معرفی و دانلود خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یاد بگیر، چگونه زندگی را از نیروهای قدرتمند اقتصاد توجه پس بگیری

عکس جلد خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یاد بگیر، چگونه زندگی را از نیروهای قدرتمند اقتصاد توجه پس بگیری
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یاد بگیر، چگونه زندگی را از نیروهای قدرتمند اقتصاد توجه پس بگیری

شاید نه گفتن به تکنولوژی، در عصری که نشانی از آن را در هرگوشه می‌بینیم، غیرعاقلانه به نظر برسد. پس آیا راه دیگری هم برای کنترل استفاده از آن وجود دارد؟ خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال اثر کال نیوپورت به شما راه سومی را پیشنهاد خواهد کرد که در عین استفاده از تکنولوژی، از تعادل نیز خارج نخواهید شد. گفتنی‌ست این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و نامزد جایزه‌ی گودریدز بوده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال

چگونه می‌توانیم آرامش، دقت و تمرکز خود را حفظ کنیم، آن هم در شرایطی که زیر بمباران اطلاعاتی رسانه‌ها و دنیای صنعتی هستیم؟ این سؤال اصلی کال نیوپورت (Cal Newport) در کتاب مینیمالیسم دیجیتال (Digital Minimalism: Choosing a Focused Life in a Noisy World) است؛ کتابی که در زمان کمی پس از انتشار، به یکی از پرفرو‌ش‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی علم و تکنولوژی بدل شد و افراد زیادی، از آموزه‌های آن بهره بردند.

برای مثال آیا شما می‌توانید بدون اینکه به موبایل خود نگاه کنید، یک بحث عمیق را با دیگری شکل دهید؟ آیا کسی هستید که در مهمانی‌ها همیشه مشغول کار با تلفن همراه است یا وقت گذراندن با دیگران را ترجیح می‌دهید؟ آیا تا به حال به میزان زمانی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانید توجه کرده‌اید؟ ما خواه ناخواه در زمانه‌ای به سر می‌بریم که تکنولوژی، صنعت و رسانه، جایگاهی غیرقابل‌انکار در زندگی ما پیدا کرده‌اند؛ بنابراین به‌هیچ وجه نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. کال نیوپورت در خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال، به ما می‌آموزد که چگونه می‌توانیم در عین استفاده از تکنولوژی، کنترل آن را در دست بگیریم. مینیمالیسم، هنر گزینش از میان امکان‌های متعدد است و نیوپورت نیز اصول گزینش اطلاعات را در اختیار شما می‌گذارد.

ما باید دوباره راجع به رابطه‌ی خود با تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی بیندیشیم. آیا رابطه‌ی کنونی ما، همان چیزی است که همیشه انتظارش را داشته‌ایم یا رسانه‌ها افسار زندگی ما را در دست گرفته‌اند؟ آیا زمان زیادی نیست که از آرامش زندگی بدون تکنولوژی دور افتاده‌ایم؟

نکته‌ی مهمی که نیوپورت به آن اشاره می‌کند، این واقعیت است که تکنولوژی ذاتاً نه بد و نه خوب است. آنچه تعیین می‌کند تکنولوژی چگونه ظاهر شود، نحوه‌ی استفاده‌ی ما از آن است. اصول مینیمالیسم دیجیتال، ما را به تعادل میان زندگی آفلاین و آنلاین می‌رساند؛ در صورتی که عدم استفاده از آن، می‌تواند ما را به دنیایی وحشتناک از فرمانروایی تکنولوژی وارد کند.

جوایز و افتخارات خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال

- کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز
- کتاب پرفروش وال استریت ژورنال
- کتاب پرفروش Publishers Weekly
- کتاب پرفروش USA Today
- نامزد جایزه‌ی گودریدز در دسته‌ی دانش و تکنولوژی

نکوداشت‌های خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال

- ساده، روشنگر و عملی! (Ryder Carroll، نویسنده‌ی پرفروش کتاب روش بولت ژورنال)

- کتابی مفید و به‌موقع! (Naomi Alderman، نویسنده‌ی کتاب قدرت، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز)

- فراخوان کال برای تعاملات معنادار و متقابل، همان چیزی است جهان در حال حاضر به آن نیاز دارد. (Daniel Levitin، نویسنده‌ی کتاب ذهن منظم)

- این کتاب یک فراخوان برای هرکسی است که ‌می‌خواهد اختیار زندگی خود را به دست بگیرد. (Ryan Holiday، نویسنده‌ی کتاب The Obstacle is the Way)

- این کتاب نشان می‌دهد شما کاربر نیستید، بلکه خود محصول هستید. تلفن را قطع کنید، از سیستم خارج شوید و به روشی متفاوت در دنیای واقعی حضور یابید. (Seth Godin، نویسنده‌ی کتاب بازاریابی این است!)

خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال مناسب چه کسانی است؟

اگر شما نیز احساس بمباران اطلاعاتی شدن را از طریق ابزارهای تکنولوژی دارید و به دنبال راهی برای نجات از این وضعیت هستید، مطالعه‌ی این کتاب را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

با کال نیوپورت بیشتر آشنا شویم

او استاد دانشگاه جرج تاون در رشته‌ی علوم کامپیوتر است و علاوه بر این کار، در حوزه‌ی تکنولوژی، فرهنگ و تأثیرات آن‌ها بر یکدیگر می‌نویسد. نیوپورت تاکنون کتاب‌هایی را به نگارش درآورده که با استقبال کم‌نظیر مواجه شده‌اند؛ برای مثال انتشار کتاب «کار عمیق»، او را به یکی از پرفروش‌ترین‌ نویسنده‌های مجلات معتبر تبدیل کرد. این کتاب به موضوع رابطه‌ی تکنولوژی و دنیای صنعتی می‌پردازد؛ به عبارت بهتر، او این سؤال را از خود می‌پرسد که چگونه در دنیای صنعتی امروز، تمرکز و دقت از دست می‌روند و چگونه می‌توان جلوی آن را گرفت.

در بخشی از خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یاد بگیر، چگونه زندگی را از نیروهای قدرتمند اقتصاد توجه پس بگیری می‌خوانیم

ما هزاران سال را با این هدف که زندگی پیچیده‌ی اجتماعی را پردازش کنیم صرف پرورش مغزی کرده‌ایم که از شبکه‌ای پیچیده از سلول‌های عصبی تشکیل شده. منطقی‌ است که شکلک‌ها و هشتگ‌ها نتوانند این مغز را راضی کنند. بنابراین براساس گزارش نشریه‌ی آمریکایی طب پیشگیری، اگر بیشتر وقتت را در شبکه‌های اجتماعی بگذرانی، احتمال اینکه خودت را تنهاتر احساس کنی بیشتر است.

بنابراین پیشنهاد بعدی تمرین مینیمالیسم دیجیتال این است که از «لایک» کردن دست برداری.

درواقع سراغ هیچ‌یک از اظهارنظر‎‌های سطحی و فریبنده‌ای مثل «خیلی باحال است» یا «دوستش دارم» نرو. با این تصور که اینها تعاملاتی انسانی یا جایگزینی برای مکالمه‌ای واقعی هستند، نه خودت را گول بزن و نه دیگران را، چون نیستند. درعوض، ساکت بمان و اظهارنظرهایت را برای زمانی نگه دار که به دوستت تلفن می‌زنی یا با او ملاقات می‌کنی تا رودررو با هم صحبت کنید، کاری که باعث ایجاد رضایت و خشنودی در ما می‌شود.

اگر نگرانی که مبادا دوستانت از این خاموشی شبکه‌های اجتماعی ناراحت شوند، کافی است به آنها بگویی از این‌جور تعاملات پا پس کشیده‌ای. و یادت باشد که اگر به دیدن دوستی بروی و برایش مقداری خوراکی ببری، این کارت بیشتر از هزارتا «لایک» ارزش دارد. واقعیت این است که کمتر شبکه‌ی اجتماعی هست که با زندگی اجتماعی بهتر برابری کند، چون درواقع تو به ملاقات و صحبت با مردم تمایل بیشتری داری.

این موضوع در مورد پیام‌ها، متن‌ها و ایمیل‌ها هم صدق می‌کند. یک تماس تلفنی واقعی می‌تواند از هزارتا استیکر و ایموجی در قبال نیازهای اجتماعی ‌ما خوشحال‌ترمان کند. البته وقتی ممکن است دیر سرِ قرارت برسی یا به یک تأیید فوری نیاز داری، ارسال پیامک فوق‌العاده مفید است. اما اگر این کار عادت همیشگی‌ات برای برقراری ارتباط ‌شود، می‌تواند سطح تنهایی‌ات را بالا ببرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یاد بگیر، چگونه زندگی را از نیروهای قدرتمند اقتصاد توجه پس بگیری
نویسنده
مترجمفرزام حبیبی اصفهانی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات36
زبانفارسی
شابک978-600-340-288-1
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال

برای دریافت خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.