معرفی و دانلود کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه

عکس جلد کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه
قیمت:
11500 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه

باربارا پارک در کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه، ما را به یک جشن تولد هیجان‌انگیز می‌برد! تولدی که البته قرار نیست جونی بی به آن دعوت شود؛ به این خاطر که صاحب جشن کسی نیست جز جیم بدجنس. اما جونی بی به همین راحتی‌ها تسلیم نمی‌شود. او باید هرطور شده به بدجنسی‌های جیم پایان دهد و خودش را به این جشن تولد برساند. مجموعه‌ کتاب‌های جونی بی جونز در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارند. اثر حاضر ششمین مجلد این مجموعه به شمار می‌رود.

درباره‌‌ی کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه

حتماً شما هم خاطرات بامزه‌ای از جشن تولد‌هایی که به آن دعوت شده‌اید دارید؛ اما آیا تاکنون پیش آمده که به جشن تولد نزدیکانتان دعوت نشوید؟ آن هم جشن تولدی که تمام دوستانتان در آن حضور دارند. این همان بلایی‌ست که سر جونی بی بیچاره آمده! باربارا پارک (Barbara Park) در کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه (jonie B. Jones and that Meanie Jim's Birthday)، ماجرای کامل این اتفاق عجیب را برایمان روایت خواهد کرد.

چیزی نمانده که جونی بی موهای خود را از عصبانیت بِکَند. به‌تازگی تولد جیم، بدجنس‌ترین دانش‌آموز کلاس فرارسیده اما در عین ناباوری، جیم همه‌ی بچه‌ها را دعوت کرده جز یک نفر؛ و آن یک نفر کسی نیست جز جونی بی. جونی بی نمی‌داند باید چه واکنشی داشته باشد. تنها چیزی که می‌داند آن است که می‌خواهد سر به تن این جیم بدجنس نباشد. اما جونی بی برای مقابله با این خشم بزرگ چه کار می‌کند؟ شاید فکر بدی نباشد اگر او هم تولد خود را که چند ماه بعد است، جلو بیاندازد و جیم بدجنس را دعوت نکند. یا آن‌که برای همیشه از آن شهر فرار کند. یا که اصلاً کارت تولد یکی از بچه‌ها را بردارد و خودش را به مهمانی جیم دعوت کند. اما آیا این همه عصبانیت برای دعوت نشدن به جشن تولد، واقعاً نتیجه‌ای هم دارد؟

کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه داستانی‌ست درباره‌ی دنیای کودکانه‌ی یک دختر شش‌ساله. باربارا پارک در این کتاب با زبانی طنز، از ناامیدی‌ها و اتفاقات نه‌چندان دلچسب، مثل دعوت نشدن به یک جشن تولد می‌گوید. جونی نیز در طول داستان می‌آموزد همه‌چیز لزوماً آن‌طور که دوست دارد پیش نمی‌رود و مهم‌تر از آن یاد می‌گیرد که چطور در موقعیت‌های مختلف باید بر خود کنترل داشته باشد و راه درست مقابله با خشم و ناامیدی را بیاموزد. این کتاب نخستین بار در سال 1996 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز به همت نشر افق و با ترجمه‌ی مژگان کلهر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های جونی بی جونز

جونی بی جونز (Junie B. Jones) یک مجموعه‌ی 28‌جلدی جذاب و بامزه در دسته‌ی ادبیات کودکان است که به قلم نویسنده‌ی آمریکایی، باربارا پارک نوشته شده و داستان دختری شش‌ساله به نام جونی بی جونز را روایت می‌کند. این کودک بازیگوش در هر جلد از این مجموعه با ماجراجویی‌ها و تجربه‌های جدیدی رو‌به‌رو می‌شود. مجموعه‌ کتاب‌های جونی بی جونز از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین مجموعه‌‌های داستانی کودکان به شمار می‌آید.

نکوداشت‌های کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه

  • یک داستان مفرح! باربارا پارک باعث شده تا مطالعه برای کودکان، کاری بسیار سرگرم‌کننده باشد. (داو پیلکی، نویسنده)
  • جونی بی، شخصیت مورد‌علاقه‌ی کودکان کتاب‌خوان است. (یواس‌ای تودی)
  • کودکانی که از هواداران مجموعه کتاب‌های جونی بی هستند، با خواندن این کتاب نیز شیفته‌ی شخصیت جونی بی جونز و دیدگاه او نسبت به جهان خواهند شد. آموزنده، بامزه و درجه‌یک! (نقد ادبی Kirkus)
  • در کتابی که پیش رو دارید، شخصیت جونی بی جونز، یک کودک شش‌ساله‌ و فعال و پرجنب‌وجوش است. (مجله‌ی تایم)

کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده و جالب به کودکان شش تا نه‌ساله پیشنهاد می‌شود. والدین ایشان نیز می‌توانند در مطالعه‌ی کتاب حاضر آن‌ها را همراهی کنند.

با باربارا پارک بیشتر آشنا شویم

باربارا پارک (متولد 1947) نویسنده‌ی محبوب دنیای ادبیات کودکان و اهل نیوجرسی آمریکاست. او در دانشگاه رایدر و سپس در دانشگاه آلاباما به تحصیل مشغول بود و در همان‌جا با همسر خود آشنا شد. آن‌ها در سال‌های بعد صاحب دو فرزند شدند و ادامه‌ی زندگی مشترک خود را در ایالت آریزونا گذراندند. پارک بیش از همه بابت مجموعه‌ی محبوب «جونی بی جونز» شناخته می‌شود اما آثار مشهور دیگری هم در ادبیات کودک و نوجوان دارد که در این بین، کتاب‌های «میک هارته اینجا بود»، «از من نخواهید لبخند بزنم» و چند اثر دیگر به فارسی نیز ترجمه شده‌اند.

باربارا پارک پس از سال‌ها داستان‌نویسی، در سال 2013 درگذشت.

در بخشی از کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه می‌خوانیم

من روی صندلی چوبی بزرگی نشستم.

مدیر انگار خیلی خسته بود. دور سر کچلش را خاراند و گفت: «خب، بگو ببینم، این‌بار چه داستانی داری؟»

من صاف نشستم: «داستان این‌بارم، نوشته‌ی جونی بی جونز، اینه: یکی بود، یکی نبود. من به جشن تولد یه پسر بدجنس دعوت نشدم. تنها کسی بودم که تو کلاس 9 به جشن تولد نمی‌رفتم. این‌جوری شد که امروز تصمیم گرفتم خونه‌ام‌رو عوض کنم. اما مامانم یک‌راست من‌رو آورد مدرسه. بعد من یک زنبور وزوزو شدم، اما ویلیام، خبرچینی کرد و لوسیل هم نخواست دوقلوی خوبی باشه. بعدش خانم سرم داد کشید و من هم مجبور شدم سر جیم‌رو بچرخانم و حالا هم این‌جا توی این صندلی چوبی بزرگ نشسته‌ام.»

دست‌هام را گذاشتم رو دامنم: «تموم شد.»

مدیر سرش را روی میزش گذاشت. من یواشکی نگاهش کردم. یواش گفتم: «می‌خواین بخوابین؟» او دوباره صاف نشست. بعد به مامانم تلفن زد و دوتایی یک‌عالمه حرف زدند.

این‌بار، درباره‌ی جشن تولد حرف زدند و این‌که من دعوت نشده‌ام. بعدش که گوشی را گذاشت، مدیر، مهربان‌تر نگاهم کرد. گفت: «بعضی وقت‌ها، ما بزرگ‌ترها فکر می‌کنیم فقط خودمون مشکل داریم. یادمون می‌ره که زندگی می‌تونه برای شما بچه‌ها هم خیلی سخت و دشوار بشه، مگه‌نه جونی بی؟»

فهرست مطالب کتاب

1: کیک خوردن
2: داد زدن سر جیم
3: غمگینِ غمگین
4: جای جدید
5: یک زنبور وزوزو
6: خیالبافی
7: قصه‌ی این‌بار من
8: پنج‌شنبه‌ی به‌دردنخور
9: تنهای تنها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه
نویسنده
مترجممژگان کلهر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-600-353-337-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
11500 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه

برای دریافت کتاب جونی بی جونز 6: جشن تولد جیم بدجنسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.