معرفی و دانلود کتاب هوش اجتماعی

عکس جلد کتاب هوش اجتماعی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش اجتماعی

دانیل گلمن در کتاب هوش اجتماعی به معرفی یکی از انواع هوش می‌پردازد که روابط اجتماعی و بینافردی انسان‌ها را شکل می‌دهد. او در کتاب تأثیرگذارش موضوع جدید هوش اجتماعی را مطرح می‌کند که تا پیش از آن درک نشده بود: همان عاملی که می‌تواند باعث پیوند، تفاهم و سازگاری انسان‌ها شود و در نتیجه دنیا را به جایی بهتر تبدیل کند.

درباره‌ی کتاب هوش اجتماعی

تا چند دهه‌ی پیش هوش و ذکاوت رابطه‌ی مستقیمی با ضریب هوشی داشت. IQ معیاری تمام‌عیار و کامل محسوب می‌شد. اما سال‌هاست که این ایده منتفی شده و محققان این نظریه را نمی‌پذیرند. انسان موجودی تک بُعدی و یکنواخت نیست و پیچیدگی‌های زیادی دارد. با ظهور مفاهیم جدیدتری مثل هوش عاطفی و هوش اجتماعی، دیگر افراد را با یک معیار نمی‌سنجند. داشتن آی‌کیوی بالا نشانه‌ی خوبی است ولی همه‌چیز نیست. این به معنای موفقیت تام و تمام و کامل بودن انسان نیست.

یکی از اولین افرادی که تلاش کرد مفهوم هوش را بسط دهد دانیل گلمن (Daniel Goleman) روانشناس و استاد دانشگاه بود. گلمن در تجربیاتش به خوبی این مسأله پی برد که مغز آدمی پیچیده‌تر از آنچه به نظر می‌آید است. اولین موفقیت گلدمن در مسیر کشف توانایی‌های نامشکوف ذهن آدمی، کتاب هوش هیجانی بود. کتابی که بیزنس هاروارد ریویو آن را «ایده‌ای انقلابی و پارادایمی تکان‌دهنده» خواند. او در این کتاب بحث می‌کند که در موفقیت‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و تفکرات‌مان آن‌چه که بیشترین نقش را دارد، نه آی‌کیو که مفهومی به نام هوش هیجانی است، یعنی ترکیبی از خودآگاهی، پشتکار، انگیزه، همدلی، مهارت اجتماعی و کنترل عواطف.

دانیل گلمن در جدیدترین پژوهش خود، کتاب هوش اجتماعی (Social Intelligence) تلاش می‌کند بُعد دیگری از ساختار پچیده‌ی ذهن انسان را درک کند. او این‌بار به سراغ روابط بینافردی می‌رود. نویسنده معتقد است انسان نمی‌تواند موجودی تنها باشد، چون ذهن‌ او به‌شیوه‌ای طراحی شده که اجتماعی باشد. او می‌گوید باید نیرویی در مغز باشد که آدم‌ها را به هم نزدیک کند و پیوند دهد. این نیرو ضمن اینکه کمک می‌کند فرد خود و دیگران را بشناسد، با نزدیک‌تر کردن آدم‌ها به یکدیگر، می‌تواند به ساخت دنیایی بهتر و صلح آمیزتر نیز کمک کند.

دانیل گلمن در کتاب هوش اجتماعی از ساختار سلول‌های مغزی در شکل‌گیری روابط اجتماعی، ذهن‌بینی، تاب‌آوری در برابر استرس‌ها و اضطراب‌ها، سویه‌های تاریک و منفی هوش اجتماعی، پیامدهای مثبت اجتماعی بودن، اهمیت دادن به دیگران و دوست داشتن صحبت می‌کند. در فصل پایانی کتاب، گلمن پیشنهاد می‌دهد زمانی که همدلی‌ها و نوع‌دوستی‌ها کاهش می‌یابند، انسان با کمک گرفتن از این ویژگی اجتماعی خود، گسل‌های عاطفی را پر کند. او در نهایت نتیجه می‌گیرد زمانی اتفاقات مثبت در دنیا رخ می‌دهد که مغز اجتماعی ما امور را دست بگیرد و به عنوان سیستمی که برای کارهای خوب و اعمال دلسوزانه طراحی شده، عمل کند.

کتاب هوش اجتماعی را هوشیار رزم‌آرا ترجمه و نشر لیوسا منتشر کرده است. این کتاب جزو کتاب‌های موفق و پرفروش و تاثیرگذار گلمن بوده و از زمان انتشارش این بحث وارد گفتمان روزمره شده. طی چند سال پس از انتشار کتاب، اهمیت این موضوع بیشتر هم شده و آزمایش‌هایی برای سنجش این هوش طراحی شده تا توانایی‌های اجتماعی فرد سنجیده شود. حالا هوش اجتماعی یکی از ابعاد چندگانه توانایی‌های ذهن درنظر گرفته می‌شود.

در نکوداشت کتاب هوش اجتماعی

  • بحثی هیجان‌انگیز و پرشور... درخشان! (مجله‌ی پابلیشرز ویکلی)

کتاب هوش اجتماعی برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی کسانی که علاقه دارند روابط اجتماعی بهتر و مؤثرتری داشته باشند و به تقویت هوش اجتماعی خود بپردازند، می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

با دانیل گلمن بیشتر آشنا شویم

دکتر دانیل گلمن (متولد 1946) روانشناس، استاد دانشگاه، ژورنالیست و نویسنده‌ی آمریکایی، مدرک دکترایش را از هاروارد گرفت و در همین دانشگاه تدریس می‌کند. او از سال 1984 در روزنامه‌ی نیویورک‌ تایمز استخدام شد و دوازده سال برای این روزنامه درباره‌ی روانشناسی و حوزه‌های مرتبط با آن مطلب نوشت. دانیل گلمن دوبار نامزد جایزه‌ی پولیتزر شد و جایزه‌ی یک عمر دستاورد انجمن روانشناسی آمریکا را نیز بدست آورد.

دانیل گلمان در سال 1995 کتاب تأثیرگذار و مهمش را نوشت که یک سال و نیم پروفروش‌ترین کتاب لیست نیویورک‌تایمز بود: کتاب «هوش هیجانی». این اثر بیشتر از پنج میلیون نسخه در سرتاسر دنیا فروش داشت و به چهل زبان ترجمه شد. کتاب «تمرکز» و «نگاهی علمی به ذهن‌آگاهی» دیگر آثار موفق او هستند.

در بخشی از کتاب هوش اجتماعی می‌خوانیم

ارتباط و تفاهم را مى‌توان چنین معنا کرد که زمانى آن را مى‌شناسیم که رابطه‌اى خوشایند، دلنشین، نرم و مطبوع داشته باشیم. گرچه آن را بسى فراتر از اینها هم معنا کرده‌اند و آن هنگامى است که انسان در نتیجه این رابطه به خلاقیت مى‌رسد و در تصمیم‌گیرى‌ها کارایى فزون‌ترى پیدا مى‌کند؛ خواه رفتن به سفر و گشت و گذار باشد و یا طرح و برنامه مدیریت فلان پروژه مهم اقتصادى. تفاهم خوب پرتو درخشان و تابنده احساسى مى‌شود که هر انسان در آن حال طرف خود را مهربان، فهیم، صادق و خالص مى‌انگارد و این احساس اگر مشترک شود، دوستى و صمیمت این دو را مستحکم‌تر مى‌سازد؛ هر چند که موقتى باشد.

رابرت روزنتهال یکى از روان‌شناسان نامدار آمریکایى و استاد من در رشته روش‌هاى آمارى در دانشگاه هاروارد بود. ما همگى او را "باب" صدا مى‌زدیم و تمام دانشجویان دوستش مى‌داشتند. هر دانشجویى که به هر علتى به ملاقاتش مى‌رفت، هر اندازه ناراحت، نگران و مضطرب هم که بود، هنگامى که از دفتر او بیرون مى‌آمد خوش و خندان مى‌نمود و احساس مى‌کرد تمام مشکلاتش حل شده و حالش هم بهتر شده و مهم‌تر آنکه استادش او را تحویل گرفته و درک کرده است. چند سال بعد دکتر روزنتهال و یکى از همکارانش درباره جزئیات روابط انسانى، کتابى به نام «نسخه‌اى براى تفاهم» منتشر کردند که با اقبال همگانى مواجه گشت. او تفاهم را داراى سه عنصر دانسته است: دقت دو طرفه، احساس مشترک مثبت و بالاخره نوعى سازگارى و سلوک دوسویه و به زبان نیاورده. در صورتى که این سه عنصر در یک ردیف قرار گیرند، در آن صورت است که تفاهم به وجود آمده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار نویسنده
بخش اول. انسان و رابطه
1. داد و ستد احساس
2. نسخه‌اى براى تفاهم و ارتباط
3. ارتباط عصبى
4. غریزه‌اى براى نوعدوستى
5. کالبدشکافى عشق
6. هوش اجتماعى چیست؟
بخش دو. پیوندهاى گسسته
7. تو و آن (سوم شخص خنثى)
8. سه‌گانه تاریک
9. کور ذهنى
بخش سوم. طبیعت جان‌بخش
10. ژن‌ها سرنوشت‌ساز نیستند
11. پایگاه امن
12. اصول خوشبختى
بخش چهارم. رنگ‌هاى عشق
13. رشته‌هاى محبت و دلبستگى
14. عشق و هوس
15. بیولوژى غمخوارى و دلسوزى
بخش پنجم. روابط سالم
16. استرس اجتماعى
17. یاران و متحدان بیولوژیکى
18. یک نسخه مردمى
بخش ششم. نتایج اجتماعى
19. سکوى پیروزى
20. اصلاح روابط
21. تحول "آنان" به "ما"
22. سخن پایانى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش اجتماعی
نویسنده
مترجمهوشیار رزم آزما
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-600-340-040-5
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش اجتماعی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هوش اجتماعی

برای دریافت کتاب هوش اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.