معرفی و دانلود کتاب هنر عشق ورزیدن

عکس جلد کتاب هنر عشق ورزیدن
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر عشق ورزیدن

اریک فروم در کتاب هنر عشق ورزیدن به مقوله‌ی عشق و جایگاه آن در حیات بشری پرداخته و تعاریف گسترده و عمیقی از انواع آن ارائه داده است. شما می‌توانید به کمک آموزه‌های این کتاب مهارت عشق ورزیدن را در وجود خود تقویت کنید و آن را به‌عنوان راه حل بسیاری از خلأها و مشکلات زندگی مدرن به کار بگیرید.

درباره‌ی کتاب هنر عشق ورزیدن

این کتاب یک دستورالعمل عشق‌ورزی حاضر و آماده نیست که صرفاً تکنیک‌های جذب دیگران را به شما بیاموزد، بلکه دیدی تازه در اختیارتان قرار می‌دهد تا در راه تعالی شخصیت خود قدم بردارید و پیش از دوست داشتن هر فرد دیگری به منبع سرشار عشق در وجود خودتان توجه کنید.

آموختن چنین مهارتی تنها با خواندن فصل‌های مختلف این کتاب به دست نمی‌آید و لازم است آموزه‌های اریک فروم (Erich Fromm) را به سبک زندگی خود تبدیل کنید. پس از آن می‌توانید با تمرین و ممارست مداوم، هنر عشق‌ورزی را در وجود خود درونی و تثبیت کنید.

کتاب هنر عشق ورزیدن (The Art of Loving) به شما کمک می‌کند کیفیت روابط میان خود و اطرافیانتان را بهبود ببخشید و ذهنتان را از اسارت باورهای نادرست و کهنه رها کنید. البته همه‌ی این تغییرات خوشایند نیازمند نظم، بردباری و ایمان شماست.

در مواجهه با مقوله‌ی عشق معمولاً سوالات متعددی ذهن ما را درگیر می‌کند. مثلا این‌که عشق یک واکنش شیمیایی در مغز است یا نوعی کشش جسمانی؟ یا این‌که آیا برای به دست آوردن عشق نیازمند نیرویی اسرارآمیز هستیم؟

اریک فروم معتقد است برای به دست آوردن عشق، یادگیری چگونگی عشق ورزیدن تنها شرط لازم است. او در این اثر از چگونگی و چرایی عشق‌ورزی سخن می‌گوید و ضمن ارائه‌ی تعاریف متعدد از انواع عشق، عشق رویایی و رمانتیک را حسی می‌داند که به واسطه‌ی آن وجود انسان به عالم هستی گره خورده و بودنش با آن معنا می‌یابد. بنابراین عشق ورزیدن نیز مانند موسیقی، نقاشی و شاعری یک هنر است که به آموزش عمیق و تدریجی نیاز دارد.

در پایان باید گفت مشکل امروز جامعه‌ی انسانی این نیست که عشق را مهم نمی‌داند، بلکه موضوع این است که همه گمان می‌کنند هرآنچه را که باید درباره‌‌ی عشق بدانند، از پیش می‌دانند! ریشه‌ی این تفکر به نیاز درونی افراد برای عشق‌طلبی و مورد توجه بودن بازمی‌گردد. به همین سبب بیشتر افراد تلاش نمی‌کنند در درون خود حس دوست داشتن عمیق را نسبت به دیگران پرورش دهند. این‌گونه افراد آنقدر روی دوست داشته شدن تمرکز می‌کنند که از محبت بی‌دریغ به دیگران غافل می‌شوند و وجود این خلأ اساسی سبب شده تمرکز اصلی کتاب حاضر بر موضوع عشق ورزیدن باشد.

کتاب هنر عشق ورزیدن، ترجمه‌ی صدیقه اوشنی است که انتشارات یوشیتا آن را منتشر کرده و در دسترس عموم علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب هنر عشق ورزیدن

  • سطر به سطر کتاب هنر عشق ورزیدن سرشار از بینش، همدلی و واقع‌بینی است. (Fortune)

  • اریک فروم هم روان‌شناس مسلطی‌ست، هم قلمی توانمند دارد. کتاب او بسیار موشکافانه، صریح و کاملاً راهبردی است. (Chicago Tribune)

کتاب هنر عشق ورزیدن مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید به تعریفی شفاف و عمیق از سطوح مختلف عشق دست پیدا کنید و عشق ورزیدن را به عنوان یک مهارت سرنوشت‌ساز بیاموزید، از آموزه‌های عمیق و دغدغه‌مند اریک فروم غافل نشوید.

با اریک فروم بیشتر آشنا شویم

اریک فروم روان‌کاو، جامعه‌شناس و فیلسوف آلمانی است که در سال 1900 در فرانکفورت به دنیا آمد. او در طول زندگی‌اش به دلیل پیروی از دین یهود همواره تحت تعقیب بود و در نهایت توانست از شر نازی‌ها به آمریکا پناه ببرد. فروم در نیویورک یک موسسه‌ی روان‌کاوی تأسیس نمود و فضای مناسبی را برای مطالعات روان‌کاوی و جامعه‌شناختی ایجاد کرد.

ازجمله مهم‌ترین دغدغه‌های او ایجاد ارتباط بینارشته‌ای میان روان‌کاوی و جامعه‌شناسی بود. او می‌خواست در مسیری کاملا متفاوت با آرای فروید، روان‌کاوی فردی را در بستر اجتماع بررسی نماید تا در راه سلامت هرچه‌ بیشتر افراد جامعه قدم بردارد. از دیگر آثار ترجمه‌شده‌ی او باید به کتاب‌های «مقدمات روانشناسی فروم»، «آیا انسان پیروز خواهد شد» و «به نام زندگی» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب هنر عشق ورزیدن

  • اساسی‌ترین نوع عشق، که زیربنای انواع دیگر عشق را تشکیل می‌دهد، عشق برادرانه است.
  • عشق، نتیجه‌ی رضایت جنسی کافی نیست، بلکه خشنودی جنسی، حتی آگاهی از آنچه به‌اصطلاح تکنیک جنسی می‌نامند، نتیجه‌ی عشق است.
  • تجربه‌ی جدایی، باعث ایجاد اضطراب می‌شود و درواقع سرچشمه‌ی همه‌ی اضطراب‌هاست.
  • هر نظریه‌ای درباره‌ی عشق، باید با نظریه‌ی انسان و هستی او آغاز شود.
  • هرچه دانش آدمی در چیزی ذاتی‌تر باشد، میزان عشق ورزیدن او بیشتر است.
  • عمیق‌ترین نیاز بشر، غلبه بر جدایی و خروج از زندان تنهایی است.
  • اکثر مردم حتی از نیاز خودشان برای انطباق و سازگاری با دیگران آگاه نیستند.

در بخشی از کتاب هنر عشق ورزیدن می‌خوانیم

هر نظریه‌ای درباره‌ی عشق، باید با نظریه‌ی انسان و هستی او آغاز شود. گرچه می‌توان عشق یا بهتر بگوییم، چیزی معادل عشق را در حیوانات نیز مشاهده کرد، دلبستگی آن‌ها عمدتاً بخشی از توانایی غریزی آن‌هاست که فقط اندکی از آن در وجود بشر باقی مانده است. آنچه برای وجود و هستی انسان لازم و ضروری است، خارج شدن از قلمرو حیوانی و سازگاری‌های غریزی است؛ اینکه انسان توانسته از طبیعت حیوانی خود فراتر برود، هرچند هرگز آن را رها نمی‌کند. انسان بخشی از طبیعت است؛ بااین‌حال وقتی از آن جدا می‌شود، دیگر نمی‌تواند به طبیعت بازگردد. وقتی از بهشت که همان حالت اصیل و ابتدایی یگانگی با طبیعت است رانده شد، اگر بخواهد دوباره به آن بازگردد، کروبیان با شمشیرهای آخته راهش را سد می‌کنند. انسان تنها از طریق رشد و توسعه‌ی قوای عقلی، یافتن نوعی هماهنگی جدید و انسانی به‌جای هماهنگی ماقبل انسانی که دیگر به‌طور کامل از دست رفته است، می‌تواند در مسیر تکامل روبه‌جلو گام بردارد. وقتی انسان متولد می‌شود، از موقعیتی مشخص و قطعی درست مانند غرایز طبیعی، به موقعیتی نامشخص، مبهم و آزاد پرتاب می‌گردد. فقط در مورد گذشته می‌توان با قطعیت سخن گفت؛ در مورد آینده نیز فقط می‌توان از فرارسیدن مرگ مطمئن بود.

انسان از موهبتی به ‌نام عقل و شعور برخوردار است؛ او حیاتی است که از خویشتن آگاهی دارد؛ او نسبت به خود، هم‌نوعان، گذشته و احتمالات آینده، آگاه است. آگاهی از خویشتن به‌عنوان ماهیتی مستقل، آگاهی از طول عمر کوتاه خود و آگاهی از این واقعیت که بدون اراده‌ی خویشتن به دنیا آمده و علی‌رغم میل خود از دنیا می‌رود؛ اینکه قبل از عزیزانش می‌میرد یا آن‌ها پیش از او می‌میرند، آگاهی از تنهایی و جدایی‌اش، از درماندگی‌اش در مقابل نیروهای طبیعت و جامعه، همه‌ی این‌ها هستی جداافتاده و پراکنده‌ی او را به زندانی غیرقابل‌تحمل بدل می‌سازد. اگر بشر نتواند خود را از این زندان رها سازد، با دیگران ارتباط برقرار کند و به‌نوعی با انسان‌های دیگر و دنیای بیرون متحد شود، مسلماً دیوانه خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پیش‌گفتار
آیا عشق ورزیدن هنر است؟
نظریه‌ی عشق
1. عشق، پاسخی برای تمام مشکلات وجودی انسان
2. عشق میان والدین و فرزندان
3. معشوق‌ها
الف: عشق برادرانه
ب: عشق مادرانه
ج: عشق شهوانی
د: عشق به خویشتن
ه: عشق به خداوند
عشق و انحطاط آن در جامعه‌ی معاصر غرب
تمرین عشق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر عشق ورزیدن
نویسنده
مترجمصدیقه اوشنی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-5911-21-5
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر عشق ورزیدن

masumeh.shahabi
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
من فکر میکردم می توان تلاش کرد و عشق ورزید نمی دونستم باید آموزش دید مثل آموزش نقاشی عمل کرد و بعد مسلط شد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هنر عشق ورزیدن

برای دریافت کتاب هنر عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.