معرفی و دانلود کتاب هنری زلزله و ماشین زمان

عکس جلد کتاب هنری زلزله و ماشین زمان
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنری زلزله و ماشین زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنری زلزله و ماشین زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنری زلزله و ماشین زمان

کتاب هنری زلزله و ماشین زمان نوشته‌ی فرانچسکا سایمون متشکل از چهار داستان طنز درباره‌ی پسرکی شیطان به نام هنری است. در داستانی که نام کتاب از آن وام گرفته شده، مطالعه می‌کنیم که هنری یک ماشین زمان یافته و عزمش را جزم کرده تا از طریق آن، به عصر دایناسورها سفر کند...! گفتنی‌ست مجموعه‌ی نامبرده اثری پرفروش در میان سری کتاب‌های کودک به شمار می‌رود و توجه علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان را به خود جلب کرده است.

درباره‌ی کتاب هنری زلزله و ماشین زمان

کتابی که پیش روی شما قرار دارد، به نام هنری زلزله و ماشین زمان (Horrid Henry And The Mega-Mean Time Machine) یکی دیگر از مجلدهای مچموعه‌ای پرفروش به نام هنری زلزله است. کتاب حاضر چهار داستان را در بر می‌گیرد که در ادامه نام آن‌ها را به ترتیب مطالعه می‌کنید: «پیاده‌روی هنری زلزله»، «هنری زلزله در رستوران»، «هنری زلزله و ماشین زمان» و «ماشین‌سواری هنری زلزله».

اگر حتی سر سوزنی با هنری آشنایی داشته باشید، به خوبی می‌دانید که همه‌ی داستان‌های این مجموعه، شرح وروجک‌بازی‌ها و شیطنت‌های هنری است؛ هنری کوچولوی بامزه که اگرچه بسیار شیطان و آتش‌پاره است، اما نمی‌توان او را دوست نداشت... آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، مختصری از داستان‌های کتاب هنری زلزله و ماشین زمان است.

در داستان پیاده‌روی هنری زلزله متوجه می‌شوید که هنری تا چه اندازه از پیاده‌روی کردن متنفر است. زمانی که از واژه‌ی تنفر برای توضیح احساس هنری نسبت به پیاده‌روی استفاده می‌کنیم، باور کنید که هیچ اغراق نکرده‌ایم. با این همه می‌توانید تصور کنید یک روز که پیتر خوبه، برادر هنری، پیشنهاد پیاده‌روی کردن داد، چرا دود از سر هنری بلند شد... با همه‌ی وجودش فریاد زد: «نه!»

قبل از آن که هنری را قضاوت کنید و برای او ابرو در هم بکشید، باید به شما بگوییم که هنری پیاده به مدرسه می‌رفت و از آن جا هم پیاده بازمی‌گشت. مدام برای برداشتن شیرینی از جای مخصوصش در حال پیاده‌روی بود و تازه، برای پیدا کردن کنترل تلویزیون هم چاره‌ای جز پیاده‌روی نداشت. خلاصه بگوییم؛ هنری همیشه کلی راه می‌رفت و دلش نمی‌خواست دیگر جایی که مجبور نیست، قدم از قدم بردارد. در نهایت، هنری نتوانست مقابل پیتر خوبه و مامانش مقاوت کند و این شد که همراه با آن‌ها، لِک ‌و لِک به یک پارک قدیمی، با برگ‌های بدبوی کثیف و درخت‌های کوتاه و خپل رفت و مشغول پیاده‌روی شد.

داستان دومِ کتاب حاضر، یعنی کتاب هنری زلزله در رستوران فرانسوی از این قرار بود که هنری می‌خواست‌ به همراه مامان و بابا و پیتر و البته خاله روبی به یک رستوران فرانسوی برود. راستش را بخواهید، چندان برای این موضوع ذوقی نداشت؛ هنری مخالف سرسخت رستوران‌های فرانسوی و غذاهای وحشتناک و عجیب و غریب‌شان بود (این نظر که غذاهای فرانسوی عجیب و غریب‌اند کاملاً متعلق به هنری، و نه ما است!) . خلاصه این‌که از مامان و بابا اصرار و از هنری انکار، تا این‌که مامان مجبور شد به زور متوسل شود و هنری را با خود به رستوران فرانسوی ببرد. راستی، باید بگوییم حتی مامان و بابای هنری هم از آمدن او خوشحال نبودند. می‌پرسید پس دلیل این همه اصرار ورزیدن بر آمدن هنری چه بود؟ راستش ما هم نمی‌دانیم. ما فقط مطلعیم که آخرین باری که هنری به رستوران شیکی رفته بود، حسابی میز غذا را به هم ریخته بود، با داد و فریاد دور میزها دویده بود و تمام نمک‌پاش‌ها و فلفل‌پاش‌ها را قاپیده و روی میز بغلی انداخته بود.

داستان سومی که در این مجموعه قرار است مطالعه کنید، همانی است که فرانچسکا سایمون نام کتاب را از آن وام گرفته؛ یعنی کتاب هنری زلزله و ماشین زمان. داستان از آنجا شروع شد که هنری زلزله یک ماشین زمان پیدا کرد(!)، دکمه‌های روی آن را فشار داد و بعد با خود فکر کرد که دلش می‌خواهد کجا برود! آفرین، درست حدس زدید! هنری دلش می‌خواست به عصر دایناسورها برود. آخر می‌دانید که این وروجک دوست‌داشتنی ما تا چه اندازه دوست دارد چندتا از سردسته‌های تیرانوزوروس‌ها -که نوعی دایناسور گوشتخوار هستند- را دنبال کند و کمی سربه‌سر آن‌ها بگذارد....

در نهایت، چهارمین و آخرین داستانِ کتاب هنری زلزله و ماشین زمان که ماشین‌سواری هنری زلزله نام دارد، از آن جا شروع می‌شود که هنری باید به مراسم تعمید در خانه‌ی پلی، دختردایی‌اش می‌رفت. در عوض، نشست روی مبل، ابرو در هم کشید و به مادر و پدرش گفت که از پلی متنفر است! از بچه‌ها هم همین‌طور! شما به هنری حق می‌دهید که دلش نخواهد به خانه‌ی دختردایی بداخلاقش برود که به تازگی یک بچه‌ی بدادای گنده‌دماغ هم به دنیا آورده؟!

بد نیست اشاره کنیم کتاب هنری زلزله و ماشین زمان نخستین بار در سال 2005 به انتشار رسیده است. این کتاب را آتوسا صالحی به زبان فارسی برگردانده و انتشارات افق عهده‌دار چاپ آن در ایران بوده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هنری زلزله

مجموعه کتاب‌های هنری زلزله (Horrid Henry) را فرانچسکا سایمون (Francesca Simon)، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی، به رشته‌ی تحریر درآورده و تونی راس (Tony Ross) تصویرگری آن‌ها را بر عهده داشته است. سایمون در این مجموعه‌ که آن را برای گروه سنی کودکان نوشته، داستان پسرکی وروجک و شیطان به نام هنری را روایت می‌کند.

نخستین مجلد از مجموعه‌ی هنری زلزله در سال 1994 روانه‌ی بازار نشر شده و این مجموعه از زمان انتشار تاکنون، جوایز و افتخارات متعددی را از آن نویسنده‌اش کرده است. ژانر این کتاب‌ها طنز است و محتوای طنز آن‌ها باعث می‌شود کودکان مجذوب آن‌ها شوند. داستان از این قرار است که هنری به خاطر شیطنت‌هایش کُفر همه را درآورده! این پسربچه‌ی پردردسر مشهور است به این‌که تکالیفش را انجام نمی‌دهد، هرکجا که قدم می‌گذارد نظم آن جا را به هم می‌ریزد و البته، استادِ اذیت کردن برادر کوچکش است. البته، با همه‌ی شیطنت‌ها و خراب‌کاری‌ها، نمی‌توان هنری را دوست نداشت... خوانندگان در طول مطالعه‌ی این مجموعه، با شخصیت‌های دیگری، از جمله پدر، مادر و برادر کوچک‌تر هنری آشنا می‌شوند و هم‌کلاسی‌های او را هم ملاقات می‌کنند؛ هم‌کلاسی‌هایی که اغلب آماج شوخی‌ها و شیطنت‌های هنری قرار می‌گیرند!

شما در هر مجلد از مجموعه کتاب‌های هنری زلزله مخاطب یک قصه‌ی مستقل قرار می‌گیرید، با این حال، در تمام مجلدها، با شخصیت‌های آشنایی مواجه می‌شوید که در کتاب نخست به شما معرفی شده‌اند. داستان‌های مهیج و خنده‌دار این مجموعه با تصاویر تونی راس همراه شده‌اند و دوچندان به جذابیت آن افزوده‌اند. مجموعه‌ی هنری زلزله بیش از بیست‌وپنج کتاب را در بر می‌گیرد که شامل داستان‌هایی کوتاه و رمان‌هایی بلندتر می‌شود. تاکنون ده مجلد از این مجموعه به زبان فارسی ترجمه شده‌اند که عبارتند از:‌ «هنری زلزله و تعطیلات پرماجرا»، «هنری زلزله و دندان شیری»، «هنری زلزله پولدار می‌شود»، «هنری زلزله و پرستار لولوخرخره»، «هنری زلزله و خانه‌ی اشباح»، «هنری زلزله در جشن تولد»، «هنری زلزله و شپش‌هایش»، «هنری زلزله و ناهار روز عید»، «هنری زلزله و ماشین زمان» و «هنری زلزله و عشق فوتبال».

این مجموعه طیف وسیعی از موضوعات مختلف را شامل می‌شود؛ از رقابت میان خواهر و برادر گرفته، تا مدرسه و چالش‌های آن، شادی‌های دوران کودکی و دوستی میان بچه‌ها؛ موضوعاتی که کودکان می‌توانند به راحتی با آن‌ها احساس نزدیکی کنند. مجموعه‌ی هنری زلزله (که گاهاً به نام «هنری وحشتناک»، «هنری وروجک» و «هنری نفرت‌انگیز» نیز شناخته می‌شود)، جوایز متعددی را از آن خود کرده، به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده است و برای کودکان در همه‌جای جهان این امکان را فراهم می‌آورد تا این مجموعه‌ی خنده‌دار و آموزنده را مطالعه کنند. همچنین کتاب‌های هنری زلزله در قالب‌های مختلفی -از جمله کتاب چاپی، الکترونیک و صوتی- منتشر شده است. در صورتی‌ که تمایل داشته باشید، می‌توانید نسخه‌ی صوتی برخی از مجلدهای آن را که به همت نشر صوتی کتاب‌های درگوشی منتشر شده، در سایت و اپلیکیشن کتابراه مطالعه کنید. بد نیست اشاره کنیم که علاوه بر کتاب‌های اصلی این مجموعه، اسپین‌آف‌ها و نسخه‌های ویژه‌ای نیز ذیل آن منتشر شده است.

حال که مختصری شما را با مجموعه‌ی هنری زلزله آشنا کرده‌‌ایم، بد نیست حقیقت جالبی درباره‌ی آن برایتان بازگو کنیم:

فرانچسکا سایمون شخصیت هنری زلزله را با الهام از پسر خودش نوشته است. در واقع زمانی که از سایمون درباره‌ی منبع الهامش در نوشتن این کتاب‌ها سؤال‌ها کردند، او فاش کرد که پسرش، جاشوا، در کودکی شیطان، پرجنب‌‌وجوش و پرانرژی بوده و این باعث شده تا سایمون بتواند از شیطنت‌های او منبعی برای خلق شخصیت و قصه‌های هنری زلزله بسازد.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی هنری زلزله

  • ترجمه به بیش از 25 زبان
  • فروش بیش از 21 میلیون نسخه
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب کودک سال 2008، در جشنواره‌ی کهکشان کتاب بریتانیا، برای کتاب هنری وروجک و آدم‌برفی زشت

نکوداشت‌های مجموعه‌ی هنری زلزله

  • هنری زلزله، یک پسر بد، اما دوست‌داشتنی است. (People)
  • هنری زلزله نمونه‌ی دقیقی‌ است که پسربچه‌های دیگر می‌توانند با آن میزان جسور بودن خود را بسنجند. (Kirkus Reviews)
  • کتاب‌های هنری زلزله مجموعه‌ی مناسبی برای افرادی است که به‌تازگی کتاب خواندن را شروع کرده‌‌اند. این مجموعه‌ی هوشمندانه باید مخاطبی مناسب بیابد. (Booklist)
  • اگر کودک شما قصد دارد کتابی را مستقلاً و بدون همراهی شما بخواند، مجموعه‌ی هنری زلزله اثر فرانچسکا سایمون و هنری راس که کتاب‌هایی انگلیسی هستند، ‌برای آن‌ها بهترین گزینه است. (Los Angeles Times)
  • طنز بودن یک کتاب می‌تواند کاری کند که حتی خوانندگانی که چندان میلی به کتاب‌خوانی ندارند هم جذب کتاب شود. در این میان، مجموعه‌ کتاب‌های هنری زلزله به‌راحتی مخاطب را می‌خندانند. (Newsday)
  • کودکانی که کتاب‌های کمدی و طنز را دوست دارند، عاشق سری کتاب‌های هنری زلزله‌، نوشته‌ی فرانچسکا سایمون خواهند شد. متن خنده‌دار سایمون به طرز شگفت‌انگیزی با تصاویر تونی راس تکمیل می‌شود، و هر دو به‌ شکلی کمدی عواقب وحشتناک کارهای هنری را به تصویر می‌کشند. (Children's Corner, Scripps Howard News Service)
  • از وقتی که مجموعه‌ی «بیگ نیت، دردسرساز تمام عیار» منتشر شد،‌ تابه‌حال هیچ مجموعه‌ کتاب کودکی همچون هنری زلزله چنین شما را معتاد خودش نمی‌کند! (Newsday)
  • گاهی همه‌ی چیزی که یک کودک به آن نیاز دارد، خندیدن است. در مجموعه کتاب هنری زلزله داستان‌هایی وجود دارند که خواندن آن‌ها سخت نیست و بچه‌ها با مطالعه‌ی آن‌ها ممکن است آن‌قدر بخندند که شیر از بینی‌شان بیرون بزند! (Central California Parent)
  • کتاب‌های منتشرشده در مجموعه‌ی هنری زلزله آثار خوبی هستند و کودکان هم ممکن است علاقه داشته باشند که آن‌ها را بخوانند. (Loogootee Tribune)
  • باورنکردنی است!... باعث می‌شود با صدای بلند قاه‌قاه بخندید! فرانچسکا سایمون نویسنده‌ی موردعلاقه‌ی پسران من در همه‌ی دوره‌هاست. او درست به‌اندازه‌ی رولد دال (Roald Dahl) گستاخ و بامزه است و مانند دیو پیلکی (Dav Pilkey) ممکن است بدترین بچه‌ای باشد که تا به حال درباره‌اش خوانده و یا شنیده‌اید؛ اگرچه همه‌ی این‌ها بدان معنی نیست که داستان‌های سایمون تماماً فوق‌العاده نیستند... خواندنی است! (Dav Pilkey)
  • مجموعه‌ کتاب‌های هنری زلزله بسیار هوشمندانه نوشته شده‌اند و خنده بر لب‌هاتان می‌آورند. من قویاً معتقدم که کتاب‌های مجموعه‌ی هنری زلزله میان آدم‌ها بسیار محبوب هستند؛ چراکه درون هرکدام از ما یک هنری کوچولوی زلزله وجود دارد... (Examiner. com)

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه‌ی هنری زلزله

  • در سال 2008، مجموعه داستان‌های هنری زلزله به انیمیشنی سریالی با همین عنوان (هنری زلزله) تبدیل شدند. ساخت این مجموعه‌ی تلویزیونی بر عهده‌ی شبکه‌ی CITV بوده است.
  • در آگوست و دسامبر 2009، هنری زلزله با یک نمایش رادیویی سرگرم‌کننده مهمان خانه‌ها شد و میزبان یک برنامه‌ی هفتگی کمدی قرار گرفت.
  • در سال 2011، یک فیلم کمدی سه‌بُعدی محصول بریتانیا به کارگردانی نیک مور (Nick Moore) و تهیه کنندگی آلن نیبلو (Allan Niblo) به نمایش درآمد. مدت زمان این فیلم 1 ساعت و 33 دقیقه است و صاحب‌نظران عقیده دارند که این فیلم -برخلاف کتاب- نتوانسته موفقیت زیادی کسب کند. نمره‌ی پایینی که در سایت‌های مختلف نقد فیلم برای فیلم هنری زلزله در نظر گرفته شده، گواهی بر این موضوع است.

نکوداشت‌های کتاب هنری زلزله و ماشین زمان

  • کتاب هنری زلزله و ماشین زمان باعث می‌شود از ته دل بخندید. (Nicolette Jones, SUNDAY TIMES)
  • کتابی با طراحی و تصاویر خوب. (Wendy Cooling, CHILD EDUCATION MAGAZINE)
  • چهار داستان جدید هنری، از جمله هنری زلزله و ماشین زمان و ماشین‌سواری هنری زلزله عالی خواهد بود. (ماشین‌سواری هنری زلزله)
  • هنری واقعاً شیطان است و باعث خنده من می‌شود. او بسیار بامزه است و ماجراهای زیادی دارد. (Martha, age 5, BELLA)
  • کتاب‌هایی بسیار خواندنی. (Emily Turner, ANGELS AND URCHINS MAGAZINE)
  • این کتاب به شکل شگفت‌انگیزی برای دختران و پسران به اندازه‌ی یکسان جذاب است. چیزی که اغلب نادر و کمیاب است. (Judith Woods, TIMES (Books))

کتاب هنری زلزله و ماشین زمان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب هنری زلزله و ماشین زمان برای کودکان رده‌ی سنی 7 تا 12 سال نوشته شده است.

در بخشی از کتاب هنری زلزله و ماشین زمان می‌خوانیم

هنری زلزله چکمه‌هایش را پوشید. از در بیرون پرید و نشست توی ماشین و در ماشین را تا آنجا که می‌توانست محکم به هم زد.

این اصلا عادلانه نبود! چرا او هیچوقت نمی‌توانست کاری را که می‌خواست، بکند؟ حالا اولین قسمت رپر بزن‌بزن و آخرین جنگجو را هم نمی‌توانست ببیند. همه‌اش هم به خاطر اینکه مجبور بود به یک پیاده‌روی مسخره‌ی حال‌به‌هم‌زن خسته‌کننده‌ی طولانی برود. خیلی بدبخت بود که حتی حال نداشت پیتر را بزند.

فهرست مطالب کتاب

پیاده‌روی هنری زلزله
هنری زلزله در رستوران فرانسوی
هنری زلزله و ماشین زمان
ماشین‌سواری هنری زلزله

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنری زلزله و ماشین زمان
نویسنده
مترجممژگان کلهر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات83
زبانفارسی
شابک978-964-369-485-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنری زلزله و ماشین زمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنری زلزله و ماشین زمان

برای دریافت کتاب هنری زلزله و ماشین زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.