معرفی و دانلود کتاب هوش هیجانی: برای دستیابی به نتایجی مثبت‌تر در جهانی سرشار از تنوع

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش هیجانی: برای دستیابی به نتایجی مثبت‌تر در جهانی سرشار از تنوع

لی گاردنزوورتز، خورخه چرباسک و آنیتا رو در کتاب هوش هیجانی، به شما آموزش می‌دهند چگونه از قدرت احساسات خود در محل کار به‌درستی بهره ببرید. احتمالاً شما نیز در محیط کار دچار مشکلاتی می‌شوید؛ بنابراین یادگیری اصول کلیدی هوش هیجانی برای مدیریت احساسات لازم به نظر می‌رسد. تمرین‌ها و دیگر روش‌های عملی و مثال‌های فراوان کتاب باعث می‌شود روابط رضایت‌بخش‌تری در محل کار داشته باشید.

درباره‌ی کتاب هوش هیجانی

وقتی وارد یک محیط کار جدید می‌شویم، تفاوت‌های نسلی، فرهنگی، رفتاری و حتی زبانی توجه شما را از همان ابتدا جلب می‌کنند. وقتی دیگران کارها را مطابق با میل ما انجام نمی‌دهند، به دستورالعمل‌ها بی‌اعتنا هستند یا حتی پاسخ ما را نمی‌دهند، خشم و ناامیدی سراسر وجودمان را فرامی‌گیرد. درست در هنگامی که احساسات را در روابط کاری خود وارد می‌کنیم، به‌زودی متوجه می‌شویم که انگیزه و اشتیاق کمی برای ادامه‌ی کار داریم. حتی ممکن است با بقیه درگیر شویم و دردسرهایی در محیط کار ایجاد کنیم. اما چه چیزی در ایجاد این احساسات مؤثر هستند؟ برای کنترل احساسات در محیط کار، باید چه کارهایی انجام دهیم؟ لى گاردنزوورتز (Lee Gardenswartz)، خورخه چرباسک (Jorge Cherbosque) و آنیتا رو (Anita Rowe ) در کتاب هوش هیجانی (Emotional Intelligence)، عامل اصلی این نوع رفتارها را به ما معرفی می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب هوش هیجانی

هوش هیجانی همان چیزی است که در محیط کار تأثیر زیادی دارد. انسان‌ها موجودات پیچیده‌ای هستند و درک احساسات آن‌ها کاری بسیار دشوار است. حال اگر تفاوت‌های سنی، فرهنگی، تحصیلی، خانوادگی و... را نیز در نظر بگیریم، ماجرا از آن چیزی که هست پیچیده‌تر می‌شود. اما هوش هیجانی دقیقاً چیست؟ دانیل گلمن کسی بود که اصطلاح هوش هیجانی را رواج داد. در واقع به توانایی تشخیص و درک احساسات، هوش هیجانی یا عاطفی می‌گویند. افرادی که از درصد هوش هیجانی مناسبی برخوردار هستند، احساسات خود را کنترل و احساسات دیگران را درک می‌کنند. لى گاردنزوورتز، خورخه چرباسک و آنیتا رو در کتاب هوش هیجانی توضیح می‌دهند که این توانایی، چه نقش مهمی در محیط کار دارد.

البته مطالب این کتاب فقط به محیط کار محدود نمی‌شوند. شما با استفاده از کتاب هوش هیجانی نگاهی مثبت به خودتان خواهید داشت، احساسات خود را بهتر کنترل خواهید کرد، در اجتماع عملکرد بهتری از خود نشان خواهید داد و در درک دیگران ماهرتر خواهید شد. لى گاردنزوورتز، خورخه چرباسک و آنیتا رو از مدلی به‌نام هوش هیجانی و تنوع یا ه.ه.ت سخن می‌گویند که با درک عمومی از هوش هیجانی فرق دارد. این مدل یا الگو برای کسانی طراحی شده است که در یک سازمان کار می‌کنند و می‌خواهند در شرایط نامناسب، عواطف خود را به‌خوبی مدیریت کنند. این الگو هم شخصی است و هم کارگزینی‌ها، مدیران، متخصصان آموزش و... می‌توانند از آن بهره ببرند. لى گاردنزوورتز، خورخه چرباسک و آنیتا رو در هر فصل کتاب، جنبه‌هایی از این الگو را مورد بررسی قرار می‌دهند. مجموعه‌ی تمرین‌ها، نمودارها و آزمون‌های کتاب هوش هیجانی به شما در درک و پرورش این الگو کمک می‌کنند.

انتشارات لیوسا این کتاب از لى گاردنزوورتز، خورخه چرباسک و آنیتا رو را با ترجمه‌ی فرزام حبیبی اصفهانی روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب هوش هیجانی

  • فقط می‌توانم بگویم که این کتاب فوق‌العاده است! من مطالعه‌ی کتاب هوش هیجانی را برای کارکنان بخش مدیریت شرکتم واجب کرده‌ام؛ زیرا تلاش دارم اثربخشی و عملکرد تیم را با استفاده از هوش هیجانی افزایش دهم. (تونی جنکینز، رئیس شرکت بلو کراس بلو شیلد فلوریدا)

  • من کتاب هوش هیجانی را به هر کسی که علاقه‌مند است نقاط قوت و ضعف، باورها، اعتقادات و ارزش‌های خود را بشناسد، پیشنهاد می‌کنم. (لیندا آویلا، مدیر بخش کارکنان یوسی‌ال‌ای)

  • لى گاردنزوورتز، خورخه چرباسک و آنیتا رو بر موضوع هوش هیجانی و تنوع انسان‌ها با یکدیگر تمرکز دارند. آن‌ها به ما آموزش می‌دهند که چگونه احساسات خود را مدیریت کنیم و از آن‌ها برای ایجاد روابط کاری مثبت استفاده کنیم. (رابرت آملیو، معاون مؤسسه‌ی سرطان دانا-فاربر)

  • کتاب هوش هیجانی رویکرد مرا در ارتباط با دیگران تغییر داده است. نویسندگان دیدی جامع دارند و با تمرین‌های عملی متنوع، مفهوم هوش هیجانی را برای مخاطب روشن‌تر می‌کنند. (مارجری شاک، روان‌درمانگر مرکز پزشکی دیویس – دانشگاه کالیفرنیا)

  • لى گاردنزوورتز، خورخه چرباسک و آنیتا رو در این کتاب به ما یاد می‌دهند که چگونه احساسات خود و دیگران را بهتر درک کنیم. سؤالات و تمرینات کتاب هوش هیجانی باعث می‌شوند که ارتباط مؤثری با دیگران داشته باشیم. جامعه‌ی جهانی بیش از پیش به چنین آموزش‌هایی نیاز دارد. (تیموتی فایندلی،‌ مدیر بخش مرکز مراقبت‌های بهداشتی نورتون)

کتاب هوش هیجانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب هوش هیجانی را به مدیران، کارکنان بخش منابع انسانی، کارگزینان و کسانی که با افراد زیادی در محیط کار سر و کار دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب هوش هیجانی: برای دستیابی به نتایجی مثبت‌تر در جهانی سرشار از تنوع می‌خوانیم

مى‌گویند که اگر آدمى از نیروى عواطف تغذیه شود، هرگز ناتوان نخواهد شد. براى اینکه بتوانید از این منبع عظیم انرژى استفاده کنید، ابتدا باید اطلاعاتى در مورد آن داشته باشید و درک کنید که عواطف و احساسات چگونه زندگى‌تان را سر و سامان مى‌دهند و چه نقشى در آن دارند. وقتى عواطف و احساسات‌تان را نمى‌شناسید و قادر به بیان آن نیستید، نه‌تنها محیط کارتان به مکانى ناخوشایند تبدیل مى‌شود، بلکه درمى‌یابید که این عواطف، وجودتان را از درون مى‌خورند و درنتیجه به موجودى بى‌مصرف و افسرده تبدیل مى‌شوید و کارآیى خود را از دست مى‌دهید. همچنان‌که مطالبى در مورد این واقعیات مى‌خوانید، متوجه خواهید شد که چگونه عواطف در تعیین جایگاه شما نقش بازى مى‌کنند.

هر بار که بازتابى را احساس مى‌کنید، خواه نشاط‌آور و خواه ترسناک، خواه آشفتگى و تشنج، خواه احساس امنیت و اطمینان یا لذت یا دلسردى، اتفاق مهمى در شرف وقوع است. شاید از این عصبانى هستید که ارزشى درون شما وجود دارد و دیگران به آن اهمیتى نمى‌دهند؛ شرمنده‌اید چون نتوانسته‌اید به یکى از خواسته‌هایتان جامه‌ى عمل بپوشانید؛ یا هیجان‌زده‌اید، چون به ارزش و اعتبار خودتان پى برده‌اید. بسیار مهم است به خودتان بقبولانید که احساسات شما، سامانه‌ى آگاه‌سازى بدنتان است در قبال شما و اینکه اتفاقى رخ داده. این آگاهى، باعث مى‌شود خودتان را بهتر بشناسید و بدانید که این شناخت، گام اول رویارویى صحیح با شرایط است.

فهرست مطالب کتاب

1: نمى‌توانید احساسات‌تان را در خانه جا بگذارید
2: ما نمى‌توانیم همه‌چیز را به حال خود رها کنیم
3: خویشتن‌نگرى مثبت: نگاهى به درون
4: احاطه بر خویش: سردرآوردن از احساسات
5: دانش میان‌فرهنگى: تفسیر صحیح گفتار و کردار دیگران
6: معمارى اجتماعى: جلب مشارکت دیگران
7: در محیط کار سرشار از تنوع، کارکنان را براى فراگیرى هوش هیجانى آموزش دهید
8: هدایت گروه در خصوص هوش هیجانى در محیط کار سرشار از تنوع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش هیجانی: برای دستیابی به نتایجی مثبت‌تر در جهانی سرشار از تنوع
نویسنده، ،
مترجمفرزام حبیبی اصفهانی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-600-340-205-8
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش هیجانی

دانشجو کاربر
۱۴۰۲/۹/۲۵
عالی بود، مفید و کاربردی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هوش هیجانی

برای دریافت کتاب هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.