معرفی و دانلود کتاب فصل آخر

عکس جلد کتاب فصل آخر
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فصل آخر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فصل آخر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فصل آخر

کتاب فصل آخر، ماجراهای زندگی پرپیچ‌وخم دختری به نام شیرین را روایت می‌کند و مخاطب را با او، از روزهای نوجوانی و خانه‌ی پدری، تا جوانی و مهاجرتش به آلمان، همراه می‌کند. مژده اسفندیاری راد در این رمان اجتماعی به صورت ویژه به مسائل زندگی مهاجران و پناه‌جویان پرداخته است.

درباره‌ی کتاب فصل آخر

مهاجرت و تغییر محل زندگی با هدف بهبود شرایطی که در زندگی خود تجربه می‌کنیم، از رویاهایی‌ست که بسیاری از افراد ممکن است به دنبال رسیدن به آن باشند. تفاوتی ندارد که این مهاجرت از شهری به شهر دیگر باشد یا بین دو کشور صورت گیرد، به هرحال معمولاً با این هدف انجام می‌شود که افراد بتوانند شرایط بهتری را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند. اما همیشه هم اوضاع بهتر نخواهد شد. کتاب فصل آخر، از زندگی شیرین می‌گوید، که در روزهای نوجوانی کنار پدرش زندگی می‌کند و از شرایط رفاهی خوبی برخوردار است. همه چیز طوری پیش می‌رود که از خانه‌ی پدری، به خانه‌ی مادربزرگش نقل مکان می‌کند، اما همچنان از طرف خانواده‌ای حمایت می‌شود که اوضاع مالی خوبی دارند. از طرفی، بخش‌هایی از روزهای جوانی شیرین را می‌خوانیم، که بعد از ازدواج و همراه با دو فرزند کوچکش، به آلمان مهاجرت می‌کند و تقدیر او را مجبور کرده که با مشکلات و مسائل مختلفی دست و پنجه نرم کند. مژده اسفندیاری راد در این رمان اجتماعی، چالش‌های مهاجران در کشور مقصد را روایت کرده است.

روزهای آرامی که شیرین پیش از ازدواج خود سپری کرده بوده و رفاهی که در آن دوران تجربه می‌کرده، بعد از ازدواج، چندان دوام نمی‌آورند. او که حالا دو فرزند دختر کوچک دارد، تصمیم می‌گیرد به دنبال همسرش «کاوه» به آلمان مهاجرت کند، اما زمانی به آلمان می‌رسد که ظاهراً دیگر خبری از کاوه نیست... پس از مدتی هم به اداره‌ی پناهندگی معرفی می‌شود و همراه فرزندانش، در کمپ پناه‌جویان آلمان ساکن می‌شوند. به نظر می‌رسد دیگر هیچ خبری از سرمایه‌ای که از ایران برای کاوه می‌فرستاد تا کارش را گسترش دهد وجود نداشته باشد و معلوم نیست در جریان دادگاه‌ها، چه سرنوشتی برای شیرین و فرزندانش رقم خواهد خورد. رمان فصل آخر، با بیانی گیرا، از سختی‌ها و چالش‌هایی می‌گوید که شیرین هیچگاه انتظارشان را نمی‌کشید، اما حالا مجبور شده در برابر آن‌ها مقاومت کند و تلاش می‌کند تا زندگی بهتری را برای خود و دخترانش فراهم کند.

معرفی و دانلود کتاب فصل آخر

زمانی که شیرین مجبور به زندگی در کمپ پناه‌جویان می‌شود، با خانواده‌ی «ناجیه» و «خالد» آشنا می‌شود و کم‌کم، ارتباط دوستانه و عمیقی بین شیرین و ناجیه به وجود می‌آید. ناجیه و همسرش که چند سال است در این کمپ زندگی می‌کنند، تجربه‌ی بیشتری از شیرین دارند و با جزئیات زندگی در آلمان آشناترند و علاوه بر اینکه همدم تنهایی‌های شیرین و دخترانش هستند، در مواجهه با مشکلات، او را راهنمایی می‌کنند. مژده اسفندیاری راد علاوه بر روایت زندگی شیرین در رمان فصل آخر، به زندگی ناجیه پیش از مهاجرت نیز پرداخته است و مخاطب را بین داستان چند شخصیت، جابه‌جا می‌کند.

این اثر به کوشش انتشارات طلایه به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان به رمان‌های ایرانی قرار گرفته است.

کتاب فصل آخر برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این رمان اجتماعی را به تمام دوست‌داران رمان‌های ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فصل آخر می‌خوانیم

مثل همیشه این‌بار هم تنهایی خودم را پذیرفتم و به پدر اطمینان دادم که مواظب خودم هستم و او هم با خیال راحت به سفرش برود. در مدتی که پدر سفر کاری رفته بود، به شدت تنها بودم چون ترگل که صمیمانه‌ترین دوستم بود هم با خانواده‌اش برای تعطیلات تابستانی مسافرت رفته بودند. بانو هم که ایران نبود. فقط من می‌ماندم با خاله ریحون و آقا نعیم. صبح تا شب در خانه بودم، در کارگاه حوصله نقاشی کشیدن یا تمرین موسیقی را هم نداشتم. این‌بار پدر تلفن هم نزده بود. چند روزی از رفتنش می‌گذشت و من منتظر بودم تا مثل دفعات گذشته با من تماس بگیرد حالم را بپرسد و من هم سفارش بدهم تا چه چیزی سوغاتی برایم بیاورد. در آن روزها بارها، با خودم فکر کردم کاش مادرم زنده بود و من هم مثل بقیه‌ی بچه‌ها زندگی عادی را کنار خانواده داشتم. پنج روز از رفتن پدر گذشته بود و طبق گفته‌ی خودش دو روز دیگر بر می‌گشت. روزهای تابستان داشت تمام می‌شد و من بر خلاف تمام بچه‌ها که ناراحت بودند، خوشحال بودم چون با شروع مدرسه، دوستانم را می‌دیدم...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فصل آخر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات455
زبانفارسی
شابک978-600-7602-45-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فصل آخر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فصل آخر

برای دریافت کتاب فصل آخر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.