معرفی و دانلود کتاب مردم مشوش

عکس جلد کتاب مردم مشوش
قیمت:
67000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مردم مشوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مردم مشوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مردم مشوش

رمانی جذاب و دلخراش در مورد جنایتی که هرگز رخ نداده است! فردریک بکمن، معروف‌ترین نویسنده‌ی سوئدی در کتاب مردم مشوش با طنزی شیرین داستان عجیب‌ترین و احمقانه‌ترین سرقت و گروگانگیری‌ تاریخ را به تصویر می‌کشد. این رمان تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخته و یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب مردم مشوش:

در سال 1973 گروگان‌گیریِ معروفی در استکهلم رخ داد و چهار کارمند بانکی طی یک سرقت مسلحانه گروگان گرفته شدند، عجیب اینجاست که این چهار کارمند برای گروگان‌گیر خودشان دل می‌سوزاندند و از آن‌جا اسم سندرم استکهلم روی آن‌ها ماند. فردریک بکمن (Fredrik Backman) اکنون این موضوع را در دست گرفته است و در کتاب مردم مشوش (Anxious People) به بسط و گسترش این ماجرا می‌پردازد. بکمن نشان می‌دهد تشویش‌های همیشه‌ی زندگی، تلاش‌های روزمره و تصمیم‌های شما چطور روی بقیه تأثیر می‌گذارد. این نویسنده‌ی معروف با طنزی شیرین، درباره‌ی زندگی، ازدواج، والدین، عشق و مرگ صحبت می‌کند و به شما یادآوری می‌نماید همه‌ی انسان‌ها، احمق‌های زندگی خودشان هستند چون انسان بودن بسیار دشوار است. مردم مشوش درباره‌ی این است که چطور مهربانی، زندگی انسان‌ها را نجات می‌دهد. چیزی که این روزها بیشتر از همه نیاز داریم!

مردم مشوش را می‌توان رمانی جنایی بدون حضور آدم بدها دانست، البته شخصی وجود دارد که تمام جرایم را مرتکب می‌شود. لحن این کتاب آسان و دلپذیر است اما در لایه‌های مخفی خود، رنج و یأسی را نشان می‌دهد که مردم گرفتار در بی‌عدالتی‌های دولتی و اقتصادی تجربه می‌کنند.

افتخارات کتاب مردم مشوش:

- از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز در سال 2020
- بهترین انتخاب کتاب آخر هفته‌ای از نگاه مردم
- برگزیده‌ی انجمن‌های کتابخوانی سراسر جهان
- بهترین کتاب از نظر نیویورک پست، واشنگتن پست، سی‌ان‌ان و...

نکوداشت‌های کتاب مردم مشوش:

- کل این کتاب پر از نظرات کنایه‌آمیز و جنبه‌های سرگرم‌کننده است. بکمن با مهارت مسائلی مثل خودکشی، فروپاشی خانواده و همدردی را رنگی دوباره کشیده است. (Truecrimenewsweekly)

- در این کتاب می‌خوانیم که چطور یک رویداد مشترک می‌تواند مسیر زندگی چندین آدم را تغییر بدهد. اگر کتابی پر از شخصیت‌های دلشکسته، پیوسته و شوخ طبع را دوست دارید، مردم مشوش را از دست ندهید. (The Skimm)

- کتابی که روح و روان آدم را گرم می‌کند. سرگرمی بی‌پایان بکمن. (Real Simple)

- شوخ طبع، با نشاط و پر از شگفتی و لذت... این کتاب جادوی بکمن است. (Publishers Weekly)

- بکمن دوباره ماهیت آشفته انسان بودن را به تصویر می‌کشد. این کتاب هوشمندانه و تأثیرگذار است، آنگونه که باعث می‌شود شما با صدای بلند بخندید و گریه کنید. (Washington Post)

- این کتاب بررسی می‌کند که چگونه یک رویداد مشترک می‌تواند مسیر زندگی بسیاری را همزمان تغییر دهد و اگر شخصیت‌های کاملا پرداخته شده و ترکیبی از شوخ طبعی و دلشکستگی را دوست دارید، این یکی برای شماست. (Skimm)

فردریک بکمن را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده‌ی مشهور و پرطرفدار ژانویه‌ی 1981 در سوئد به دنیا آمد و در سال 2012 با نوشتن رمان جذاب «مردی به نام اوه» توانست به موفقیت و شهرتی جهانی دست پیدا کند. ناگفته نماند؛ بکمن همواره به عنوان وبلاگ‌نویسی مهم، چهره‌ی مطرحی محسوب می‌شد اما داستان‌نویسی مسیر زندگی‌اش را برای همیشه تغییر داد. او هم‌اکنون با همسر ایرانی و فرزندانش در استکهلم زندگی می‌کند.

مطالعه‌ی کتاب مردم مشوش به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

اگر به مطالعه‌ی داستان‌های طنز و معمایی علاقه دارید این کتاب را از دست ندهید. بکمن نویسنده‌ی محبوب و پرطرفداری است و مطمئن باشید اگر از سایر آثار وی لذت برده‌اید، کتاب مشوش نیز برای‌تان تجربه‌ی دلنشینی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مردم مشوش می‌خوانیم:

لحنش برای مواقعی است که آدم با یک بچه، سگ یا مشاور املاک طرف باشد. پوزخند خانم مشاور از روی صورتش کنار می‌رود. ناشیانه روی صندلی می‌نشیند بعد به آن پلیسی که از اول توی اتاق بود و سپس آن یکی، نگاه می‌کند: «ببخشید، اولین باره که پلیس داره بازجویی‌م می‌کنه. شماها که... می‌دونید... قرار نیست نقش پلیس خوب، پلیس بد رو که تو فیلم‌ها نشون می‌دن بازی کنید؟ یعنی قراره یکی از شماها بره بیرون قهوه بیاره و اون یکی با یه دفترچه تلفن تو دستش سرم داد بزنه بگو جسد رو کجا قایم کردی؟»

خانم مشاور املاک عصبی می‌خندد. پلیس مسن‌تر لبخندی می‌زند اما پلیس جوان هیچ کاری نمی‌کند برای همین خانم مشاور املاک هم عصبی‌تر از قبل ادامه می‌دهد: «خب، داشتم شوخی می‌کردم. دفترچه تلفن دیگه چاپ نمی‌شه. آم، پس با چی تهدیدم می‌کردید؟ با یه آی‌پد کتکم می‌زدید؟»

بعد هم جوری دستش را تکان می‌دهد که انگار می‌خواهد حمله‌ی خیالی آیفون را رد کند و با صدایی که به نظر مأمورها، تقلیدی از صدای آن‌هاست؛ می‌گوید: «وای، پناه بر خدا، نه، پست عشق قبلیم رو تو اینستاگرام لایک کردم. پاکش کن! پاکش کن!»

به نظر نمی‌رسد پلیس جوان از این نمایش خوشش آمده باشد؛ برای همین خانم مشاور املاک هم زیاد از بازی خودش کیف نمی‌کند. همین موقع پلیس مسن روی یادداشت‌های پلیس جوان خم می‌شود و جوری که انگار خانم مشاور املاک آن‌جا نباشد، می‌پرسد: «ازاین نقاشی چی گفته؟»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مردم مشوش
نویسنده
مترجمزهرا چفلکی
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات364
زبانفارسی
شابک978-622-233-127-6
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
67000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مردم مشوش

ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
بکمن از نویسنده‌های مورد علاقه منه. در این کتاب به کارکتر انسانها خیلی خوب میپردازه بخصوص انسانهای تنها که برای فرار از تنهایی خواهان برقراری ارتباط به هر نحوی با دیگران هستند. جالب اینکه وقتی همگی در کنار یکدیگر قرار میگیرند و به حرف یکدیگر توجه میکنند متوجه میشوند که میتوانند با کمک هم مشکلات را یکدیگر حل کنند. بیان خوب بکمن از درد اجتمایی و روحی روانی انسانها عالی است. شناخت او از انسان این زمان کاملا درست است و به همین دلیل است که خوندن این کتاب ما را متوجه این مسئله میکند که انسانها در هر جای این جهان باشند دارای تفکرات یکسانند. در این کتاب جملات بسیار زیبایی نوشته شده که واقعا خواننده را به فکر وا میدارد. در بعضی از قسمتها واقعا نمیتوانستم با صدای بلند نخندم چون بکمن تلخی و تراژدی زندگی انسانها را با بیان خنده دار خود به نمایش میگذارد. ممنون از شما با این انتخاب خوب.
Ashraf Aaseyedbagher
۱۴۰۱/۳/۸
بی نظیر بود، چقدر ذهن پیچیده و خلاقی دارد. آن‌چنان افکار و عواطف شخصیت‌ها را توصیف می‌کنه که انگار خودش توی اون قالبهای شخصیتی زندگی کرده. بکمن فقط نویسنده نیست روانشناس و فیلسوف است، جملاتش عین خود زندگی است
شیدا چ
۱۳۹۹/۱۰/۵
سندروم استکهلم
یک داستان واقعی تامل برانگیز میشه گفت شما قبل از این کتاب با شما بعد از این کتاب متفاوت میشید چون با این کتاب خیلی ملموس حس می‌کنیم انتخاب‌ها و تصمیمات ما تا چه حد روی زندگی همدیگه اثر داره
محمود محمدی
۱۴۰۱/۹/۱۲
ساختار داستان خلاقانه. روایتی جذاب در دو زمان. هجو و طنازی شیرینی داره
غافلگیری خوبی داشت. به نظرم بهترین کار بکمن بود.
بعضی وقتا انگار بکمن ایرانیه بس که اتفاقا و شخصیت‌های شبیه ایرانیاس
sheyda عaz
۱۴۰۰/۱۱/۱
این مرد میتونه کتابی بنویسه که بد باشه.... طنزعالی و به اندازه... ژانر جنایی و بیان مسائل اجتماعی و انسانی هم بسیار زیبا و بجا بود این کتاب و تمام کتاب‌های فردریک بکمن به شدت توصیه میشه
الهام. ت
۱۳۹۹/۹/۱۷
هرچی از قشنگی این کتاب بگم کم گفتم البته آخرش کمی هندی بازی بود ولی کتابی که روابط عجیب و زیبای آدمها رو با قلم قدرتمند بکمن بهتون نشون میده
fatemeh hiva
۱۴۰۲/۳/۹
این کتاب عالیه به شدت پیشنهاد میکنم بخونید
قلم فردریک بکمن اونقدر خوبه که من به غیر از این کتاب، کتابهای دیگه این نویسنده رو هم خوندم...
Samaneh Kashipaz
۱۴۰۰/۳/۲۱
انتظار دیگه‌ای جز عالی، از کتاب بکمن نداشتم. داستانی که با سادگی، طنزی ملایم و مثل همیشه روانکاوی افراد، تا صفحه‌ی آخر جذبت میکنه
shahla saadi
۱۴۰۰/۲/۲۲
جدا از اینکه روند کتاب میتونست خیلی جذاب تر پیش بره اما واقعیتی در به تصویر کشیدن تکامل روابط انسانی بود
فروغ حقیقی
۱۴۰۱/۸/۱۵
اصلا خوب نیست، پر از جملات تکراری و یک داستان از هم گسیخته ست، اصلا این سبک رو نپسندیدم
ل م
۱۳۹۹/۹/۱۲
از همان اوایل کتاب جذب جملات میشویید‌. مثل بقه کتاب‌های بکمن عالیی
Samia A
۱۴۰۰/۹/۸
جالب بود... شاید نه به اندازه‌ی "مردی به نام اوه" ولی باز هم گیرا و جذاب
لـِئا ‌
۱۴۰۰/۵/۲۶
به نظر من، بهترین و پرمفهوم‌ترین کتاب بکمن بود! فوق‌العاده ست؛ حتماً بخوونید.
محمدرضا شیری
۱۴۰۰/۲/۲۷
خیلی خیلی لذت بردم، از جمله جمله‌اش لذت بردم، ممنون از نویسنده، منرجم
کاوه عزیزی
۱۳۹۹/۹/۱۳
خیلی خوب بود. پیچیده و در عین حال ساده. کمی کمدی و کمی معمایی.
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب مردم مشوش

برای دریافت کتاب مردم مشوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.