معرفی و دانلود کتاب پالایش فکر

عکس جلد کتاب پالایش فکر
قیمت:
72800 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پالایش فکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پالایش فکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پالایش فکر

اریک وال، هنرمند نام‌آشنای اهل آمریکا، در کتاب پالایش فکر با بهره بردن از زبانی شورانگیز و صمیمی، نکاتی را با شما در میان گذاشته که در صورت بذل توجه به آن‌ها، ظرف مدتی زمانی نه چندان طولانی، شاهد رشدی چشمگیر در قوای خلاقانه‌ی خود خواهید بود.

درباره کتاب پالایش فکر

«خلاقیت» نزد اغلب افراد واژه‌ای گنگ، مبهم و تا حدودی جادویی است! کاربرد این واژه بیش‌وکم یادآور کاربرد واژه‌ی «نبوغ» است. دو مفهومی که از بسیاری جهات یکسان، یا دست‌کم، هم‌خانواده تلقی می‌گردند. اغلب ما واژه‌ی خلاقیت را برای اشاره به اشخاص و اذهان برجسته به کار می‌بریم. برای مثال، برای اشاره به هنرمندان نامدار. اریک وال امّا موافق این رویکرد نیست! او در کتاب پالایش فکر (Unthink: Rediscover Your Creative Genius) به خوبی و به روشنی هرچه تمام‌تر، نشان می‌دهد که خلاقیت موهبتی الهی یا ودیعه‌ای استثنایی نیست که تنها به معدودی از انسان‌ها ارزانی شده باشد. بلکه به سادگی، نیرویی بالقوه در نهاد اغلب آدمیان است که در صورت توجه، تمرین و ممارست، بی‌گمان شکلی فعال و عیان به خود می‌گیرد.

اریک وال که خود هنرمندی بزرگ با کارنامه‌ای پربار است، در کتاب پالایش فکر از شیوه‌های عیان‌سازی خلاقیت سخن می‌گوید. البته او این کار را نه به روش خشک و کسالت‌بار اغلب نویسندگان کتاب‌های روانشناختی، بلکه به شیوه‌ی هنرمندان پرشور و واجدِ ذوقی انجام می‌دهد که خود، به‌شخصه در دریای وسیع نیروهای خلاقه شناورند. برای اثبات این مدعا، بد نیست چند سطر شورانگیز از کتاب را از نظر بگذرانیم و طنین شوق‌انگیز و نیرومند اریک وال را مستقیماً دریابیم:

«تو هنرمندِ بی‌باک و جسوری هستی که می‌توانی در هر لحظه از زندگی مشکلات را با نیروی ابتکار و توانایی‌هایت حل کنی، ولی افسوس که به‌ مرور زمان از هرگونه خطر کردن، جسارت و شگفت‌زدگی دور شده و در گوشه‌ای امن منزل گزیده‌ای. به تو منطقی فکر کردن را آموخته‌اند نه افکاری بی‌باکانه، قدرتمند و غریزی. تو نیز تمام ابزارهای هنرمندانه‌ای را که با خود به این دنیا آورده‌ای فراموش کرده‌ای و حتی به‌ یاد نمی‌آوری چه توانایی‌های بزرگی در وجود تو نهفته است.»

از این چند سطر، علاوه بر سبک نگارش کتاب پالایش فکر، می‌توانیم به محتوای کلی اثر نیز پی ببریم. وال نه فقط در جملات نقل‌شده، بلکه کمابیش در تمام کتاب خود، از فراموشی بزرگی سخن می‌گوید که شما را با «خودِ خلاقتان» بیگانه ساخته است؛ همان خودی که پیش از آغاز تحصیلات رسمی، پیش از ورود به جمع آدم‌های بالغِ عبوس و منطقی، همدمتان بوده است؛ آری، همان «خود دوران کودکی»، که با واژگان «هرگز» و «محال» بیگانه بود و پرنده‌ی خیال را بی‌باکانه، فراسوی هر قیدوبندی، به پرواز درمی‌آورد. وال در کتاب پیش رو، هدفی جز آشتی دادن شما با همین خودِ ازیادرفته نداشته است. زیرا اعتقاد دارد که در صورت بازیابی این خودِ کودک‌پیشه، کمابیش تمام مسیرِ منتهی به جاده‌ی خلاقیت را پیموده‌‌اید.

کتاب پالایش فکر از سه بخش و ده فصل تشکیل شده است. تاریخ انتشار اولیه‌ی این اثر به سال 2013 بازمی‌گردد.

ترجمه‌ی فارسی کتاب پالایش فکر به قلم امید گوهریان و عبدالله دهنادفر فراهم آمده و در دسترس شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب پالایش فکر

- اریک وال یک مربی خلاقیت در بالاترین سطح ممکن است، و کتاب پالایش فکر او، تلنگری اساسی‌ست که شما را از حصاری که خود گرد خویشتن کشیده‌اید، خلاصی می‌بخشد. شخصاً شیفته‌ی مفهوم این کتاب، و البته، عنوان بدیع و جسارت‌آمیز آن شده‌ام. (Steven Pressfield)

- مطالعه‌ی کتاب پالایش فکر شما را به پیش می‌راند؛ به آنجا که بتوانید فارغ‌بالانه خلاقیت خویش را در معرض نمایش بگذارید. اثر اریک وال به شما الهامی نیرومند برای دنبال کردن رؤیاهایتان، و به چالش کشیدن الگوهای فکری ناکارآمد و از رده خارج‌شده‌تان می‌بخشد. (Ken Blanchard)

- با خواندن کتاب پالایش فکر از اریک وال، سفری خلاقانه را آغاز خواهید کرد و نکته‌ای مهم را فرا خواهید گرفت: این‌که مقصد رؤیایی دور از شما نیست؛ بلکه درونتان نهفته است. (Daniel H. Pink)

- اریک وال در این اثر تحسین‌شده قدرت بی‌کران خلاقیتِ آدمی را برای دستیابی به عملکردی بهتر، مطالعه نموده است. (Amazon)

کتاب پالایش فکر مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال اثری هستید که با مطالعه‌ی آن نیروهای خلاقه‌ی خویش را تقویت کنید، به هیچ وجه فرصت مطالعه‌ی کتاب پالایش فکر از اریک وال را از دست ندهید.

با اریک وال بیشتر آشنا شویم

اریک وال (Erik Wahl) هنرمند، گرافیست، نویسنده، و سخنران انگیزشی اهل آمریکاست، که عمده‌ی ایام عمر را در سن دیگو سپری نموده است. وال به عنوان سخنران تاکنون در مقر شرکت‌های مشهوری چون دیزنی و مایکروسافت حضور یافته است. کتاب پالایش فکر بهترین اثر ترجمه‌شده از اریک وال به زبان فارسی‌ست.

جملات برگزیده کتاب پالایش فکر

- «جهان برای خیال‌پردازی‌های ما یک بومِ نقاشی است».

- «هر کودک یک هنرمند است، اما مشکل اینجاست که وقتی بزرگ شدیم، چگونه می‌توانیم هنرمند باقی بمانیم».

- «تعداد خیلی زیادی از مردم بزرگ می‌شوند. دردسر واقعی دنیا این است: بزرگ می‌شوند و فراموش می‌کنند. به‌یاد نمی‌آورند که بچه‌ای دوازده‌ساله‌بودن به چه می‌ماند».

- «چسبیدن به عقاید و نظریات کهنه و متحجرانه، تاکنون نه زنجیری را پاره کرده و نه انسانی را آزاد کرده است».

- «افکار بزرگ از ضمیر ناخودآگاه زاده می‌شوند و این موضوع در هنر هم مصداق دارد. در علوم و در کار تبلیغات هم همین‌طور است. ذهن آگاه یا ضمیرِ هوشیار خود را از دانش و اطلاعات انباشته کنید و خود را از بندِ استدلال و توجیه و عقلانیت رها کنید».

- «جهان سرشار از مسائل جادویی است که صبورانه درانتظارند تا ما از طریق هوشمان آن‌ها را جادویی‌تر و شکوفاتر کنیم».

در بخشی از کتاب پالایش فکر می‌خوانیم

آمادگی برای رویارویی با رویدادها و پیشاپیش آن‌ها حرکت‌کردن، بدین معناست که شرایط موجود را به‌چالش بکشید؛ چون‌وچرا کنید و پیش از اینکه مشکل بزرگی درست شود، ایرادهای کوچک را ببینید و حل کنید. منتظر نباشید تا مشکلی پیش آید و بعد هراسان به‌دنبال راه‌حل بروید. یادتان باشد که هیچ موضوعی خودبه‌خود درست نمی‌شود، مگر اینکه ما دست‌به‌کار شویم. اگر ذهن خود را درگیر اوضاع نکنیم تا پایان عمر در محدوده افکار منسوخ و روش‌های غلط گذشته باقی می‌مانیم. برای شروعِ تغییر همیشه باید یک نفر پیدا شود که در قالب یک ناظر بیرونی و بی‌طرف، اوضاع جاری را از بیرون از حباب ما به‌دقت ببیند و به‌طور علمی و معقول ارزیابی کند تا افراد درون حباب‌ بدانند که براساس روش‌های کهنه کار می‌کنند و به همین علت، پیشرفتشان ناچیز است و روشی هم که در پیش گرفته‌اند، گاه بسیار خطرناک است.

چنین موردی را شاید در روابط عاطفی بین دو نفر هم دیده باشید. به‌طور مثال، دختری که به مردی علاقه‌مند می‌شود و پس از مدتی متوجه می‌شود که آن رابطه به چند علت غلط است و حاصلی نخواهد داشت، اما از او دست نمی‌کشد و رابطه را قطع نمی‌کند. شما، در جایگاه دوست دلسوز او و ناظری بی‌طرف، مطمئن هستید که این رابطه محکوم به شکست است و به او توصیه می‌کنید که تا دیر نشده است از آن مرد دل بکند، اما او توجهی نمی‌کند. چرا؟ چون عشق چشم حقیقت‌بین را از او گرفته است. بررسی مستمر، که من به‌طور مرتب بر آن تأکید می‌کنم، بسیار ضروری است، چون موانع را از سر راه شما برمی‌دارد و رشد شرکت را تداوم می‌بخشد. چیزی که من آن را «خود‌ممیزی» نام گذاشته‌ام، بدین معناست که خودمان کارمان را زیر ذره‌بین بگذاریم و ضعف‌ها و مشکل‌ها را بشناسیم و مطرح کنیم.

فهرست مطالب کتاب

نیروی خیال و خلاقیتِ بی‌باکانه خود را از بند رها کنید
مقدمه
یک بومِ بزرگ‌تر داستان زندگی من
بخش اول: آن وقت... (تو این‌گونه بودی!)
فصل اول: آنچه دربارۀ تو درست بود
بخش دوم: حالا... (تو این‌گونه هستی!)
فصل دوم: آنچه از تو باقی مانده است
بخش سوم: چگونه... (تو هنوز هم می‌توانی، این‌طور باشی؟!)
فصل سوم: کنترل اوضاع را دردست بگیرید و برای رویارویی با مسائل آماده باشید.
فصل چهارم: بصیر باش!
فصل پنجم: به اصول خود و آنچه به‌درستی‌اش ایمان دارید، پایبند بمانید
فصل ششم: شتابان باش!
فصل هفتم: خودانگیخته باش!
فصل هشتم: بده و ببخش؛ رها کن!
فصل نهم: خودتان باشید (اصیل باشید)!
فصل دهم: پیکاسوی تو
گام بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پالایش فکر
نویسنده
مترجمامید گوهریان، عبدالله دهنادفر
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات202
زبانفارسی
شابک978-964-468-789-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
72800 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پالایش فکر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پالایش فکر

برای دریافت کتاب پالایش فکر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.