معرفی و دانلود کتاب جک ما به روایت خودش

عکس جلد کتاب جک ما به روایت خودش
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جک ما به روایت خودش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جک ما به روایت خودش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جک ما به روایت خودش

صحبت‌های یکی از برترین کارآفرینان چین که در لیست بزرگ‌ترین رهبران دنیا قرار دارد، یکی از الهام‌بخش‌ترین منابع برای مردم دنیاست. کتاب جک ما به روایت خودش، مجموعه‌ای است که باب سانگ و سوک لی از نقل‌قول‌های بنیان‌گذار گرد آورده‌اند. جک ما با وجود همه‌ی سختی‌ها، تا پایان به شعار «هرگز تسلیم نشو!» پایبند ماند.

درباره‌ی کتاب جک ما به روایت خودش

جک ما (Jack Ma) یکی از نمونه‌های بارز ثروتمندان خودساخته‌ای است که بارها زمین خورده‌اند؛ اما باز هم توانستند بر موانع غلبه کنند و خودشان را به جایگاهی که آرزو داشتند برسانند. کتاب جک ما به روایت خودش (Jack Ma In His Own Words)، داستان زندگی مؤسس علی‌باباست که با پشتکار و صبر، توانست به یکی از مهم‌ترین چهره‌های اقتصادی چین تبدیل شود.

ما یون یا همان جک ما، از همان زمان کودکی به خودش متکی بود. او می‌خواست به کشورهای دیگر برود و برای همین، شروع کرد به یادگیری زبان انگلیسی. او حتی به‌خاطر قوی شدن در مکالمه‌ی زبان انگلیسی، با دوچرخه به هتلی در نزدیکی شهر محل زادگاهش می‌رفت و با گردشگران از کشورهای مختلف، ارتباط برقرار می‌کرد. وی حتی خودش کار با اینترنت را یاد گرفت و توانست این فناوری نوظهور را در کشور خودش، چین، گسترش دهد. جک ما با وجود این‌که از برنامه‌نویسی و کامپیوتر هیچ نمی‌دانست، تصمیم گرفت کسب‌وکار خود را در بستر اینترنت شروع کند. یکی از بخش‌های کتاب جک ما به روایت خودش، به داستان شروع این کسب‌وکار اختصاص دارد.

معرفی و دانلود کتاب جک ما به روایت خودش

بدون شک نام جک ما با شرکت علی‌بابا، پیوندی ناگسستنی دارد. او بنیان‌گذار شرکت علی بابا در چین، یکی از موفق‌ترین شرکت‌های اینترنتی دنیاست. وی توانست با تأسیس این شرکت بزرگ، به یکی از ثروتمندترین افراد دنیا و دومین فرد ثروتمند کشور چین تبدیل شود. شاید خیلی‌ها ندانند که جک ما در ابتدای راه، از دوستان و اقوام خود پول قرض گرفت و با 7 کارمند، کار خودش را آغاز کرد. درواقع بعد از 3 سال بود که شرکت علی‌بابا به سوددهی رسید. در کتاب جک ما به روایت خودش، متوجه می‌شوید که علی‌بابا، همه‌ی دنیای جک ما نیست. او آرزوهای بزرگ‌تری در سر دارد و هر لحظه برای تبدیل کردن دنیا به جایی بهتر از گذشته، تلاش می‌‌کند.

جک ما در سال 2018 اعلام کرد که می‌خواهد از ریاست علی‌بابا کناره‌گیری کند. او که کارش را با تدریس زبان انگلیسی شروع کرده بود، دوباره تصمیم گرفت به کلاس‌های درس برگردد؛ اما این‌بار، می‌خواست تحولی شگرف به وجود بیاورد. بنیان‌گذار شرکت بزرگ علی‌بابا، قصد داشت با ثروت هنگفتش، آموزش‌وپرورش کشور خود را اصلاح کند تا کودکان امروز، به افرادی تأثیرگذار در آینده تبدیل شوند.

سوک لی و باب سانگ کتاب جک ما به روایت خودش را گردآوری کرده‌اند. جک ما اغلب در رسانه‌های آمریکا صحبت می‌کند و به همین دلیل در میان مردم دنیا مشهور است. باب سانگ و سوک لی تصمیم گرفتند در عوض، هر آن‌چه که درباره‌ی این کارآفرین کاریزماتیک در رسانه‌های چینی وجود دارد، جمع‌آوری کنند. نقل‌قول‌های جک ما از منابع چینی ترجمه شده‌اند و خوانندگان بیشتری را در سراسر دنیا، با بنیان‌گذار علی‌بابا آشنا می‌کنند.

انتشارات بذر خرد کتاب جک ما به روایت خودش را با ترجمه‌ی مریم دریانی، روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب جک ما به روایت خودش

  • کتابی مختصر برای کسانی که می‌خواهند کسب‌وکار خودشان را راه بیندازند. (مایکل روچ، گزارشگر حوزه‌ی حقوق فناوری)
  • خواندن این کتاب و دیگر کتاب‌های مجموعه‌‌ی «به روایت خودش»، مانند تخمه شکستن است. وقتی آن را شروع کنید، به‌سختی می‌توانید جلوی خودتان را بگیرید! (سی‌ان‌ان)

کتاب جک ما به روایت خودش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب جک ما به روایت خودش برای کسانی است که می‌خواهند زندگی الهام‌بخش یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان جهان را بشنوند.

در بخشی از کتاب جک ما به روایت خودش می‌خوانیم

در سال 1995 من یکریز توضیح می‌دادم که اینترنت وجود دارد، اما افراد کمی مایل بودند که به آن اعتماد کنند. آن٬ها نمی‌توانستند ببینند که چطور اینترنت می‌تواند کمک بزرگی در زندگی مردم باشد. آن موقع من احساس می‌کردم که اینترنت می‌تواند بر تمام جنبه‌های زندگی بشر تأثیر بگذارد. اما وقتی جک ما این حرف را می‌زد، کسی باور نمی‌کرد. بنابراین من گفتم که بیل گیتس ادعا می‌کند که اینترنت روش زندگی مردم را تغییر می‌دهد. این حرف توجه رسانه‌ها را جلب کرد. اما در واقع این حرف من بود. در سال 1995 حتی بیل گیتس هم به اینترنت معتقد نبود. بعدها وقتی بیل گیتس را دیدم بارها برای این کار از او معذرت‌خواهی کردم.

مجمع کار‌آفرینان جوان هِنِن، 25 اکتبر، 2008

شش سال پیش مسئول روابط عمومی‌مان گفت که من باید مصاحبه کردن را شروع کنم. من که تمایلی به دیدار با رسانه نداشتم مقاومت کردم. حس می‌کنم به اندازه‌ی کافی زشت هستم که مردم با اولین نگاه مرا به خاطر می‌آورند. اگر در خیابان قدم بزنم، همه مرا خواهند شناخت. من این را نمی‌خواستم. به هر حال مسئول روابط عمومی‌مان بعد از سه سال پا‌پی شدن گفت: «جک ما، این اسم فقط به تو تعلق ندارد، به علی‌بابا تعلق دارد». بعد از آن، من مصاحبه را شروع کردم. از آن موقع تاکنون رسانه‌ى علی‌بابا را کاملاً به جک ما وصل می‌کند. اما لطفاً این‌قدر به رسانه‌ها اعتماد نکنید: کسی که امروز با تعریف و تمجید بزرگ می‌کند، ممکن است فردا با حملات پائین بیاید. «معمولی» بودن به خودی خود گیراست.

جلسه‌ی مدیران شبکه چینگ دائو، 22 ژوئیه، 2005

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: اداره کردن یک شرکت
اصول تجارت
علی‌بابا و خطرات دیگر
رقابت
پول، سرمایه‌گذاری و ارزش
رسانه و بازار
بخش دوم: چشم‌به ‌راه آینده
کارآفرینی و خلاقیت
اینترنت، تجارت الکترونیکی و تجارت جهانی
حفاظت از محیط زیست و نیکوکاری
بخش سوم: ارزش‌های شخصی
شخصی
رهبری
موفقیت و شکست
درس‌های زندگی
رویداد‌های مهم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جک ما به روایت خودش
نویسنده، ،
مترجممریم دریانی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-96635-7-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جک ما به روایت خودش

لیلان
۱۴۰۲/۷/۱۷
کتاب بیشتر از هر چیز به طرز فکر و جهان بینی جک ما در کل زندگیش می‌پردازه تا درباره‌ی خود جک ما باشه ولی فوق العاده است نگاه شما رو به اونچه که تا الان به قطع در موردش اعتقاد داشتید تغییر میده
mehdi mortazae
۱۴۰۲/۸/۲۱
کتاب خیلی آموزنده و ساده‌ای هست که تجربیات جک ما رو بیان میکنه در تجارت
و فهمش بسیار آسان و برای خواننده کاملا روان و دارای مثال‌های خوب برای خواننده
جعفر لک زایی
۱۴۰۲/۸/۱
واسه من خیلی کتاب شیرینی بود
که جملات ایشون رو گردآوری کرده بودن
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب جک ما به روایت خودش

برای دریافت کتاب جک ما به روایت خودش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.