معرفی و دانلود کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند!: نکته‌هایی از کشوری بالغ

عکس جلد کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند!: نکته‌هایی از کشوری بالغ
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۳۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند!: نکته‌هایی از کشوری بالغ

کشور آلمان که پس از جنگ جهانی دوم به ویرانه‌ای عظیم تبدیل شده بود، چگونه ظرف مدت زمانی کوتاه به قدرت اصلی اروپا بدل شد؟ جان کمپفنر در کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند! این پرسش مهم را طرح نموده و از مجرای بررسی انبوهی از شواهد تاریخی، بدان پاسخ گفته است.

درباره کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند

اولین پرسشی که با مشاهده‌ی وضعیت امروز کشور آلمان در ذهن ناظر بیرونی نقش می‌بندد، این است که چگونه کشوری که ظرف حدود دو دهه دو جنگ جهانی ویرانگر را از سر گذراند و در هر دو این جنگ‌ها مغلوب و در نتیجه، مجبور به پرداخت غرامت‌هایی گزاف گشت، توانست طی مدتی نه چندان دراز به پیشرفتی چنین خیره‌کننده در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دست یابد؟ پیشرفت‌هایی چنان عظیم و شگرف که سبب شده امروز بی‌هیچ لکنت زبانی از آلمان به عنوان قدرت اول اروپا یاد کنیم.

آلمانی‌ها پس از جنگ جهانی دوم، چگونه با میراث شرمسارکننده‌ی خویش کنار آمدند، و چگونه از تجارب تاریخی تلخ خود برای بازسازی کشورشان بهره گرفتند؟ تقسیم کشور آلمان به دو بخش غربی و شرقی پس از پایان جنگ جهانی دوم، چه تأثیری بر جامعه و فرهنگ آلمانی گذاشت؟ میراث شومِ به‌جامانده از حاکمیت حزب کمونیست، چگونه پس از ادغام شرق و غرب آلمان به دست فراموشی سپرده شد؟ این‌ها و بسیاری از پرسش‌های این‌چنینی دیگر، موضوع کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند (Why the Germans Do it Better) را تشکیل داده است.

جان کمپفنرِ انگلیسی در اثر مذکور به بازخوانی تاریخ آلمان در دو سده‌ی اخیر پرداخته، تا پاسخ پرسشی را بیابد که به زعم او برای هر اروپایی دغدغه‌مندی حائز اهمیت است؛ این پرسش که راز پیشرفت چشمگیر کشور آلمان در عرصه‌ی بین‌المللی چه بوده است؟ این پرسش از آن رو مهم است که پاسخ آن می‌تواند مسیر ترقی را به مردمان سایر ملل جهان نیز نشان دهد. به واقع، مدعای اصلی کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند این است که آلمان کشوری است که باید از آن درس گرفت: از تاریخش، از فرهنگش، از اقتصادش، و صدالبته، از سیاست‌هایش.

موفقیت سیاست‌های داخلی و خارجی آلمان در دو دهه‌ی اخیر چنان چشمگیر بوده که این کشور را به مقصد دلخواه خیل عظیمی از مهاجران آسیایی و آفریقایی بدل ساخته است. پرسش اصلی کتاب پیش رو این است که چرا چنین موفقیتی برای کشوری نظیر انگلستان یا فرانسه رخ نداده؟ آن هم در حالی که این کشورها، در مقایسه با آلمان، شرایط مساعدتری برای رشد و ترقی داشته‌اند.

سخن کوتاه: با مطالعه‌ی کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند بناست در تاریخ یکی از مهم‌ترین کشورهای اروپایی سیر کنیم و وقایعی را از نظر بگذرانیم که نه تنها چهره‌ی اروپا، بلکه سیمای جهان امروز را تغییر داده‌اند.

کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند توسط اکبر درویشی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر میلکان در اختیار شما قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند

  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین ساندی تایمز
  • بهترین کتاب سال از نگاه نشریه‌ی گاردین
  • بهترین کتاب سال از نگاه نشریه‌ی ECONOMIST
  • بهترین کتاب سال از نگاه نشریه‌ی NEW STATESMAN
  • نامزد دریافت جایزه‌ی اورول در بخش نوشتار سیاسی

نکوداشت‌های کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند

  • یک اثر خواندنی تازه... کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند یکی از بهترین پژوهش‌های به انجام‌رسیده درباره‌ی تاریخ و سیاست مدرن کشور آلمان در زبان انگلیسی است؛ اثری خواندنی، پرجزئیات و عمیق. (The Times)

  • راهنمایی عالی برای شناخت آلمان نوین؛ این کتاب برای خوانندگان انگلیسی‌زبان گفتنی‌های بسیاری دارد. در این اثر توضیح داده شده که چگونه محافظه‌کاری در آلمان آنگلا مرکلِ دموکرات را تحویل داد، اما در انگلستان به ظهور بوریس جانسون انجامید. (Guardian)

  • کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند اثری خواندنی و مملو از اطلاعات مفید و سودمند است. جان کمپفنر در این اثر داده‌های تاریخی را با تحلیل‌های ریزبینانه‌ی خویش درهم‌آمیخته است. (Financial Times)

  • یک پرتره‌ی دقیق و کامل از کشور آلمان. (Irish Times)

  • موفقیت کشور آلمان در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا جهانی را شگفت‌زده کرد. جان کمپفنر در کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند نشان داده که چگونه چنین دستاوردی ممکن گشت. او آنچه را که از سیاست‌های کشور آلمان آموختنی‌ست، با ما در میان گذاشته است. (Baroness Catherine Ashton)

کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی تاریخ و دوست‌داران کتاب‌هایی با موضوع سیاست جهانی، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند از جان کمپفنر به شمار می‌روند.

با جان کمپفنر بیشتر آشنا شویم

جان کمپفنر (John Kampfner) متولد سال 1962 و زاده‌ی کشور سنگاپور است. البته او اصالتی بریتانیایی دارد و در کشور انگلستان به کار و زندگی مشغول است. وی در حیطه‌های اجرای تلویزیونی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی فعالیت می‌کند. کمپفنر در دانشگاه هال و کالج کوئین تحصیل کرده است. کتاب «چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند» بهترین اثر به‌انتشاررسیده از این نویسنده است.

در بخشی از کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند! می‌خوانیم

ضعف ساختاری دیگری اقتصاد و استاندارد زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است: زیرساخت‌های آلمان فرسوده شده است. این مشکلات دارند قربانی می‌گیرند: ساختمان‌های مخروبه‌ی مدارس، پل‌های روبه‌فروپاشی (گفته می‌شود یک پل از هر هشت پل در مجموع چهل‌هزار پلی که در مسیر جاده‌ها و بزرگراه‌های مهم کشور قرار دارند در وضعیت غیراستانداردی به سر می‌برند)، اینترنت غیرقابل‌اطمینان و ارتشی که بودجه‌ی کافی در اختیار ندارد.

سپس نوبت به قطارها می‌رسد... که به‌هیچ‌وجه سر موقع حرکت نمی‌کنند. در این زمینه می‌توانم شهادت دهم. در یکی از سفرهایم به آلمان، از هفت سفری که با قطار انجام دادم شش تایشان با تأخیرهای بیست‌دقیقه‌ای یا بیشتر همراه بود. بدتر از آن مسافران کناری‌ام بودند که فقط شانه بالا می‌انداختند. جمله‌ی رایجی که در پاسخ به سؤالات پُراضطرابم در خصوص وقت‌شناسی آلمانی از آن‌ها می‌شنیدم این بود: «همیشه این‌طوری است.» ظاهراً دلیل اصلی آن شبکه‌ی بیش‌ازحد شلوغ و پیچیده‌ی ریلی باشد که تردد روی آن طی دو دهه‌ی گذشته یک‌چهارم بیشتر شده و سرویس‌های درون‌شهری، منطقه‌ای و باری همگی به‌اجبار روی همین خطوط ریلی موجود انجام می‌شود.

آلمانی‌ها به قطارهای سریع‌السیر تِ‌ژِوِ فرانسه رشک می‌برند. حتی عقیده دارند که اسپانیا هم خطوط پُرسرعتی دارد. صنعت ریلی و خود مسافران همان کاری را می‌کنند که در دیگر کشورهای دارای خدمات نامناسب انجام می‌دهند: این اتلاف وقت را در برنامه‌ی زمانی‌شان لحاظ می‌کنند. به‌سختی می‌توان آن را کارآمدترین شیوه برای پیشبرد کار دانست. علاوه‌براین، این مسئله با دغدغه‌مندی آلمان درباره‌ی وقت‌شناسی نیز در تضاد است. جای خرسندی دارد که دست‌کم واگن‌ها راحت‌ است!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: ما و آن‌ها
فصل اول: بازسازی و به‌یادآوری
فصل دوم: آغوش گرم مامان
فصل سوم: مولتی‌کولتی
فصل چهارم: پایان دوران کودکی
فصل پنجم: شگفتی
فصل ششم: جایی برای بی‌رحمی نیست
فصل هفتم: وقت‌تلف‌کردن کافی است
نتیجه‌گیری: چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند!
سپاسگزاری
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند!: نکته‌هایی از کشوری بالغ
نویسنده
مترجماکبر درویشی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات263
زبانفارسی
شابک978-622-254-418-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۳۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند!

ریاستی فرد
۱۴۰۲/۲/۹
کتاب بسیار مفید و تاثیر گذاری بود. خط به خط این کتاب برای منی که به تازگی به این کشور مهاجرت کردم قابل لمس و درک بود. برخلاف نظر دوست عزیزمون اتفاقا این کتاب دقیقا منطبق بر عنوانش هست چرا که برای تفسیر دقیق و چرایی اینکه "چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند" هیچ راهی نیست جز مرور نسبتا مختصر تاریخ و فرهنگ و پیشینشون. نویسنده سعی کرده کاملا مستند و با مدرک سخن بگه و از سفرهای متعدد و جلسات بی شمار برای نگارش این کتاب دریغ نکرده.
در کل کتاب ارزشمندی هست
اکبر آذرتاش
۱۴۰۲/۱/۲۸
با سلام علی رغم اسم کتاب اصلا به این موضوع نمی‌پردازد کتاب بیشتر تحولات سیاسی اخیر آلمان را به طور مختصر بررسی می‌کند و تحولات بعد از جنگ جهانی دوم را بازگو می‌نماید خواننده به هیچ جوابی از این پرسش که چرا آلمانی‌های بهترانجامش می‌دهند نمی‌رسد از ۲۶۳ صفحه کتاب در حدود ۱۳۰ صفحه مطلب و بقیه پی نوشت می‌باشد در کل یکی از بد‌ترین کتاب‌هایی بود که خواندم و قتم را بیهوده گذراندم
الهام علیزاده
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
عالی، شناخت خیلی خوبی از پیشرفت آلمان و خصوصیات مردم و سیاستمداران اون کشور میده و بسیار آموزنده
شهاب شادمهر
۱۴۰۲/۴/۱۴
کتاب حدود ۱۰۰ صفحه ست نه ۲۶۳ صفحه بقیش توضییحات پاورقی کتابه!!!
یونس کنعانی
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
کتابی بسیار خواندنی در خصوص چگونگی توسعه کشورهای جهان اول
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند!

برای دریافت کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می‌دهند! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.