معرفی و دانلود کتاب افغان

عکس جلد کتاب افغان
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افغان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افغان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افغان

کتاب افغان، داستان هولناکی در رابطه با تروریسم مدرن از نویسنده‌ی پرفروش این ژانر، فردریک فورسایت است. پس از کتاب‌های روز شغال، سگ‌های جنگ و پرونده‌ی اودسا، این‌بار او سراغ گروهک تروریستی طالبان رفته و با ترکیب تحقیقات دقیق و روایت‌ها، طرح داستانی واضحی را از چگونگی رخ دادن یک فاجعه‌ی بین‌المللی در جهان به‌تصویر کشیده است. او آن را به‌گونه‌ای به ما نشان می‌دهد که کمتر کسی تا به حال توانسته این کار را بکند! شاید با خواندن رمان‌های فورسایت، یک‌بار دیگر به خاطر بیاوریم جهانی که امروز در آن زندگی می‌کنیم، مکانی بسیار ترسناک است.

درباره‌ی کتاب افغان

هنگامی‌که وزارت اطلاعات دولت‌های بریتانیا و آمریکا متوجه می‌شوند که عملیات بزرگی در القاعده در حال انجام است، فوراً برای گالوانیزه اقدام می‌کنند. اما دقیقاً به چه منظور و با چه هدفی؟ آن‌ها هیچ‌چیز در مورد عملیات در حال وقوع نمی‌دانند: اینکه از چه سلاح یا ادواتی استفاده می‌شود و عملیات دقیقاً کجا، یا چه زمانی شروع خواهد شد. آن‌ها هیچ جاسوس اطلاعاتی‌ای در القاعده ندارند و غیرممکن است که بتوانند کسی را به آنجا بفرستند. همه‌چیز بسیار مبهم، پیچیده، تاریک و ناامیدکننده به نظر می‌رسد تا اینکه...

معرفی و دانلود کتاب افغان

داستان کتاب افغان (The Afgham) روایت مأموریت خوفناک مردی‌ست که حالا راهی کاملاً متفاوت را می‌پیماید. سرهنگ مایک مارتین، کهنه‌سربازی که بیست‌و‌پنج سال در تمامی مناطق جنگی جهان حضور داشته و از مهارت‌های رزمی بسیار بالایی برخوردار است. مردی سیه‌چرده، گرفته و لاغراندام که در عراق متولد و بزرگ شده است. حالا اما این مرد هویتی کاملاً جدید دارد، او یک مرد افغان است، عظمت خان، فردی که پنج سال تمام در زندان گوانتانامو اسیر بوده و از فرماندهان ارشد سابق طالبان است. سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا و آمریکا در تلاش برای جلوگیری از فاجعه، دست به انجام کاری می‌زنند که هیچ‌کس تا به حال انجام نداده است. آن‌ها یک مرد غربی را به‌عنوان یک عرب به خاورمیانه می‌فرستند و او را در نقش یک خان مورداعتماد جا می‌زنند. سرهنگ مارتین مطمئن است که برای انجام این مأموریت سخت، احتیاج به آمادگی و شانس خارق‌العاده‌ای دارد. هیچ‌کس او را برای مواجهه با دنیای تاریک و متزلزلی که قرار است وارد آن شود یا چیزهای وحشتناکی که در آنجا پیدا خواهد کرد، آماده نکرده است. آیا وزارت اطلاعات بریتانیا و آمریکا موفق می‌شوند، جلوی عملیات القاعده را بگیرند، از وقوع فاجعه جلوگیری کنند؟ فکر می‌کنید مارتین به خاطر هیچ‌و‌پوچ جان خود را به خطر انداخته است؟ با خواندن رمان افغان به پاسخ روشنی برای پرسش‌های مطرح‌شده دست می‌یابید.

فردریک فورسایت داستان را با توصیف صحنه‌ی یک انفجار آغاز می‌کند. هفتم ژوئیه‌ی سال 2005 میلادی، چهار بمب‌گذار انتحاری بمب‌هایشان را که در یک کوله‌پشتی حمل می‌کردند، در مرکز لندن کار گذاشتند. آن‌ها پنجاه‌ودو مسافر درون‌شهری را کشتند، حدود هفتصد نفر را زخمی کردند و باعث شدند دست‌کم صد نفر تا آخر عمر دچار نقص عضو شوند. شاید توصیف چنین صحنه‌ای در یک کتاب رمان، آن را کمی دور از ذهن کند و در ابتدا تخیلی به نظر برسد اما حقیقت دنیای امروز این است که این اتفاقات رخ می‌دهند و جهان هر روز صحنه‌ی وقوع درگیری‌ها و انواع جنگ‌های سیاسی‌ست. فورسایت رمان افغان را در چهار بخش به رشته‌ی تحریر درآورده و عناوینی چون سفره‌ماهی، مبارزان، اهرم و سفر را برای فصل‌های آن برگزیده است. این رمان جزئیات قابل توجهی دارد و خط داستانی آن، از سبک درام تبعیت می‌کند. افغان گواه دیگری است بر اینکه فورسایت حقیقتاً استاد تعلیق است!

فرزام حبیبی اصفهانی رمان افغان را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات لیوسا آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب افغان

  • تسلط فورسایت در داستان‌سرایی قوی همچنان پابرجاست. هرگز تصور نکنید که می‌توانید پایان داستان‌های او را حدس بزنید. (Mirror)
  • فورسایت در بهترین فرم ممکن... داستان‌نویس استاد در این اثر هیچ‌ نکته‌ای را از قلم نینداخته است. (Daily Mail)
  • تیپیکال آثار فورسایت... باز هم دست به انجام همان کاری زده که به بهترین شکل انجامش می‌دهد. (Sunday Times)
  • بسیار خوانا و البته با جزئیات چشمگیر. (Mail on Sunday)
  • هیجان‌انگیز، ترسناک، آموزنده. (Literary Review)
  • فورسایت قطعاً یکی از بهترین نویسندگان فعلی ژانر تریلر در جهان است. (Wall Street Journal)

کتاب افغان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر طرفدار رمان‌های اجتماعی هستید، یا به مسائل سیاسی روز دنیا علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این رمان جذاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب افغان می‌خوانیم

بخشی از افراد اس‌.آ.اس از چتربازان بودند. آموزش‌هایشان و نقش آن‌ها در مبارزه مشابه بود، ولی اس‌.آ.اس ادعا می‌کرد که آزمون‌هایش سخت‌تر است. درخواست مارتین به دفتر ثبت‌نام هنگ در هرفورد راه یافت و در آنجا عربی سلیسش مورد توجه قرار گرفت و برای امتحان گزینش دعوت شد. سرویس هوایی ویژه ادعا می‌کند که مردان بسیار شایسته را برمی‌گزیند و سپس آن‌ها را عمل می‌آورد. مارتین دوره‌ی گزینش ابتدایی معمول شش‌هفته‌ای را در بین دوره‌های دیگری گذراند که نیروی خود را از میان چتربازان، پیاده‌نظام، سواره‌نظام توپخانه، نیروی زرهی و حتی مهندسان می‌گرفتند. یکی دیگر از یگان‌های زبده، اسکادران ویژه‌ی قایقرانی، نیروهای خود را منحصراً از تفنگداران دریایی می‌گرفت. آن‌ها دوره‌ای ساده را براساس دستوری واحد می‌گذراندند. در اولین روز، گروهبان تعلیم‌دهنده لبخندزنان به همه می‌گفت: «در این دوره ما سعی نمی‌کنیم شما را آموزش بدهیم. ما سعی می‌کنیم شما را بکشیم.»

این کار را هم کردند. تنها ده درصد متقاضیان دوره‌ی مقدماتی را گذراندند. مارتین هم جزو پذیرفته‌شدگان بود. سپس نوبت تعلیمات بعدی شد، دوره‌ای آموزشی در جنگل به‌مدت یک ماه. بعد او به انگلستان برگشت که این دوره به مقاومت در برابر بازجویی اختصاص داشت. «مقاومت» به معنی تلاش برای ساکت‌ماندن درحالی بود که اعمالی بسیار ناخوشایند تحمیل می‌شد. مارتین بعد از بازگشت به واحد خودش در اواخر تابستان 1986، کارش را به‌عنوان فرمانده سپاه با درجه‌ی سروانی در «اس.آ.اس 22» آغاز کرد و اسکادران «آ» را برگزید، یعنی سقوط آزاد که انتخابی طبیعی برای یک چترباز بود. اگر هنگ چتربازان هیچ مورد استفاده‌ای برای تسلط او به زبان عربی نداشت، اس‌آاس داشت چون با دنیای عرب روابط درازمدت و صمیمانه‌ای برقرار کرده بود. این صمیمیت در سال 1941 در صحرای مغرب شکل گرفته و دیگر هرگز این ارتباط با شنزارهای عربستان از بین نرفته بود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: سفره‌ماهی
بخش دوم: مبارزان
بخش سوم: اهرم
بخش چهارم: سفر
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افغان
نویسنده
مترجمفرزام حبیبی اصفهانی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-600-340-362-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افغان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب افغان

برای دریافت کتاب افغان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.