معرفی و دانلود کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال

عکس جلد کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال
قیمت:
۲۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال

هِنری با شیطنت‌های جدید خود برگشته تا مخاطبان سری کتاب‌های هنری زلزله را دوباره شگفت‌زده کند! کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال، به قلم فرانچسکا سایمون، ماجرای فضولی‌های هنری را برای خواندن دفتر خاطرات برادرش روایت می‌کند و نشان می‌دهد که چطور این وروجک سربه‌هوا تصمیم می‌گیرد تا خاطرات برادرش را بازسازی کند! این کتاب سرگرم‌کننده و طنز از بهترین نمونه‌های ادبیات کودک محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال

همه‌ی بچه‌ها، چه دفتر خاطرات داشته باشند و چه نداشته باشند، خیلی خوب می‌دانند که دفترچه‌ی خاطرات یک چیز کاملاً شخصی است و کس دیگری نباید بدون اجازه، روزمره‌نویسی‌های دیگران را بخواند. همه این موضوع را می‌دانند، جز هنری زلزله که مدام می‌خواهد در کارهای برادرش، پیتر خوبه، سرک بکشد. این پسرک بازیگوش جدیداً سرگرمی تازه‌ای پیدا کرده؛ خواندن خاطرات شخصی برادرش! البته نه‌تنها از این کار خجالت نمی‌کشد، بلکه تلاش می‌کند حتی در خاطره‌نویسی به پیتر کمک کند! برای این‌که به ماجراهای هنری زلزله پی ببرید و ببینید چه نقشه‌ی جدیدی در سر دارد، کافی است تا انتهای کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال (Horrid Henry and the Football Fiend) با فرانچسکا سایمون (Francesca Simon) همراه باشید.

ماجرا از این قرار است که خانم لاولی، معلم پیتر خوبه، او و هم‌کلاسی‌هایش را موظف کرده که به مدت یک هفته، خاطرات روزانه‌ی خود را در دفتری یادداشت کنند. پیتر هم با کلی ذوق و علاقه مشغول خاطره‌نویسی شده. هنری زلزله که متوجه این موضوع می‌شود، تصمیم می‌گیرد هر طور شده به سراغ دفتر خاطرات پیتر برود تا از مطالب آن سر دربیاورد. مبادا پیتر خاطراه‌ای دروغین در مورد او در دفترش نوشته باشد. وقتی پیتر به هنری اجازه نمی‌دهد که خاطراتش را بخواند، این پسرک سربه‌هوا یک بار پنهانی به اتاق پیتر می‌رود و دفتر خاطراتش را پیدا می‌کند. او در دفتر خاطرات پیتر هیچ خاطره‌ای که مربوط به خودش باشد نمی‌بیند. در عوض، یک مشت خاطره‌ی کسل‌کننده در آن پیدا می‌کند که به نظر خودش، خواندن آن‌ها هیچ هیجانی ندارد. به همین دلیل، تصمیم می‌گیرد تا به خیال خودش به پیتر کمک کند و یک خاطره‌ی جذاب و مهیج برای او بنویسد! فکر می‌کنید هنری کدام خاطره را در دفتر پیتر خواهد نوشت؟ وقتی پیتر موقع خواندن خاطرات خود برای دیگران، ناگهان با خاطره‌‌ای روبه‌رو شود که هنری نوشته، عصبانی می‌شود یا بیشتر خنده‌اش می‌گیرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤالات لازم است صبور باشید و تا پایان داستان در کنار هنری زلزله بمانید.

کتاب هنری زلزله از نوع داستان‌های مصور به شمار می‌آید. تصاویر کتاب حاضر اگرچه سیاه و سفید هستند اما به‌قدری جذاب و بامزه‌اند که بچه‌ها را مجذوب خود می‌کنند. تصویرگری این اثر را تونی راس به عهده داشته. فرانچسکا سایمون در سراسر این داستان، لحن طنز خود را حفظ کرده و به این ترتیب هم مخاطبان را به خنده می‌اندازد و هم آن‌ها را سرگرم می‌کند. علاوه‌بر این‌ها، برخی نکات اخلاقی را نیز به ایشان می‌آموزد.در این کتاب چهار داستان کوتاه و مستقل به نام‌های «هنری زلزله دفتر خاطرات پیتر را می‌خواند»،‌ «هنری زلزله و عشق فوتبال»،‌ «هنری زلزله به خرید می‌رود»،‌ «دشمن قدیمی هنری زلزله» را خواهید خواند که همگی جذاب و دوست‌داشتنی هستند.

این داستان به‌یادماندنی را انتشارات افق، با برگردان مژگان کلهر به کودکان و عاشقان ادبیات کودک عرضه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های هنری زلزله

«هنری زلزله» (Horrid Henry) عنوان مجموعه‌‌ای است خواندنی که برای کودکان به نگارش درآمده. شخصیت اصلی مجلدهای ده‌گانه‌ی این مجموعه پسری شیطان و وروجک به اسم هنری است که در هر کدام از داستان‌های این سری کتاب‌ها، مخاطبان را با دردسرهای جدید خود غافل‌گیر می‌کند. یکی از مجلدهای این مجموعه، توانسته در سال 2008، به‌عنوان بهترین کتاب کودک سال برگزیده شود. «هنری زلزله و دندان شیری» و «هنری زلزله و تعطیلات پرماجرا» دو مورد از آثاری هستند که در ذیل مجموعه‌ی هنری زلزله منتشر شده‌اند.

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های هنری زلزله

  • هنگام خواندن آن می‌توانید با صدای بلند بخندید! (نشریه‌ی ساندی تایمز)
  • مجموعه‌ی هنری زلزله از سری کتاب‌های نادر و کمیاب محسوب می‌شود. (Times Books)

اقتباس هنری از مجموعه کتاب‌های هنری زلزله

در سال 2008، یک سریال انیمیشنی تولید شد که ماجراهای آن از مجموعه‌ی هنری زلزله الهام گرفته شده بود. شبکه‌ی CITV وظیفه‌ی ساخت این انیمیشن را به عهده داشت.

نکوداشت‌های کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال

  • کتابی درخشان! (کتی نیکول)
  • خواندن کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال را از دست ندهید. (سو بیکر)
  • طرفداران مجموعه‌ی هنری زلزله از خواندن کتاب حاضر نیز لذت خواهند برد. (کارولین فرانکلین)

کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال برای چه کسانی مناسب است؟

از مخاطبان هفت تا دوازده‌ساله‌ای که به خواندن داستان‌های هیجان‌انگیز و طنز علاقه دارند، دعوت می‌کنیم، لذت خواندن کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال را نیز تجربه کنند.

در بخشی از کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال می‌خوانیم

هنری زلزله وسط اتاقش ایستاده بود و دوروبرش هم پر از لباس بود. پیراهن راه‌راه آستین بلندش تا آرنجش می‌رسید و شلوارش از پایش بالا نمی‌رفت. هنری شکمش را تا جایی که می‌توانست تو داد. ولی باز هم زیپ شلوار بسته نشد.

داد زد: «هیچ چی اندازه‌ام نیست!» و پیراهنش را در آورد و پرت کرد گوشه‌ی اتاق.
- «کفش هام هم پام را می‌زنند.»

مامان گفت: «خیلی خب هنری، نق نزن بزرگ شدی. امروز بعداز ظهر می‌رویم بیرون و چند دست لباس و کفش برایت می‌خریم.»

فهرست مطالب کتاب

هنری زلزله دفتر خاطرات پیتر را می‌خواند
هنری زلزله و عشق فوتبال
هنری زلزله به خرید می‌رود
دشمن قدیمی هنری زلزله

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنری زلزله و عشق فوتبال
نویسنده
مترجممژگان کلهر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-964-369-484-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال

برای دریافت کتاب هنری زلزله و عشق فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.