معرفی و دانلود کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه باز

عکس جلد کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه باز
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه باز

جان آر. اریکسون در کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه باز داستان هنک را روایت می‌کند که این بار نیز قرار است کُلی ماجراهای بامزه و ماجراجویانه را رقم بزند. ماجرای کتاب حاضر از این قرار است که هنک به همراه دوستش، دراور، جعبه‌ی مرموزی را در جاده پیدا کرده و قصد کرده‌اند از راز این جعبه‌ی عجیب و غریب سر در آورند.

گفتنی است این مجموعه کتاب علاوه بر آن که به چندین زبان ترجمه شده، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب و کتاب صوتی کودک در سال 1993 نیز بوده است.

درباره‌ی کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه‌باز

اثری که پیش روی شماست، پرونده‌ی میمون حقه‌باز نام دارد که چهاردهمین مجلد از مجموعه‌ی پرخواستار هنک، سگ گاوچران به شمار می‌رود. اگر پیش‌تر مجلدی از این مجموعه را مطالعه کرده باشید، مطلع‌اید که در این اثر ماجراهای سگی به نام هنک پی گرفته می‌شود که خودش را مسئول همه‌چیز و همه‌کس در مزرعه می‌داند. دقیق‌تر بگوییم، او فکر می‌کند که دست راست آقای لوپر، صاحب مزرعه- است، اما در واقع چنین نیست و هیچ‌کس نیست که هنک را فراتر از چیزی که واقعاً هست ببیند.

همه‌ی داستان کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه‌باز (Hank the Cowdog and Monkey Business) از جایی آغاز شد که هنک جعبه‌ی سرخ اسرارآمیزی را در مرتع پیدا کرد. آن زمان که نگاه او به این جعبه‌ی مرموز افتاد، لحظه‌ای گمان نمی‌کرد که این جعبه همه‌ی زندگی‌اش را زیر و رو می‌سازد. می‌پرسید چگونه ممکن است؟ با جان آر. اریکسون (John R. Erickson) همراه شوید تا پاسخ سؤال‌تان را تمام و کمال بیابید! با این همه ما تلاش می‌کنیم مختصری شما را با داستانی که هنک در این کتاب رقم زده، آشنا کنیم.

داستان از این قرار بود که یک کاروان سیرک که از حوالی مزرعه‌ی آقای لوپر عبور می‌کرد، به دست‌اندازی برخورد کرده و جعبه‌ی بزرگ قرمز رنگی از آن بیرون افتاده بود. هنک و رفیق صمیمی‌اش،‌ دراور، که تصمیم‌ گرفته بودند در اطراف مزرعه گشتی بزنند، ناگهان این جعبه را یافتند. هنک که طاقتش طاق شده بود، تصمیم گرفت جعبه را باز کند. هرچقدر به او توصیه می‌کنند که دست از کنجکاوی بردارد، هنک راضی نمی‌شود. همین می‌شود که از سر کنجکاوی،‌ کلی سرگرمی و ماجراجویی را از دست می‌دهد...

جان آر. اریکسون کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه‌باز را نخستین بار در سال 1990 روانه‌ی بازار نشر کرد. این اثر را در ایران فرزاد فربد به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) ترجمه‌ی او را به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

آغاز انتشار این مجموعه‌ی به‌هم‌پیوسته به سال 1983 باز می‌گردد. زمانی که جان آر. اریکسون، نویسنده‌ی آمریکایی، نخستین جلدِ این داستان جذاب را به چاپ رساند، احتمالاً هرگز نمی‌توانست چنین موفقیتی را برای خود پیش‌بینی کند. با این حال چندان طول نکشید که کاراکتر هنک راه خود را به دل بسیاری از مخاطبان کودک و نوجوان در سراسر جهان باز کرد. به همین خاطر اریکسون نیز شخصیت‌هایی به مجموعه‌اش اضافه کرد و نوشتن درباره‌ی ماجراهای هنک، سگ گاوچران را تا سال 2000 ادامه داد. گفتنی است که این مجموعه از 74 کتاب مجزا تشکیل شده است.

بد نیست بدانید جان آر. اریکسون در میان معلمان مدرسه و دانش‌آموزان شهرت فراوانی دارد؛ در همین باره کتابخانه تگزاس اعلام کرده که مجموعه هنک، سگ گاوچران (Hank the Cowdog) محبوب‌ترین اثر در بخش کودک کتابخانه‌های سراسر ایالات متحده است.

تاکنون بیش از هشت میلیون نسخه از مجموعه داستان‌های هنک، سگ گاوچران در سراسر جهان به فروش رفته؛ این اثر همچنین به چندین زبان از جمله اسپانیایی، فارسی، دانمارکی و چینی ترجمه شده است.

این کتاب‌ها جوایز و افتخارات فراوانی را نیز نصیب نویسنده‌ی خود کرده‌اند؛ برای مثال نشریه‌ی Publishers Weekly شخصیت هنک را پدیده‌‌ای برای تمامی مردم دانسته و هفته‌نامه‌ی USA Today نیز آن را بهترین سرگرمی برای تمامی خانواده‌ها در نظر گرفته است. همچنین در سال 1993 این مجموعه برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب و کتاب صوتی کودک شد.

آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای این مجموعه است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند: «ماجراهای دست اول»، «نفرین بلال عجیب و قیمتی»،«پرونده‌ی میمون حقه‌باز»، «قتل در چراگاه»، «پرونده‌ی گربه‌ی گم‌شده»، «نوبت سگی» و «عشق رنگ و رو رفته».

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • در سال 1985، شبکه‌ی بی‌سی‌اس انیمیشنی کوتاه را با اقتباس از مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران ساخت. این انیمیشن که تنها سی دقیقه بود، با اقتباس از نخستین جلد این مجموعه ساخته شده بود. این انیمیشن به‌عنوان بخشی از سریال CBS Storybreak در این شبکه منتشر شد.
  • در سال 2015، HTC Productions و Huhu Studios با اقتباس از مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران مجموعه انیمیشنی را در سیزده قسمت تولید کردند.
  • در سال 2020، پادکستی پنج قسمتی با اقتباس از مجموعه کتاب‌ نامبرده منتشر شد. کارگردانی این اثر را جف نیکولز و تهیه‌کنندگی آن را QCode بر عهده داشت. متیو مک‌کانهی، هنرپیشه‌ی مشهور آمریکایی، از صداپیشگان این پادکست بود.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • فروش بیش از هشت میلیون نسخه؛
  • پرطرفدارترین مجموعه در کتابخانه‌ها، طبق آمار کتابخانه‌ی تگزاس؛
  • ترجمه به چندین زبان، از جمله اسپانیایی، دانمارکی، فارسی و چینی؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب و کتاب صوتی کودک در سال 1993؛
  • کسب عنوان کتاب برتر باشگاه کتاب ماه برای کتاب عشق رنگ‌ورو رفته (مجلد پنجم)؛
  • از پرفروش‌ترین و طولانی‌ترین مجموعه‌ کتاب‌های کودک (انتشار از سال 1983 تا کنون).

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • کتاب‌های هنک، سگ گاوچران به‌مثابه‌ی پدیده‌ای برای همه‌ی مردم هستند. (نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی)
  • این مجموعه کتاب، بهترین مجموعه‌ای است که در سال‌های اخیر به انتشار رسیده. (نشریه‌ی یواس‌ای تودی)
  • مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران نوشته‌ی جان آر. اریکسون به روایت داستان سگی می‌پردازند که گمان کرده مسئول تأمین امنیت مزرعه است! داستان‌ها و کلمه‌هایی که در هر جلد این مجموعه انتخاب شده‌اند، برای خواننده‌ای جوان بامزه و جالب هستند. این کتاب‌ها انتخاب خوبی برای خواندن با صدای بلند هستند. (Carrie Kingsley, Common Sense Media)

کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه‌باز برای چه کسانی مناسب است؟

جان آر. اریکسون کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه‌باز را برای کودکان رده‌ی سنی 8 تا 11 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است.

در بخشی از کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه باز می‌خوانیم

قبل از آن‌که میمون بتواند از اقدامات دفاعی استفاده کند، ما دوان‌دوان به سمت خانه رفتیم. وقتی به حصار حیاط رسیدیم بال‌هایم جوانه زد، دوستان، و مثل یک آهو از روی آن حصار پریدم و صحیح‌وسالم در سمت دیگر فرود آمدم و تا وقتی به ایوان نرسیدم سرعتم را کم نکردم، و خودم را به توریِ در ورودی فشار دادم. دراور فقط چند قدم عقب‌تر بود. «موفق شدیم هنک، از پسش براومدیم!»

«بله، همین‌طوره، خوب بود. فکر کنم سالی‌می این‌بار به ما افتخار کنه، دراور. حالا آژیر رو به صدا درمی‌آریم و خونه رو خبردار می‌کنیم. پارس کن، دراور، طوری که قبلاً هیچ‌وقت پارس نکردی!»

پسر، عجب پارسی کردیم! موی پشت‌مان را سیخ کردیم، سرمان را بالا گرفتیم و حسابی پارس کردیم. لوپر قبلاً‌ بیرون رفته بود، اما می‌دانستم که سالی‌می در خانه است.

در باز شد و آلفرد کوچولوی چهارساله از پشت پنجره‌ی رخت‌شورخانه برایمان دست تکان داد. پیژامه‌ی سفید و قرمز خال‌خالی پوشیده بود. چشم‌هایش هنوز پفِ خواب داشت و لبخندی ملایم روی صورتش نقش بسته بود.

گفتم: «دراور، اگه بتونیم وادارش کنیم در توری رو باز کنه می‌تونیم توی خونه پناه بگیریم.»

«اما اگر سالی‌می...»

«تا وقتی توی رخت‌شورخونه بمونیم و ساکت باشیم اون نمی‌فهمه که اون‌جا هستیم.»

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
فصل 1: فصل اول همیشه قبل از فصل دوم قرار دارد
فصل 2: جعبه‌ی سرخ اسرارآمیز نمایان می‌شود
فصل 3: جعبه را تصاحب کردیم
فصل 4: گربه زیر فشار بازجویی خُرد می‌شود
فصل 5: غریبه‌ای از جعبه بیرون می‌آید
فصل 6: من مسئولیت میمون رابر عهده می‌گیرم
فصل 7: میمون می‌بیند، میمون عمل می‌کند
فصل 8: پاشای شِزِم
فصل 9: یک زن برهنه به من حمله‌ور می‌شود
فصل 10: تمرین دموکراسی در مزرعه
فصل 11: پاشا قانون و چیزهای دیگر را می‌شکند
فصل 12: جوخه‌ی آتش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه باز
نویسنده
مترجمفرزاد فربد
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-7776-20-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه باز

برای دریافت کتاب هنک سگ گاوچران 14: پرونده‌ی میمون حقه باز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.