معرفی و دانلود کتاب مبانی نظری فلسفه برای کودکان

عکس جلد کتاب مبانی نظری فلسفه برای کودکان
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی نظری فلسفه برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی نظری فلسفه برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی نظری فلسفه برای کودکان

کتاب مبانی نظری فلسفه برای کودکان نوشته‌ی یحیی قائدی با اشاره به نقش و تاثیری که فلسفه می‌تواند بر رشد کودکان داشته باشد در جهت بهبود و ارتقای سطح کیفی آموزش نگاشته شده است.

در نظر گرفتن درسی مانند فلسفه برای کودکان، پرورش خلاقیت، تعقل، درک اخلاقی، توانایی در مفهوم و رشد روابط را به دنبال دارد. البته نباید از یاد برد که در نظر گرفتن چنین برنامه‌ای، این کودکان را به افراد جست‌وجوگر در زمینه‌‌های فلسفی، اخلاقی، اجتماعی و... تبدیل می‌کند و نظام آموزشی را نیز متحول می‌سازد. تلاش کتاب مبانی نظری فلسفه برای کودکان نیز آشنایی بیشتر شما با سودهای برنامه درسی فلسفه است. این کتاب، دو بخش و سیزده فصل دارد و یحیی قائدی مبانی نظری فلسفه برای کودکان را بررسی می‌کند و آن‌ها را به نقد می‌کشاند.

در بخش اول کتاب حاضر به مفهوم فلسفه و مبانی متافیزیکی، معرفتی و ارزش‌شناختی برنامه‌ی درسیِ فلسفه توجه می‌شود. از طرف دیگر، ریشه‌های تاریخی و مدل ارزشیابی نیز در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بخش دوم، مفهوم فلسفه، فلسفه تحلیلی، دیدگاه پیاژه، برنامه درسی و... نقد می‌شود. یکی از مباحث جالب این کتاب مقایسه‌ی کودکان با بزرگسالان است که نویسنده به نتایج جالبی دست پیدا می‌کند.

مطالعه‌ی کتاب مبانی نظری فلسفه برای کودکان به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

خواندن این کتاب به تمامی معلمان، مدیران و فعالان حوزه‌ی آموزش توصیه می‌شود؛ چرا که این اثر می‌تواند تأثیری چشمگیر در فرآیند آموزش و تحصیل داشته باشد و سطح کیفی آن را ارتقا دهد.

در بخشی از کتاب مبانی نظری فلسفه برای کودکان می‌خوانیم:

این روزها حرف و حدیث زیادی راجع به آموزش تصمیم‌گیری به کودکان به گوش می‌رسد؛ زیرا حداقل در بعضی اوقات فرض شده است که کودکان باید مانند افسران پلیس، بازیکنان فوتبال و مدیرعامل‌های تجاری، مصمم باشند. هیچ شکی وجود ندارد که کودک در موقعیتی که نیازمند انتخاب کردن است، می‌بایست قادر باشد که تا حد امکان، انتخاب هوشمندانه‌ای بکند. به اطمینان اگر کودک فرصت انتخاب‌ ‌میان گونه‌های مختلف بازی، کتاب‌های مختلف یا چیزهای متفاوت برای بررسی‌ داشته باشد و این کار را انجام ندهد، از فرصت‌های حاضر در برابرش بهره کاملی نمی‌برد.

از سوی دیگر، در موقعیت‌هایی که با صبر کردن و فهم چگونگی پیشرفت اوضاع، حقایق بیشتری در دسترس قرار می‌گیرد، اگر کودک مجبور به تصمیم‌گیری شود، در نهایت انتخابی خام خواهد داشت و بیش از سود بردن، ضرر خواهد کرد. اغلب اوقات، کودک با موقعیت‌های توصیفی روبه‌روست که چنان کلی و شماتیک بوده و از جزئیات، محرومند که برای هر کسی تصمیم‌گیری معقول براساس چنان حقایق اندک، غیرممکن است. با وجود این، فرض شده که کودکان با مجبور شدن به انتخاب در چنان موقعیت‌های ساختگی، تمرین تصمیم‌گیری می‌کنند. اما مبالغه در اهمیت یک تصمیم، مبالغه در محصول بدون توجه به فرایند است. باید به کودکان کمک کرد تا در موقعیتی که نیازمند تصمیم‌گیری هستند، درک کرده و ماهیت آن موقعیت را به درستی دریابند. اگر کودکان چنین کاری را انجام دهند، تصمیمی که باید بگیرند آسان‌تر شده و به‌خاطر درکشان از ساختار و التزامات آن موقعیت، تصمیم بهتری خواهند گرفت.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: بنیادهای فلسفه برای کودکان
فصل 1: فلسفه و فلسفه‌ورزی
فصل 2: مبانی فلسفی برنامه فلسفه برای کودکان
فصل 3: معرفی برنامه درسی فلسفه برای کودکان
فصل 4: اجتماع پژوهشی
فصل 5: بررسی ریشه‌های تاریخی فلسفه برای کودکان
فصل 6: رویکردهای حاکم بر درس فلسفه برای کودکان
فصل 7: ارزشیابی در برنامه فلسفه برای کودکان 
بخش دوم: نقد برنامه درسی فلسفه برای کودکان
فصل 8: نقد برنامه درسی فلسفه برای کودکان بر بنیاد مفهوم فلسفه 
فصل 9: نقد برنامه درسی فلسفه برای کودکان بر بنیاد مقایسه کودکان و بزرگسالان
فصل 10: نقد فلسفه برای کودکان براساس دیدگاه فلسفه تحلیلی
فصل 11: نقد فلسفه برای کودکان بر بنیاد دیدگاه پیاژه
فصل 12: نقد و بررسی برنامه درسی فلسفه برای کودکان
فصل 13: کودک، فلسفه و برنامه درسی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی نظری فلسفه برای کودکان
نویسنده
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات353
زبانفارسی
شابک978-600-8585-51-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی نظری فلسفه برای کودکان

یاسر نانکلی
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
سلام کتاب بسیار طولانی و خسته کننده است. جذاب نیست و خواننده به زور مطالعه را ادامه می‌دهد. حیرت ایجاد نمی‌کند و بیشتر بدیهیات را نوشته است.
صالحه حبیبی
۱۴۰۱/۳/۲۱
بسیار کتاب خوبی بود. به همه دوستان خواندن این کتاب پیشنهاد میکنم.
مریم عزیزی
۱۳۹۹/۱۲/۱۵
جامع و با جزئیات مفید نوشته شده بود.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب مبانی نظری فلسفه برای کودکان

برای دریافت کتاب مبانی نظری فلسفه برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.