معرفی و دانلود کتاب پا تو کفش دیگری

عکس جلد کتاب پا تو کفش دیگری
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پا تو کفش دیگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پا تو کفش دیگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پا تو کفش دیگری

جابه‌جا شدن کفش‌ها می‌تواند زندگی انسان‌ها را زیرورو کنند! باور نمی‌کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای کتاب پا تو کفش دیگری، با روایت طنزآمیز و هیجان‌انگیز جوجو مویز همراه باشید. نویسنده در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز، ماجرای یک زن کم‌درآمد و یک زن ثروتمند را بازگو کرده که بر حسب تصادف، با جابه‌جا شدن کیف‌های ورزشی‌شان، زندگی‌شان نیز دستخوش تحول می‌شود. این داستان معماگونه، در نهایت رازهای جالبی را برای مخاطبان افشا می‌سازد.

درباره‌ی کتاب پا تو کفش دیگری

جوجو مویز (Jojo Moyes) که پیش از این توانسته با کتاب‌های «من پیش از تو»، «من پس از تو» و «دختری که رهایش کردی»، توجه بسیاری از مخاطبان را در سراسر جهان به خود جلب کند، این بار با رمان دیگری برگشته که باز هم حال‌هوایی زنانه دارد. کتاب پا تو کفش دیگری (Someone Else's Shoes) در حقیقت داستان طنزی است که به‌نوعی معماگونه هم هست و تم عاشقانه نیز دارد. «سم» و «نیشا» دو زن میانسال و شخصیت‌های اصلی رمان هستند که به واسطه‌ی یک جفت کفش، زندگی‌شان متحول می‌شود!

نیشا و سم اگرچه حدوداً هم‌سن‌و‌سال هستند و نقاط اشتراک زیادی دارند، اما تفاوت‌های بنیادینی میان آن‌ها دیده می‌شود. آن‌ها به طبقات اجتماعی متفاوتی تعلق دارند. سم کارمندی است که در یک شرکت تبلیغاتی کار می‌کند و جزء قشر متوسط جامعه به حساب می‌آید اما نیشا به لطف همسر پولدارش، زندگی مرفهی را در پیش گرفته است. آن‌ها بدون این‌که آشنایی و‌ برخوردی با یکدیگر داشته باشند، به‌طور هم‌زمان برای ورزش به یک باشگاه می‌روند. همان‌جاست که از محل کار با سم تماس می‌گیرند و خبر یک جلسه‌ی مهم کاری را به او می‌دهند. سم هم که باعجله قصد دارد باشگاه را ترک کند، اشتباهی ساک ورزشی نیشا را به‌جای ساک خودش برمی‌دارد. این آغاز ماجرایی است که در نهایت، به دوستی آن دو و تغییر زندگی‌شان منجر می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب پا تو کفش دیگری

جوجو مویز در این داستان طنز سعی داشته نشان بدهد که رخدادهای اتفاقی تا چه حد می‌توانند زندگی روتین آدم‌ها را دستخوش تحول کنند و پیامدهایی را رقم بزنند که ممکن است برای افراد غیرقابل‌باور باشند. نویسنده در این رمان به‌خوبی توانسته اختلافات طبقاتی و تفاوت‌های میان قشر متوسط و ثروتمند جامعه را به تصویر بکشد و دغدغه‌های آن‌ها را برای مخاطبان بازگو نماید.

پس از این‌که سم اشتباهی ساک نیشا را برمی‌دارد، مجبور می‌شود کفش پاشنه‌بلند او را به پا کند و در محل کار حاضر شود. از سوی دیگر، گم شدن کفش‌های گران‌قیمت نیشا باعث می‌شود رفتار همسرش با او به‌کلی تغییر کرده و نیشا را از هتل بیرون کند. نیشا هم ناچار می‌شود برای تأمین مخارج خود، در هتل دیگری به‌عنوان خدمتکار استخدام شود. او که قصد داشته دزد کفش‌هایش را پیدا کند، به‌زودی متوجه می‌شود اصلاً دزدی‌ای در کار نبوده و صرفاً به خاطر یک اشتباه کفش او گم شده. اما این پایان ماجرا نیست! به خاطر ماجرای عوض شدن کیف‌ها، سم و نیشا به دوستانی صمیمی تبدیل می‌شوند‌. نتیجه‌ی دوستی آن‌ها این است که به راز مهمی در مورد همسر نیشا پی می‌برند!

کتاب پا تو کفش دیگری روایتی نفس‌گیر دارد که مخاطب را وا می‌دارد تا انتهای داستان با جوجو مویز همراه باشد. مخاطب درعین‌حال که با خواندن ماجراهای سم و نیشا سرگرم می‌شود، برای کشف معمای همسر نیشا نیز هیجان‌زده خواهد شد. شاید جابه‌جا شدن کفش به نظر اتفاق پیش‌پا‌افتاده‌ای باشد اما نویسنده نشان می‌دهد که همین اتفاق به‌ظاهر کم‌اهمیت موجب می‌شود دو شخصیت با دو پیشینه‌ی کاملاً متفاوت، بخش از زندگی یکدیگر را درک کنند. هم سم می‌تواند حس‌و‌حال یک زن ثروتمند را بفهمد و هم نیشا این فرصت را دارد که ببیند مردم نه‌چندان ثروتمند با چه مصائبی در زندگی روبه‌رو هستند. همین موضوع باعث می‌شود که رمان حاضر نوعی حالت نمادین به خود بگیرد و مخاطبان را متوجه مفاهیم والایی بکند که در پس رخدادهای داستان نهفته‌اند.

این رمان پرفروش و خواندنی را می‌توانید با برگردان علی مجتهد زاده تهیه کرده و مطالعه نمایید. نشر مون چاپ و انتشار این اثر کمدی را به عهده داشته.

افتخارات کتاب پا تو کفش دیگری

  • در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش ساندی تایمز

نکوداشت‌های کتاب پا تو کفش دیگری

  • رمانی رضایت‌بخش در مورد قدرت دوستی‌های زنانه! (Kirkus)
  • یک کمدی دلنشین درباره‌ی زنان و دوستی‌های آن‌ها. (People)
  • داستانی دلچسب و طنزآمیز، درباره‌ی مضامین ژرف انسانی. (زیبی اونز)
  • کتابی جذاب که هواداران جوجو مویز را غافلگیر خواهد کرد. (پابلیشرز ویکلی)
  • جوجو مویز در نمایش احساسات زنانه و دوستی‌های آن‌ها مهارت بالایی دارد. (بوک لیست)
  • هیچ‌کس نمی‌تواند مانند جوجو مویز در مورد زنان بنویسد. کتاب پا تو کفش دیگری، پیچیده و بسیار خنده‌دار است. (جودی پیکولت، نویسنده‌ی شماره‌ی یک نیویورک تایمز)

کتاب پا تو کفش دیگری برای چه کسانی مناسب است؟

مشتاقان رمان‌های طنز و طرفداران داستان‌هایی با حال‌و‌هوای زنانه، خواندن کتاب پا تو کفش دیگری را فراموش نکنند.

در بخشی از کتاب پا تو کفش دیگری می‌خوانیم

اولش سعی می‌کرد همۀ این‌ها را با سرسختی تاب بیاورد ولی جول گفته بود که ماجرا را شخصی نبیند و خود او هرجا رفته سر کار یک دانه سایمون داشته‌: «این یارو می‌خواد برتری‌ش رو ثابت کنه، که مثلاً همه‌جا رو همه اثر بگذاره.» ولی سایمون دست از این کارهایش برنمی‌داشت و امان او را می‌برید. سم در حضورش حتی موقع بررسی یادداشت‌های روزانه‌اش دست‌وپایش را گم می‌کرد. یا موقع جلسات همیشه نگران بود که او حرفش را ببرد. الان هم که سم از خانه بیرون می‌آمد حس می‌کرد ته شکمش سنگ انداخته‌اند. عادت کرده بود سر راه تا شرکت پادکست یا موسیقی بدون کلام گوش کند تا حواسش از چیزی که در انتظارش بود پرت شود. هر روز که می‌رسید سایمون از توی دفتر شیشه‌ای خودش سر بالا می‌کرد و به ساعت دفترش نگاه می‌کرد. حتی اگر پنج دقیقه زودتر هم رسیده بود باز یک ابرو بالا می‌داد. در پایان هر روز هم به سم پیامک می‌داد و از پیشرفت کار برنامۀ کارلینگ می‌پرسید یا می‌خواست بداند او دوباره کاتالوگ‌های جدید را دیده که به هم نچسبیده باشند یا نه. این اتفاق یک بار افتاده بود و آن هم در زمانی که سم مسافرت رفته و هاردیپ قرار بود کارها را بازبینی کند ولی این حرف‌ها توی گوش سایمون نمی‌رفت.

دو ماه طول کشید تا سم فهمید که سایمون با مردها این رفتار را ندارد. وقت حرف زدن با آن‌ها گل از گلش می‌شکفت و پیشنهادهایش لحنی دوستانه داشتند. مثلاً می‌گفت بروند لبی تر کنند تا بعد حرف بزنند و مشکل را حل کنند. موقع حرف زدن با زن‌های جوان‌تر هم خیلی نزدیک به آن‌ها می‌ایستاد و دو دستش را توی هر دو جیب می‌کرد؛ مثل کسی که می‌خواهد چیزش را نشانشان بدهد و صاف به اندامشان خیره می‌شد. بعضی‌ها مثل دی جواب لبخندش را می‌دادند و با او گرم می‌گرفتند اما بعد می‌آمدند توی دست‌شویی زنانه پشت سرش بد می‌گفتند: «مرتیکۀ حال‌به‌هم‌زن. ازش عقم می‌آد.».

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پا تو کفش دیگری
نویسنده
مترجمعلی مجتهد زاده
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات408
زبانفارسی
شابک978-622-5914-34-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پا تو کفش دیگری

من
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
شبیهه همه‌ی کتابای جوجو مویزه، قهرمان‌ی زنه که دچار‌ی سری چالش‌ها و مشکلاته …
اگر بقیه کتابای جوجو مویزو نخوندین ممکنه براتون جالب باشه
Mandana Mavaddat
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
آن قدر داستان خوبی بود که نمی‌توانستم دست از خواندنش بردارم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پا تو کفش دیگری

برای دریافت کتاب پا تو کفش دیگری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.