معرفی و دانلود کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز

عکس جلد کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز

آرمان آرین در کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز داستانی کم‌نظیر را بر اساس اوستا خلق کرده است. پتش خوآرگر نام قهرمان این کتاب تحسین‌شده است؛ کسی که فرجام جهان به او گره خورده و اوست که باید میان خیر و شر دست به انتخاب بزند. گفتنی است این مجموعه در فهرست پرفروش‌ترین آثار ایرانی قرار می‌گیرد و تا کنون جوایز و افتخارات زیادی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز

قصد داریم پیش از آن که به معرفی کتاب حماسه؛ سرآغاز که نخستین مجلد از مجموعه‌ی پتش خوآرگر است بپردازیم، مختصری معنایاین واژه (پتش خوآرگر) را شرح دهیم. این واژه نام تغییریافته‌ی منطقه‌ای کوهستانی در مازندران است. منطقه‌ای که نامش از از فرشوادگر و سوادگر و سوادکوه تغییر نام یافته است و امروزه به معنای «سرزمین دارنده‌ی کوه و دشت و دریا» می‌باشد. داستان کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز حول محور مفهوم «فره» می‌گردد. داستان کتاب گریختن فره ایزدی از دست پادشاه است؛ امری که جهان را دچار هرج و مرج کرده و بر آشفتگی آن افزوده است. به عبارت روشن‌تر، کتاب حماسه؛ سرآغاز نبرد میان خیر و شر، تباهی و زندگی، نور و تاریکی است.

معرفی و دانلود کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز

داستان کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز از اینجا آغاز می‌شود: چند خانواده سوار بر یک قایق بر روی آب‌های آرام دریاچه به پیش می‌روند. ناگفته پیداست که از چنگ خطری گریخته‌اند؛ خطری که به مرور و با پیش رفتن داستان با آن آشنا می‌شویم. هنوز مدت زیادی از سوار شدن‌شان بر قایق نمی‌گذرد که هیولایی در پشت‌شان ظاهر می‌گردد. یکی از مسافران دشنه از کمر بیرون می‌کشد تا به هیولا حمله کند، اما دستان نیرومند هیولا -پیش از آن که مرد فرصت به کار انداختن دشنه را بیابد- دست‌های مرد را در هم می‌شکنند. در همان حیص و بیص، زنی از درون قایق تیری به سینه‌ی هیولا پرتاب می‌کند، اما این امر نیز کارگر نمی‌افتد. همه ترسیده‌اند. پنجه‌های چرکین هیولا همچون دشنه‌ای تیز بر جان مسافران قایق می‌نشیند. نفس‌ها در سینه حبس می‌شود...

داستان کتاب نامبرده چنین شروع می‌شود. آرمان آرین چنان در شخصیت‌پردازی و فضاسازی ماهرانه عمل کرده که گویی خودتان واقعاً‌ در قایقی مورد هجوم هیولایی نیمه‌ انسان - نیمه حیوان قرار گرفته‌اید. اگرچه کتاب حماسه؛ سرآغاز و به طور کلی، مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر بر اوستا بنا شده‌اند، اما بدون شک این مجموعه را باید اثری امروزی دانست. آرمان آرین تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با تقابل خیر و شر و وام گرفتن از سنت‌های فرهنگی و فکری ایرانی، اثری قابل تحسین و کم نظیر در ژانر فانتزی خلق کند؛ امری که در آن کاملاً موفق ظاهر شده است.

کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز به همت انتشارات افق در اختیار علاقه‌مندان به ژانر فانتزی قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر

مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر عنوان مجموعه‌ای چندجلدی در ژانر فانتزی و علمی - تخیلی به قلم آرمان آرین، از فانتزی‌نویس‌های خوب کشورمان است. نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های حاضر در نگارش رمان‌هایش تلاش خود را به کار گرفته تا مجموعه‌ای با پیش‌‌زمینه‌ای کاملاً ایرانی خلق کند. از این رو است که مجموعه‌ی نامبرده را بر اساس اوستا و بندهش به نگارش در آورده است.

از جمله نکاتی که مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر را از دیگر آثار مشابه در ٰژانر فانتزی متمایز می‌سازند، نثر بی‌بدیل آرمان آرین است. او با قلم جذاب خود موفق شده تا داستانی مهیج و غافلگیرکننده بیافریند که تا لحظه‌ی آخر مخاطب را وادار به ورق زدن می‌کند. نخستین مجلد این مجموعه، با نام حماسه؛ سرآغاز به‌نوعی مقدمه‌ای بر سایر مجلدهای آن به شمار می‌آید. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام مجلدهای منتشرشده ذیل مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر به قلم آرمان آرین هستند: «پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز»، «پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها»، «پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی»، «پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی»، «پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر

  • نامزد کتاب برتر سال 1396
  • برنده‌ی نشان افتخار ماهی سیاه کوچولو
  • اثر تألیفی برگزیده‌ی شورای کتاب کودک در سال 1400
  • نامزد نشان طلایی جشنواره‌ی لاک‌پشت پرنده در سال 1396
  • نامزد نشان نقره‌ای جشنواره‌ی لاک‌پشت پرنده در سال 1396
  • برگزیده و پنج ستاره‌ی هفدهمین فهرست لاک‌پشت پرنده در تابستان 1395
  • برنده‌ی لوح تقدیر از نُهمین جشنواره‌ی کتاب برتر کودکان و نوجوانان در سال 1396
  • کسب عنوان کتاب برگزیده‌ی ایران در بازآفرینی آثار کهن، در فهرست کلاغ سفید در سال 2018، در کتابخانه‌ی مونیخ برای کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی
  • «مجموعه پتش خوآرگر» تنها اثر تألیفی برنده‌ی نشان نقره‌ای لاک‌پشت پرنده سال در سال 1397 (در سالی که نشان طلایی، برنده‌ای نداشت)
  • و...

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر

  • مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر ‌اگرچه بر بستر اوستا جاری شده‌اند، اما در کلیت خود نو هستند. (وب‌سایت کتاب نیوز)

  • آرمان آرین طی این‌ سا‌ل‌ها در مسیر مشخصی حرکت کرده و با الهام از افسانه‌ها،‌ اسطوره‌ها و شخصیت‌های ایران با‌ستان رمان‌هایی را برای نوجوانان آفر‌یده است. (مریم محمدخانی، وب‌سایت وینشر)

کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به کتاب‌های ماجراجویانه، تخیلی و فانتزی علاقه‌مند هستند، بی‌شک مفتون کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز به قلم آرمان آرین خواهند شد.

با آرمان آرین بیشتر آشنا شویم

آرمان آرین (Arman Arian)، از نویسندگان، پژوهشگران و رمان‌نویسان مطرح ایرانی است. او در دهم آبان سال 1360 در تهران چشم به جهان گشود. آرمان آرین را می‌توان در زمره‌ی پرافتخارترین نویسندگان ایرانی به شمار آورد. او اغلب در حوزه‌ی ادبیات نوجوان قلم می‌زند و نوشته‌هایش جوایز معتبری را برای او به ارمغان آورده‌اند. به عنوان مثال، آرمان آرین جوان‌ترین برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال ایران است. جایزه‌های دیگری نیز به او اهدا شده که در ادامه به شکل مفصل به آن اشاره خواهیم کرد.

آنچه در ابتدا نام آرمان آرین را بر سر زبان‌ها انداخت، نگارش رمانی سه‌گانه با نام «پارسیان و من» بود. نویسنده در این اثر تلاش کرده بود تا با بازآفرینی خلاقانه‌ی شاهنامه، قسمت‌هایی از سه‌ بخش اسطوره‌ای، تاریخی و حماسی شاهنامه را روایت کند. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مشهورترین آثار آرمان آرین هستند: «کابوس باغ سیاه»، نخستین داستان بلند اسطوره‌ای ایرانی در گونه وحشت / دارک فانتزی)، سه‌گانه‌ی «اَشوَزدَنگهِه»، با نام‌های «اسطوره‌ی هم‌اکنون»، «اهریمنان یکه‌تاز» و «حماسه‌ی نجات‌بخش »، و «گوشواره‌ی تلخ: مجموعه داستان‌های کوتاه».

جوایز و افتخارات آرمان آرین

  • برنده‌ی دیپلم افتخار بهترین بازی‌نامه‌ی کامپیوتری حماسی در سال 1391، برای بازی «گُرگین» از بنیاد ملی بازی‌های کامپیوتری ایران
  • برنده‌ی جایزه‌ی اول بهترین فیلم از جشنواره‌ی E.M.U قبرس برای ساخت فیلم مستند کوتاه «همشهری کرم» در سال 2013
  • برنده‌ی جایزه‌ی شورای کتاب کودک سال 1385، به عنوان داستان تألیفی برگزیده‌ی سال برای کتاب «پارسیان و من»
  • دریافت لوح تقدیر از IBBY دانمارک (بنیاد هانس کریستین اندرسن) در سال 2008 برای کتاب پارسیان و من
  • برگزیده و پنج ستاره‌ی هفدهمین فهرست لاک‌پشت پرنده در تابستان 1395 برای سه‌گانه‌ی «اشوزدنگهه»
  • برنده‌ی جایزه و لوح تقدیر برای سه‌گانه‌ی اشوزدنگهه از نخستین جشنواره‌ی مهدی آذر یزدی
  • کسب عنوان رمان برگزیده‌ی جشنواره‌ی ادبی پایور 1394 برای سه‌گانه‌ی اشوزدنگهه
  • دریافت جایزه‌ی شاهنامه‌پژوه برتر و جوان از بنیاد فردوسی در سال 1388
  • و...

در بخشی از کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز می‌خوانیم

فریشتا با غضب از اینکه ماهداد در برابر او نام ملکه‌ی پیشین را آورده آتش چشمانش را بر سر او فرو ریخت و گفت: «اما من هرگز در تمامی این ده‌ سالی که قدم به این کاخ گذاشته‌ام برای آن مراسم احمقانه به قله‌ی آن کوه نرفتم... و نخواهم رفت! می‌دانی چرا؟! چون مثل باقی مردم و مثل خود تو احمق نیستم. قصه‌ی آن گوی دروغین را برای امثال شما بافته‌اند تا بتوانند بی‌دردسر بر هفت کشور فرمانروا باشند و شش فرمانروای دیگر هم هرگز خیال شوریدن به سرشان نزند!»

ماهداد خاموش شد و به فکر فرو رفت و ملکه در اتاق خصوصی نیم‌تاریکش که حالا نور تابان از پنجره را نیز از دست داده بود به قدم زدن پرداخت. سپس ناگهان برگشت و گفت: «مادر و پدر تو هم حتی اگر از لای در، آن نور را دیده باشند، از کجا می‌دانند یک چراغ آتشین نیست که خود جناب مَسمُغان برای همان لحظه‌ها توی آن برج، روشنش می‌کند؟! اصلاً این پیرمرد، دوازده ماهِ سال، بالای کوه کارش چیست؟ جز همین دست کارهای احمقانه برای خر کردن مردم؟!»

گرم حرف زدن بودند که ندیدند در کوچک رو به ایوانِ اتاق به اندازه‌ی یک وجب باز شد و بعد ناگهان برهم کوبیده شد. ماهداد با وحشت از جا پرید و به در خیره ماند و گفت: «باد بود!»

ملکه با حسرت و تمسخر گفت: «من را باش که دل به چه نجیب‌زاده‌ای خوش کرده‌ام که بیاید و مرا از این وضع احمقانه‌ای که دارم نجات بدهد!»

سرش را میان دست‌هایش فشرد و با تمسخر تکرار کرد: «باااااد بود!»

فهرست مطالب کتاب

1: اَپام نَپات
2: آراستی
3: بیشه‌ی اَروس
4: چی چَست
5: اَز تا نَس تا
6: تازشِ تاریکی
7: ماهداد
8: مَسمُغان
9: سرآغاز سفر
10: زَوت
11: روشنایی؛ دیگربار
12: ناکامی
13: گُرگسرها
14: هشدارها و آرزوها
15: فِریشتا
16: فِریا
17: سنگه سوز
18: گریز در جنگل
19: برج فرّه‌جای
20: پرواز بر فراز همه‌چیز
21: در قلمرو آتشانِ بدون دود
22: تریش اژدها
23: همچون بیوَر اَسپ
24: تَرتورِ جادو
25: از توت بُن تا گردو درّه
26: مادر
27: عقرب، کنار رودخانه
28: پایتخت
29: اَشو زوشتَ
30: تاریکی‌های سرخ
31: افشینِ فِرَشاوَرد
32: کوچک اما نیرومند
33: هِرَم
34: چَرات
35: جَهی
36: دژِ شاه‌نشین
37: بر فراز ابرها
38: پَتَش خُوآرگَر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-964-369-978-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز

وحید
۱۴۰۳/۱/۸
خیلی عالی بود. کاش همه نویسنده‌های که تو این سبک کتاب می‌نویسن به جای اسامی خارجی از اسامی اصیل و ایرانی نام ببرن، و پهلوانان و نام آوران ایران باستان رو بیشتر معرفی کنن، حتی نویسنده گرامی اسامی قسمت‌های مختلف ایران باستان رو داخل داستان گنجانده که اطلاعات عمومی هم افزایش پیدا میکنه ممنون از نوع نوشتن نویسنده گرامی
پویا محبی
۱۴۰۲/۸/۶
سلام با تشکر از آقای آرین. بعد از میدگارد جزو کتاب‌هایی بود که منو میخکوب کرد، با داستان زیبا و اصیلش.
ehsan saeedi
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
فوق العاده زیبا، اگر دنبال حماسه‌ای از عهد کهن می گردید این کتاب شما رو اقناع میکنه
Mohamad Bandekhoda
۱۴۰۳/۱/۱۸
معمولی بود خوشم نیومد ولی شاید شما خوشتون بیاد
طاهره نوروزی
۱۴۰۳/۱/۱
خیلی کتاب خوبی هست واقعا ارزش خواندن داره
ازاد ولی زاده
۱۴۰۲/۶/۶
سلام جلد اولشو خوندم تا اینجا که عالی بوده
Atiye Abdr
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
تازه سراغاز داستانه
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز

برای دریافت کتاب پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.