معرفی و دانلود کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس

عکس جلد کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس
قیمت:
۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس

در کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس به قلم جان آر. اریکسون مخاطب ماجرایی خواهید بود که هنکِ گاوچران به همراه دار و دسته‌اش رقم زده است! ماشینی ناشناخته به سوی مزرعه‌ی آقای لوپر آمده و حالا هنک قصد کرده تا حساب افراد ناشناس را کفِ دستشان نگذاشته، از تلاش دست نکشد! همان‌طور که از عنوان کتاب برمی‌آید، این اثر ذیل مجموعه‌ای به نام «هنک، سگ گاوچران» منتشر شده که بیش از هشت میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس

خیر، ماجراهای هنک تمامی ندارند... در کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس (The Wounded Buzzard on Christmas Eve) نوشته‌ی جان آر. اریکسون (John R. Erickson) دوباره شاهد ماجرای تازه‌ای هستیم که هنک، عقل‌کل مزرعه رقم زده است...

اکنون که مشغول مطالعه‌ی کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس هستید، حدس می‌زنیم نام کتاب حسابی کنجکاوی‌تان را برانگیخته باشد. می‌خواهید همه چیز را درباره‌ی لاشخور مصدوم بدانید؛ مثلاً این که اصلاً کیست و چگونه مصدوم شده. نگران نباشید، ما همه‌ی جزئیات آبدار این قضیه را برای‌تان تعریف می‌کنیم. بگذارید نخست هنک را به کسانی که او را نمی‌شناسند، معرفی کنیم.

هنک سگی پاکوتاه است که به آقای لوپر -مزرعه‌داری سرشناس متمول- تعلق دارد. او باوفا و مسئولیت‌پذیر است؛ اما راستش را بخواهید، یک اخلاق بد و نامطلوب دارد: خود را رئیس همه‌ی حیوانات مزرعه می‌داند و گمان می‌کند دستِ راستِ آقای لوپر است. مدام به دیگران امر و نهی می‌کند و تصور کرده که مسئولیت همه‌ی حیوانات مزرعه با اوست...

داستان کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس از صبح سرد بیست‌وچهارم ماه دسامبر آغاز شد. هنک به همراه دراور از شیفت شبش بازگشته بود و قصد داشت مقدمات ولو شدن و استراحت کردن را فراهم کند. به هر حال، کار طاقت‌فرسای روزانه در مزرعه کم چیزی نبود! همه چیز مانند سابق پیش می‌رفت تا این که صدای یک ماشین شنیده شد؛ ماشینی که به سمت مزرعه می‌آمد.

در پشت ماشین، چند قلم وسیله دیده می‌شد؛ از جمله یک جک بالابر، یک عدد لاستیک زاپاس، چند قوطی خالی نوشابه و یک کپه سیم بست‌بندی. شما که هنک را می‌شناسید، پس حتماً می‌توانید حدس بزنید در مواجهه با این اتفاق، چه غوغایی به پا کرد. بله، صدای پارس هنکِ گاوچران همه‌ی مزرعه را برداشت. توگویی قصد داشت در تمام مزرعه وضعیت قرمز اعلام کند! ماشین به مزرعه نزدیک و نزدیک‌تر و صدای پارس هنک،‌ بلندتر می‌شد. فکر می‌کنید چه اتفاقی رخ داده بود؟ با جان آر. اریکسون در کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس همراه شوید تا از راز لاشخور مصدوم سر درآورید.

بد نیست اشاره کنیم جان آر. اریکسون نخستین بار کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس را در سال 1989 روانه‌ی بازار نشر کرد. این کتاب را فرزاد فربد به زبان فارسی ترجمه کرده و نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را در دسترس فارسی‌زبانان قرار داده است. کتاب نامبرده سه ژانر را در بر می‌گیرد: طنز، معمایی و وسترن. بنابراین اگر به کتاب‌هایی در این ژانرها علاقه‌مند هستید، مطالعه‌ی کتاب نامبرده برای‌تان لذت‌بخش خواهد بود.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

آغاز انتشار این مجموعه‌ی به‌هم‌پیوسته به سال 1983 باز می‌گردد. زمانی که جان آر. اریکسون، نویسنده‌ی آمریکایی، نخستین جلدِ این داستان جذاب را به چاپ رساند، احتمالاً هرگز نمی‌توانست چنین موفقیتی را برای خود پیش‌بینی کند. با این حال چندان طول نکشید که کاراکتر هنک راه خود را به دل بسیاری از مخاطبان کودک و نوجوان در سراسر جهان باز کرد. به همین خاطر اریکسون نیز شخصیت‌هایی به مجموعه‌اش اضافه کرد و نوشتن درباره‌ی ماجراهای هنک، سگ گاوچران را تا سال 2000 ادامه داد. گفتنی است که این مجموعه از 74 کتاب مجزا تشکیل شده است.

بد نیست بدانید جان آر. اریکسون در میان معلمان مدرسه و دانش‌آموزان شهرت فراوانی دارد؛ در همین باره کتابخانه تگزاس اعلام کرده که مجموعه هنک، سگ گاوچران (Hank the Cowdog) محبوب‌ترین اثر در بخش کودک کتابخانه‌های سراسر ایالات متحده است.

تاکنون بیش از هشت میلیون نسخه از مجموعه داستان‌های هنک، سگ گاوچران در سراسر جهان به فروش رفته؛ این اثر همچنین به چندین زبان از جمله اسپانیایی، فارسی، دانمارکی و چینی ترجمه شده است.

این کتاب‌ها جوایز و افتخارات فراوانی را نیز نصیب نویسنده‌ی خود کرده‌اند؛ برای مثال نشریه‌ی Publishers Weekly شخصیت هنک را پدیده‌‌ای برای تمامی مردم دانسته و هفته‌نامه‌ی USA Today نیز آن را بهترین سرگرمی برای تمامی خانواده‌ها در نظر گرفته است. همچنین در سال 1993 این مجموعه برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب و کتاب صوتی کودک شد.

آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای این مجموعه است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند: «ماجراهای دست اول»، «نفرین بلال عجیب و قیمتی»،«پرونده‌ی میمون حقه‌باز»، «قتل در چراگاه»، «پرونده‌ی گربه‌ی گم‌شده»، «نوبت سگی» و «عشق رنگ و رو رفته».

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • در سال 1985، یک انیمیشن کوتاه با اقتباس از مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران ساخته شد و در شبکه‌ی بی‌سی‌اس به نمایش در آمد. این انیمیشن سی دقیقه‌ای که بر اساس کتاب نخست این مجموعه ساخته شده بود، به‌عنوان بخشی از سریال CBS Storybreak منتشر شد.
  • در سال 2015، مجموعه انیمیشنی سیزده قسمتی توسط HTC Productions و Huhu Studios با اقتباس از مجموعه‌ی نامبرده ساخته شد.
  • در سپتامبر سال 2020، یک پادکست پنج قسمتی با اقتباس از مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران منتشر شد. نویسندگی و کارگردانی این پادکست را جف نیکولز بر عهده داشته و متیو مک‌کانهی صداپیشه‌ی آن بوده‌ است.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • فروش بیش از هشت میلیون نسخه؛
  • پرطرفدارترین مجموعه در کتابخانه‌ها، طبق آمار کتابخانه‌ی تگزاس؛
  • ترجمه به چندین زبان، از جمله اسپانیایی، دانمارکی، فارسی و چینی؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب و کتاب صوتی کودک در سال 1993؛
  • کسب عنوان کتاب برتر باشگاه کتاب ماه برای کتاب عشق رنگ‌ورو رفته (مجلد پنجم)؛
  • از پرفروش‌ترین و طولانی‌ترین مجموعه‌ کتاب‌های کودک (انتشار از سال 1983 تا کنون).

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • ​​​پدیده‌‌ای برای همه‌ی مردم. (نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی)
  • بهترین مجموعه کتابی که در چند سال اخیر منتشر شده است. (نشریه‌ی یواس‌ای تودی)
  • مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران اثر جان آر. اریکسون داستان سگی را تعریف می‌کنند که فکر می‌کند مسئول امنیت مزرعه است. داستان‌ها و واژه‌های انتخاب‌شده در هر مجلد این مجموعه برای خواننده‌های جوان خنده‌دار و جالب است. این‌ها، کتاب‌های خوبی برای خواندن با صدای بلند هستند. (Carrie Kingsley, Common Sense Media)

کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس برای چه کسانی مناسب است؟

جان آر. اریکسون کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس را برای کودکان رده‌ی سنی 8 تا 11 سال نوشته است.

در بخشی از کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس می‌خوانیم

وقتی ما با هم به طرف وانت برگشتیم اسلیم نمی‌دانست چه نقشه‌ای برایش کشیده‌ایم. آلفرد‌کوچولو جلو می‌رفت، من پشت‌سر او و دراور سوار واگن خدمه بود.

اسلیم تازه آخرین خُرده‌شیشه‌ها را از قاب پنجره‌ی جلو جدا کرده و در یک گونی ریخته بود.

«خُب، همه‌ی خُرده‌شیشه‌ها جمع شد. موقع رفتن به شهر برخلاف باد شمالی حرکت می‌کنیم و ممکنه یه‌خورده باد بخوریم، اما مطمئنم می‌تونیم بریم. سوار شین، بچه‌ها، نباید روز رو هدر بدیم.»

گونی پُر از ‌خُرده‌شیشه را پشت وانت انداخت و آمد سوار شود. آن‌جا بود که متوجه ما شد - من و دراور روی برف نشسته بودیم و داشتیم دُم‌مان را می‌جنباندیم و آلفرد‌کوچولو، سخن‌گوی ما، دست‌هایش را به پشت برده بود و با چشمان درشت و قهوه‌ای‌رنگش به او نگاه می‌کرد.

اسلیم به ما اخم کرد. «چی شده؟ می‌خواین بیاین شهر یا می‌خواین این‌جا بشینین و برف‌ها رو تماشا کنین؟ بیاین بریم.»

آلفرد‌کوچولو گفت: «اشلیم، اون لاشخوله زخمی شده.»

«آره، دیدم. یه‌خورده هم شیشه‌ی جلوِ وانت من رو خط انداخت. سوار شین.»

پسرک سر پنجه‌ی پا بلند شد و به آسمان نگاه کرد. «اشلیم، فکل می‌کنی... فکل می‌کنی بتونیم لاشخوله لو با خودمون ببلیم و ازش ملاقبت کنیم تا خوب شه؟»

دهان اسلیم چند سانت باز شد. «فکر می‌کنم... خوب شه... یه لاشخور؟ فسقلی، من از اسب‌ها و گاوهای مریض پرستاری کرده‌م، همین‌طور از بچه‌خرگوش‌ها و چندتا سگ بی‌قابلیت، اما هیچ‌وقت از یه لاشخور پرستاری نکرده‌م.» تنباکوی جویدنی‌اش را به لُپ دیگرش فرستاد و تُف کرد. «حالا هم نمی‌خوام این کار رو بکنم. سوار شین.»

سوار شد و در را محکم بست. ما تکان نخوردیم. آلفرد‌کوچولو به من نگاه کرد، من هم به او نگاه کردم و علامت دادم تا وارد مرحله‌ی دوم شود: خواهش و تمنای فراوان.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
فصل 1: فصل اولی هیجان‌انگیز و غیرعادی حالا می‌بینید
فصل 2: هدیه‌ای برای من؟
فصل 3: تصادف شاخ‌به‌شاخ
فصل 4: دوراهی اخلاقی: با یک لاشخور مصدوم چه باید کرد؟
فصل 5: من سه شتر مرموز را کشف می‌کنم
فصل 6: ماجرای پودل
فصل 7: سراجی لئونارد
فصل 8: دراور دانه‌های برف را گاز می‌زند
فصل 9: آلفرد‌کوچولو درِ جعبه‌ی عجایب را باز می‌کند
فصل 10: درگیری نهایی با باگز و ماستر
فصل 11: ای بابا، این که بابانوئلِ خودمان بود
فصل 12: مرغ و خروس‌ها را آخرهای پاییز می‌شمرند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس
نویسنده
مترجمفرزاد فربد
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-622-6839-87-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس

برای دریافت کتاب هنک سگ گاوچران 13: پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.