معرفی و دانلود کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده

عکس جلد کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده
قیمت:
۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده

جان آر. اریکسون در کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده داستان سگی به همین نام (هنک) را به تصویر می‌کشد که قصد کرده پیت، گربه‌ی بدجنس و ناقلای مزرعه‌شان را سربه‌نیست کند، اما طولی نمی‌کشد که دلش برای دشمن دیرینه‌اش تنگ می‌شود و برای نجات او به سرزمین کاپوت‌ها می‌رود... گفتنی‌ست مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران به چندین زبان، از جمله اسپانیایی، دانمارکی، فارسی و چینی ترجمه شده و توانسته برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب در سال 1993 شود.

درباره‌ی کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده

اگر پیش‌تر مجلدی از مجموعه کتاب هنک، سگ گاوچران را مطالعه کرده باشید، به خوبی با او آشنا هستید. اگر هم نخستین بار است به سراغ این مجموعه می‌آیید، نگران هیچ چیز نباشید! ما پیش از معرفی کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده (The case of the missing cat) نوشته جان آر. اریکسون (John R. Erickson) شما را با هنک، این سگ دوست‌داشتنی آشنا می‌کنیم. ماجرا از این قرار است که هنک به آقای لوپر -مزرعه‌داری سرشناس- تعلق دارد و خودش را مسئول حفظ امنیت مزرعه می‌داند و اَدای عقل‌کل‌ها را در می‌آورد. بگذریم که در اصل سگی بوگندوست و در مزرعه هم کاره‌ای نیست. با این همه، نمی‌شود هنک را دوست نداشت. ما در هر مجلد از مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران مخاطب ماجراهایی هستیم که او در مزرعه رقم می‌زند.

راستش را بخواهید، هنک از گربه‌ها خوشش نمی‌آید. اگر بخواهیم دقیق‌تر با شما صحبت کنیم، باید بگوییم که از گربه‌ها با پوست و گوشت و خون و تک‌به‌تک سلول‌هایش متنفر است. در این میان، از پیت، گربه‌ی مزرعه بیشتر از همه‌ی گربه‌های دیگر بدش می‌آید. مشکل اینجا است که پیت مدام سر به سر هنک می‌گذارد و خودش را بیشتر از چشم او می‌اندازد. هنک تلاش می‌کند رفتارهای پیت را نادیده بگیرد که به عقیده او این دومین کار خوبی است که می‌شود با یک گربه انجام داد. به نظر هنک، اولین کار خوبی که می‌توان با یک گربه کرد این است که آن‌قدر او را کتک بزنی تا از ترس به بالای درخت فرار کند! (بله، ما که به شما گفتیم؛ هنک از گربه‌ها بیزار است...)

به هر روی، همین می‌شود که یک روز پاییزی، هنک به این فکر می‌کند که اگر پیت ناپدید شود مزرعه‌شان مکانی می‌شود بس زیباتر، ‌شادتر و بهداشتی‌تر‌، ، بی آن که کوچک‌ترین ردّی از او باقی بماند...

بله، این‌گونه می‌شود که هنک تصمیم می‌گیرد پیت را به سرزمین کاپوت‌ها ببرد و همان جا هم رهایش کند. اما راستش را بخواهید، مدت زمان زیادی نمی‌گذرد تا این‌که عذاب‌ وجدان بر همه‌ی جانش غلبه می‌کند و تصمیم می‌گیرد قهرمانانه، دوست و دشمن دیرینه‌اش، پیت را نجات دهد... این که هنک موفق می‌شود پیت را از دست کاپوت‌هایی که برای خوردنش کمین کرده‌اند، نجات دهد یا نه، بماند برای وقتی که خودتان کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده را مطالعه کردید. این شما و این ماجرایی تازه و خنده‌دار از جناب هنکِ گاوچران و دارودسته‌اش!...

هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده نوشته‌ی جان آر. اریکسون نخستین بار در سال 1990 منتشر شد. در ایران، این کتاب را فرزاد فربد به زبان فارسی ترجمه کرده و نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوانن نشر چشمه) آن را در دسترس فارسی‌زبانان قرار داده است. کتاب نامبرده سه ژانر را در بر می‌گیرد: طنز، معمایی و وسترن. بنابراین اگر به کتاب‌هایی در این ژانرها علاقه‌مند هستید، هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده همه‌ی چیزی‌ست که به آن نیاز دارید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

آغاز انتشار این مجموعه‌ی به‌هم‌پیوسته به سال 1983 باز می‌گردد. زمانی که جان آر. اریکسون، نویسنده‌ی آمریکایی، نخستین جلدِ این داستان جذاب را به چاپ رساند، احتمالاً هرگز نمی‌توانست چنین موفقیتی را برای خود پیش‌بینی کند. با این حال چندان طول نکشید که کاراکتر هنک راه خود را به دل بسیاری از مخاطبان کودک و نوجوان در سراسر جهان باز کرد. به همین خاطر اریکسون نیز شخصیت‌هایی را به مجموعه‌اش اضافه کرد و نوشتن درباره‌ی ماجراهای هنک، سگ گاوچران را تا سال 2000 ادامه داد. گفتنی است که این مجموعه از 74 کتاب مجزا تشکیل شده است.

بد نیست بدانید جان آر. اریکسون در میان معلمان مدرسه و دانش‌آموزان شهرت فراوانی دارد؛ در همین باره کتابخانه تگزاس اعلام کرده که مجموعه هنک، سگ گاوچران (Hank the Cowdog) محبوب‌ترین اثر در بخش کودک کتابخانه‌های سراسر ایالات متحده است.

تاکنون بیش از هشت میلیون نسخه از مجموعه داستان‌های هنک، سگ گاوچران در سراسر جهان به فروش رفته؛ این اثر همچنین به چندین زبان از جمله اسپانیایی، فارسی، دانمارکی و چینی ترجمه شده است.

این کتاب‌ها جوایز و افتخارات فراوانی را نیز نصیب نویسنده‌ی خود کرده‌اند؛ برای مثال نشریه‌ی Publishers Weekly شخصیت هنک را پدیده‌‌ای برای تمامی مردم دانسته و هفته‌نامه‌ی USA Today نیز آن را بهترین سرگرمی برای تمامی خانواده‌ها در نظر گرفته است. همچنین در سال 1993 این مجموعه برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب و کتاب صوتی کودک شد.

آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای این مجموعه است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند: «ماجراهای دست اول»، «نفرین بلال عجیب و قیمتی»،«پرونده‌ی میمون حقه‌باز»، «قتل در چراگاه»، «پرونده‌ی گربه‌ی گم‌شده»، «نوبت سگی» و «عشق رنگ و رو رفته».

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • سال 1985: انیمیشنی کوتاه (سی‌ دقیقه‌ای) با اقتباس از مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران ساخته شد و در شبکه‌ی بی‌سی‌اس به نمایش در آمد. این انیمیشن به ‌عنوان بخشی از سریال CBS Storybreak منتشر و بر اساس نخستین مجلد مجموعه کتاب‌ هنک، سگ گاوچران ساخته شده است.
  • سال 2015: HTC Productions و Huhu Studios با همکاری یکدیگر، ‌ مجموعه انیمیشنی سیزده قسمتی را با اقتباس از مجموعه‌ی نامبرده ساخته‌اند.
  • سال 2020: پادکستی پنج قسمتی با الهام از مجموعه کتاب‌ هنک، سگ گاوچران منتشر شد. جف نیکولز نویسنده و کارگردان این اثر بوده و متیو مک‌کانهی از جمله صداپیشگانِ آن.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • فروش بیش از هشت میلیون نسخه؛
  • پرطرفدارترین مجموعه در کتابخانه‌ها، طبق آمار کتابخانه‌ی تگزاس؛
  • ترجمه به چندین زبان، از جمله اسپانیایی، دانمارکی، فارسی و چینی؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب و کتاب صوتی کودک در سال 1993؛
  • کسب عنوان کتاب برتر باشگاه کتاب ماه برای کتاب عشق رنگ‌ورو رفته (مجلد پنجم)؛
  • از پرفروش‌ترین و طولانی‌ترین مجموعه‌ کتاب‌های کودک (انتشار از سال 1983 تا کنون).

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران همانند پدیده‌ای برای همه‌ی افراد هستند. (نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی)
  • مجموعه کتاب‌های هنک، بهترین سری کتابی است که در چند سال اخیر منتشر شده. (نشریه‌ی یواس‌ای تودی)
  • جان آر. اریکسون در مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران داستان سگی به نام هنک را معرفی می‌کند که گمان کرده مسئولیت تأمین امنیت مزرعه بر عهده‌ی اوست! داستان‌ها و کلمات انتخاب‌شده در هر جلدِ این مجموعه برای خواننده‌های جوان بامزه و جالب است. کتاب‌های این مجموعه، آثار مناسبی برای خواندن با صدای بلند هستند. (Carrie Kingsley, Common Sense Media)

کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان رده‌ی سنی 8 تا 11 سال از مخاطبان اصلی کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده هستند.

در بخشی از کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده می‌خوانیم

خرگوش‌ها برای سرعت‌شان معروف هستند، درست؟ چیزی که خیلی از مردم نمی‌دانند این است که سگ‌های گاوچرانِ رده‌بالا سرعت خرگوش را دارند، و در چند مورد نادر (مثلاً خود من) حتی سریع‌تر هستند.

من شخص لاف‌زنی نیستم، اما سرعت توی خون من است.

به عبارت دیگر خرگوشِ بین الوارها از همان اول توی دردسر بزرگی افتاده بود. به‌سرعت به او نزدیک شدم و تنها چند سانت مانده بود تا با آرواره‌هایم او را بگیرم که‌...

بگذارید آن را شانس بنامم. شانس آورد، همین. و چرا که نه؟ بالاخره او چهار پای خوش‌شانس خرگوشی داشت.2 در حینی که مثل برق به چراگاه خانگی می‌دویدیم شانس او را چند قدم جلوتر از من نگه داشت. در واقع چند سانت. دایره‌ای بزرگ را طی کردیم، حدود 25 متر جلو اصطبل‌های روباز، بعد دیدم که خرگوش تغییر مسیر داده و دارد مثل تیر به سمت تلِ‌ الوار می‌رود.

این یک حقه‌ی قدیمی خرگوشی بود. فوری آن را تشخیص دادم و اقدامات لازم را انجام دادم. وارد سرعت باورنکردنی‌ام شدم و‌... همان‌طور که گفتم او چهار پای خوش‌شانسِ خرگوشی داشت.

هرگز انکار نکردم که خرگوش‌ها خیلی سریع هستند و، خُب، شاید زودتر از من به تلِ الوار رسید، اما نه با فاصله‌ی زیاد. اگر تعقیب‌و‌گریز ده قدم دیگر طول می‌کشید او را گیر می‌انداختم.

به سمت مخزن‌های بنزین برگشتم تا منتظر بمانم او دوباره بیرون بیاید، چون می‌دانستم می‌آید. از سمت شمال صدای ناآشنا و ناله‌مانندی را شنیدم که گفت: «هوووم، ‌این یک‌بار، هنکی.»

«نگران نباش، پیشی، این فقط دست‌گرمی بود.»

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
فصل 1: بازیِ پُر از حقه‌بازی پیت
فصل 2: پیت یک شرط احمقانه می‌بندد
فصل 3: پرونده‌ی خرگوشِ بین الوارها
فصل 4: خرگوش کلک می‌زند و دروغ می‌گوید
فصل 5: بوی گندِ‌ تواضع
فصل 6: پرونده‌ی مرغ سرخورده
فصل 7: نوشته‌ای خونین روی دیوار
فصل 8: آب شفابخش حوضچه‌ی زمرد
فصل 9: رفتار ابلهانه، کورکورانه و خراب‌کارانه‌ی پیت با یک ملحفه
فصل 10: حفره‌ی سیاه و بدنامِ خردل
فصل 11: خوشبختی مطلق بدون پیت
فصل 12: پایان خوش آن‌قدر هم که فکر می‌کنید ساده نیست
بهترین دوست سگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده
نویسنده
مترجمفرزاد فربد
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک978-622-7776-74-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده

برای دریافت کتاب هنک سگ گاوچران 15: پرونده گربه گمشده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.