معرفی و دانلود کتاب من فرمانروای وجود

عکس جلد کتاب من فرمانروای وجود
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من فرمانروای وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من فرمانروای وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من فرمانروای وجود

رابرت کالیر یکی از نخستین نویسندگان و متفکران حوزه‌ی روانشناسی موفقیت بود. او در کتاب من فرمانروای وجود با ما در باب قدرت بی‌کران ذهن آدمی سخن گفته است؛ قدرتی که در صورت کشف و بهره‌برداری از آن، هیچ مانعی قادر به متوقف ساختن ما در مسیر نیل به کامیابی نخواهد بود. لازم به ذکر است که اثر پیش رو، یکی از پرفروش‌ترین عناوین روانشناختی در طول سده‌ی بیستم به شمار می‌رود.

درباره کتاب من، فرمانروای وجود

رابرت کالیر یکی از نخستین بانیان تفکر مبتنی بر مثبت‌اندیشی در جهان غرب بود. این روانشناس بزرگ آمریکایی، اغلب آثار خویش را در راستای توضیح سازوکارهای پیچیده‌ی ذهن انسان به رشته‌ی تحریر درآورد. به باور کالیر، ذهن بشری بزرگ‌ترین معجزه‌ی عالم خلقت است. به زعم او، ذهن هر یک از ما واجد توانایی‌هایی چنان شگرف و عظیم است که صرفِ آگاهی از آن‌ها، مایه‌ی حیرت و ناباوری‌مان خواهد شد. کالیر به گروهی از روانشناسان تعلق داشت که ریشه‌ی تمام بیماری‌های انسان، اعم از بیماری‌های جسمی و روانی، را در ناراحتی‌های ذهنی می‌جُستند. به عقیده‌ی رابرت کالیر، فردی که از توانایی‌های ذهن خویش در مسیر سامان‌دهی به کیفیتِ سلامتِ خود آگاه شده باشد، هرگز به دنبال درمان‌های دارویی نمی‌رود.

رابرت کالیر ذهن انسان را واجد جنبه‌ای الهی می‌دانست. به همین علت نیز، نیروی نهفته در ذهن را اساساً نیرویی با گستره‌ای بی‌کران و عمقی بی‌پایان قلمداد می‌نمود. عمده‌ی فرضیات کالیر در باب ماهیت ذهن بشری، در شش کتاب او با عناوین پیش رو بیان شده‌اند: «خدا در قلب توست»، «راز قدرت»، «کلام جادویی»، «قانون استعداد و توان»، «ظرفیت برتر» و سرانجام، «گنجی که در خود دارید». در کتاب من، فرمانروای وجود (Secret of the Ages)، مخاطب مطالبی تأمل‌برانگیز خواهید بود که محتوای تمام آثار نامبرده را در خود خلاصه کرده‌اند.

کتاب من، فرمانروای وجود، نخستین بار در سال 1926 به انتشار رسید. این اثر خیلی زود از سوی درمانگران آمریکایی مورد استقبال واقع گشت و در امور بالینی، به مدد ایشان آمد. رابرت کالیر در این کتاب خواندنی، پس از برشمردن نیروهای خارق‌العاده‌ی ذهن، شیوه‌های بهره‌برداری از این نیروها را به مخاطبین خود آموزش داده است؛ به نحوی که خواننده پس از مطالعه‌ی کتاب، خویشتن را قادر به استفاده‌ی تمام و کمال از قوای روانی و روحانی خود بیابد.

شیوه‌های پرورش خلاقیت، بهترین راه‌های نیل به موفقیت و راهکارهای ارتقای احساس اعتماد به نفس، از جمله مهم‌ترین مطالبی‌اند که در کتاب پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

گفتنی است که ترجمه‌ی فارسی کتاب من، فرمانروای وجود به قلم هوشیار رزم‌آزما فراهم آمده، و انتشار آن به همت نشر لیوسا میسر گشته است.

در نکوداشت کتاب من، فرمانروای وجود

- رابرت کالیر در کتاب من، فرمانروای وجود، مسیری را برای ما ترسیم نموده که هر یک، برای موفقیت و نیل به آرزوهای خویش، باید در آن گام برداریم. توصیه‌های کالیر در این اثر، به ما کمک می‌کنند که از نیروهای خلاقه‌ی ذهن خود، در جهت تحقق اهدافمان استفاده کنیم. (آمازون)

کتاب من، فرمانروای وجود مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال اثری با توصیه‌هایی مؤثر و دگرگون‌کننده برای زندگی عملی خود می‌گردید، به هیچ عنوان فرصت مطالعه‌ی کتاب من، فرمانروای وجود از رابرت کالیر را از دست ندهید.

با رابرت کالیر بیشتر آشنا شویم

رابرت کالیر (Robert Collier) به سال 1885، در شهر سنت لوئیسِ آمریکا دیده به جهان گشود. عقاید مذهبی خانواده‌ی کالیر بر جنبه‌های گوناگونی از شخصیت او تأثیر نهاد. او نوجوان بود که مادرش را برای همیشه از دست داد و پس از آن، برای امرار معاش به ویرجینیا رفت. در ویرجینیا به کارگری در معدن مشغول شد و این‌چنین، در عنفوان جوانی، سختی‌های زندگی را با پوست و گوشت و استخوان خویش تجربه نمود. البته در طول این مدت دشوار، فکر و ذکرش هرگز از تحصیل علم و دانش منحرف نشد. همین هم در نهایت مایه‌ی نجات او شد. چه، بعدها به واسطه‌ی توانایی‌های فکری و سواد پربارش، شغلی با درآمدی بهتر، در بنگاه انتشاراتی عمویش یافت. در این مرحله بود که استعداد او در دانش روانشناسی مجال شکوفایی پیدا کرد. کالیر ظرف مدت‌زمانی نسبتاً طولانی به تحصیل طبابت پرداخت و ضمن درس‌آموزی خود، به حقایقی بنیادین در باب ساختار روانی انسان پی بُرد که بعدها خمیرمایه‌ی اصلی کتاب‌های وی را ساختند.

رابرت کالیر سرانجام در سال 1950، پس از عمری فعالیت علمی درخشان، روی در نقاب خاک کشید.

مشهورترین اثر این نویسنده، کتاب «من، فرمانروای وجود» است. گفتنی است که اغلب عناوین به‌انتشاررسیده از رابرت کالیر، آثاری پرفروش و پرمخاطب بوده و از کلاسیک‌های حوزه‌ی روانشناسی مثبت‌اندیش به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب من فرمانروای وجود می‌خوانیم

فرض را بر این مى‌گذاریم که اگر بشر در طول تاریخى که از سر گذرانده، تسلیم حوادث و رویدادهاى طبیعى چون سیل و زلزله و آتشفشان و صاعقه و جز اینها مى‌شد؛ طبعا دیرى نمى‌پایید که نسلش منقرض مى‌شد. همان‌گونه که شمارى از گونه‌هاى جانورى در کشاکش برخاسته از تندبادها و توفان‌ها و یخبندان‌ها و خشکسالى‌هاى طبیعت از میان رفتند و نیست و نابود شدند. ولى در این چالش طبیعى تنها انسان بود که هر مشکل و مانع و هر خطر و تهدیدى را تجربه‌اى تازه براى مقابله با آسیب‌ها و دشوارى‌ها و مخاطرات برگزید و هراسى از چنین انتخابى به خود راه نداد و با این شیوه بر نیرو و توان خود در مقابله با مشکلات افزود و همچنان به رویارویى دشمن مریى و نامریى پرداخت تا رخت خویش از این ورطه بیرون کشید.

گرچه در این کشمکش‌ها و پیکارها و جنگ و گریزها بسیارى از جانوران و خزندگان غول‌پیکر و گونه‌هاى ریز و درشت از میان رفتند. لیکن آنچه برجا ماند اصل حیات و هستى بود که در هر عصر و دوران دستخوش تغییرات گونه‌گون شد و شکل و رنگ خاص آن دوران را گرفت؛ ولى همچنان در مسیر تکامل به پیش رفت و از هر فرصت و تجربه‌اى براى اصلاح و کمال و رشد خود بهره گرفت و هیچ لحظه‌اى را براى درنگ و ایستایى مجاز ندانست.

با هر نیرویى که این اصل حیات وارد میدان توفنده زندگى شد، نشان داد که از نیروى بیکران و انرژى شگرف و نامتناهى و بى پایانى برخوردار است که هیچ قدرت دیگرى توانایى شکست دادن و نابود کردن آن را ندارد و هیچ مانعى قادر نیست بر سر راه آن قد علم کند و یا آن را به عقب براند. در تمام تاریخ بشریت، این نکته را آشکار گردانید که آدمى با بهره‌گیرى از هوش و عقل و خرد شگفتى‌آفرین خویش، همواره شاهکارهایى آفریده و معجزاتى خلق کرده است که بنابر گفته فرزانه‌اى «عقل در آن حیران مانده است». نیرویى که هرکس به ظن و گمان خود آن را به طبیعت، آفریدگار و خالق کائنات و هر نامى که مى‌خواهد بنامد نسبت مى‌دهد و این همان نیرویى است که زندگى را تا به این مرحله رسانده و اصل حیات و هستى را آشکار ساخته است.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
گشودن راز سر به مُهر
غول چراغ جادوى ذهن
شالوده نخستین
شوق و امید نخستین قاعده موفقیت
علاءالدین و همدستان
هرگونه مى‌اندیشیم، همان مى‌شود
راهکارهاى پیروزشدن
اى آزادى!
سه قانون جذب
برآورده‌شدن نیازها
فرمانرواى سرنوشت و تقدیر خود باشید
نوآورى و خلاقیت
ذهن برتر و مرید و مراد
پیکرتراش و بانوى زیباى من
چرا پیر مى‌شویم؟
اکسیر جوانى و آب حیات
بیمارى‌هاى روان‌تنى و عقل و خرددرمانى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من فرمانروای وجود
نویسنده
مترجمهوشیار رزم آزما
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-600-340-038-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من فرمانروای وجود

بهشته محبی
۱۴۰۲/۸/۸
بسیار عالیست بسیار خوشحالم چون باعث شد از گمراهی و گیجی رها بشم و ریشه مشکلات و ناراحتی هامو پیدا کنم
محمد کاظمی نژاد
۱۴۰۱/۹/۲۵
کتاب بدی نبود ولی اون انتظاراتی که من از آن داشتم نبود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب من فرمانروای وجود

برای دریافت کتاب من فرمانروای وجود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.