معرفی و دانلود کتاب هوش و استعداد در دوران خردسالی

برای دانلود قانونی کتاب هوش و استعداد در دوران خردسالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش و استعداد در دوران خردسالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش و استعداد در دوران خردسالی

کتاب هوش و استعداد در دوران خردسالی اثر مارگارت ساترلند به بررسی و کشف نحوه‌ی برآوردن نیازهای کودکان در چهارچوب آموزش فراگیر پرداخته است.

نمی‌توان اهمیت آموزش ابتدایی را ناچیز پنداشت. علاقه به یادگیری و حس هیجان، هدفمندی و خلاقیتی که در سنین پایین شکل می‌گیرد تأثیر ماندگار و دیرپایی در زندگی جوانان دارد. فرصت‌هایی که در سنین کودکی ایجاد می‌شوند می‌توانند به اشتیاق مادام‌العمری تبدیل گردند که به دنیای ما تنوع و غنا می‌بخشند که این تنوع و غنا درنهایت زندگی تمامی انسان‌ها را ارتقا می‌بخشد. به‌عنوان کسی که با کودکان کم سن و سال کار می‌کنید شما بهترین موقعیت را برای فراهم ساختن چنین فرصت‌هایی دارید. این‌یک موقعیت بسیار ممتاز است که در آن قرار داریم ما باید کمک کنیم تا کودکان به نحوی بزرگ‌شده و رشد کنند که بتوانند تمام قابلیت‌ها و استعدادهایشان را پرورش داده و به کار بگیرند. اگر شما کتاب هوش و استعداد در دوران خردسالی، فعالیت‌های کاربردی برای کودکان 3 تا 5 سال (Gifted and talented in the early years: practical activities for children aged 3 to 5)را مطالعه می‌کنید پس این احتمال وجود دارد که شما سرپرستی کودکانی را بر عهده‌دارید که توانایی‌هایی فراتر از اقتضای سن‌شان نشان می‌دهند. این کودکان که گاهی اوقات به آنان تال پاپی نیز گفته می‌شود در سنین پایین‌تر کارهایی انجام می‌دهند که شما را حیرت‌زده می‌کنند؛ مانند کودکی که به قسمت کتاب‌های داستان کتاب‌فروشی رفته و برای خودش کتاب می‌خواند. شکی نیست که گاهی اوقات کودکان خردسال بیشتر ازآنچه ما فکر می‌کنیم توانایی دارند.

مشاهده ‌شده است که طرح‌های ملی و بین‌المللی به شکل روزافزون به سمت آموزش فراگیر حرکت می‌کنند. مباحثاتی فراوان در مورد معنی این اصطلاح وجود دارد و کتاب‌های فراوانی در کتاب‌فروشی‌ها وجود دارد که دقیقاً به این موضوع پرداخته‌اند؛ زیرا هدف این کتاب‌ها (که موضوعشان آموزش فراگیر است) این است که کودکان از یکدیگر بیاموزند، از بزرگ‌سالانی که اطراف آن‌ها هستند و از جوامع و خانواده‌هایشان یاد بگیرند.

فصل اول کتاب هوش و استعداد در دوران خردسالی به توصیف و تشریح ماهیت هوش می‌پردازد. این فصل به بررسی عناوین و برچسب‌هایی می‌پردازد که برای توصیف کودکان باهوش و بااستعداد به کار می‌رود و نشان می‌دهد که چگونه اعتقادات بزرگ‌سالان در مورد هوش، بر رفتار، سخنان و نگاه آن‌ها نسبت به سنین کودکی تأثیر می‌گذارد. این فصل مربیان و معلمان را به چالش تفکر در مورد ماهیت هوش می‌کشد.

فصل دوم به حوزه‌ی دشوار شناسایی می‌پردازد. این فصل روش‌هایی کاربردی برای تشخیص فراگیران خردسال باهوش و بااستعداد پیشنهاد می‌کند  سؤالات مصاحبه، برگه‌های مشاهده و برگه‌های ردیابی روش‌هایی هستند که برای ترسیم یک تصویر کلی از کودک و توانایی‌هایش پیشنهاد شده‌اند. هنگامی‌که این اطلاعات گردآوری شدند. این فصل بررسی می‌کند که شما چگونه می‌توانید این اطلاعات را به مستندات و اطلاعات ملی ارتباط داده تا بتوانید تجارب یادگیری چالش زا ایجاد کنید.
فصل سوم و چهار برنامه‌ی آموزشی را موردبررسی قرار می‌دهد: رشد حرکتی/ تحریک فیزیکی، موسیقی، زبان و ریاضیات؛ و در مورد اینکه بهتر است چه پاسخ‌های پیشرفته‌ای به فعالیت‌ها و توانمندی‌های معمول سال‌های اولیه در این حوزه‌ها داد، پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد.

چهارفصل بعدی، از فصل چهارم تا فصل هفتم به حوزه‌های جداگانه‌ی برنامه آموزشی پرداخته و شامل ایده‌هایی برای فعالیت‌های چالش‌برانگیز است. برگه‌های فعالیت را می‌توان به شکل اصلی مورداستفاده قرارداد و یا می‌توان آن را برای انطباق با شرایط فردی تغییر داد. این فصول به‌عنوان یک نیاز ویژه در محدوده برنامه آموزشی خاص مطرح می‌شود.
فصل پایانی تمام افکار و ایده‌ها را از سرتاسر کتاب جمع‌آوری کرده و آن‌ها را یکپارچه می‌کند. این فصل همچنین تأکید می‌کند که نیاز داریم فرزندان باهوش و بااستعدادمان را به چالش بکشیم و اطمینان یابیم که فرصت‌های یادگیری چالش‌برانگیز را برای همه ایجاد خواهیم کرد.

مارگارت ساترلند (Margaret Sutherland) مدرس دانشگاه گلاسکو در زمینه‌ی نیازهای حمایتی اضافی است. ایشان 23 سال سابقه‌ی تدریس در مدارس ابتدایی عادی، حمایت رفتاری و اخیراً در حوزه‌ی آموزش عالی را دارند. خانم ساترلند مقالاتی در زمینه‌ی آموزش افراد باهوش و بااستعداد به رشته تحریر درآورده‌اند. خانم ساترلند به‌طور منظم در کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و همچنین سمینارهایی که در سراسر کشور برگزار می‌شود، سخنرانی می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول:  هوش چیست؟
سرآغاز
فراگیر سازی در سال‌های اولیه کودکی
یادگیری در سال‌های اولیه کودکی
یادگیری و فرهنگ
عناوین در دوران خردسالی
هوش چیست؟
افکار و عقاید کودکان در مورد هوش
نتیجه‌گیری
فصل دوم: شناسایی
سرآعاز
ارزیابی برای یادگیری
مشاهده در محیط‌های خردسالی
کودک
گوشه ی کتابخانه
علایق و توانایی‌های کودکان
والدین
اطلاعات از والدین
همسالان
تصویر کلی (جامع)
سند ملی بریتانیا
نتیجه گیری
فصل سوم: فعالیت‌ها، منابع و امکانات
سرآغاز
رشد حرکتی/تحرک فیزیکی
«رشد حرکتی/تحرک جسمانی»
«موسیقی»
«زبان»
«ریاضیات»
«جمعبندی»
فصل چهارم:  رشد حرکتی و تحرک جسمانی
سرآغاز
چهارچوب برنامه ریزی:
«فعالیت‌های چالش بر انگیز»
«نتیجه‌گیری»
فصل پنجم:  موسیقی
سرآغاز
چهارچوب برنامه ریزی
فعالیت‌های چالش بر انگیز
«نتیجه‌گیری»
فصل ششم:  زبان
سرآغاز
فعالیت‌های چالش بر انگیز
«نتیجه‌گیری»
فصل هفتم:  ریاضیات
سرآغاز
چهارچوب برنامه ریزی
فعالیت‌های چالش برانگیز
یک فعالیت اضافی
«نتیجه‌گیری»
فصل هشتم:  یادگیری لذت بخش برای همه
برجستگی‌های یادگیری
اهمیت بزرگسالان
تربیت شهروندان برای قرن 21 ام
معلم عزیز
چه کار کنیم؟
نتیجه‌گیری
واژه نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش و استعداد در دوران خردسالی
نویسنده
مترجمخلیل کاکاوندی، فراز فقیه کیا، فردین کهنسال پائین رودپشتی
ناشر چاپیانتشارات آکادمیک
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-600-8423-54-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش و استعداد در دوران خردسالی

Masoumeh Beigi
۱۳۹۶/۷/۲۷
اصلا ترجمه روانی ندارد و برای درک بهتر جملات باید چندین بار آنهارا بخوانیم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هوش و استعداد در دوران خردسالی

برای دریافت کتاب هوش و استعداد در دوران خردسالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.