معرفی و دانلود کتاب هنر خوشبختی از دیدگاه اپیکور

عکس جلد کتاب هنر خوشبختی از دیدگاه اپیکور
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر خوشبختی از دیدگاه اپیکور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر خوشبختی از دیدگاه اپیکور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر خوشبختی از دیدگاه اپیکور

کتاب هنر خوشبختی از دیدگاه اپیکور، خوشبختی را از نگاه یکی از بزرگترین و مشهورترین فلاسفه‌ی یونان باستان،  اپیکوروس، شرح داده است.

آموزه‌های اپیکور (Epicurus)، فیلسوف بزرگ دوران باستان - در باب زندگی و مرگ، دین و علم، ادراک حسی و نحوه رسیدن به شناخت، خوشبختی و شادکامی، اخلاق و دوستی - هواخواهان بسیاری در دنیای باستان داشت و بعدها نیز بر تفکر اروپا تاثیری بس شگرف و عمیق گذاشت. اپیکور تا قرن‌ها بعد از مرگش با مخالفت‌های خمصانه بسیاری روبه‌رو شد، اما در میان تحسین کنندگانش نام بزرگانی چون توماس هایز، اسحاق نیوتون، توماس جفرسون، و کارل مارکس به چشم می‌خورد.

کتاب هنر خوشبختی از دیدگاه اپیکور (The Art Of Happiness Epicurus) مشتمل است بر تمام آثار بازمانده از اپیکور - نامه‌ها، آموزه‌ها، و مجموعه کلمات قصار واتیکان - همراه با متون متناظری از لوکوتیوس - بزرگ‌ترین پیرو فلسفه‌اش؛ هم‌چنین گزیده‌هایی از زندگی اپیکور نوشته دیوژن لائرتیوس، و دو مقدمه روشنگر در توضیح فلسفه اپیکور.

اپیکور، مردی که به «فیلسوف شادکامی» شهره‌ی خاص و عام است، فردی بود ساده‌زیست، پایبند به اصول اخلاقی، وفادار به دوستی، و صدالبته بر خلاف تهمت رقیبان مؤمنی شیفته. نگاه او به دانش، دین، رابطه انسان و خدا و نقش این رابطه بر آرامش روحی او، جایگاه لذت در زندگی و موضوعاتی از این دست شگفت‌آور است. او کسی است که پیوسته مردمان روزگار خویش را به کسب دانش و تلاش برای درک طبیعت تشویق می‌کرد و البته در نظر او، این کار در جهت شناخت بهتر خدایان، و رفع آشفتگی‌های روحی و جسمی بشر و رسیدن او به آرامش بود. در واقع باید گفت که نگاه او به مقوله دین و خدا نگاهی بدیع در نوع خود به شمار می‌آید آن هم وقتی که به یاد بیاوریم در زمانه‌ی او، در دوران یونان باستان، مردمان به خدایان متعددی باور داشتند که از قضا موجوداتی شهوت‌ران، جنگجو، دسیسه‌گر و کینه‌جو بودند؛ ضمن اینکه خرافات دینی چنان وحشتی از غضب و عذابِ خدایان بر جان مردمان انداخته بود که مجالی برای درک حقیقت باقی نمانده بود. در چنین دورانی، اپیکور خدایان را به عرش اَعلی برد و دامان آنان را از هرگونه پستی و آلودگی پاک نمود، و تنها راه نجات بشر را در شناخت ذاتِ حقیقی این موجودات ‌دانست شناختی که از رهگذرِ درک علل وقوع رخدادها در جهان هستی به دست می‌آمد.

در بخشی از کتاب هنر خوشبختی از دیدگاه اپیکور می‌خوانیم:

دیدگاه اپیکور در مورد خوشبختی به‌ وضوح رنگ و بویی بودایی دارد. خوشبختی مساوی است با سکون و آرامش، و این آرامش اساساً با کنار گذاشتن «تمناهای» دنیوی حاصل می‌آید یعنی با دست کشیدن انسان از بلند پروازی‌هایش برای کسب قدرت، عزت، منصب، لذت و ثروت. این ایده در دو جمله‌ی‌ معروف اپیکور که بیش از همه نقل شده‌ خلاصه شده است: «آسایش ما در گروِ آنچه که داریم نیست، بلکه حاصل آنچه که از آن لذت می‌بریم، است.» و، در قالب هشدار دهنده‌ترش: «آدمی که اندک خویش در نظرش ناچیز است، هیچ چیزی برایش کافی نیست.»

جالب این‌ که، ایده‌های اپیکور در مورد ataraxia یعنی رهایی از عذاب و آشفتگی روحی که لازمه‌ی سعادتمندی حقیقی است بیشتر از حد تصورِ یک خواننده‌ی قرن بیست و یکمی، تحت تأثیر مستقیم تفکر بودایی بوده است. دو تن از کسانی که در ابتدای راه تأثیر چشمگیری بر اپیکور داشتند، دموکریت (دموکریتوس) و پورهو بودند که سفری طولانی به سرزمینی که امروزه هند خوانده می‌شود کردند و در آن‌جا در مدارس استادان برهنه با آیین بودایی آشنا شدند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
«سخنی در باب کتاب حاضر»
به قلم ‹دَنیل کِلَین›
«کلام نخستین»
(به قلم جورج کِی. استروداک)
هنر خوشبختی
مقدمه
1. تکوین مفهوم اتم
2. مهم‌ترین اصول اتم‌گرایی
3. جنبش اتم‌ها
4. حس و ادراک
5. نظریه‌ی کسب دانش و رسیدن به شناخت
6. دین و الهیات
7. اخلاق و زندگی خوب
سخنی در باب ترجمه‌ی انگلیسی کتاب
(به قلم جورج کِی. استروداک)
گزیده‌ای از زندگی اپیکور
به قلم دیوژن لائرتیوس
نامه به هرودوت
متون متناظر از لوکرتیوس
نامه به پیتوکلس
متون متناظر از لوکرتیوس
نامه به منیسیوس
متون متناظر از لوکرتیوس
آموزه‌های اصلی
مجموعه‌ی واتیکان: کلمات قصار
علائم اختصاری
توضیحات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر خوشبختی از دیدگاه اپیکور
نویسنده
مترجمفرخ بافنده
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-6895-76-5
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر خوشبختی از دیدگاه اپیکور

ساسان دولت نیا
۱۴۰۲/۵/۳
من خودم بشخصه فلسفه اپیکور رو خیلی دوست دارم، اما کتابو که خوندم، بیشترین بخشش مربوط به اتم و ماده و حس و ادراک بود که شخصاً برای من جذاب نبود و حتی حوصله سربرم بود. این قسمت هارو که ورق زدم، دیگه چیز زیادی از کتاب باقی نمونده بود. بنظر من در بخش کوچکی از این کتاب به فلسفه اخلاقی اپیکور و همچنین و شرح دقیق لذت گرایی اپیکوری پرداخته شده به همین خاطر ۳ ستاره میدم. ولی در کل برای یکبار مطالعه خوب بود و علیرغم تمام علاقه‌ای که به اپیکور دارم، احتمالش خیلی کمه که دوباره این کتابو مطالعه کنم.
موسی عطازاده
۱۳۹۹/۱۲/۱۲
من به تدریج که کتاب را می‌خوانم پیرامون مطالبش نظرم را در اینجا می‌نویسم. شاید برای کسی مفید باشد. در صفحه 19 در تعریف ataraxia این چنین آمده است: رهایی از عذاب و آشفتگی روحی. اما این تعریف aponia است و نه ataraxia. آتاراکسی یعنی زندگی شاد و آرام و بدون ترس. آپونی یعنی فقدان pain یا درد. اپونی و آتاراکسی دو هدف اصلی فلسفه اپیکوری هستند.
behzad molaie
۱۳۹۷/۶/۱۳
کتاب مفیدی هست، ارزش خوندن داره
باعت میشه منشمون بالا بره
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب هنر خوشبختی از دیدگاه اپیکور

برای دریافت کتاب هنر خوشبختی از دیدگاه اپیکور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.