معرفی و دانلود کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آپ‌ها

عکس جلد کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آپ‌ها
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آپ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آپ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آپ‌ها

کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آپ‌ها تألیف آلخاندرو کرمدس، موضوع پیدا کردن سرمایه‌گذار و تأمین مالی شرکت‌های نوظهور را مطرح و با ارائه‌ی استراتژی‌ها و راهکارهایی کاربردی به کارآفرینان کمک می‌کند بر این مانع غلبه کنند. کرمدس از بایدها و نبایدهای این کار می‌گوید و به کارآفرین می‌آموزد که چگونه سرمایه‌گذار موردنیازش را بیابد، چطور با او مذاکره کند و به چه شکلی سرمایه‌گذار را قانع سازد که بر استارت‌آپ او سرمایه‌گذاری کند.

درباره‌ی کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها

در دنیای امروز، تعداد شرکت‌های استارتاپی به شکل قابل‌توجهی در حال افزایش است و این مدل کسب‌وکار با استقبال زیادی روبرو شده. بسیاری از کارآفرینان ایده‌های تجاری‌شان را در همین چارچوب تعریف و تلاش می‌کنند شرکت‌هایی با معیارهای مدرن استارتاپ به راه بیندازند، اما تقریباً همه‌ی آن‌ها در همان ابتدا با یک مشکل بزرگ دچار چالش می‌شوند: سرمایه‌گذاری. اکثر کارآفرین‌ها سرمایه‌ی کافی برای شروع یک کسب‌وکار را ندارند و در پی پیدا کردن کسی هستند که بر روی ایده‌ی آن‌ها سرمایه‌گذاری کند؛ اما این کار اصلاً ساده نیست. چراکه ایده‌های نوظهور ریسک بالایی دارند و احتمال شکست پروژه بسیار زیاد است. به همین خاطر خیلی از سرمایه‌گذاران با این مسأله با احتیاط برخورد می‌کنند و به این راحتی راضی نمی‌شوند هر استارتاپی را از نظر مالی تأمین کنند. بااین‌وجود، کارآفرین برای به‌راه‌انداختن شرکتش، چاره‌ای جز قانع کردن سرمایه‌گذار ندارد.

آلخاندرو کرمدس (Alejandro Cremades)، کارآفرین جوان اسپانیایی، در کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها (The Art of Startup Fundraising) در مورد همین موضوع بحث می‌کند و شیوه‌های مذاکره و راضی کردن سرمایه‌گذار را توضیح می‌دهد. کرمدس در زمینه‌ی جذب سرمایه کاملاً تبحر دارد و حتی به مجلس نمایندگان آمریکا هم در این زمینه مشاوره می‌دهد. او در این کتاب از بایدها و نبایدهای این مسیر می‌گوید و به خوانندگانش نشان می‌دهد که در کجا به دنبال سرمایه باشند و چطور به آن دست یابند.

معرفی و دانلود کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آپ‌ها

آلخاندرو کرمدس که در رشته‌ی حقوق تحصیل کرده بود، در سن بیست‌وسه‌سالگی برای کار به آمریکا آمد و در شرکتی حقوقی در نیویورک مشغول به کار شد. او در مواجهه با پرونده‌های بزرگ و چند میلیارد دلاری که عموماً در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری بودند، متوجه مشکلی در سیستم سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها شد. به نظر او شکاف عمیقی بین کارآفرین و سرمایه‌گذار وجود داشت که در بسیاری از موارد می‌توانست به شکست پروژه بینجامد. این‌چنین بود که کرمدس کار حقوقی‌اش را ترک کرد و به همراه همسرش، پلتفرمی به نام وان‌وست (Onevest) به راه انداخت تا کارآفرین را به سرمایه‌گذار وصل کند. استارتاپ او گرچه کوچک بود ولی چنان ایده‌ی درخشانی داشت که ظرف مدت کوتاهی به‌شدت معروف شد و به یکی از موفق‌ترین استارت‌آپ‌های آمریکا بدل گشت.

کرمدس در کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها در وهله‌ی اول از تجربه‌ی خود در پیدا کردن سرمایه‌گذار صحبت می‌کند و به مخاطب نشان می‌دهد که چطور توانسته مرحله‌به‌مرحله سرمایه‌ی بیشتری جذب کند و شرکتش را به سرمایه‌ی چند میلیون دلاری برساند. از سوی دیگر، او مدیر استارتاپی است که ماهیتش همکاری با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است. کرمدس می‌گوید در بیش از ده سال، شاهد صدها همکاری موفق بین این دو گروه بوده و تجربه‌ی زیادی از آن به دست آورده. او در کتابش به‌خوبی به کارآفرینان توضیح می‌دهد که مراحل سرمایه‌گذاری چگونه است و یک سرمایه‌گذار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. در ادامه به آن ها‌ یاد می‌دهد که چطور روابط عمومی‌شان را بالاتر ببرند و فنون مذاکره را بیاموزند. همین‌طور از اشتباهات رایج در این مسیر می‌گوید و نسبت به انجام بعضی از کارها هشدار می‌دهد.

کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها برای کارآفرین‌های جوان، کاملاً کاربردی است و مسیر سخت و پیچیده‌ی پیش‌ روی‌شان را تا حد زیادی ساده می‌کند. این اثر موفق را نشر آریاناقلم با ترجمه‌ی امین کریمی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها

  • یکی از مشکلات بزرگ ابتدای راه همه‌ی شرکت‌ها، پیدا کردن سرمایه‌گذار است. کارآفرینان هم در این زمینه خبره نیستند. همین باعث می‌شود این کتاب ارزش خواندن پیدا کند. (تونی هسیه، نویسنده و کارآفرین)

  • هرکسی که می‌خواهد کسب‌وکاری به راه بیاندازد، حتماً باید این کتاب را بخواند. این اثر در مسیری که قرار است بروید راهنمایی‌تان می‌کند. آلخاندرو کرمدس با دانش و تجربه‌اش با شما صحبت می‌کند. (تیم دراپر، سرمایه‌گذار)

  • هر کارآفرینی باید در زمینه‌های استخدام، فروش و جذب سرمایه فوق‌العاده باشد. این کتاب، ابزاری ضروری برای ارتقای مهارت‌های اصلی و حیاتی کارآفرینان است. (گیل پنچینا، مدیر تجاری و از مدیران اسبق ای‌بِی)

  • این راهنما، هنر را به علم تبدیل می‌کند. کرمدس با ارائه‌ی فرمول‌ها و استراتژی‌های اثبات‌شده و نمونه‌های واقعی، هر آنچه ضروری است را در اختیار کارآفرینان آینده قرار می‌دهد. (جاش کوهن، مدیر)

کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کارآفرینان و مدیران استارت‌آپ‌ها پیشنهاد می‌شود. اگر ایده‌ی کسب‌وکاری را در ذهن می‌پرورانید و دغدغه‌ی سرمایه‌گذاری دارید، این اثر می‌تواند راهنمای خوبی برایتان باشد.

در بخشی از کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آپ‌ها می‌خوانیم

تعریف نقش‌ها در شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه

شرکت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، نیروهای کار متفاوتی دارند. نیروهای تازه‌کارتر می‌خواهند تحلیلگر باشند. این افراد یا دانشجوی ام‌بی‌اِی مشغول کارآموزی هستند یا تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

نقش اصلی تحلیلگرها این است که به کنفرانس‌ها بروند و حواسشان به فرصت‌هایی باشد که با استراتژی سرمایه‌گذاری صندوق مورداستفادۀ شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه جور باشد. تحلیلگرها توان تصمیم‌گیری ندارند، ولی می‌توانند یک راه مناسب برای رسیدن به دروازۀ ورودی شرکت و معرفی شما به یک مقام ارشدتر باشند. به‌هرحال، تحلیلگرها مهم‌ترین جزء انجام تحقیقات بازار و مطالعۀ شما و رقبایتان هستند، بنابراین مراقب اطلاعات بیش از اندازه‌ای که به آن‌ها می‌دهید باشید.

سِمت بعدی معاون است. یک معاون ممکن است تازه‌کار یا ارشد باشد. معاون‌ها می‌توانند افرادی با سابقۀ مالی و با مهارت‌های قوی در ایجاد روابط باشند. معاون‌ها در یک شرکت تصمیم‌گیری نمی‌کنند ولی قطعاً می‌توانند یک معارفه با افرادی که عهده‌دار تصمیم‌گیری در شرکت هستند برایتان مهیا کنند.

بالاتر از معاون‌ها رؤسا قرار دارند. آن‌ها افراد ارشدی هستند که می‌توانند در زمان سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرند ولی قدرت اجرای استراتژی کلی شرکت را ندارند. یک رئیس می‌تواند شما را از دروازۀ شرکت عبور دهد و راهنمای شما برای ورود به کل فرایند دریافت سرمایه باشد. رؤسا افرادی هستند که برای پیدا کردن شریک برای شرکت اختیارات دارند. بااینکه در شرکت صاحب قدرت هستند ولی نمی‌توان آن‌ها را بالاترین مقام شرکت محسوب کرد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار مترجم
صاحب‌نظران دربارۀ این کتاب چه گفته‌اند؟
پیشگفتار
فصل 1: همه‌چیز از وان‌وست شروع شد
فصل 2: تأمین سرمایه برای استارت‌آپتان
فصل 3: خودتان را برای موفقیت آماده کنید
فصل 4: مهارت ارائه به سرمایه‌گذار
فصل 5: بستۀ راستی‌آزمایی
فصل 6: منابع جذب سرمایه
فصل 7: درک بازی سرمایه‌گذاران جسور
فصل 8: تشریح دورهای سرمایه‌گذاری
فصل 9: تصمیم‌گیری در مورد مقدار سرمایه و سرمایه‌گذاران بالقوه
فصل 10: روابط ‌عمومی: خلق یک طوفان و ایجاد محرک
فصل 11: دنبال چه جور سرمایه‌گذاری باشیم
فصل 12: تفاهم‌نامه و شرایط آن
فصل 13: بستن قرارداد
فصل 14: اجتناب ازاشتباهات متداول در جذب سرمایه
فصل 15: درک قانون جابز
فصل 16: ابزارهای پیشنهادی برای جذب سرمایه
فصل 17: علامت‌های خطر
پی‌نوشت‌ها
فهرست واژگان واصطلاحات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آپ‌ها
نویسنده
مترجمامین کریمی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-600-7677-82-7
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آپ‌ها

برای دریافت کتاب هنر جذب سرمایه برای استارت آپ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.