معرفی و دانلود کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم

عکس جلد کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم

آستین کلئون در کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم، ده راهکار برای افزایش خلاقیت در زندگی ارائه می‌دهد. او به ما توضیح می‌دهد که تمام ایده‌ها دزدیده‌شده هستند و هیچ ایده‌ای کاملاً اصیل نیست. به همین دلیل، لازم است که ایده‌های خوب را پیدا و آن‌ها را به ایده‌های بهتری تبدیل کنیم. این کتاب در زمرۀ آثار پرفروش نیویورک تایمز قرار دارد.

دربارۀ کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم

هر کسی که ما را نصیحت می‌کند، پندهایش را بر اساس زندگی‌ای که آن را تجربه کرده به ما ارائه می‌دهد. در واقع، او علاوه بر این که ما را راهنمایی می‌کند، با گذشتۀ خودش صحبت می‌کند و به خود گذشته‌اش می‌گوید بهتر بود که اینگونه زندگی می‌کردی. گوش دادن به پندها و نصیحت‌های دیگران برای ما مخصوصاً در سنین جوانی بسیار مفید است. عمل به این نصیحت‌ها به ما کمک می‌کند زندگی بهتری داشته باشیم و از بسیاری از خطاها و مشکلات در امان بمانیم.

آستین کلئون (Austin Kleon) در کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم (Steal Like an Artist)، با نام فرعی «10 نکته در باب خلاق بودن که هیچکس به شما نگفته است» با نسخۀ به‌روزنشدۀ خودش گفت‌وگو می‌کند. او به مدت ده سال در کارهای هنری مشغول بوده و در این مدت تجربیات بسیاری در زمینۀ هنر و خلاقیت کسب کرده است. کلیون زمانی که تصمیم گرفت این تجربیات را مکتوب کند، به این نتیجه رسید که یافته‌هایش فقط برای اهل هنر کاربردی نیست، و به قول خودش، می‌تواند برای هر بی‌هنری هم مفید باشد. او در این کتاب راهکارهایی را برای افزایش خلاقیت ارائه می‌دهد که هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند.

آستین کلئون در کتابش توضیح می‌دهد که ایده‌ها از «هیچ» پدید نمی‌آیند. اثر اصیلی که از هیچ اثر دیگری الهام نگرفته باشد اصلا وجود ندارد؛ بنابراین، یکی از ضروریات برای هنرمند بودن، یادگیری این است که چگونه ایده‌های خوب را پیدا کنیم و آن‌ها را بدزدیم. او برای اثبات این ادعا از شخصیت‌های بزرگی چون آندره ژید، ویلیام رالف اینگ، مارسل دوشان و ... جملاتی را نقل می‌کند و سپس، در مورد خود ما توضیح می‌دهد؛ این که همۀ ما بر اساس ژنتیک ویژگی‌هایی را از پدر و مادرمان به ارث برده‌ایم و یک موجود کاملاً جدید با ویژگی‌های متفاوت نیستیم. او سپس از ارزش و اهمیت انتخاب‌ها می‌گوید، و توضیح می‌دهد که چگونه انتخاب‌های ما شخصیت ما و آیندۀ ما را می‌سازند. پس از این توضیحات کلیون ده راهکار برای افزایش خلاقیت در زندگی را شرح می‌دهد.

جوایز و افتخارات کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم

  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین کتاب غیرداستانی

نکوداشت‌های کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم

  • نبوغ‌آمیز، واقعی و درست. (روزان کش)
  • سرشار از پندهای مفید که تقریباً برای هر کاری مفید است. (lifehacker.com)
  • کتابی روان و خواندنی که در دنیای دیجیتالی امروز بسیار مفید است. (ژورنال school library)
  • نشاط‌آور و سرگرم‌کننده... و بله ترسناک، ترسناک است چون بلوف شما را تشخیص می‌دهد. (ست گودین)

کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم مناسب چه کسانی است؟

به ادعای خود نویسنده، این کتاب علاوه بر این که برای اهل هنر مفید است، برای همۀ افراد قابل استفاده است. کسانی که به دنبال افزایش خلاقیت در کارهای خود هستند، کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم را بسیار کارآمد خواهند یافت.

با آستین کلئون بیشتر آشنا شویم

آستین کلئون متولد ژوئن سال 1983 در اوهایوی آمریکا است. او سابقۀ سخنرانی در TEDx، Google و Pixar را دارد و یکی از نویسنده‌های پرفروش نیویورک تایمز است که در عمدۀ آثارش بر ضرورتِ داشتن خلاقیت در دنیای امروز تأکید می‌کند. آثار کلیون به بیش از 12 زبان ترجمه شده است. کتاب‌های «ادامه دهید»، «کار خود را نشان دهید»، «روزنامۀ خاموشی» و «مثل یک مجلۀ هنرمند سرقت کنید» نام برخی دیگر از آثار او هستند. کلیون در زمینۀ ادبیات نیز دستی بر آتش دارد و شعرهایی را در قالب پست مدرن و با نام ریداکت در روزنامه «بلکوت» منتشر کرده است.

جملات برگزیده کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم

  • تنها هنری که آموختم این بود که چه چیز را از کجا بدزدم. (دیوید بووی)
  • اریجینال بودن چیست؟ سرقت ادبیِ لو نرفته. (ویلیام رالف اینگ، نویسنده)
  • چه به مدرسه بروم و چه نروم، همیشه دانش‌آموزم. (آر زی اِی، خوانندۀ رپ و بازیگر)
  • ترجیح می‌دهم چیزهایی را که مال من نیستند بردارم تا اینکه بگذارم یک گوشه خاک بخورند. (مارک تواین)
  • ما کودکان بی‌پدری بودیم... پس پدرانمان را در موسیقی یافتیم، در خیابان‌ها، در تاریخ. ما نیاکانی برای خود برگزیدیم و آن‌ها الهام‌بخش جهانی بودند که داشتیم برای خود می‌ساختیم. (جی زی، خوانندۀ رپ)

در بخشی از کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم می‌خوانیمچ

ایمیل‌های فراوانی از جوانانی دریافت می‌کنم که می‌پرسند: «من بالاخره چطوری کشف خواهم شد؟»

من حال آن‌ها را می‌فهمم. وقتی شما از دانشگاه یا کالج فارغ التحصیل می‌شوید، یک دورۀ فترت در انتظارتان است. کلاس درس جایی شگفت انگیز است؛ مکانی عملی که در آن: استاد شما پول گرفته تا به ایده‌های شما توجه کند، همکلاسی‌های شما پول داده‌اند تا به ایده‌های شما گوش کنند. دیگر هیچ گاه در زندگی شنوندگانی تا این حد علاقه مند نخواهید یافت.

اما وقتی درستان تمام می‌شود، می‌بینید برای دنیا هیچ اهمیتی ندارد که شما چه فکر می‌کنید. حقیقت دردناکی است، اما هست. به قول استیون پرسفیلد، نویسنده: «مردم، بدجنس یا بی رحم نیستند، آن‌ها فقط گرفتارند.»

این حقیقت درواقع خیلی هم بد نیست، چون هنگامی باید به شما توجه شود که کار واقعاً خوبی ارائه داده باشید. در دورۀ گمنامی هیچ فشاری رویتان نیست. می‌توانید هر کاری بخواهید بکنید. پس تجربه کنید. کارهایی را فقط برای حال کردن انجام بدهید. وقتی شناخته شده نیستید، هیچ چیز ذهن شما را از بهتر شدن منحرف نمی‌کند؛ نباید نگران تصویرتان در اجتماع باشید، هیچ چک قلنبه‌ای به شما فشار نمی‌آورد، هیچ صاحب سرمایه و هیچ ایمیلی از مدیر برنامه‌تان دریافت نمی‌کنید. خلاصه کنم؛ هیچ کس موی دماغتان نخواهد شد.

بعد از اینکه مردم به شما توجه نشان دادند، و از آن مهم‌تر، برای شما پول خرج کردند، دیگر هیچ گاه روی چنین آزادی‌هایی را نخواهید دید.

از گمنامی تا هروقت طول می‌کشد لذت ببرید و از آن استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

1: مثل یک هنرمند بدزدید
2: برای شروع لازم نیست بفهمید کی هستید
3: کتابی را بنویسید که دلتان می‌خواهد بخوانید
4: از دست‌هایتان استفاده کنید
5: کارهای جانبی و سرگرمی را فراموش کنید
6: یک راز: در حد توانتان اثری درخشان بیافرینید و دیگران را هم سهیم کنید
7: جغرافیا کیلویی چند؟
8: درست رفتار کن، دنیا قریه‌ای بیش نیست
9: تا می‌توانید دچار ملال شوید (این تنها راه انام کار خلاقانه است)
10: خلاقیت یعنی زدودن اضافات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم
نویسنده
مترجمحامد حبیبی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-600-253-371-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم

Amir Reza
۱۴۰۱/۷/۲۵
با اینکه نویسنده موضوع خوبی رو انتخاب و مطرح کرده، یعنی بحث 'ایده و ایده یابی' که به شخصه معتقدم در هر کار و حرفه‌ای مخصوصا کارایی هنری و یا کارهایی که به ذوق هنری احتیاج داره، موضوع ایده‌های تازه و دست اول مهمترین بخشه کاره که گاه ایده‌ای در عین سادگی ولی بکر و نو، بزرگترین دستاوردهای برای شما به ارمغان میاره، ولی...
ولی متاسفانه نویسنده مطالب رو یجورایی می‌شه گفت ناتموم یا بقول دوستان لنگ در هوا رها می‌کنه و دقیقا جایی که انتظار داره بحث مطرح شده رو باز کنه، این اتفاق نمی‌افته...
.
مثل همیشه 'کتابراه' مرسی که هستی ❤🌱
اسدالله پناهی
۱۴۰۲/۲/۶
شروع به کپی کردن چیزهایی کنید که دوست دارید، کپی، کپی، کپی، کپی. در پایانِ کپی‌کاری، خودتان را پیدا می‌کنید.
به نوعی، باید از طریق تقلید از الگوهایتان، به رقابت با آن‌ها بپردازید. تقلید همان کپی کاری است.
با خواندن این کتاب روش درست کپی‌کاری از دیگران برای رسیدن به خواسته‌هایتان را فرا می‌گیرید بدون اینکه از کسی دزدی کرده باشید 🌹
مرضیه هاشم آبادی
۱۴۰۱/۹/۱۹
اگر می‌خواهید خلاق شوید و از اغاز کردن نترسید، حتما این کتاب رو بهتون توصیه می‌کنم... اولین قدم برای خلاقیت کپی کردن احمقانه هست تا از نمونه‌ها کپی نکنید نمی‌توانید خلاق شوید... و این موضوع در هر صنعت و هر جایگاهی که باشید فرقی ندارد... کتاب عالی ست
با خواندن آن کمال گرایی منفی‌تان را کنار میگذارید و دست به کار می‌شوید
علی رضا جمشیدی
۱۴۰۱/۱۲/۹
سلام کتاب بسیار زیبا بود و دید شما نسبت به اطرافتان را تغییر می‌داد و با این تغییر دید به شما یاد می‌داد تا چگونه در هر کاری خلاق باشید و چگونه از زندگی خود لذت ببرید و برای خودتان آرامش بخرید. در کل به نظرم کتابی است که ارزش خواندن را دارد و بهتون توصیه می‌کنم تا حتما اون را بخونید.
حسین توکلی
۱۴۰۱/۹/۲۲
کتابی جادویی برای کسانی که خلاقیت رو دوست دارند، دوست دارند خلاق باشند یا میخوان خلاق تر بشوند. راهکارهای ساده اما کاربردی این کتاب دید زیبایی از خلاقیت و اجرای ایده‌ها به من داد. خواندن این کتاب جادویی را به همه علاقه مندان توصیه میکنم. ممنونم از کتابراه
یوسف رضا عابدی
۱۴۰۱/۷/۱۴
کتاب خوبی بود ولی کوتاه و مختصر. مفید بودنشو تو افزایش خلاقیت هنوز نمیدونم ولی خلاقیت خود نویسنده از خود متن کتاب پیدا بود
قلم روون و جذاب
من کتابو با تخفیف ۵۰ درصد گرفتم بنظرم ارزش خریدش همین نصف قیمته.
مریم معنوی
۱۴۰۱/۷/۹
کتاب خیلی خوبیه. هرچند توی کتاب بیشتر درمورد خلاقیت و ابداع، خلق هنر و دنیای هنرمندها صحبت میشه، اما نکات مطرح شده برای همه در هر سطح و شغلی بسیار مناسبه. ارزش حداقل یک‌ بار مطالعه رو داره.
آهنین جگر
۱۴۰۲/۶/۱۷
اگر دنبال ایده‌های خوب هستید که چگونه کسب و کارتان را رونق ببخشید این کتاب را حتما مطالعه کنید کتاب گویا و با حجم کم است و میتونید توی یه روز بخونید.
امین طیبی
۱۴۰۲/۵/۵
این کتاب واقعا به خلاقیت و ایده پردازی در ساختار محتوا کمک بزرگی میکنه و کمک میکنه خارج چهارچوب فکر کنیم و مسائل رو از یه زاویه دید دیگه ببینیم
حمید رضا امجدی کرهرودی
۱۴۰۱/۸/۱۲
خود کتاب ایده اش، رو از بولت ژورنال دزدیده و بد نبود ولی چیز خاصی هم توش، نبود بلاخره هنرمند به نکات ظریف هم توجه داره ولی کتاب یه کلیت رو بیان میکنه
حمیده جعفری
۱۴۰۱/۱۰/۴
کتاب ب ما یاد داد چ جوری میتونیم ایده بگیریم از چند نفر و با خلاقیت خودمون به اون فعالیت و ایده کاربرد و قوت بیشتری ببخشیم
Azadeh Ahmadi
۱۴۰۲/۴/۱۲
کتاب خوبیه، ارزش خوندن داره، بستگی داره با چه دیدی بخونی، ولی بنظرم با هر دیدی که بخونی، ایده برات داره
Baharak
۱۴۰۲/۲/۲۸
خلاقیت و ایده تو هر زمینه‌ای میتونه کمک کنه من کتاب‌هایی که کمک میکنه خلاقیتت بیشتر بشه رو دوست دارم.
معصومه دریس
۱۴۰۱/۷/۱۹
عالی عالی.. تمام صفحات کتاب پر از هایلایت شد. کلی نکات مهم داره.. ممنون ک دسترسی به کتاب‌ها رو اسون کردید
ملیکا حسین زاده
۱۴۰۱/۹/۱۴
کتاب خیلی خوبیه و بسور اصولی فکری که ممکنه راجب تقلید کردن داشته باشیم رو اصلاح میکنه:)
مشاهده همه نظرات 24

راهنمای مطالعه کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم

برای دریافت کتاب چگونه ایده‌های خوب را بدزدیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.