معرفی و دانلود کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست: رمز و راز کامیابی

عکس جلد کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست: رمز و راز کامیابی
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست: رمز و راز کامیابی

از کمال‌طلبی دست بکشید و آثار مخرب آن را از زندگی تان حذف کنید! کوین لمان در کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست به کاربردی‌ترین شکل ممکن به شما می‌آموزد که چگونه می‌توانید توقعات را از خود به حد معقولی برسانید و تنها بر توانایی‌هایتان تمرکز نمایید.

درباره کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست:

برخی از مردم احساس می‌کنند که انتظارات دیگران را برآورده نمی‌کنند؛ در نتیجه، آن‌ها تمایل دارند کارها را به تعویق بیندازند، اهداف غیرواقعی تعیین می‌کنند یا دائماً در تلاش هستند که دیگران را راضی کنند... اگر این مسائل برای شما هم پیش آمده و یا درگیر چنین تفکراتی هستید، کتاب پیش رو را از دست ندهید.

دکتر کوین لمان (Kevin Leman) در مقدمه کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست (When Your Best Isn't Good Enough) از اهداف و انگیزه‌هایی که سبب شد اثر حاضر را تالیف کند، می‌گوید. با انتشار کتاب موفق و مشهور «ترتیب تولد» که بیانگر نظریه تاثیر ترتیب به دنیا آمدن در خانواده بر شخصیت افراد بود، سوالاتی بنیادین درباره ویژگی شخصیتی کمال‌طلب و ویژگی‌های آن مطرح شد. کوین لمن بر آن شد تا برخی از این پرسش‌ها را پاسخ دهد.

تعبیری که لمن از افراد کمال‌گرا دارد بسیار جالب و البته کمی نگران‌کننده است! وی کمال‌گرایی را همچون سندرمی در نظر می‌گیرد که ریشه‌های شکل‌گیری آن به دوران کودکی برمی‌گردد. سپس به برشمردن ویژگی‌های افرادی که به این سندرم مبتلا هستند اهتمام می‌ورزد و در نهایت از تاثیر آن بر کلیت زندگی سخن می‌گوید.

کتاب حاضر را می‌توان یکی از بهترین آثار در زمینه رشد و توسعه فردی قلمداد کرد. هدف لمان از نوشتن کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست، کمک به تمامی افرادی است که به این سندروم گرفتار شده‌اند و می‌خواهند موانع زندگی‌شان را برطرف کنند.

خواندن کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر شما فردی کمال‌گرا هستید و یا فکر می‌کنید یکی از اطرافیان‌تان این ویژگی رفتاری آسیب‌زننده را دارد، به شما توصیه می‌کنیم کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست را مطالعه کنید.

با کوین لمان بیشتر آشنا شویم:

دکتر کوین لمان، روانشناسی قابل و سخنرانی برجسته از آمریکاست که بیش از 45 اثر تالیفی در زمینه خودسازی و توسعه فردی دارد. وی یکی از نویسندگان پرفروش و محبوب آمریکایی به شمار می‌آید که علاوه بر نویسندگی در حوزه گویندگی و اجرا در رادیو تلویزیون نیز فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست می‌خوانیم:

زمانی را به یاد می‌آورم که معاون دانشگاه آریزونا بودم و یکی از دانشجویان خودکشی کرد. جان دانشجویی جوان بود که در چهار سال کالج هرگز نمرۀ کمتر از «الف» نگرفته و در آستانۀ فارغ‌التحصیلی بود. او در یادداشت خودکشی خود نوشته بود: «من نمی‌توانم انتظارات این جهان را برآورده کنم. شاید در دنیای بعدی موفق‌تر باشم.»

چقدر غم‌انگیز است که جوانی با چنین استعدادی و آیندۀ درخشانی که پیشِ رویش بود، باید احساس کند در حدواندازۀ این دنیا نیست. اما این چیزی است که جامعه به او القا کرده است و به همین دلیل افراد زیادی را مشابه جان پیرامون خود می‌بینیم که کمال‌طلب‌های مغلوب هستند.

شاید والدین به فرزندانشان برای رسیدن به سطح عالیِ علمی فشار نیاورند، اما در زمینه‌های دیگری مانند ورزش چنین توقعی از آنها دارند.

فکر نکنید با ورزش مخالفم. من عاشق ورزش هستم و به‌تازگی مربی یک تیمِ بیس‌بال دبیرستان دخترانه شده‌ام. بخش اعظم زندگی من با ورزش سپری شده است. به دو تن از شاگردانم افتخار می‌کنم که در سطحِ لیگ یک بیس‌بال بازی می‌کنند. از ورزش می‌توان چیزهای بسیاری آموخت.

اما اغلب نگاه به ورزش بر پایه‌ای استرس‌زا، یعنی پیروزی به هر قیمتی، قرار دارد و مرا بسیار متأثر می‌کند. والدین و مربیان ورزشی بچه‌های کوچک را زیر فشار قرار می‌دهند تا نمایشی بیش از ظرفیت خود ارائه دهند. آنهایی که استعداد طبیعی آن ورزش را دارند از پس کار برمی‌آیند و به ستارگان تبدیل می‌شوند، درحالی‌که افراد فاقد این استعداد در حاشیه قرار می‌گیرند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: شروعِ حرکت با پای اشتباه
1: چرا نمی‌توانم به خوبی او باشم؟
2: سبکِ زندگی یعنی چه؟
3: شکل‌گیری الگوها
بخش 2: خود واقعی‌تان را کشف کنید
4: پدر یا مادر منتقد و شما
5: درگیری با احساس گناه
6: آیا زمان آن نیست که میلۀ پرش ارتفاع زندگی را پایین‌تر بیاورید؟
7: دل شکستۀ خود را التیام بخشید
بخش 3: آنهایی که در بازی زندگی نباختند
8: چند نفر که به لیاقتشان نرسیدند
9: عالی است که خودتان باشید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وقتی بهترین تو کافی نیست: رمز و راز کامیابی
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات202
زبانفارسی
شابک978-622-235146-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست

زهرا کردی
۱۴۰۱/۶/۲۶
بهترین کتاب برای درمان کمال گرایی. برای اینکه کمال گرا نباشیم، و وجه منفی ادما، کارها رو نبینیم.
ویدا حسین خانى
۱۴۰۲/۲/۵
داخل هر صفحه کلی مطلب هایلات کردم و از اول تا آخر رو بدون وقفه خوندم
👏👏👏
شیرین نجاحی
۱۴۰۲/۷/۲۰
خیلی کتاب مفیدی هست فعلا در حال مطالعه هستم
قاسم کشایی آرانی
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
مفید و کوتاه و کاربردی بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست

برای دریافت کتاب وقتی بهترین تو کافی نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.