معرفی و دانلود کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین: ده تمرین کلیدی برای ایجاد عشق و شادی

برای دانلود قانونی کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین: ده تمرین کلیدی برای ایجاد عشق و شادی

کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین، اثری از جورج تیلر است که در آن به روش‌ها و رفتارهایی که به بهبود روابط بین زوجین منجر می‌شود، می‌پردازد. این اثر، یک راهنمای گام‌به‌گام است که زوجین را در مسیر ناهموار و پر از پستی و بلندی ازدواج همراهی می‌کند. جورج تیلر در این کتاب، ده تمرین کاربردی را برای حل مشکلات بین زوجین و ایجاد رابطه‌‌ای سرشار از احترام، تعهد و محبت ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین

موفقیت در یک ازدواج نیاز به رعایت اصول و قواعد خاص دارد. عدم رعایت برخی از مسائل که به نظر پیش‌پاافتاده می‌آید، ممکن است به فروپاشی یک زندگی منجر شود. ازدواج مسئولیت‌هایی را بر دوش زوجین می‌گذارد که پیش‌تر، برای مثال در دوران آشنایی یا نامزدی، درگیر آن نبودند. بنابراین عمل کردن به توصیه‌های این کتاب موجب می‌شود تا یک ازدواج با موفقیت صورت بگیرد و پس از گذشت سال‌ها از آن، همچنان موفق باقی بماند.

کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین (A Path for Couples)، نوشته‌ی جورج تیلر (George Taylor)، که در سال 2016 منتشر شد، همان راهنمایی است که زوجین برای بهتر شدن روابطشان به آن نیاز دارند. نویسنده در این کتاب، از تجربیات خود به عنوان یک درمانگر زوج کمک گرفته است و با زبانی ساده، خودمانی و بذله‌گو، به بیان مسائل مربوط به روابط زناشویی و ازدواج درست، می‌پردازد. شیوه‌ای که او در این کتاب از آن بهره گرفته، مدیتیشن و ذهن‌آگاهی است که از شرق به سیستم درمانی غرب رسیده است.

برای داشتن یک زندگی زناشویی شاد، ضروری است تا رفتارهای مناسبی به عنوان یکی از زوجین داشته باشید. این «رفتار مناسب» که یک تعریف کلی و نسبی است، معمولا به مجموعه رفتارهایی گفته می‌شود که هر فرد ملزم است در هر نقطه‌ای از دنیا با شریک زندگی خود داشته باشد. مثال واضح رفتار مناسب این است که همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید؛ با همه‌ی ویژگی‌های مثبت و منفی او. ازدواج ادغام دو مجموعه عقاید و طرز فکر مجزا است. درنتیجه، زن و شوهر از نظر نحوه‌ی برخورد با مسائل مختلف زندگی، متفاوت عمل می‌کنند و همین ویژگی، اهمیت منعطف بودن در زندگی زناشویی را به‌تصویر می‌کشد. داشتن انعطاف به شما کمک می‌کند راحت‌تر با تفاوت‌ها و اختلاف سلیقه‌ها کنار بیایید و از آن‌ها در جهت بهتر شدن روابط و زندگی زناشویی‌تان استفاه کنید.

جورج تیلر در کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین، نکاتی درباره‌ی یک ازدواج موفق به همراه راه حل‌هایی ساده را به اشتراک گذاشته است که به جلوگیری از اختلافات زناشویی کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد یاد بگیرید چگونه ازدواج خود را از آفت‌های پیش‌رو حفظ کرده و در نتیجه، از بروز طلاق جلوگیری کنید. او در این کتاب، از ده تمرین برای بهتر شدن ارتباط بین زوجین صحبت می‌کند. این ده تمرین به افراد نشان می‌دهد که چگونه بهتر عشق بورزند و مهربان‌تر، شادتر و بخشنده‌تر باشند.

تاثیر کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین تنها در آگاهی‌بخشی نیست؛ بلکه این کتاب به کمک روش‌های درمانی‌ای که ارائه می‌دهد، به بهتر شدن روابط، به صورت عملی، کمک خواهد کرد. درحقیقت این کتاب، یک خودآموز و کتاب کار فوق‌العاده است که شما را از رفتن به جلسات طولانی مشاوره خانواده و ازدواج بی‌نیاز می‌سازد.

این کتاب از چهار فصل و ده تمرین تشکیل می‌شود و هر فصل موضوعاتی همانند وظایف اساسی زوجین، پذیرش تفاوت‌ها و ... را در برمی‌گیرد.ترجمه‌ی این اثر برعهده‌ی خدیجه ابراهیم زاده، مهدی یوسف‌نیا پاشا و سیده سارا ابوالحسنی بوده است. کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین در سال 1399 توسط نشر آپریس منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب مهارت‌های ارتباطی زوجین

  • همه‌ی زوج‌ها گرفتار الگوهای واکنشی خاصی می‌شوند که تجربه‌ی مشترک آن‌ها را از عشق محدود می‌کند. بینش‌ها و تمرین‌های تیلر یک مسیر مستقیم را برای برقراری رابطه‌ی خلاق، پرجنب‌وجوش و صمیمانه به شما ارائه می‌کند. (تارا براچ، نویسنده)

  • ده‌ها پیشنهاد کاربردی و قدرتمند برای زوج‌هایی که خواهان یک رابطه شاد و سالم هستند. (دکتر ریک هانسون)

  • تبدیل شدن به یک فرد خودآگاه، به اندازه کافی سخت است. تیلر در این کتاب هوشیار بودن نسبت به خود و مهارت در روابط صمیمانه را به شما آموزش می‌دهد. (جیمز باراز)

  • در این کتاب، جورج تیلور به زیبایی مسیری را برای نوع بسیار متفاوتی از رابطه ترسیم می کند: ارتباطی معتبر و واقعی. (شارون سالزبرگ، نویسنده)

کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین مناسب چه کسانی است؟

این کتاب در زمینه‌ی ازدواج، زناشویی و مهارت‌های مربوط به آن‌ها نگاشته شده است. زوجین- بویژه زوج‌های جوان- مخاطبان اصلی اثر هستند. افرادی که به آثار روانشناسی و رفتاردرمانی علاقه دارند نیز جامعه‌ی مخاطبان این کتاب خواهند بود.

با جورج تیلر بیشتر آشنا شویم

جورج تیلر، درمانگر و مشاور ازدواج آمریکایی ساکن سانفرانسیسکو است. وی از سال 1985 برگزارکننده‌ی کارگاه‌ها و کلاس‌هایی برای زوج‌ها بوده است. تیلر در طی این سال‌ها، با کار بر روی بهبود مهارت‌های رابطه با همسر، بسیاری از زوج‌ها را از خطر متلاشی‌شدن ازدواجشان نجات داده است. علاوه بر کتاب پیش رو، او طی ویدیوهایی آموزشی به صورت فشرده، با همراهی استفن و اوندریا لوین، دکتر ریک هانسون و کیتی هندریکس، مهارت‌های ارتباط با همسر و طی‌کردن مسیر ازدواج را به شکلی صحیح و با کمترین تنش ارائه می‌دهد. جورج تیلر دارای مدرک کارشناسی هنر، کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی و نیز کارشناسی ارشد روانشناسی مشاوره است.

در بخشی از کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین می‌خوانیم

من زوج‌های زیادی را می‌شناختم که ترس از صمیمیت را مخفی می‌کردند، اما با شروع این ده تمرین، اعتماد و امنیت در آن‌ها شکل گرفت. این ده تمرین کلید یادگیری و خلق عادت‌های جدید و اثرگذار در ارتباطات می‌باشد.

ابتدا با یک مثال چگونگی کاربرد این تمرینات را برایتان توضیح می‌دهد. سال گذشته زوجی که تصمیم به طلاق گرفته بودند با من تماس گرفتند. خانم که اسمش لورین بود چندین بار تلفنی با من صحبت کرد. او گفت: «ما روش ارتباط درست برای حل مشکلاتمان با یکدیگر را نمی‌دانیم، همسرم از خانواده‌اش به عنوان ابزاری در مقابل من استفاده می‌کند و ما تفاهم نداریم. به یکدیگر حرف‌های نامربوط می‌زنیم. چیزهایی که قبلاً خیلی عالی بودند الان دیگر این‌گونه نیستند.» مثل خیلی از زوج‌ها صحبت‌های تلفنی لورین من را متوجه الگوهای تکراری در روابط آن‌ها که منجر به استرس و مشاجرات می‌شود کرد. اگر بر روی این الگوهای مخرب مطالعه کنید متوجه می‌شوید که هر کدام از زوجین سعی در متقاعد کردن طرف مقابل دارند و می‌خواهند ثابت کنند که طرف مقابلشان مشکل دارد. این برای هر کدام از ما خیلی سخت است که به مشکلات خودمان در رابطه اعتراف کنیم. پذیرش اینکه ما هم در رابطه مقصر هستیم خیلی وحشتناک است (اصرار بر مشاجرات چون که هیچ‌کدام از طرفین دوست ندارد که سرزنش شود).

کلید محتوایی کار بر روی زوجین، کار کردن بر روی خودمسئولیتی می‌باشد. به این معنی که توجه را از روی طرف مقابل به عنوان منبع مشکلات بردارند و به سمت خودشان ببرند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه‌ نویسنده
فصل یک: چگونه این ده تمرین می‌تواند روابط شما را متحول گرداند؟
نقش آن‌ها در اختلافاتشان چیست؟
چگونگی رسیدن به این احساسات مثبت
الگوهایی مثل جنگ - گریز و تعقیب - گریز
شکست غم‌انگیز در روابط: چرا زوج‌ها جلوی آن را نمی‌گیرند؟
چه کسانی از این ده تمرین سود لازم را می‌برند؟
من خبرهای خوبی برای شما دارم
چگونه این اتفاق می‌افتد؟
فصل دوم: وظایف اساسی زوجین
تمرینات توجه‌آگاهی یا (ذهن‌آگاهی)
یادگیری روابط صحیح
سه تمرین پایه
خودآگاهی
خودپرسشگری
خودافشایی
کار کردن بر روی تنش‌ها
هفت هدف کلیدی
آگاهی از چگونگی مشاجره برای قدرت
الگوهای قابل پیش‌بینی
خلق شرایط مثبت برای همکاری موفق
فصل سوم: ده تمرین
تمرین اول: "حضور در لحظه، یا من همین جا هستم."
تمرین دوم: همسر شما لایق چیست!
تمرین سوم: مدل ارتباطی را تمرین کنید: می‌توانیم با هم صحبت کنیم؟
تمرین چهارم: ایجاد و شکل‌گیری دید و بینشی تازه با تمریناتی هدفمند
تمرین پنجم: ارتباط نوع دوم - نمی‌دانستم چنین حسی داری
تمرین ششم: زمان وقفه همراه با عشق رسیده است تا دوباره به ارتباط مشترک برگردید
تمرین هفتم: خلاقیت، لذت و تعامل
تمرین هشتم: آگاهی و حضور - آیا اینجایی؟
تمرین نهم: ارتباط مثبت - ایجاد عشق و شادی بیشتر
تمرین دهم: تصمیمات کلیدی بیشتر
فصل چهارم: موهبتی که زوجین از بودن با هم نصیبشان می‌شود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین: ده تمرین کلیدی برای ایجاد عشق و شادی
نویسنده
مترجمخدیجه ابراهیم زاده، مهدی یوسف نیا پاشا، سیده سارا ابوالحسنی
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-6601-78-8
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ 15000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین

برای دریافت کتاب کار مهارت‌های ارتباطی زوجین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.