معرفی و دانلود کتاب ویلیام در گذر ایام: شکسپیر چگونه شکسپیر شد

عکس جلد کتاب ویلیام در گذر ایام: شکسپیر چگونه شکسپیر شد
قیمت:
۱۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ویلیام در گذر ایام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ویلیام در گذر ایام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ویلیام در گذر ایام: شکسپیر چگونه شکسپیر شد

کتاب ویلیام در گذر ایام، نوشته‌ی استیون گرین بلت، زندگینامه‌ی جذاب و خواندنیِ ویلیام شکسپیر، پرآوازه‌ترین نمایشنامه‌نویس تاریخ و یکی از ستون‌های اصلی ادبیات انگلیسی است. در این اثر تحقیقی، نمایشنامه‌های مشهور شکسپیر، از جمله «هملت» و «لیر شاه»، از خلال مرور زندگی نویسنده، بررسی و ارزیابی شده‌اند. گفتنی‌ست که این کتاب نامزد دریافت جایزه‌ی پولیتزر بوده است.

درباره کتاب ویلیام در گذر ایام

کتاب ویلیام در گذر ایام (Will in the World)، با عنوان فرعی «شکسپیر چگونه شکسپیر شد»، اثری درخشان و خواندنی‌ست که در آن زندگی یکی از بزرگ‌ترین نوابغ جهان ادبیات روایت شده است. استیون گرین بلت (Stephen Greenblatt) در این اثر تحسین‌شده، زندگی ویلیام شکسپیر را بر مبنای قابل‌اتکاترین منابع موجود به تصویر کشیده است. با خواندن کتاب عالمانه‌ی گرین بلت، سیمای نویسنده‌ای پیش چشمان ما ظهور می‌یابد که با متون نمایشی و اشعار تغزلی خویش، از غرب تا شرق عالم را مفتون و شیدای قلم خود نمود؛ نمایشنامه‌نویسی که واژه‌ی «نابغه» در توصیف او نارسا و ناکافی به نظر می‌رسد؛ نویسنده‌ای که در عین تسلط بر فنون نمایشنامه‌نویسی و اجرا، صاحب جهان‌بینی و بینشی خارق‌العاده نیز بود، چنان‌که می‌توان وی را در زمره‌ی حُکمای مغرب‌زمین به شمار آورد. کتاب ویلیام در گذر ایام هم سیر نویسندگی شکسپیر را بررسی می‌کند و هم ما را بینش ژرف و پیچیده‌ی او آشنا می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب ویلیام در گذر ایام

کتاب ویلیام در گذر ایام از دوازده فصل تشکیل شده است. هر یک از این فصول، به یکی از برهه‌های مهم زندگی ویلیام شکسپیر اختصاص دارد. برای مثال، در دو فصل ابتدایی که عناوین «صحنه‌های آغازین» و «رویای اعاده و بازیابی» را بر خود دارند، سال‌های نخست زندگی شکسپیر بررسی شده و در فصول پایانیِ اثر، فصول پایانی زندگیِ سوژه‌ی کتاب روایت گشته است.

شاید مطالعه‌ی زندگینامه‌ی هیچ نویسنده‌ای، به اندازه‌ی مطالعه‌ی بیوگرافی ویلیام شکسپیرِ انگلیسی جذاب و البته روشنگر نباشد. این را از آن رو می‌گوییم که شکسپیر در عصری خطیر و حادثه‌خیز می‌زیست: عصری که در آن استیلای ایده‌ها و آرمان‌های اومانیستی بر فضای فکری و فرهنگی اروپا به مرور آغاز می‌شد؛ عصر جنگ‌های بی‌پایان در اروپا و خصوصاً در انگلستانِ دوره‌ی الیزابت؛ و البته، عصر ظهور ادبیاتی نوین که آثار خود ویلیام شکسپیر بهترین نمونه‌های آن به شمار می‌روند.

مطالعه‌ی بیوگرافی شکسپیر در قالب کتاب ویلیام در گذر ایام به ابهامات بسیاری پاسخ می‌دهد. چنان‌که می‌دانیم، درباره‌ی کم‌وکیف زندگی شکسپیر و اصالت آثار او حرف‌وحدیث‌های بسیاری وجود دارد. (برخی حتی تا آن‌جا پیش رفته‌اند که وجود تاریخی شخصی به نام ویلیام شکسپیر را انکار کرده و آثار منتسب به او را از آن مؤلفی دیگر دانسته‌اند.) در اثر پیش رو این حرف‌وحدیث‌ها و تئوری‌های بعضاً عجیب درباره‌ی هویت واقعی شکسپیر و خاستگاه آثار او، به دقت مورد بررسی و داوری قرار گرفته‌‌اند.

کم نیستند کسانی که ویلیام شکسپیر را بزرگ‌ترین نویسنده‌ی تمام اعصار و برترین نابغه‌ی تاریخ ادبیات لقب داده‌اند. آنان در آثار شکسپیر نبوغی را تشخیص داده‌اند که از مرز‌های بشری می‌گذرد. نبوغی توضیح‌ناپذیر، نظیر نبوغ باخ در موسیقی یا نبوغ میکل آنژ در نقاشی و پیکرتراشی. خاستگاه این نبوغ را در کجا می‌توان جُست؟ در هوش بی‌کران شکسپیر یا در گستره‌ی وسیع دانش او؟ آیا این نبوغ ترسناک حاکی از الهاماتی الهی نیست؟... کتاب ویلیام در گذر ایام تا آن‌جا که مقدور است به این سؤالات پاسخ می‌دهد، و علاوه بر آن، به مسائل مهم دیگری که ذهن هر شکسپیرخوان و شکسپیرشناسی را به خود مشغول می‌دارند نیز می‌پردازد. از جمله این مسائل:

  • دیدگاه شکسپیر در باب مسائلی نظیر دین و مذهب، قدرت سیاسی، ارج و ارزش هنر، نهاد خانواده، سرشت بشری و ... چه بوده است؟
  • آیا می‌توان با مطالعه‌ی مجموعه‌ی آثار شکسپیر به درکی روشن از نگرش او دست یافت؟
  • شکسپیر چه موضعی نسبت به اخلاقیات عرفیِ جامعه‌ی خود داشته؟
  • شکسپیر عشق را چگونه می‌فهمیده و تعریف می‌کرده؟ و...

کتاب ویلیام در گذر ایام توسط علی‌رضا مهدی‌پور به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات خوب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

افتخارات کتاب ویلیام در گذر ایام

  • نامزد دریافت جایزه‌ی پولیتزر
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب ملی
  • کتاب شایسته‌ی تقدیر نیویورک تایمز
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب ویلیام در گذر ایام

  • اثری روشن، خواندنی و جذاب. (نیوزدی)
  • یک شاهکار خواندنی. (Simon Russell Beale)
  • کتاب ویلیام در گذر ایام به زیبایی نوشته شده است. (Andrew Marr Daily Telegraph)
  • این بیوگرافی تازه‌ی شکسپیر مملو از بینش‌های مفید و تصاویر درخشان است. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب ویلیام در گذر ایام مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران آثار ویلیام شکسپیر و علاقه‌مندان به کتاب‌های بیوگرافیک، مخاطبین اصلی این اثر به شمار می‌روند

در بخشی از کتاب ویلیام در گذر ایام: شکسپیر چگونه شکسپیر شد می‌خوانیم

قابل‌توجه‌ترین نظر به وضعیت مالی جانْ شکسپیر شواهدی است که چشمان تیزبین مأموران ملکه ارائه داده‌اند. حکومت بر تحمیل یکدستی مذهبی اصرار داشت. اگرچه ملکه اعلام کرده بود که نمی‌خواهد روح آدم‌ها را بکاود و از اعتقادات قلبی آنان سر در بیاورد، اما می‌خواست هر اندازه از رعایای خود را که می‌تواند، تحت فشار بگذارد تا دست‌کم شعائر مذهب رسمی پروتستان را به‌جای آورند. هرکس موظف بود حداقل یک بار در ماه در مراسم عبادی یکشنبه در کلیسای انگلستان حضور پیدا کند. در این مراسم از کتاب ادعیۀ رسمی پروتستان استفاده می‌شد و کشیش‌ها یکی از خطابه‌ها یا مواعظ مورد تأیید دولت را می‌خواندند که به‌دست مقامات مذهبی عمده نوشته شده بود. کسانی که قانون شرکت مرتب در کلیسا را نقض می‌کردند، محکوم به پرداخت جریمه و مجازات‌های دیگر می‌شدند. جریمه‌ها تا سال 1581 نسبتاً کم و قابل‌تحمل بودند. پس از آن سال، در راستای سرکوب سازمان‌یافتۀ مخالفت‌های مذهبی، مبلغ جریمه‌ها نجومی شد.

در پاییز سال 1591، دولت به مأموران تمام استان‌های کشور دستور داد تا سیاهۀ کسانی را که هر ماه به کلیسا نمی‌آمدند، تهیه کنند. در این سیاهه که به‌دست مأموران محلی تنظیم شده بود، نام جانْ شکسپیر به چشم می‌خورد، ولی در رده‌ای که با این یادداشت متمایز شده بود: «ما حدس می‌زنیم که این نه نفر نام‌برده به دلیل ترس از احضار به محکمه غیبت می‌کنند.» چند ماه بعد مأموران گزارش خود را تکمیل و توضیح خود را تکرار کردند: «گفته می‌شود که این نه نفر که نامشان در ذیل آمده، به دلیل ترس از احضار برای بدهی‌های خود به‌ کلیسا نمی‌آیند.» اگر توضیحات صحت داشته باشند و سرپوشی برای مخالفت‌های مذهبی نباشند، در آن صورت کسی که ناظر شهر استرت‌فورد در آن زمان و امین صلح بود، یکشنبه‌ها و احتمالاً خیلی از روزهای دیگر، برای اجتناب از بازداشت شدن در خانه می‌ماند. یک چهرۀ علنی به یک چهرۀ خیلی مخفی تبدیل شده بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سخنی با خواننده
1. صحنه‌های آغازین
2. رؤیای اعاده و بازیابی
3. بیم بزرگ
4. عشق‌بازی، ازدواج، و پشیمانی
5. گذر از پل
6. حومه‌نشینی
7. شیخ‌صحنه
8. معشوق معشوقه
9. خنده بر سکوی اعدام
10. سخن گفتن با مردگان
11. افسون کردن شاه
12. پیروزی زندگی روزمره
یادداشت و منابع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ویلیام در گذر ایام: شکسپیر چگونه شکسپیر شد
نویسنده
مترجمعلیرضا مهدی پور
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات440
زبانفارسی
شابک978-622-7543-85-8
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ویلیام در گذر ایام

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ویلیام در گذر ایام

برای دریافت کتاب ویلیام در گذر ایام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.