معرفی و دانلود کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

عکس جلد کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ
قیمت:
۶۵۰۰۰ 32500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

آیا جهان دیگری وجود دارد؟ این سوالی است که از کودکی بارها و بارها از خود پرسیده‌ایم. اگر می‌خواهید از بزرگترین رازهای جهان هستی مطلع شوید، کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ که مجموعه‌ای از مقالات و نوشته‌های یکی از درخشان‌ترین و مشهورترین دانشمندان جهان استیون هاوکینگ است را از دست ندهید! این کتاب ارزشمند از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ:

همه‌ی ما در طول زندگی سوال‌هایی از قبیل: آیا سفر در زمان ممکن است؟ آیا خدایی وجود دارد؟ آیا قادر به پیش‌بینی آینده هستیم؟ آیا زندگی هوشمند دیگری در جهان وجود دارد؟ و... از خود پرسیده‌ایم؛ سوالاتی که برای بیشتر آن‌ها هنوز هم پاسخی نیافته‌ایم! استیون هاوکینگ در کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ (Brief answers to the big questions) به تمام این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد و از بزرگترین اسرار کائنات پرده برمی‌دارد.

چرا تا به الان هیچ فردی به دنبال پاسخ این پرسش‌ها نرفته است؟ از نظر استیون هاوکینگ مشکل اینجاست که اکثر مردم بر این باورند که درک علم واقعی برای آن‌ها بسیار دشوار و پیچیده است. در صورتیکه اینطور نیست! برای تحقیقات در مورد قوانین اساسی که جهان را اداره می‌کنند، نیازمند صرف وقت است، چیزی که اکثر مردم آن را ندارند؛ اگر همه‌ی ما سعی کرده بودیم از فیزیک نظری استفاده کنیم جهان خیلی زود از بین رفته بود؛ اما مفاهیم فیزیکی اگر به روشنی و بدون معادلات ارائه شوند، بیشتر مردم می‌توانند ایده‌های اساسی را درک و احساس کنند. کاری که هاوکینگ انجام داد و در طول زندگی خود از آن نهایت لذت را برد.

استیون هاوکینگ عاشق فیزیک، کیهان‌شناسی، جهان هستی و آینده‌ی بشر است. او از کودکی حس کنجکاوی زیادی داشت و همیشه تلاش می‌کرد تا با تحقیق پاسخ سوالات متعددی را پیدا و بزرگترین اسرار جهان را فاش کند. این کتاب دربردارنده‌ی سخنرانی‌ها، یادداشت‌ها و آخرین مقالات این دانشمند بزرگ است که با خواندن آن با دنیای تازه‌ای رو‌به‌رو خواهید شد.

نکوداشت‌های کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ:

- هاوکینگ، نمادی از قدرت ذهن انسان است. (The Washington Post)
- نگاهی پرشور و روشن به آینده‌ی علم و انسانیت. (The Wall Street Journal)
- آموزنده، بسیار جذاب و به روز. (The Guardian)

کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای افرادی که به دنبال پرسش‌های خود از جهان هستی هستند، بسیار سودمند خواهد بود.

استیون هاوکینگ را بیشتر بشناسیم:

یکی از فیزیک‌دانان و دانشمندان بزرگ قرن اخیر که با نظریات خود انقلابی در کیهان شناسی به وجود آورد، استیون هاوکنیگ (Stephen Hawking) نام دارد. او در سال 1942 در بریتانیا به دنیا آمد و در زمان مرگش نیز مدیر تحقیقات در مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود و از سال‌های 1979 تا 2009 نیز در همان دانشگاه رشته ریاضیات را تدریس می‌کرد.

او در شهر آکسفورد و در خانواده‌ای با پدر و مادر پزشک متولد شد و تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه کالج آکسفورد در اکتبر 1959 در سن 17 سالگی آغاز کرد و در آنجا موفق شد که موفقیت‌های فراوانی در رشته فیزیک به دست آورد. این دانشمند بزرگ تحصیلات تکمیلی خود را از سال 1962 در کالج ترینیتی هال شروع کرد و دکترایش را در رشته ریاضیات کاربردی و فیزیک نظری با موضوع نسبیت عمومی و کیهان شناسی در سال 1966 به دست آورد.

استیون هاوکینگ در همان دوران متوجه شد که به بیماری ALS (از کارافتادگی سلول‌های عصبی حرکتی) دچار شده و پزشکان به او گفته بودند که چند ماه بیشتر زنده نمی‌ماند. با این حال او سال‌ها توانست زندگی کند و به کارهای علمی خود ادامه دهد؛ هرچند که دائما روی ویلچر بود و هیچ یک از اندامش را نمی‌توانست تکان بدهد.

استیون هاوکینگ در دنیای علم به خاطر پژوهش‌هایش در زمینه گرانش کوانتمی مشهور است و در دهه 1970 با همکاری فیزیکدان برجسته، راجر پنروز، نشان داد که سیاه‌چاله‌ها واقعیتی در کیهان هستند که بر اساس نظریه گرانش اینشتین (نسبیت عام)، توجیه می‌شوند. نظریه جدید این فیزیک دان همچنین پیش‌بینی می‌کرد که سیاه‌چاله‌ها از خود تابش می‌کنند که این اتفاق هم اکنون به تابش هاوکینگ معروف است.

سرانجام او پس از آنکه حدود 50 سال با بیماری نورون حرکتی دست و پنجه نرم کرد، در سال 2018 در سن 76 سالگی درگذشت.

برخی از آثار مهم و ترجمه شده این دانشمند عبارتند از: «تاریخچه زمان، جایگاه ما در جهان هستی: تئوری همه چیز (مبدا و سرنوشت عالم)، طرح بزرگ و زندگی من.»

افتخارات استیون هاوکینگ:

- او به عنوان یکی از اعضای انجمن سلطنتی انگلستان انتخاب شده است.
- کتاب طرح بزرگ در سال 2010 یکی از جنجالی‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون شد.
- مدال آزادی ریاست جمهوری را به عنوان بالاترین نشان غیرنظامی در ایالات متحده دریافت کرد.
- کتاب تاریخچه زمانش حدود 237 هفته در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز بریتانیا قرار گرفت.
- در سال 2002 براساس نظرسنجی عمومی بی بی سی، هاوکینگ از میان 100 شخصیت بزرگ کشور انگلستان، رتبه 25 را دریافت کرد.

جملات برگزیده استیون هاوکینگ:

- افرادی که به "آی کیو" خود می‌بالند بازنده هستند.
- هوشمندی توانایی سازگاری با تغییرات است.
- زندگی مصیبت‌بار می‌شد اگر بامزه نبود.
- زنان... آن‌ها اسراری کامل هستند.
- ما با طمع و حماقت خودمان، در خطر نابود کردن خود هستیم.
- هیچ‌چیز بهتر از مطالعه و بدست آوردن دانش بیشتر و بیشتر نیست.
- مردم برای تو وقت نخواهند داشت اگر همیشه عصبانی یا در حال گلایه کردن باشی.

در بخشی از کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ می‌خوانیم:

علم به‌ طور فزاینده‌ای پاسخ پرسش‌هایی را می‌دهد که زمانی در حوزه‌ی دین (خرافات) بود. دین، تلاش اولیه‌ای بود برای پاسخ به پرسش‌هایی که همه می‌پرسیدند: چرا ما اینجا هستیم، از کجا آمده‌ایم؟ مدت‌ها پیش، پاسخ تقریباً همیشه یکی بود: خدایان همه‌چیز را ساخته‌اند. جهان مکانی ترسناک بود، به‌ طوری‌که حتی مردم خشنی نظیر وایکینگ‌ها نیز به موجودات فراطبیعی اعتقاد داشتند که پدیده‌های طبیعی مانند رعد و برق، طوفان یا خورشید گرفتگی‌ها را بتوانند توجیه کنند. امروزه، علم پاسخ‌های بهتر و سازگارتری ارائه می‌کند، اما مردم همیشه به دین گرایش خواهند داشت، زیرا این امر باعث آسودگی آن‌ها می‌شود و آن‌ها به علم اعتماد ندارد یا علم را نمی‌فهمند.

چند سال پیش، روزنامه‌ی تایمز سرمقاله‌ای در صفحه‌ی اول منتشر کرد که می‌گفت: «هاوکینگ: خدا جهان را خلق نکرده است.» مقاله تصویری داشت که خداوند در یک نقاشی از میکل‌آنژ، رعدآسا، نشان داده شده بود. عکسی از من را نیز چاپ کرده بودند، که مغرور به نظر می‌رسید. طوری کشیده بودند انگار یک مبارزه‌ی دو نفره (دوئل) بین ما در جریان است. اما من کینه‌ای نسبت به خداوند ندارم. من نمی‌خواهم این احساس را ایجاد کنم که کارم درباره‌ی اثبات یا رد وجود خداست. کار من درباره‌ی پیدا کردن یک چارچوب منطقی برای درک عالم اطراف‌مان است.

برای قرن‌ها، اعتقاد این بود که افراد معلول مانند من تحت لعنت خدا زندگی می‌کنند. بسیار خوب، فرض می‌کنم این امکان وجود دارد که من کسی را آن بالا ناراحت کرده باشم، اما ترجیح می‌دهم فکر کنم که همه‌چیز را می‌توان به روش دیگری توضیح داد، با قوانین طبیعت. اگر به علم اعتقاد داشته باشید، مثل من، باور دارید که قوانین خاصی وجود دارد که همیشه از آن‌ها پیروی می‌شود. اگر دوست دارید، می‌توانید بگویید که قوانین کار خداوند است، اما این بیشتر یک تعریف برای خداست تا اثبات وجود او. در حدود 300 سال پیش از میلاد، فیلسوفی با نام آریستارخوس مسحور گرفتگی‌ها شده بود، به‌ ویژه ماه‌ گرفتگی. او آ‌ن‌قدر شجاع بود که بپرسد آیا واقعاً این‌ها کار خدایان است؟ آریستارخوس یک پیشگام علمی واقعی بود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
مقدمه‌ی مترجم
چرا باید پرسش‌های بزرگ بپرسیم؟
1: آیا خدایی وجود دارد؟
2: آغاز هستی چگونه بوده است؟
3: آیا زندگی هوشمند دیگری در جهان وجود دارد؟
4: آیا می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؟
5: درون یک سیاه‌ چاله چیست؟
6: آیا سفر در زمان ممکن است؟
7: آیا روی زمین زنده خواهیم ماند؟
8: آیا باید به فضا مهاجرت کنیم؟
9: آیا هوش مصنوعی از ما پیشی خواهد گرفت؟
10: چطور آینده را شکل می‌دهیم؟
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ
نویسنده
مترجمحسین صداقت
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-99874-1-4
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ 32500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

مسعود رمضان‌نژاد
۱۴۰۱/۱/۲
استیون هاوکینگ فردی بود که وقتی دکترا بهش گفتن تو خواهی مرد دوباره زنده شد و بچه‌دار شد خواست که بگه خدا نمیتونه توی زندگی ما تاثیر بزاره و خودمون میتونیم آینده رو بسازیم و ناامید نباید زندگی کرد راجب چیزهایی که توی کتاب نوشته شده بود می‌توان گفت آدم باید خودش برداشت درست رو از کتاب داشته باشه و را نباید حرف هایش کامل تایید یا رد کرد و برای اینکه به دانایی کامل راجبش رسید باید بیشتر مطالعه کرد و نباید زود قضاوت کرد.
kaplan Abbaszadeh
۱۴۰۰/۵/۱۶
کتاب خوبی در مورد ناشناخته‌های جهان که بیشتر در مورد سیاه چاله‌ها بحث کرده و در مورد شکل گیری جهان هستی نظر داده و به یک سری سوالات چالش برانگیز انسان‌ها جواب داده
لذت بردم از خوندنش
مانی محمدزاده
۱۴۰۲/۲/۲۰
بسیار کتابی مفید بود.
اینجانب با اینکه فیزیک در تحصیلات عالیه‌ی من نیست اما این کتاب آنقدر شیرین و نسبتا ساده مطالب را شرح می‌دهد که از شنیدن این مباحث علمی لذت می‌برید و به علم خود می‌افزایید!
واقعا این بزرگ مرد (استیون هاوکینگ) انگیزه و ذاتی بی نهایت داشته.
احمد
۱۴۰۰/۵/۸
به نظرم ایشان به دلیل بیماری زودهنگامش با خدا در افتاده و می‌خواهد به توعی تلافی کند. خیلی زود است که بخواهیم منشا دنیا را بفهمیم در حالی که هنوز نمی‌دانیم در ماه که تنها 400 هزار کیلومتر با ما فاصله دارد چه خبر است. میلیاردها کهکشان که با فواصل میلیاردها کیلومتر از ما قرار دارند، تا تسلط نسبی بر آن‌ها پیدا نکنیم نباید در مورد منشاشان نظر بدهیم. نکته دیگر اینه که بنظرم مشهور شدن این دانشمند بیشتر به خاطر همین ضد خدایی بودنش هست. کسانی که انگیزه ضد خدایی دارند، از این دانشمند سوء استفاده کردند.
امیر مهدی
۱۴۰۱/۱۰/۳
عالی خیلی عالی ارزش داره صد بار بخوانید این کتاب رو فیزیک برای همه این کتاب برای کسایی هم عالیه که عاشق فیزیک هستن و کسایی که فیزیک دوست دارن ولی از پیچیدگی فورمول سر در نمیارن عالیه این کتاب همچین دانشمند بزرگی
روح‌اله
۱۴۰۲/۶/۱۴
موضوع و نظریه‌های زیبا، طرز تفکر متفاوت، این کتاب را جذاب میکند ولی بیاید اطلاعاتی در این باره داشته باشید یا درسش را خوانده باشید مثلاً قوانین فیزیک رو بلد باشید.
وحید حسن پور
۱۴۰۰/۱۲/۵
چقدر عالی، هاوکینگز بر خلاف اینکه خیلی چیزها رو نتوانست درست و کامل نگاه داشته باشه ولی در فیزیک اعجوبه ست و چه عالی در این کتاب تکلیفش رو با بزرگترین پرسش‌های بشر مشخص کرده
Hossein
۱۴۰۲/۱/۱
کتاب کامل و خوب
نویسنده‌اش هم که نیازی به معرفی ندارد
قطعا کتاب خوب کامل بوده
فقط کتاب سطحش کمی بالا بود که درکشو برای بعضی افراد سخت میکند
9384
۱۴۰۱/۱/۲۴
ازنجوم خوشم میاد وبرام جالبه، این کتابم درک راحتی داشت، برای اوقات فراغت کتاب خوبیه، برای افزایش اطلاعات عمومی وآشنایی با اصطلاحات نجوم
محمد کاظمی نژاد
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کتابی خوب است توصیه می‌کنم اگر از فیزیک چیزی نمی‌دانید اول مطالعات را در این مورد انجام دهید وبعد این کتاب را چند بار مطالعه کنید
حسین احمدزاده
۱۴۰۲/۵/۶
استیون هاوکینگ واقلا طرز تفکر جالبی داشته و به خاطر همین تفکر و تخیل قوی موفق بوده و استدلال‌های جالبی دارد. کتاب جالبیه
لی‌لا
۱۴۰۲/۲/۳۰
خیلی کتاب خوبیه به شرطی که درست ترجمه شده باشه. این نسخه ترجمه جالبی نداره به علاوه اینکه غلط ویرایشی هم داره
الهه مهتدی
۱۴۰۱/۸/۲۹
برای کسایی که عاشق فیزیک و نجومن فوق العاده ست، جواب خیلی از سوالای مبهم بشر رو به زبان علمی و منطقی میده
سیدمرادصالحی ریحانی
۱۴۰۲/۲/۷
آشنایی با نظرات دانشمندان واینکه انها چه دیدگاهی درباره پیدایش جهان دارند مفیدخواهدبود
Ramin hardi
۱۴۰۱/۵/۲۷
به نظرم کتابو دو سه بار بخونید تا تک تک جملات رو عمقی بفهمید
خیلی عالی بود مخو ب چالش میکشه
مشاهده همه نظرات 31

راهنمای مطالعه کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

برای دریافت کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.