معرفی و دانلود کتاب وارونگی

عکس جلد کتاب وارونگی
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وارونگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وارونگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وارونگی

کتاب وارونگی نوشته‌ی مژده اسفندیاری راد، داستان سه زن و دغدغه‌های متفاوتشان است. این کتاب در طی سه داستان کوتاه، از سه زندگی مختلف پرده برمی‌دارد و به شرح اتفاقاتی می‌پردازد که هر کدام از سه زن، مهشید، افسانه و رویا، را به نقطه‌ی به‌خصوصی از زندگی‌شان کشانده است.

درباره‌ی کتاب وارونگی

رسالت داستان‌ها، نه فقط سرگرم‌ کردن خوانندگان بلکه همراه کردن آن‌ها با زندگی‌هایی‌ست که به سبب کوتاهی عمر نمی‌توانند به شخصه تجربه کنند. داستان‌ها ما را با سرنوشت شخصیت‌هایی که به وفور در اطرافمان مشاهده می‌کنیم، همراه می‌سازند، ما را وادار به همذات‌پنداری با فراز و نشیب زندگی‌شان می‌کنند و دغدغه‌هایشان را به چشممان مهم و باورپذیر می‌نمایند. در واقع داستان هرچه ملموس‌تر و باورپذیرتر باشد، ارزشمندتر است.

کتاب وارونگی، نوشته‌ی مژده اسفندیاری راد، ترکیبی از همین داستان‌هاست. این کتاب به روایت زندگی سه زن با شرایط متفاوت می‌پردازد؛ زنانی که نظیرشان را هر روز در اطرافیانمان مشاهده می‌کنیم و شاید عمق دغدغه‌هایشان آن‌طور که باید برایمان قابل تصور نباشد.

مهشید، زنی موفق و امروزی است. او در خانواده‌ای تحصیل‌کرده و آرام پرورش یافته و در بستر آن پله‌های موفقیت را طی کرده است. او حالا یک مهندس تواناست و خانواده‌ی خودش را دارد؛ همسری که عاشقانه او را دوست می‌دارد و یک دختر بچه که تمام زندگی او است اما یک چیز در سر اوست، که مثل یک سد، جلو احساس خوشبختی‌اش را گرفته و نمی‌گذارد او از زندگی‌اش احساس رضایت کند. مهشید درگیر روزمرگی شده و مدام خودش را با دوست دوران مدرسه‌اش ماندانا مقایسه می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب وارونگی

ماندانا دختری بلندپرواز است، او به یک زندگی عادی و موفقیت‌های معمول راضی نیست. موفقیت در کنکور و داشتن یک خانواده‌ی آرام و آبرومند او را ارضا نمی‌کند، از همین رو وقتی هجده سال داشت، به آلمان مهاجرت کرد تا پی آرزوهایش را در کشوری دیگر بگیرد. او مدام در گوش دوست صمیمی‌اش، مهشید هجده‌ساله خواند که چیزهایی که دارد کافی نیست و او هم باید تلاش کند تا به پیش او، به آلمان برود.

حالا مهشید هر روز حرف‌های ماندانا را با خود تکرار می‌کند، او که درگیر یک اسباب‌کشی خسته‌کننده شده، ‌آنقدر وقت آزاد یافته که تمام گذشته‌اش را مرور کند و پی اتفاقی بگردد که زندگی‌اش را به اینجا رسانده است، مهشید آن‌قدر سرگرم وقایع پیشین است که متوجه طوفانی که در زمان حال پای به زندگی‌اش گذاشته نمی‌شود.

رویا، به سبب همسرش یک آشنایی نسبی با مهشید دارد. او مهندس نیست، همسرش هم مثل فرهاد شوهر مهشید متمول نیست و جایگاه اجتماعی والایی ندارد. احمد یک راننده‌ی ساده است و رویا نیز مجبور است در کنار همسرش کار کند تا زندگی‌شان را بگذرانند. او توسط فرهاد به مهشید معرفی می‌شود تا در کارهای اسباب‌کشی و چیدن وسایل به مهشید کمک کند، همین آشنایی کمرنگ زمینه‌ساز اتفاقاتی می‌شود که رویا پیش از آن تصورش را هم نمی‌کرد.

در پایان زندگی هر زن، داستان زندگی زن دیگر آغاز می‌شود. هنوز عطش خوانندگان از دانستن زندگی مهشید، فرو ننشسته، نویسنده‌ی کتاب، مژده اسفندیاری راد، شروع به روایت زندگی رویا می‌کند و پس از آن پای به سرنوشت افسانه می‌گذارد.

رمان وارونگی داستانی جذاب و اجتماعی‌ست که به سبب نثر روان و فضاسازی قوی خود مخاطب را از همان صفحات ابتدایی با خود همراه می‌سازد.

این کتاب از نشر طلایه به چاپ رسیده است.

کتاب وارونگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌های ایرانی جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

در بخشی از کتاب وارونگی می‌خوانیم

ماشین را گوشه‌ی خیابان پارک کرده‌ام و مثل مادر مُرده‌ها ماتم‌زده نشسته‌ام. هر چه حضورم و طرح‌هایم در جلسه مهندسین خوب و درخشان بود، حال درونم تعریف چندانی ندارد. حتی حس ذوق کردن و خوشحال شدن هم از وجودم پاک شده است. موبایلم را از کیفم بیرون می‌آورم شماره‌ی نسیم را می‌گیرم و گوشی را به گوشم می‌چسبانم. حواسم پیش نگار است و رویا. باید زودتر برگردم ولی چاره‌ای جز انتظار کشیدن ندارم. چند بوق پشت سرم می‌خورد که صدای نسیم را می‌شنوم که با لحنی مضطرب می‌گوید.

- معلوم هست کجایی؟ موبایلت چرا خاموشه؟

به ساعتم نگاه می‌کنم.

- خاموش کردم. چون تو جلسه‌­ی پروژه بودم. یعنی مجبور شدم که بروم. موبایل را خاموش کردم که فرهاد زنگ نزند. تو زنگ زدی؟ چی شد؟

صدای نسیم آرام است...

- ببین منم تو شرکت جلسه داشتم، زنگ زدم ولی منشی‌اش گفت‌ امروز...

نمی‌گذارم حرفش تمام شود. نگرانم، این ثانیه‌هایی که می­‌گذرد وقتم را به انتها نزدیک‌تر می‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وارونگی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات343
زبانفارسی
شابک978-622-6539-26-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وارونگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب وارونگی

برای دریافت کتاب وارونگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.