معرفی و دانلود کتاب وارن بافت به روایت خودش

عکس جلد کتاب وارن بافت به روایت خودش
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وارن بافت به روایت خودش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وارن بافت به روایت خودش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وارن بافت به روایت خودش

با کتاب وارن بافت به روایت خودش، اصول سرمایه‌گذاری را از یکی از ثروتمندان‌ترین افراد جهان فرابگیرید. وارن بافت، از سن یازده سالگی کار سرمایه‌گذاری را شروع کرد و در نیمه‌ی سال 1960، به یکی از سهام‌داران شرکت برک‌شایر هاتاوی تبدیل شد. این کتاب مجموعه‌ای از نقل‌قول‌های غیب‌گوی اوماها در حوزه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری و زندگی است. اثر پیش رو از زبان وارن بافت و به قلم و کوشش دیوید اندروز به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب وارن بافت به روایت خودش

داستان ثروتمند شدن وارن بافت (Warren Buffett) بعد از مدتی، به یکی از مشهورترین افسانه‌های دنیای سرمایه‌گذاری تبدیل شد. او کسی است که سهام‌های کم‌ارزش را با قیمتی بسیار پایین خریداری می‌کرد و در یک سرمایه‌گذاری بلندمدت به سود هنگفتی می‌رسید. به او غیب‌گوی اوماها می‌گویند؛ زیرا سرمایه‌گذاری و نظراتش مهر تأییدی است بر موفقیت یک شرکت در آینده‌ای نه‌چندان دور. کتاب وارن بافت به روایت خودش (Warren Buffett: In His Own Words)، داستان زندگی این سرمایه‌گذار مشهور دنیاست.

احتمالاً با خود فکر کنید که چنین فرد ثروتمندی، در یک خانه‌ی ویلایی و با یک جت شخصی روزگار خود را می‌گذراند. اما وارن بافت هنوز در خانه‌ی پنج‌خوابه‌ای که در سال 1958 خریده بود زندگی می‌کند، در رستوران‌های محلی غذا می‌خورد و برای شرکتش نیز با اصرار دیگران جت خرید؛ چه برسد به اینکه یک جت شخصی داشته باشد! او به‌جای صرف پولش برای تجملات، به کار خیر روی آورد و بخش اعظم ثروت خود را در سال 2006 به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا کرد. او حتی وصیت کرده قسمت مهمی از دارایی شخصی‌اش پس از مرگ، به این بنیاد خیریه برسد.

معرفی و دانلود کتاب وارن بافت به روایت خودش

وارن بافت علاوه‌بر هوش مالی سرشاری که دارد، در دانشگاه نیز فرد موفقی بوده. او در سن 16 سالگی در دانشگاه پنسیلوانیا پذیرفته شد و بعد از این دوره، به دانشگاه کلمبیا رفت. استاد او در آن دانشگاه کسی نبود جز بنجامین گراهام بزرگ که قدم‌به‌قدم، او را به فردی تبدیل کرد که داستان‌ زندگی‌اش را در کتاب وارن بافت به روایت خودش می‌خوانید. البته او در زمانی که به دانشگاه رفت، نسبت به دیگر هم‌سن‌وسالانش ثروت هنگفتی داشت.

پدر وارن بافت کارگزار بورس و چهار دوره نماینده‌ی کنگره‌ی آمریکا بود. پسرش نیز مانند او به اقتصاد علاقه داشت؛ اما هیچ‌وقت به سیاست گرایش پیدا نکرد. البته در یکی از بخش‌های کتاب وارن بافت به روایت خودش، درباره‌ی سیاست و وقایع اخیر صحبت می‌کند.

اگر می‌خواهید بیشتر درباره‌ی این سرمایه‌گذار کارکشته بدانید، کتاب وارن بافت به روایت خودش را مطالعه کنید. دیوید اندروز نقل‌قول‌های غیب‌گوی اوماها را از رسانه‌های مختلف گرد آورده و آن‌ها را در بخش‌های مختلف، بازگو کرده است. سخنان او بیشتر درباره‌ی تجارت، وال‌استریت، سرمایه‌گذاری، ثروت شخصی، امور خیریه و دیگر درس‌های زندگی است. او در پایان به همه ما توصیه می‌کند کاری را که دوست داریم انجام دهیم، با فردی مناسب ازدواج کنیم و خانواده‌مان را بی هیچ قید و شرطی دوست داشته باشیم. پیشنهاد این پیرمرد باتجربه این است که به خودتان باور داشته باشید و به حرف دیگران گوش ندهید. این‌چنین است که می‌توانید از زندگی‌تان، نهایت لذت را ببرید؛ حتی اگر ثروتمندترین فرد جهان نباشید.

انتشارات بذر خرد کتاب وارن بافت به روایت خودش را با ترجمه‌ی مریم دریانی منتشر کرده است.

کتاب وارن بافت به روایت خودش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب وارن بافت به روایت خودش برای کسانی است که می‌خواهند هوش مالی خود را پرورش دهند و در راه سرمایه‌گذاری قدم بگذارند.

در بخشی از کتاب وارن بافت به روایت خودش می‌خوانیم

اهرم مالی بیش از حد بیش از حد، باعث دردسر است. هر جایی سر و کله‌اش پیدا می‌شود، نه لزوماً در سیستم بانکی. در مورد خانه هم می‌تواند باشد. اما این فکر که باید به خودتان فشار آورید، تا چیزی را که نمی‌توانید تمام قیمتش را بپردازید بخرید، مزیت‌ها و محدودیت‌های خودش را دارد. یک جورهایی شبیه الکل است. یک پیک خوب است. اما ده پیک آدم را به دردسر زیادی می‌اندازد. مردم تمایل زیادی برای گرفتن اهرم مالی اضافی دارند، زیرا وقتی جواب بدهد، کیف دارد. باید راه‌هایی برای کنترل اهرم مالی باشد و این شامل کسانی که وام مسکن دارند هم می‌شود. این فکر که مردم خانه را 23 درصد پایین‌تر بخرند، دردسر‌ساز می‌شود.

وقتی اهرم مالی کارساز می‌شود، پیشرفت‌هایتان را دو چندان نشان می‌دهد. همسرتان فکر می‌کند شما با‌هوش هستید و همسایه‌ها به شما حسودی می‌کنند. اما اهرم مالی اعتیاد‌آور است. کسانی که یک بار از اعجاز آن سود برده باشند، به‌ندرت می‌توانند به رفتارهای محافظه‌کارانه برگردند. و همان‌طور که همه‌ی ما در کلاس سوم یاد گرفته‌ایم - و بعضی‌ها هم دوباره در سال 2008 یاد گرفته‌اند - هر عدد مثبتی، هر چقدر هم بزرگ باشد، وقتی در یک صفر ضرب شود، نابود می‌شود. تاریخ به ما می‌گوید که اهرم مالی هرازگاهی صفر تولید می‌کند، حتی وقتی افراد باهوش از آن استفاده ‌کنند.

اگر اهرم مالی ندارید، دردسر هم ندارید. این تنها راهی است که می‌تواند یک آدم باهوش را ورشکست کند. من همیشه گفته‌ام: اگر باهوش باشید، به اهرم مالی نیاز ندارید و اگر نادان هستید، نباید از آن استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: سلطان تجارت
سرمایه‌گذاری
برکشایر هاتاوی
سایر تجارت‌ها
بخش دوم: ثروت
اموال شخصی
مالیات
نیکوکاری
بخش سوم: خرد و فرزانگی
سیاست و وقایع اخیر
درس‌های زندگی
رویدادهای مهم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وارن بافت به روایت خودش
نویسنده،
مترجممریم دریانی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات234
زبانفارسی
شابک978-622-966356-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وارن بافت به روایت خودش

مرتصی امینی
۱۴۰۲/۸/۹
اقداماتی ساده ولی با مداومت بسیار علت موفقیت انسان‌های بزرگ است وارن هر روز برنامه‌هایی مشخص که در کتاب به آن اشاره شده را عملی می‌کند
mehdi mortazae
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
یک کتاب با فهم ساده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب وارن بافت به روایت خودش

برای دریافت کتاب وارن بافت به روایت خودش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.