معرفی و دانلود کتاب هک شادی: چگونه با سلیقه‌ خود آینده‌ دلخواه را به دست بیاورید

عکس جلد کتاب هک شادی: چگونه با سلیقه‌ خود آینده‌ دلخواه را به دست بیاورید
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هک شادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هک شادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هک شادی: چگونه با سلیقه‌ خود آینده‌ دلخواه را به دست بیاورید

بسیاری از افراد معتقدند موفقیت مساوی با خوشبختی است، اما پنی لوکاسو در کتاب هک شادی با روایت ماجرای زندگی افراد موفقی که احساس خوشبختی نمی‌کنند به ما می‌گوید سخت در اشتباه هستیم. نویسنده در این اثر توضیح می‌دهد موفقیت ضامن شادی نیست، بلکه محصول آن است. او به ما می‌آموزد چگونه در هر موقعیتی از زندگی لذت ببریم.

درباره‌ی کتاب هک شادی

افراد زیادی در جهان به‌اشتباه فکر می‌کنند که پول فراوان، شغل مناسب، خانه‌ی بزرگ، ماشین گران‌قیمت، فرزند و مواردی ازاین‌دست، عوامل موفقیت هستند و دستیابی به این موارد مساوی با شادی و خوشبختی است. پنی لوکاسو (Penny Locaso) در کتاب هک شادی (Hacking Happiness) زاویه‌ی نگاهتان را به سمت حقیقت ماجرا تغییر می‌دهد و به شما می‌گوید که بسیاری از افراد ثروتمند در دنیا به هر آنچه که در دل می‌پروراندند، رسیده‌اند، اما احساس خوشبختی نمی‌کنند. پس واقعاً معنای شادی در زندگی چیست؟

پنی لوکاسو کتاب هک شادی را با روایت ماجرای زندگی شخصی‌اش آغاز می‌کند. او می‌گوید در تمام‌ دوران نوجوانی و جوانی‌اش عموی خود را که از دید او فردی موفق بود، ستایش می‌کرد؛ اما از زمانی که با خودکشی او مواجه شد، از لحاظ روانی فرو پاشید و دیدگاهش نسبت به موفقیت تغییر کرد. او بیان می‌کند که مانند عمویش در زندگی به هر چیزی که می‌خواست رسید، اما شاد و راضی نبود. از این زمان او معنای موفقیت و شادی را جست‌وجو کرد و بالاخره به این نتیجه رسید که موفقیت لزوماً ما را شاد نمی‌کند، بلکه موفقیت محصول شادی است.

کتاب هک شادی، دنیا، کار و زندگی را از لنزی متفاوت نشان می‌دهد و شما را تشویق می‌کند که به‌ سوی ناشناخته‌ها، تجربه، شکست، یادگیری و سازگاری بروید و به شادی برسید. این کتاب به دو بخش تقسیم می‌شود. نویسنده در بخش اول به مشکل فقدان شادی می‌پردازد و می‌گوید چرا تعریفی که از موفقیت داریم، ما را ناشاد می‌کند. در بخش دوم مفهوم «سازگاری عمدی در بخش‌های کوچک» را شرح و سه مهارت مهم برای هک شادی و رسیدن به آینده‌ای پررونق را آموزش می‌دهد. همچنین، پنی لوکاسو در این اثر مدیران موفقی که زندگی ممتازی دارند، اما احساس خوشبختی نمی‌کنند را معرفی و آن‌ها را مورد مطالعه قرار داده است.

انتشارات کهکشان دانش کتاب هک شادی با ترجمه‌ی خوب سیده ژاله موسوی نصر را برای دوستداران حوزه‌ی روانشناسی چاپ کرده است.

نکوداشت‌های کتاب هک شادی

  • پنی لوکاسو بینش‌هایی را برای داشتن یک زندگی رضایت‌بخش‌تر ارائه می‌دهد. (Nir Eyal،‌ نویسنده‌ی پرفروش)

  • رویکرد بی‌باک پنی به زندگی، همراه با داستان ها و بینش های دیگران که او با مخاطبان خود به اشتراک می گذارد، دقیقاً همان چیزی است که ما اکنون به آن نیاز داریم. (Dorie Clark، نویسنده)

کتاب هک شادی مناسب چه کسانی است؟

افرادی که در زندگی به‌دنبال شادی و خوشبختی حقیقی هستند، مطالعه‌ی این کتاب را از دست ندهند. همچنین، کتاب هک شادی برای افراد علاقه‌مند به حوزه‌های روان‌شناسی و توسعه‌ی فردی مناسب است.

با پنی لوکاسو بیشتر آشنا شویم

پنی لوکاسو به‌عنوان یک سخنران بین‌المللی، نویسنده، مبتکر آموزشی و یکی از زنان کارآفرین تأثیرگذار کشور استرالیا در جهان شناخته می‌شود. همچنین، او یکی از اعضای هیئت‌علمی مدرسه‌ی Singularity و از سخنرانان اصلی TEDx است که با برندهای معتبری از جمله گوگل و مایکروسافت سابقه‌ی همکاری دارد. او برنامه‌ی Intentional Adaptability Quotient یا IAQ را که روش علمی برای اندازه‌گیری مهارت و ایجاد فضایی برای تصمیم‌گیری، تقویت، رفاه و شادی افراد است، راه‌اندازی کرده.

جملات برگزیده کتاب هک شادی

  • شادی یک هدف نیست، وضعیت نهایی نیز نیست؛ بلکه روشِ بودن است.
  • ما هرگز تا این حد از نظر فناوری به هم نزدیک و از نظر انسانی از یکدیگر دور نبوده‌ایم.
  • هک شادی به معنای سوار شدن بر موج احساسات و علم به این است که شما مهارت، حمایت و منابع برای بهتر شدن را دارید.
  • تغییر سخت است و ترسناک، ولی باید بپذیریم که رشدْ در ناراحتی محقق می‌شود، درحالی‌که اجتنابْ پتانسیل و امکان را فراهم می‌آورد.
  • مشغله‌ی زیاد ما را عقب می‌راند، زیرا ناخودآگاه به عوامل حواس‌پرتی پاسخ می‌دهیم، درحالی‌که چیزهایی که واقعاً مهم هستند و ما را روشن می‌کنند به حاشیه می‌روند.

در بخشی از کتاب هک شادی می‌خوانیم

یک خودکار و یک تکه کاغذ برداشته، یک مکان آرام بدون حواس‌پرتی را پیدا کرده و بنشینید. راحت در صندلی نشسته و چشمان خود را ببندید.

حالا به کلمه‌ی موفقیت فکر کنید. این کلمه برای شما چه معنایی دارد؟ چه چیزی به ذهن شما می‌رسد؟ چه احساسی از شنیدن این کلمه دارید؟ چه تصویری را تجسم می‌کنید؟ یک خانه‌ی زیبا، یک ویلا کنار ساحل، ماشین گران‌قیمت، سفر به دور دنیا... یک کارآفرین میلیونر، یا چهره‌ای روی جلد یک مجله؟ هر چه هست، آن را بکشید یا بنویسید. آن را نزد خود نگاه‌ دارید چون بعدها ممکن است بخواهید در این فصل به آن رجوع کنید.

در ابتدا، به آن نگاهی بیندازید. چه احساسی در مورد آن دارید؟ آیا واقعاً تعریف شما از موفقیت است، یا چیزی است که به شما القا شده است؟ چیزی که تصویر کردید چقدر شما را از درون روشن می‌کند، به شما معنا و انرژی می‌دهد؟ مهم‌تر این‌که چقدر در شادتر کردن شما اهمیت دارد؟

یک مثال می‌زنم. سَم مدیر ارشد مالی است. تصویر او از موفقیت حول محور ترقی در شرکت، هدایت گروه‌های بزرگ‌تر از سازمان و داشتن حقوق بیشتر برای خریدن چیزهایی است که می‌خواهد: کیف‌های مد روز، ماشین گران‌قیمت، تعطیلات خانوادگی در کنار دریا... این لیست انتها ندارد.

وقتی سم این لیست را نگاه می‌کند- همان کاری که از شما می‌خواهم انجام دهید- چیزی که دیده را به این صورت خلاصه می‌کند:

من همه این‌ها را دارم... بااین‌حال احساس می‌کنم بیشتر می‌خواهم. هیچ‌چیز مرا راضی نمی‌کند. درست مثل این‌که خواسته‌ها را جمع می‌کنم و کمی بعد سطح موفقیت من به کف می‌رسد. احساس می‌کنم به همان‌جایی که شروع کرده بودم برمی‌گردم... خواستن بیشتر. من در دام مقام و منزلت افتاده‌ام و مطمئن نیستم این‌ها اهمیتی داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: معضل نبود شادی
فصل اول: چرا موفقیت یک وضعیت غیرقابل‌تحمل است؟
فصل دوم: برنامه‌ریزی کنید، عدم قطعیت را بپذیرید
فصل سوم: از واکنش تا سازگاری
بخش دوم: هک شادی
مهارت اول ضریب سازگاری عمدی: تمرکز
فصل چهارم: تمرکز؛ شلوغ = مزخرف
فصل پنجم: تمرکز؛ از اقدام تا بودن
مهارت دوم ضریب سازگاری عمدی: شجاعت
فصل ششم: شجاعت؛ ترس، آینده شما است
فصل هفتم: شجاعت؛ برای ایجاد تغییر شجاع باشید
مهارت سوم: ضریب سازگاری عمدی، کنجکاوی
فصل هشتم: کنجکاوی؛ ناشناخته‌ها را بپذیرید
فصل نهم: کنجکاوی؛ بودن برای انجام ندادن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هک شادی: چگونه با سلیقه‌ خود آینده‌ دلخواه را به دست بیاورید
نویسنده
مترجمسیده ژاله موسوی نصر
ناشر چاپیانتشارات کهکشان دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-7402-71-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هک شادی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هک شادی

برای دریافت کتاب هک شادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.