معرفی و دانلود کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی

برای دانلود قانونی کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی

آدری آکون و ایزابل پایلو دو تن از روانشناسان مطرح حوزه‌ی خودسازی و موفقیت‌اند. ایشان در کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی، با بهره‌گیری از زبانی ساده و لحنی صمیمی، در باب شیوه‌های رهایی از افکار و عواطف منفی سخن گفته‌اند.

درباره کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی

بیایید با خودمان صاف و صادق باشیم: زندگی، برخلاف آنچه در بسیاری از کتاب‌های زردِ روانشناختی آمده، سرشار از نعماتِ بی‌بدیل و خارق‌العاده نیست؛ بلکه آکنده از لحظات دشوار، برهه‌های سخت و ناکامی‌های گوناگون است. واقعیت این است که هیچ‌کس در جهان برای ما فرش قرمز پهن نکرده! کافی است نگاهی به زندگی کنونی خودمان بیندازیم تا درستی این گفته بر ما معلوم و محرز گردد. حتی اگر به موفقیتی رسیده باشیم، اغلب بهای سنگینی پرداخته‌ایم. آری، زندگی عرصه‌ی پرداخت سنگین‌ترینِ بهاهاست! این بها، در بهترین حالت، پول و سرمایه‌ی ما، و در بدترین حالت، سلامت جسم و روانمان است.

در کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی (Je dis enfin stop à la pression)، نوشته‌ی آدری آکون و ایزابل پایلو، در باب پرسشی ساده اما حیاتی بحث شده است: «چگونه می‌توان ولو به قدر اندکی، از انبوه مشکلات زندگی کاست و این‌چنین، با فراغ بال بیشتری به زیستن ادامه داد؟» مؤلفین اثر هرگز مدعی ارائه‌ی راهکاری جادویی که زندگی شما را به کل دگرگون سازد، نیستند. ایشان، مطابق آنچه در سطور ابتدایی گفتیم، به اجتناب‌ناپذیری بسیاری از دشواری‌های زندگی اذعان داشته، و راهی برای خلاصی از این قبیل دشواری‌ها سراغ ندارند. با این همه، بر این باورند که چندان هم نباید ناامید بود. زیرا لیوان زندگی نیمه‌ی پُری هم دارد. شاید بسیاری از مشکلات غیرقابل حل باشند؛ اما از طرف دیگر، بسیاری از چالش‌های زندگی هستند که با اتخاذ رویکردی درست، قابل برطرف شدن‌اند. آنچه مهم است و در کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی به شدت مورد تأکید قرار گرفته، آن است که شیوه‌ی تشخیص معضلات بزرگ و لاینحل از مشکلات اجتناب‌پذیر را بیاموزیم.

آموزه‌هایی که در کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی در اختیار مخاطب قرار گرفته‌اند، به او در جهت ترمیم وضعیت سلامت روان خویش یاری می‌رسانند. نویسندگان این اثر، با ارائه‌ی برخی از سازنده‌ترین یافته‌های علم روانشناسی، به خواننده در جهت رشد شخصی و غلبه بر افکار و عواطف منفی، از قبیل اضطراب، وسواس، ترس‌های مزمن و... یاری می‌رسانند. ایشان این مهم را طی پنج گام پی‌درپی به انجام می‌رسانند. محتوای این پنج گام را می‌توان ذیل این پنج دستورالعمل خلاصه کرد:

  • یک: خود را اثبات کنید.
  • دو: نقص‌های خود را بپذیرید.
  • سه: ‌متفاوت فکر کنید و کارهای خود را سازماندهی کنید.
  • چهار: از خود اثری باقی بگذارید.
  • پنج: برای خود لذت‌های کوچک دست‌وپا کنید.

هر یک از فصول اثر پیش رو، به بحث در باب شیوه‌های عملی ساختن این پنج دستورالعمل در زندگی روزانه اختصاص یافته است.

کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی توسط غزاله ابراهیمیان و ندا مصدقی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات کتاب کوله پشتی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. گفتنی است که نسخه‌ی صوتی این کتاب نیز در سایت و اپلیکیشن کتابراه موجود و قابل تهیه است.

کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی خودیاری و موفقیت، مخاطبین اصلی آدری آکون و ایزابل پایلو در کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی بوده‌اند.

با نویسندگان کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی بیشتر آشنا شویم

ایزابل پایلو (Isabelle Pailleau) یکی از روانشناسان به نامِ معاصر است. عمده‌ی فعالیت‌های حرفه‌ای او حول محور موضوعات خانواده، یادگیری و کسب‌وکار می‌گردند. از این نویسنده آثار مطرح فراوانی به انتشار رسیده است؛ از جمله دو کتاب با عناوین «هنر رهایی از فشارهای زندگی: پنج‌ گام برای دست‌یابی‌ به آرامش» و «آموزش متفاوت با تربیت مثبت». کتاب اخیر یکی از پرفروش‌ترین عناوین روانشناختی در سالیان اخیر به شمار می‌رود.

و اما آدری آکون (Audrey Akoun): او نیز یکی از فعالین مطرح حوزه‌ی روانشناسی بالینی است. وی علاوه بر نگارش کتاب و مقاله، در حیطه‌ی ایراد سخنرانی‌های مثبت و انگیزشی نیز دستی بر آتش دارد. او همچنین فعالیت‌های بسیاری در صفحات مجازی دارد. روانشناسی تربیتی و رشد شخصی، از جمله اصلی‌ترین حوزه‌های مورد علاقه‌ی آدری آکون به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی می‌خوانیم

چه باید کرد وقتی افرادی که به‌ظاهر خیلی ما را دوست دارند مسبب بدبختی‌مان می‌شوند؟ چه باید کرد وقتی حس می‌کنیم به‌خاطر رابطه با برخی افراد تحت فشار دائمی هستیم؟ آیا باید به نام عشق و دوست داشتن هر رنج و مصیبتی را تحمل کرد؟ آیا عشق توجیه خوبی است که ما هر فشار عاطفی را قبول کنیم؟ حال دربارۀ روابط کاری یا غیرکاری که براساس تهدید پنهان بنا شده‌اند چه باید کرد؟ آیا باید این نوع روابط را که با ترس‌های عمیق به ما ضربه می‌زنند پذیرفت؟ رابطه از هر نوع که باشد آیا باید قبول کنیم که از انرژی تهی شویم تا آن را به هر قیمتی حفظ کنیم؟ به این دلایل درگیر برخی روابط مسموم می‌شویم و دائم با ترس زندگی می‌کنیم؛ مثلاً ترس از طرد شدن، ترس از آسیب دیدن و غیره. این روابط با عادت‌ها ماندگار می‌شوند. بسیار سخت است که روابط مسموم با والدین، همسر یا دوستمان را زیر سؤال ببریم. بسیار دشوار است که روابط کاری را زیر سؤال ببریم، آن‌هم هنگامی که به نظرمان منافع و سود هنگفتی درمیان است.

باوجوداین، ماندن در چنین روابطی همۀ انرژی ما را تخلیه می‌کند و شادی زندگی را به‌تدریج از بین می‌برد، فشارها روی هم انباشته می‌شوند و کم‌کم ما را از درون می‌سوزانند.

هنگامی که بیمارانمان را در مشاوره همراهی می‌کنیم، از آن‌ها می‌پرسیم به چه علت بی‌هیچ مقاومتی شرایطی را قبول می‌کنند که به‌هیچ‌وجه برایشان مناسب نیست و حتی می‌توان گفت آن‌قدر سمی هستند که تا مدت‌ها آثار مخربشان بر زندگی‌شان باقی می‌ماند. ما به بیمارانمان این نکته را گوشزد کردیم که اگر آن‌ها این شرایط را قبول می‌کنند آن‌هم درحالی‌که ظاهراً هیچ خیر و منفعتی ندارند، در واقع به این دلیل است که دلایل پنهان خود را دارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجمین
مقدمه
فصل خسته‌کننده ولی ضروری
فشارهای زندگی دقیقاً چه هستند؟
آیا راه‌حلی یکسان برای مهار استرس، خشم انفجاری و فشارهای زندگی وجود دارد؟
افسانه‌ها و باورهای نادرست را می‌توان اصلاح کرد
فشارها چگونه به ما اعمال می‌شوند؟
چگونه این فرایند به این خوبی کار می‌کند؟
وزنۀ فشار در زندگی و نتایج جدی و نگران‌کننده‌اش
گام 1: چگونه اظهار وجود کنیم؛ ولی به فردی زورگو تبدیل نشویم
می‌خوانم و آگاه می‌شوم
اظهار وجود چیست؟
اظهار وجود نکردن به ما فشار می‌آورد
خوانده‌هایم را اجرایی می‌کنم
چه کارهایی واقعاً برایم مفید هستند؟
خواسته‌هایم را بر زبان می‌آورم
با آرامش و صلح ابراز وجود کنیم
گام 2: بیاییم قبول کنیم کامل نیستیم؛ ولی سرخورده نشویم
می‌خوانم و آگاه می‌شوم
ما از کودکی شرطی می‌شویم
بلایی که کمال‌گرایی سر ما می‌آورد
فشار به علت هنجارها و ارزش‌ها
خوانده‌هایم را اجرایی می‌کنم
خودم را از ترس قضاوت شدن رها می‌کنم
کودک درونم را شفا می‌دهم
از ضعف‌هایم بهره می‌برم
گام 3: قبل از شروع، تفکر و شیوۀ کارتان را تغییر دهید
می‌خوانم و آگاه می‌شوم!
فشارهایی که اجتماع به ما وارد می‌کند
مراقب فرسودگی شغلی / عاطفی یا «سوختگی از درون» باشید
فشار مضاعفی که خودارزیابی دائمی به ما وارد می‌کند
وقتی از شدت فشارهای زندگی دلمان می‌خواهد پاهایمان را به گردنمان آویزان کنیم!
خوانده‌هایم را اجرایی می‌کنم
شعله‌های ابرقهرمان درونم را خاموش می‌کنم
خودم را از قید باورها و تصورات رها می‌کنم
در محل کار خودم را تأیید می‌کنم
رویکرد مغز، قلب و بدن
گام 4: خود واقعیمان باشیم، حتی با دندان مصنوعی! از خودمان ردی به جای بگذاریم
می‌خوانم و آگاه می‌شوم!
خود واقعی چیست؟
با خود واقعی به چه چیزی دست می‌یابیم؟
خوانده‌هایم را اجرایی می‌کنم
ارزش‌هایم را می‌بینم و آن‌ها را در زندگی‌ام نهادینه می‌کنم
علایقم را تغذیه می‌کنم و استعدادهایم را به‌کار می‌گیرم
ارزش‌ها، علایق و استعدادهایم را همسو می‌کنم
از غر زدن دست برمی‌دارم و مسئولیت حال خوشم را خودم بر عهده می‌گیرم
گام 5: شادکامی‌های کوچک بسازیم حتی اگر کارهای جزئی را هم بلد نیستیم!
می‌خوانم و آگاه می‌شوم
آیا همۀ ما به شادکامی نگاهی یکسان داریم؟
آیا با پول بیشتر، شادکام‌تر می‌شوم و فشارهای کمتری را تحمل می‌کنم؟
خوانده‌هایم را اجرایی می‌کنم
به شادکامی‌های کوچکم دقت می‌کنم
راه شادکامی را پیش می‌گیرم
وانمود می‌کنم که خوشحال زندگی می‌کنم
در سه سطح (مغز، قلب، بدن) شادکامی را پیدا می‌کنم
به دیگران روی می‌آورم
نتیجه‌گیری
پاسخ تمرین‌ها
کتاب‌شناسی
فهرست واژگان تخصصی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی
نویسنده،
مترجمغزاله ابراهیمیان، ندا مصدقی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-461-378-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی

برای دریافت کتاب هنر رهایی از فشارهای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.