معرفی و دانلود کتاب والدین سمی

عکس جلد کتاب والدین سمی
قیمت:
32000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب والدین سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب والدین سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب والدین سمی

آیا رفتاری را از والدینتان به یاد می‌آورید که در کودکی شما را آزرده باشد؟ سوزان فوروارد در کتاب والدین سمی از پدران و مادرانی صحبت می‌کند که با رفتارهای غلط و الگوهای تربیتی نادرست، آسیبی جدی به فرزندانشان وارد می‌کنند. این کتاب که جزو پرفروش‌ترین آثار به انتخاب نیویورک‌تایمز است، راهنمایی‌‌ست برای کسانی که می‌خواهند خود را از این آسیب‌ها برهانند.

درباره‌ی کتاب والدین سمی

همۀ ما بارها و بارها در طول زندگانی خود به این موضوع اندیشیده‌ایم که برخی رفتارهای خاص یا آزاردهنده‌مان از کجا نشأت می‌گیرد. یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توان به این پرسش‌ها پاسخ مناسبی داد، خواندن کتاب‌های روانشناسی و خودیاری است.

کتاب والدین سمی (Toxic Parents) یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مطالعه در این حوزه است. والدین سمی به ما می‌آموزد که تمامی رفتارها، حرکات و حتی جملات والدین در دوران کودکی، در جریان رشد انسان تأثیرگذار است. اگر پدر و مادری سعی دارند با جملات تحقیرآمیز فرزند خود را تنبیه کنند، اگر او را کتک می‌زنند تا خشمشان را تخلیه کنند یا به‌جای تشویق در قبال یک عمل خلاقانه، دست به تمسخر او می‌زنند، باید بدانند که تأثیر این رفتارشان مقطعی نیست و همیشه با فرزندشان همراه خواهد بود. پس اگر احساس سرخوردگی می‌کنید یا خود را انسانی بی‌ارزش می‌پندارید، بهتر است داستان کودکی خود را مرور کنید. احتمالاً جوابی برای رفتارها و احساسات ناراحت‌کننده‌تان می‌یابید.

علاوه بر این، کتاب والدین سمی در شناخت بهتر اطرافیان به ما کمک می‌کند. با خواندن این اثر می‌توانید به این درک برسید که دیگران نیز ممکن است همانند شما با مشکلاتی دست‌ و پنجه نرم کنند که ریشه در دوران کودکی و رفتارهای والدینشان دارد. این کتاب به شما می‌آموزد که ابراز همدردی با دیگران و کمک به آن‌ها در حل مشکلات روحی و عقده‌های شخصیتی‌شان می‌تواند شما را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

نویسنده در کتاب والدین سمی به‌درستی یادآوری می‌کند که نباید تر و خشک را با هم سوزاند و بسیاری از والدین از این رفتارها مستثنی هستند، هرچند ممکن است فکر کنیم تمامی فرزندان والدینی سمی دارند و شرایط بد خانوادۀ خود را عادی بپنداریم.

می‌توان گفت هدف غایی نویسنده از تألیف این کتاب، این است که بدانیم هر پدر و مادری بذری در ذهن و ضمیر فرزند خود می‌کارد. این بذر می‌تواند دانۀ حس استقلال، ارزشمندی، هوش و توانایی، یا دانۀ حس خشم، سرخوردگی، بی‌ارزشی باشد. ممکن است رشد این دانه‌ها در برهه‌هایی از زمان متوقف شود، اما هیچ‌گاه از بین نمی‌روند و بلأخره روزی شاخ و برگ پژمرده یا سبز آنان را در باغچۀ ذهن و روان خود خواهیم دید.

سوزان فوروارد در کتاب حاضر به خواننده می‌آموزد که خانواده مهم‌ترین کانون اجتماعی است و هر عضوی از این نهاد باارزش نقشی در پرورش و شکل‌گیری شخصیت کودک دارد. بنابراین باید به حفظ و بهبود روابط میان اعضای خانواده توجه بسیاری داشت، الگوهای رفتاری ناپسند را از بین برد و شرایط مناسبی را برای هر عضو فراهم کرد تا در سایه‌سار امنیت و آرامش حاکم در فضای خانه، بتوانند به شکوفایی برسد.

نکوداشت‌های کتاب والدین سمی

من فکر می‌کنم که سوزان فوروارد یکی از مهم‌ترین درمانگران عصر ماست. (جان برادشاو، نویسندۀ کتاب وقتی شرم ما را مریض می‌کند)

این اثر را می‌توان کتابی بسیار مهم و ارزشمند دانست؛ کتاب والدین سمی اثری است امیدوارکننده. این اثر توانایی فهم و درک را به ارمغان می‌آورد. کتاب نامبرده می‌تواند راهی برای نجات باشد. (ابیگل ون‌بورن)

کتاب والدین سمی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر در خانه فرزندی دارید و می‌خواهید از ایجاد چنین آسیب‌هایی در او جلوگیری کنید، یا خود در دوران کودکی قربانی والدینی سمی بوده‌اید و حالا قصد دارید راه درمان را در پیش بگیرید، کتاب حاضر انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. این اثر می‌تواند برای علاقه‌مندان به ژانر خودیاری و روانشناسی نیز جالب‌توجه باشد.

با سوزان فورواد بیشتر آشنا شویم

نویسندۀ کتاب والدین سمی در حقیقت درمانگری بسیار ماهر و مدرسی بین‌المللی در حوزۀ روانشناسی و خودیاری است. سوزان فوروارد (Susan Forward) که یکی از نویسنده‌های پرفروش نیویورک‌تایمز شناخته می‌شود، توانسته است با تألیف آثاری همچون «باج‌خواهی عاطفی»، «والدین سمی»، «مادران سمی» و «مردان زن‌ستیز» به نویسنده و محققی مشهور بدل شود. فوروارد در حال حاضر، علاوه بر تألیف کتاب، در مراکز روانپزشکی، در جنوب کالیفرنیا، در ایالات متحدۀ آمریکا به فعالیت و تحقیق مشغول است.

در بخشی از کتاب والدین سمی می‌خوانیم

همه ما در نهادی به نام خانواده رشد و تکامل یافته‌ایم. در سال‌های اخیر، تعریف واژه «خانواده» از مفهوم سنتی آن که به مجموعه‌ای از افراد به هم مرتبط اشاره دارد، فراتر رفته است. در تعریف جدید، خانواده سیستمی پویاست که در آن گروهی از افراد با یکدیگر در تعامل و ارتباط هستند و هر یک از آن‌ها تأثیری عمیق و اغلب پنهانی بر دیگران دارند. در واقع، خانواده شبکه‌ای پیچیده‌ از عشق، حسادت، غرور، اضطراب، شادی، احساس گناه و نظایر آن است؛ یعنی جزر و مد مداوم طیف گسترده‌ای از احساسات انسانی. نظام خانواده بی‌شباهت به دریا نیست. با وجود بروز اتفاقات مداوم در یک خانواده، اغلب اوقات ظاهر آن آرام و بی‌تلاطم به‌نظر می‌آید، اما با نگاهی به ژرفای آن می‌توان به آشفتگی‌ها، مشکلات و تفاوت‌های آن پی برد.
خانواده، شکل‌دهنده ماهیت هر فرد است. در نهاد خانواده است که فرد می‌آموزد چگونه با دیگران در تعامل باشد و دنیا را ببیند. اگر والدین یک فرد جزء والدین سمی باشند، احتمالاً چنین دیدگاهی خواهید داشت: «من نمی‌توانم به کسی اعتماد کنم»، «من ارزشی برای دیگران ندارم» یا «من هرگز به اهدافم دست نخواهم یافت.» این دسته از افراد در جهت اصلاح گذشته و قرار گرفتن در مسیر خوشبختی و آرامش باید طرز فکر خود را تغییر دهند و افکار منفی را از خود دور کنند. برای این کار باید درک صحیحی از این موضوع داشته باشید که باورها، احساسات و شیوه زندگی شما بر چه اساسی در نهاد خانواده شکل گرفته است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه
بخش اول: والدین سمی
فصل اول: والدین خداگونه
فصل دوم: والدین بی‌کفایت
فصل سوم: «چرا آن‌ها اجازه مستقل شدن را به من نمی‌دهند؟»
فصل چهارم: والدین الکلی
فصل پنجم: والدین بدزبان
فصل ششم: والدین کتک‌زن
فصل هفتم: والدین متجاوز
فصل هشتم: نظام خانواده
بخش دوم: کنترل زندگی خود را در دست بگیرید
فصل نهم: شما مجبور به بخشیدن نیستید
فصل دهم: من دیگر بزرگ شده‌ام. پس چرا هنوز حس می‌کنم که یک کودک هستم؟
فصل یازدهم: خودشناسی
فصل دوازدهم: مسئول واقعی چه کسی است؟
فصل سیزدهم: رویارویی: راه دستیابی به استقلال
فصل چهاردهم: التیام زخم‌ها و دردهای ناشی از تعرض از سوی محارم
فصل پانزدهم: قطع چرخه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب والدین سمی
نویسنده
مترجممحسن شعبانی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-5911-08-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
32000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب والدین سمی

سکینه مهربانی
۱۴۰۱/۱۲/۳
با سلام و خسته نباشید به نویسنده محترم و تلاشگران کتابراه
کتاب پر بار و پر از رنج بود
این کتاب تجربه‌ی تلخ بسیاری از انسانهای روی زمین هستش درد دل‌ها و شکایت‌ها و ناراحتی‌هایی که خیلی از ادم‌ها با خودشون دارند و ممکنه از دست پدر و مادر باشه یا خواهر یا برادر باشه و یا میشه از دست خیلی از باشه و
اطرافیان درسته راس خانواده مهمترین هستش ولی هر شخصی چه پدر و یا مادر به صورت زنجیره از خانواده خودش ممکنه این اسیب‌ها رو به ارث ببره و مشکلاتی که الان هم در حال حاضر در جامعه داریم ممکنه خودش دلایل این اسیب‌ها و به وجود امدن خانواده سمی بشه که مثال کوچکی بگم بچه‌های کار هستند و بچه‌های دیگر بماند
این کتاب به نوعی هم مشکلات جامعه، و خانواده‌ها و دیگر مشکلات رو هم می‌توان بهش ربط داد
کتاب بیشتر در مورد مقصر که پدر و مادر یا نزدیکان درجه یک هستند صحبت کرده بود
ولی به نظر من اسیب وارده به کودکان و خانواده ریشه‌اش ممکنه خیلی مسایل باشه و لو اینکه اون خانواده سمی خودشون خانواده‌ای داشتند
دوست داشتم اخر کتاب خیلی پر بار تر صحبت کنه و ریشه یابی کاملی داشته باشه و نتیجه گیری که انسانها واقع بینانه نگاه کنن درک کنن و خودسازی کنن گرچه برای کودکان بسیار سختر خواهد بود چون درک برای بزرگسالان هستش
ممنون از کتابراه و تلاشگران
فاطمه صفری
۱۴۰۱/۹/۲۳
کلا کتاب دو بخشه بخش اولش درمورد والدین سمی توضیح میده و بخش دومش مراحل عملی خیلی مفیده واقعا ما ایرانیا هم باید واسه خودمون هم واسه آینده بخونیم که والدین متعادلی باشیم
سجاد میرزایی
۱۴۰۳/۱/۱۴
بنظرم واقعا کتاب مفیدی بود. توصیه من اینه که این کتاب رو همه خصوصا کسایی که تازه پدر و مادر شدند مثه خودم بخونن چون خیلی بکارشون میاد
E.f
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب مفید و آموزنده بود که با تجربیات تلخی بود که متوجه میشویم که چقدر رفتار پدر و مادر در شکل گیری شخصیت واینده فرد تاثیر میگذاره
V naser
۱۴۰۳/۱/۲۷
ترجمه کاملا تحریف شده و مترجم وفادار به متن نبودند
حجت اله عسگری
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
بسیار آموزنده و کاربردی
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب والدین سمی

برای دریافت کتاب والدین سمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.