معرفی و دانلود کتاب هنر ازدواج با عشق

عکس جلد کتاب هنر ازدواج با عشق
قیمت:
۳۵۰۰۰ 17500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر ازدواج با عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر ازدواج با عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر ازدواج با عشق

کتاب هنر ازدواج با عشق، تألیف محمد عیدی به ما نشان می‌دهد که چطور چالش‌های زندگی را به فرصت‌هایی طلایی تبدیل کرده و زندگی‌مان را شادتر کنیم. این کتاب کاربردی، اصول زندگی با شفقت و عطوفت را به ما می‌آموزد و تمرینات و آزمون‌هایی در اختیارمان می‌گذارد که به کمک آن‌ها می‌توانیم به شناخت بهتری از خود برسیم.

درباره‌ی کتاب هنر ازدواج با عشق

ازدواج از مهم‌ترین فاکتورهای خوشبختی انسان است اما اگر ناموفق باشد، می‌تواند منجر به رنجی بزرگ در زندگی شود. تحقیقات نشان داده که درصد قابل‌توجهی از ناراحتی‌های افراد، به رابطه‌ی زیان‌بار و ناموفق بازمی‌گردد. به عبارت دیگر، روابط و ازدواج‌های ناموفق می‌توانند تمام زندگی زن و مرد را تحت‌تأثیر قرار دهند و موجب افسردگی و به‌ وجود آمدن احساساتی منفی مانند سرخوردگی یا ناامیدی شوند. ایران ازجمله کشورهایی است که آمار طلاق در آن روند روبه‌رشدی دارد. هرساله درصد بالایی از ازدواج‌ها به جدایی ختم می‌شوند. تبعات روانی و اجتماعی این اتفاق قابل‌تصور نیست و هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری را به افراد تحمیل می‌کند. دولت یا نهادهای دیگر هزینه‌ی زیادی را صرف تسهیل ازدواج و کمک به بهبود آن می‌کنند اما این روند نگران‌کننده چندان دستخوش تغییر نمی‌شود. همچنان زندگی‌های مشترک شکست می‌خورند و جدایی‌های عاطفی رخ می‌دهند. از دلایل مهمی که برای این شرایط می‌توان ذکر کرد، فقدان آموزش زوج‌هاست. اینکه غالباً زن و مرد نمی‌دانند پس از ازدواج چه چیزی در انتظار آن‌هاست، چگونه باید اختلافاتشان را حل کنند و محبت و دوستی را در زندگی حفظ نمایند. کتاب هنر ازدواج با عشق نوشته‌ی محمد عیدی از معدود آثار فارسی است که تلاش می‌کند به شکلی کاربردی و عملی روش مطلوب زندگی مشترک را به جوانان بیاموزد. این کتاب به خوانندگانش نشان می‌دهد که چطور در برابر چالش‌های زندگی مشترک مقاومت کرده و تهدیدها را به فرصتی برای زندگی بهتر تبدیل نماید.

معمولاً این تصور وجود دارد که زوج‌های جوان، پس از ازدواج، به‌تدریج با اصول زندگی مشترک آشنا می‌شوند؛ اما این تفسیر درستی از ازدواج نیست. گرچه زندگی، خود به‌تنهایی نکات بسیاری را به ما می‌آموزد اما این نگرش نسبت به ازدواج گاهی می‌تواند خطرناک باشد. اگر زوج‌های جوان با دانش قبلی و درک درست وارد رابطه شوند، قطعاً نتیجه‌ی بهتری بدست خواهند آورد. کتاب هنر ازدواج با عشق اصول یک زندگی موفق، توأم با عشق و عطوفت را به ما می‌آموزد. محمد عیدی که به‌عنوان کارشناس ازدواج و مهارت‌های ارتباطی مشغول به فعالیت است، با مفهوم رابطه‌ی درست کاملاً آشناست. او به‌خوبی آگاه است که چطور باید روابط را از گزند مشکلات حفظ کرد و چگونه باید اختلافات را بدون اینکه تبدیل به بحران شوند، حل نمود. او در کتاب حاضر، ده گام برای ساخت یک زندگی مشترک موفق به زوج‌ها پیشنهاد می‌کند. همین‌طور انواع زوج‌های موفق را نشان داده و از علائم خطرناکی در ازدواج می‌گوید که باید آن‌ها را جدی گرفت. در نهایت تمرین‌ها و آزمون‌هایی ارائه می‌دهد که کمک می‌کنند تا برای ورود به زندگی مشترک کاملاً آماده شویم.

کتاب هنر ازدواج با عشق را انتشارات اهل سخن منتشر نموده است.

کتاب هنر ازدواج با عشق برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه‌ی زوج‌های جوان و همین‌طور دختران و پسرانی که در آستانه‌ی ازدواج هستند توصیه می‌شود.

با محمد عیدی بیشتر آشنا شویم

محمد عیدی (متولد 1367) نویسنده، سخنران انگیزشی و کارشناس مهارت‌های ارتباطی است. او از اعضای انجمن روانشناسان ایران به شمار می‌رود و سیمنارهای فراوانی برای کمک افراد و سازمان‌ها برگزار کرده. همچنین به‌ دفعات در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی حضور داشته است. محمد عیدی تاکنون سه کتاب با موضوعات روانشناختی به نگارش درآورده.

در بخشی از کتاب هنر ازدواج با عشق می‌خوانیم

معمولاً بیشتر آقایان موقعی که در معرض انتقاد و اصطلاحاً غرغر کردن همسرشان قرار می‌گیرند بی‌توجه به احساس همسرشان، بعد از شنیدن حرف‌های او هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و بی‌تفاوت از کنار ناراحتی او می‌گذرند. این امر یکی از خطرناک‌ترین ویروس‌های رابطه است. چون فردی که ناراحت است نیاز دارد که احساساتش را با همسرش به اشتراک بگذارد. وقتی همسر او بی‌توجهی می‌کند، این احساس ناراحتی در وجود فرد می‌ماند، با کینه، خشم و احساس بی‌ارزشی مخلوط می‌شود و چند برابر اثر بیشتری روی خود فرد دارد. گوله برفی را در نظر بگیرید که از بالای کوه قل می‌خورد و به سمت پایین می‌آید. هرچه پایین‌تر می‌آید، با برف‌های دیگر، سنگ و ریشه‌ها قاطی می‌شود، سرعت بیشتری می‌گیرد و بزرگ‌تر و البته خطرناک‌تر می‌شود. وقتی احساس ناراحتی کوچک است، راحت‌تر درمان می‌شود، اما وقتی بزرگ می‌شود و چند ناراحتی با آن ترکیب می‌شود، حل‌کردنش بسیار مشکل است.

مثال اول: مرد از سر کار خسته‌وکوفته به خانه می‌رسد و زن شروع می‌کند که «چرا این‌قدر دیر اومدی؟ چرا به ما فکر نمی‌کنی؟» مرد خیلی راحت تلویزیون را روشن می‌کند و شروع به تماشای آن می‌کند و بی‌توجه به احساس ناراحتی همسرش که بالا و پایین می‌پرد، کار خودش را می‌کند.

مثال دوم: مرد از اینکه وقتی همسرش او را می‌بیند که از سر کار می‌آید به استقبالش نمی‌رود، ناراحت است. پس با صدای بلند می‌گوید: «من دوست دارم وقتی که از سر کار می‌آم خونه به استقبالم بیای و نشون بدی که خوشحالی.» زن نگاهی به او می‌اندازد و به آشپزخانه می‌رود. مرد عصبانی می‌شود و می‌گوید: «با توأم زن. با دیوار نیستم ها!» زن می‌گوید: «شنیدم.» سپس بچه را بلند می‌کند، به اتاق می‌رود، در را می‌بندد و صدای موزیک را بلند می‌کند.

بی‌توجهی به‌مرور زمان برای یک فرد حس قدرت یا بهتر بگوییم توهم قدرت به وجود می‌آورد. فرد متوجه می‌شود که با بی‌توجهی به احساس همسرش هم دعوایی به وجود نمی‌آید، هم می‌تواند همسرش را در جنگ شکست دهد و از پای درآورد که این امر برای او لذت‌بخش است. تا زمانی که بی‌توجهی اثرات منفی خود را آرام‌آرام بر جای می‌گذارد، فرد مقابل دست به اقداماتی می‌زند که خط قرمز دیگری را هدف می‌گیرد؛ خط قرمزی که فرد دیگر نمی‌تواند به آن بی‌توجه باشد و مجبور به واکنش نشان‌دادن می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شناخت خود و همسر
فصل دوم: علامت‌های خطرناک
فصل سوم: انواع زوج‌های موفق
فصل چهارم: 10 گام زوج‌های موفق
گام اول: شناخت بهشت ذهنی
گام دوم: به هم نزدیک شویم
گام سوم: حل اختلاف موقت
گام چهارم: حل اختلاف همیشگی
گام پنجم: محبت و دوستی
گام ششم: خلق ارزش مشترک
گام هفتم: فاصله‌ها را کم کنیم
گام هشتم: حذف کنترل
گام نهم: رابطه زناشویی
گام دهم: تولد دوباره
فصل پنجم: درمان استرس ریشه‌ای
فصل ششم: حذف خاطرات تلخ
آنچه آموختیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر ازدواج با عشق
نویسنده
ناشر چاپینشر بید
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-622-309-044-8
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ 17500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر ازدواج با عشق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر ازدواج با عشق

برای دریافت کتاب هنر ازدواج با عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.