معرفی و دانلود کتاب پایان همیشه نزدیک است: روزگاران فاجعه آمیز، از ویرانی عصر مفرغ تا خطرات هسته‌ای آخرزمانی

عکس جلد کتاب پایان همیشه نزدیک است: روزگاران فاجعه آمیز، از ویرانی عصر مفرغ تا خطرات هسته‌ای آخرزمانی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پایان همیشه نزدیک است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پایان همیشه نزدیک است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پایان همیشه نزدیک است: روزگاران فاجعه آمیز، از ویرانی عصر مفرغ تا خطرات هسته‌ای آخرزمانی

کتاب پایان همیشه نزدیک است بیش از هر کتاب دیگری، پرسش‌هایی را در ذهن شما ایجاد می‌کند که شاید پاسخی برای آن‌ها نباشد؛ اما سرنوشت بشریت به آن‌ها وابسته است. پرسش‌هایی چون: آیا فناوری باعث پیشرفت زندگی انسان می‌شود یا پسرفت؟ آیا ما هم مانند تمدن‌های گذشته، محکوم به فنا هستیم؟ چرا هنوز هم در مقابل پدیده‌های طبیعی آسیب‌پذیر هستیم؟ دن کارلین که با پادکست Hardcore History محبوبیت بسیاری به دست آورده، در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز از گذشته‌ای می‌گوید که در آینده‌ی ما نقش مهمی دارد.

درباره‌ی کتاب پایان همیشه نزدیک است

در هر دوره‌ای افرادی بودند که پیش‌بینی می‌کردند پایان دنیا نزدیک است. بلایای طبیعی یا غیرطبیعی مانند زلزله، شهاب‌سنگ، خورشیدگرفتگی یا ماه‌گرفتگی، طوفان، بیماری همه‌گیر، جنگ و.... انسان‌ها را یک قدم به پایان دنیا نزدیک می‌کرد. بعضی فکر می‌کردند با آغاز هزاره‌های جدید میلادی دنیا به پایان می‌رسد؛ برخی عقیده داشتند که با سقوط یک تمدن بزرگ همه‌چیز نابود می‌شود؛ تعدادی پس از جنگ جهانی دوم از ترس منفجر شدن بمب اتمی دیگری زندگی را بر خود حرام کرده بودند و امروز بسیاری فکر می‌کنند که فروپاشی یک ستاره‌ی بزرگ چون خورشید،‌ حیات را روی زمین متوقف خواهد کرد. اما بسیاری از این اتفاقات در گذشته رخ داده‌اند و چند تایشان احتمال دارد در آینده دوباره رخ بدهند. اما گذشته‌ی واقعی و آینده‌ی احتمالی چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ چطور می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؟ دن کارلین (Dan Carlin) کتاب پایان همیشه نزدیک است (The End is Always Near) را با دغدغه‌ی پاسخ به این دو پرسش به نگارش درآورد.

معرفی و دانلود کتاب پایان همیشه نزدیک است

دن کارلین، روزنامه‌نگار محبوبی است که اغلب با پادکست «هاردکور هیستوری» شناخته می‌شود. رویکردی که او به تاریخ و داستان‌های تاریخی دارد،‌ آن‌چنان برای مردم جذاب و متفاوت است که پادکست او را به یکی از پرشنونده‌ترین پادکست‌های آمریکا تبدیل کرده (پادکستی با بیش از صد میلیون دانلود). در دنیایی که مردم ترجیح می‌دهند ویدیوهای کمتر از یک دقیقه را تماشا کنند، قسمت‌های سه تا شش ساعته‌ی او میلیون‌ها دانلود و بازخورد دارند. او در کتاب پایان نزدیک است نیز دقیقاً همان روش روایت در پادکست را در پیش می‌گیرد: تجزیه و تحلیل عمیق به همراه ایجاد سؤال‌های بسیار در ذهن مخاطب.

کتاب پایان همیشه نزدیک است، بر ظهور و سقوط تمدن‌ها در تاریخ بشر تمرکز دارد. دن کارلین از همان آغاز هشدار می‌دهد که انسان‌های امروزی باور کرده‌اند که بهترین تمدن را دارند، سیستم‌هایی که به وجود آورده‌اند آن‌چنان محکم است که فروریختن آن‌ها محال به نظر می‌رسد، هنجارهای سیاسی و اجتماعی تغییرناپذیر هستند و بسیاری چیزهای دیگر. اما یک لحظه به این فکر کنید که امکان دارد تمدن ما هم مانند تمدن‌های پیشین، روزی نابود شود. آیا ما همیشه در حال پیشرفت هستیم یا روزی می‌رسد که ما هم در سراشیبی سقوط بیفتیم؟

در هر فصل از کتاب پایان همیشه نزدیک است، فروپاشی‌های پیش‌بینی‌شده‌ی تاریخ بررسی می‌شوند. مردمانی که در آن‌زمان زندگی می‌کردند، نمی‌توانستند این مسئله را درک کنند؛ اما افرادی که سال‌ها پس از فاجعه به آن نگاه می‌افکنند، به‌طورکامل نشانه‌های سقوط را می‌بینند. برای مثال جوامعی که در عصر برنز تشکیل شده بودند و به‌سرعت در حال رشد بودند، سرانجام فروپاشیدند. امپراتوری آشور تا صدها سال قدرت یک منطقه را در دست داشتند؛ اما در عرض سه سال، به‌طورکامل از روی نقشه‌ محو شدند. امپراتوری روم هم قرن‌ها یکی از قدرتمندترین و وسیع‌ترین فرمانروایی‌های دنیا به حساب می‌آمد؛ اما آن هم به کشورهای مختلف تجزیه شد. بیماری‌های همه‌گیر چون طاعون و آنفلوانزا، قحطی، جنگ، بمب اتمی و.... نیز از دیگر موضوعاتی هستند که دن کارلین در کتاب به آن‌ها می‌پردازد.

این موضوعات قرار نیست به نتیجه‌ی خاصی برسند. خود دن کارلین در مقدمه می‌گوید که او می‌خواهد دیگران را نسبت‌به بعضی مسائل آگاه کند و آن‌ها را به فکر فروببرد. او فقط می‌تواند با اطمینان بگوید: پایان همیشه نزدیک است!

نشر نیماژ کتاب پایان همیشه نزدیک است را با ترجمه‌ی احمدرضا سرمدی منتشر کرده.

نکوداشت‌های کتاب پایان همیشه نزدیک است

  • دن کارلین با تمرکز بر وحشتناک‌ترین و دراماتیک‌ترین لحظات تاریخ بشر، بخش‌هایی از پادکست خود را در کتاب پایان همیشه نزدیک است، آورده. در این کتاب با حقایق و حکایات متعددی روبه‌رو می‌شوید که به‌احتمال زیاد در تاریخ مدرسه به شما آموزش داده نشده‌اند. (مجله‌ی تایم)

  • دن کارلین که استاد داستان‌گویی است، از حقایق تاریخی و قدرت شهود خود بهره می‌گیرد تا زندگی در پایان جهان را در کتابش تصویر کند. سبک جذاب و همه‌فهم کارلین ما را وامی‌دارد تا درباره‌ی عوامل ظهور و سقوط تمدن‌ها فکر کنیم و درباره‌ی آینده‌ی بشریت بیشتر بیندیشیم. (مایک دانکن،‌ نویسنده‌ی کتاب پرفروش «طوفان پیش از طوفان»)

  • کارلین نمونه‌ی تمام‌عیار شخصی است که مسائل عمیق، تخصصی و پژوهشی را با زبانی ساده بیان می‌کند. (لس‌آنجلس تایمز)

  • این کتاب نوعی آزمایش فکری برای کسانی به حساب می‌آید که معتقدند جهان محکوم به فناست. دن کارلین یک واقعیت اساسی را به این افراد یادآوری می‌کند: جهان همواره محکوم به فنا به نظر می‌رسید. کتاب پایان همیشه نزدیک است، شبیه یک دیسکوتک آخرالزمانی است. (چاک کلاسترمن، نویسنده‌ی کتاب «اگر اشتباه کرده باشیم چه؟»)

کتاب پایان همیشه نزدیک است برای چه کسانی مناسب است؟

اگر هر لحظه با خود فکر می‌کنید جهان محکوم به فناست، کتاب پایان همیشه نزدیک است را حتماً بخوانید. علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخی از لحن صمیمی و جذاب دن کارلین لذتی وافر خواهند برد.

در بخشی از کتاب پایان همیشه نزدیک است: روزگاران فاجعه آمیز، از ویرانی عصر مفرغ تا خطرات هسته‌ای آخرزمانی می‌خوانیم

امروزه زنده بودن نسبت به قبل ایمن‌تر است. پیش از نیمه‌ی قرن هجدهم یا همین حدود، محیطی که انسان‌ها در آن می‌زیستند بسیار مهلک بود. یکی از آن مواردی که زندگی نوین ما را از تمامی نسل‌های بشری پیش از ما متفاوت می‌سازد، تهدید مرگ، و به ویژه مرگ زودهنگام از بیماری است که بسیار کم است. این واقعیت که در عصری زندگی می‌کنیم که انتظار مرگ درصد بالایی از فرزندانمان را در کودکی نداریم، از ما یک نابهنجاری تاریخی می‌سازد. آیا این ما را متفاوت می‌سازد؟ چگونه؟ بیماری روزانه و همه‌گیر که مردم در گذشته با آن مواجه می‌شدند و بیماری عالمگیر که گاه‌به‌گاه با آن سر و کار داشتند، ورای حوزه‌ی درک ماست. اثر پیامدهای یک بیماری عالمگیر در جهان امروز را، که فقط ده درصد از جمعیت بشر را می‌کشد، تصور کنید. این مورد حتی نزدیک به بدترین بلایایی که پیشتر آمده هم نیست، اما با تعداد مردمی که اکنون در جهان هستند، به معنای مرگ هفتصدمیلیون نفر در یک دوره‌ی کوتاه زمانی است. از هر ده نفر، یکی می‌میرد. حدود ده برابر تلفات جنگ جهانی دوم. عواقب آن چگونه به نظر می‌آید؟

حتی یک بلای جدید هم نمی‌تواند ایده‌ی خوبی از آنچه نیاکان ما تجربه می‌کردند را در اختیار ما قرار دهد، چون ما دانش بنیادی آن را می‌فهمیم و آن‌ها نمی‌فهمیدند. راحت می‌توان تأثیر این را به حداقل رساند، اما در سرتاسر تاریخ بشر، هیچ‌کس واقعاً بیماری یا میکروب‌ها را درک نکرد، بنابراین بیماری را به انواع علت‌ها ربط می‌دا.دند. آسان می‌توان متوجه شد خسارتی که بیماری در طی عصرها زده به همراه عدم درک آن تا به تازگی که علت بیماری معلوم شده، به طور حتم مردم و جوامع را عمیقاً تحت تأثیر قرار داده است. بسیار سخت است که بتوان گفت از چه راه‌هایی و تا چه حدی این چنین بوده است. این امکان هست که مردم دورانی که در آن‌ها این میزان مرگ رایج و دور از انتظار نبوده، نسبت به ما از نظر احساسی کمتر درگیر می‌شدند

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: آیا روزگار سخت، مردم قوی‌تری می‌سازد؟
فصل دوم: عذاب دادن به کودکان
فصل سوم: پایان جهان آن‌چنان که تصور می‌کردند
فصل چهارم: جزا در نینوا
فصل پنجم: چرخه‌ی زندگی وحشی‌ها
فصل ششم: سرآغازی عالمگیر؟
فصل هفتم: چابکان و مردگان
فصل هشتم: جاده‌ی جهنم
پساگفتار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پایان همیشه نزدیک است: روزگاران فاجعه آمیز، از ویرانی عصر مفرغ تا خطرات هسته‌ای آخرزمانی
نویسنده
مترجماحمدرضا سرمدی
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-367667-1
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پایان همیشه نزدیک است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پایان همیشه نزدیک است

برای دریافت کتاب پایان همیشه نزدیک است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.