریم، به‌سادگی از کنارش عبور کرده‌ایم. علاوه‌بر این، پزشکان سالانه با انبوهی از بیماران جسمی سروکار دارند که آزمایش‌های متعدد نشان می‌دهد، دلیل بیماری آن‌ها نه یک عامل فیزیکی، بلکه یک علت و محرک روانی است. این نکته‌ها نشان می‌دهند نیمه‌ی جسمانی و بخش روانی وجود ما آن‌چنان به هم وابسته هستند که سلامت یکی و بیماری آن دیگری امکان‌نا‌پذیر است. چطور می‌توانیم در حالی که از درد جسمی به خود می‌پیچیم، آرامش روانی داشته باشیم؟ و آیا به نظر شما افسردگی، فشارهای روانی و عصبانیت‌های پی‌درپی نشانه‌ای از سلامتی در بدن انسان‌ها باقی می‌گذارند؟ البته که نه! بااین‌اوصاف، می‌بینیم که سلامتی حقیقی و پایدار ما در گرو این است که به دو کفه‌ی جسمی و روانی وجودمان به یک اندازه توجه نشان بدهیم و بین آن‌ها تعادل برقرار کنیم. اما چگونه؟ برای دانستن چگونگی آن می‌توانید به کتاب هماهنگی ذهن و بدن (Mind and Body)، نوشته‌ی آلن دوباتن (Alain De Botton) رجوع کنید و از راه‌کارهای عملی آن بهره ببرید.

گاه از طریق ارتباط‌های فیزیکی می‌توان دریچه‌ای برای ورود به روح و روان دیگران یافت. به‌طور مثال، لمس دستان طرف مقابل، احساس اعتماد و رهایی از سوءظن را در وی بیدار می‌کند. با همین حرکت ساده در مقابل مخاطبمان می‌توانیم او را به آرامش دعوت کنیم و بگذاریم درهای قلبش را به رویمان باز کند. جالب است بدانید فال‌گیرها کسانی بودند که از قرن‌ها پیش این روش را می‌شناختند و برای تأثیرگذاری بیشتر بر مشتریانشان آن را به کار می‌گرفتند.

آلن دوباتن برای بازنمایی تأثیرات دوسویه‌ی جسم بر ذهن یا ذهن بر جسم، هم از یافته‌های علمی کمک می‌گیرد و هم گریزی به تاریخ می‌زند تا شواهد عمده‌ای را از دل تاریخ برای ما مطرح کند. نویسنده حرکات فیزیکی ساده مانند دست دادن یا پریدن روی مبل را دستاویزی قرار می‌دهد تا نقش این فعالیت‌های ساده را در بهبود ارتباطات بین افراد و روابط اجتماعی‌شان نیز نشان دهد.

سادگی از مشخصه‌های اصلی کتاب هماهنگی ذهن و بدن به شمار می‌رود. به‌گونه‌ای که مخاطب عام و غیرمتخصص هرگز در درک مباحث و راه‌کارهای این اثر دچار مشکل نخواهد شد. نویسنده شش چالش اصلی را در رابطه با تعامل ذهن و بدن مطرح کرده و ضمن شرح آن‌ها، تمریناتی را برای هر کدام مطرح می‌کند. تمریناتی که ریشه در رفتارهای روزمره‌ی مخاطبان دارند و انجام آن‌ها با دشواری همراه نخواهد بود. تکرار و مداومت در انجام این تمرینات شکوفایی ذهنی و جسمی خوانندگان را به دنبال خواهد داشت.

اثر حاضر با برگردان امین پورحسن، از سوی نشر جیحون به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی

آلن دوباتن در سال 2008 به همراه جمعی از مربیان و نویسندگان حوزه‌ی روان‌شناسی، فلسفه و سایر علوم، موسسه‌ی مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) را راه‌اندازی کرد. مدرسه‌ای که در حال حاضر، در بسیاری از شهرهای مهم دنیا همچون لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند و مسائل و دغدغه‌های روزمره‌ی زندگی مردم، از جمله: روابط، کار، معاشرت، آرامش و... را سوژه‌ی اصلی آموزش‌های خود قرار داده است.

دوباتن در زمینه‌ی فعالیت‌های این مدرسه می‌گوید: «ایده‌ی راه‌اندازی مدرسه‌ی زندگی با هدف به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک شکل گرفت. در واقع، می‌خواستیم دانش و فرهنگ را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که حول محور زندگی عادی مردم بچرخد.»

مدرسه‌ی زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، حدود 343 هزار دنبال‌کننده در فیس‌بوک، بیش از 183 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال‌کننده در توییتر با سرعت بالایی در حال رشد است.

نکوداشت‌های کتاب هماهنگی ذهن و بدن

  • کتاب هماهنگی ذهن و بدن تمرین‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که انجام آن‌ها به تقویت ارتباط خودِ ذهنی و فیزیکی ما کمک می‌کند. مثل همیشه، کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی، به ما کمک می‌کنند تا حس آرامش را در خود پرورش دهیم. (بررسی‌های گودریدز)

  • یک کتاب فوق‌العاده برای جای گرفتن در قفسه‌ی کتاب‌هایتان و یک اثر بی‌نظیر برای هدیه دادن به دوستان، خانواده و عزیزان. (Avocado Diries)

کتاب هماهنگی ذهن و بدن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم خواهان آرامش و آسایش جسمی و ذهنی هستید و قصد دارید جنبه‌های فیزیکی و ذهنی وجودتان را به‌طور همزمان بهبود ببخشید، کتاب هماهنگی ذهن و بدن برای راهنمایی شما نوشته شده است. افزایش عزت‌نفس و کشف آسودگی حقیقی، از دیگر دستاوردهای مطالعه‌ی این کتاب ارزشمند حوزه‌ی خودسازی و خودیاری هستند.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن (زاده‌ی 20 دسامبر 1969)، نویسنده‌ی مشهور سوئیسی، فیلسوف و مجری موفقی است که با چاپ و انتشار مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی در سراسر جهان به محبوبیت رسیده. هدف اصلی وی از تهیه‌ی این مجموعه، باز کردن دریچه‌ی جدیدی از منظر فلسفه به روی زندگی روزمره بوده. دوباتن تلاش دارد تا با بررسی فلسفی ساده‌ترین امور، رنگ دیگری به زندگی روزانه‌ی مخاطبانش ببخشد. دوستی، عشق، زندگی و حتی اندوه موضوعات اصلی کتاب‌های این نویسنده‌ی پرفروش به شمار می‌روند.

«پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «جستارهایی در باب عشق»، «در باب مشاهده و ادراک»، «یک هفته در فرودگاه»، «هنر سیروسفر»، «خوشی‌ها و مصائب کار»، «تسلی‌بخش‌های فلسفه» و «هنر همچون درمان» شماری از مشهورترین کتاب‌های آلن دوباتن هستند.

در بخشی از کتاب هماهنگی ذهن و بدن: تمرین‌هایی برای سلامت روان و جسم می‌خوانیم

اوریجن که یکی از اولین آرزوهایش شهید شدن در راه عیسی مسیح بود مردی بسیار پرهیزکار به‌شمار می‌رفت. او به این فکر می‌کرد که دین و آیینش را برای مقامات رومی فاش کند و منتظر حکم اعدام باشد. اما وقتی این نگرش را با مادرش در میان گذاشت متقاعد شد که به‌جای اینکه شهید شود –باتوجه به استعداد خاصی که در این زمینه دارد- یک فرهیخته‌ی دانشگاهی باشد. اوریجن بیست‌وپنج جلد تفسیر درباره‌ی انجیل متی و دو هزار رساله در شرح تفسیرهای انجیل نوشته است.

اوریجن خودش را وقف تحصیلات مقدس کرد اما برخی جذابیت‌های فیزیکی قدرتمندش را نادیده نگرفت. او بدن را یک زندان می‌پنداشت و استدلال می‌کرد ما «فرشته‌های مغضوب»ی هستیم که در بهشت زندگی می‌کردیم اما از خدا روی‌گردان شدیم و تنبیه ما حبس شدن روح‌هایمان در بسته‌هایی از گوشت رنجور و گناهکار است. اوریجن بعد از اینکه عاشق یکی از دانشجویانش در دروس الهیات شد -گفته می‌شود او زیباترین راهب در مصر بود- تصمیم گرفت خودش را اخته کند تا از گزند وسوسه‌های بعدی در امان بماند و خودش را «خواجه‌ی حرم‌سرای ملکوت آسمان‌ها» نکند. این‌که اوریجن واقعاً این کار را انجام داد یا نه محل مناقشه‌ی مورخان است اما هواداران او (و کلیسای مسیحیت در حالت کلی‌تر) با شوق‌وذوق این شایعه را به‌عنوان مدرک اثبات فضیلت و بصیرت مثال‌زدنی اوریجن پخش می‌کنند –همان‌طور که دیگران احتمالاً می‌گفتند– نه یکی از علائم روان‌رنجوری‌اش.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: مسئله‌ی ذهن و بدن
مردم‌آمیزی
اعتمادبه‌نفس
مدرنیته
تفکر
زیبایی
میرایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هماهنگی ذهن و بدن: تمرین‌هایی برای سلامت روان و جسم
نویسنده
مترجمامین پورحسن
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-5753-77-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هماهنگی ذهن و بدن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هماهنگی ذهن و بدن

برای دریافت کتاب هماهنگی ذهن و بدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.