معرفی و دانلود کتاب کینگ

عکس جلد کتاب کینگ
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کینگ

میشل ویناور در کتاب کینگ نمایشنامه‌ای بیوگرافیک از زندگی کینگ سی. ژیلت از کارآفرینان آمریکایی به رشته تحریر درآورده است. او شیوه‌ی راپسودیک را برای نگارش این اثر در پیش گرفته و از سه مقطع زندگی کینگ برای روایت داستان استفاده می‌کند.

درباره کتاب کینگ

نمایشنامه‌ی کتاب حاضر دو پرده دارد که داستان زندگی یک از کارآفرینان موفق آمریکایی را به تصویر می‌کشد؛ ریش‌تراش یکبار مصرف نخستین بار توسط کینگ سی. ژیلت ساخته شد که از آن زمان تاکنون نیز شرکت مشهور ژیلت تولید و فعالیت خود را ادامه می‌دهد. میشل ویناور در کتاب کینگ (King) داستان زندگی این مخترع را دستمایه‌ی روایت نمایشنامه‌ی خود قرار داده است.

کتاب کینگ سه پرسوناژ اصلی دارد که هر سه‌ی آن‌ها کینگ سی. ژیلت در سه مقطع جوانی، میانسالی و سالمندی است؛ علاقه‌مندی میشل ویناور به نگارش نمایشنامه‌ای در مورد کینگ سی. ژیلت به یک دهه فعالیت او در شرکت ژیلت برمی‌گردد. فعالیت در دنیای تجارت درست به اندازه‌ی هنر برای ویناور جذاب است؛ او نخستین بار علاقه‌اش به این دو عرصه را با نمایشنامه‌ای به نام «وسط معرکه» به هم پیوند داد و بعد از یک دهه دوباره به دنیای هنر بازگشت. این نمایشنامه به نوعی اثری اتوبیوگرافی از میشل ویناور است.

پس از این نمایشنامه میشل ویناور در اکثر آثارش روابط دنیای کار انسان معاصر و حواشی پیرامون آن را روایت می‌کند. از این نظر میشل ویناور پرچمدار مهارتی است که اخیراً با نام «داستان‌سرایی سازمانی» در دنیای مدیریت به کار می‌رود. کتاب کینگ یکی از برجسته‌ترین آثار ویناور در این حوزه است که از ارزش‌های هنری نیز برخوردار است.

سبک ویژه‌ی نوشتاری میشل ویناور در این نمایشنامه نیز دیده می‌شود. نمایشنامه کینگ روایتی خطی ندارد و به ترتیب وقوع رویدادها و به شکل درهم آمیخته و بدون مکان و زمان معین روایت می‌شود. کتاب کینگ 74 بخش دارد و شامل دو دسته قطعات تک‌گویی و سه‌نفره است.

کتاب کینگ مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های فرانسوی و ادبیات نمایشی از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

با میشل ویناور بیشتر آشنا شویم

میشل ویناور (Michel Vinaver) سال 1927 در پاریس به دنیا آمده است. او از نمایشنامه‌نویسان معاصر است که در دهه‌ی پنجاه میلادی فعالیت خود را در این زمینه آغاز نمود.

میشل بسیاری از آثارش را کارگردانان بزرگی چون ویتز، پلانشن، فرانسن و لسل به اجرا درآوردند و از معدود نمایشنامه‌نویسانی است که در دوره‌ی خود آثارش در کمدی فرانسز به نمایش درآمدند.

در بخشی از کتاب کینگ می‌خوانیم

کینگ میانسال: شما هموطنانم که ثروتمند و تأثیرگذار هستید این درخواست من خطاب به شماست

هر سه: به نام بشریت از شما می‌خواهم که بشنوید زمزمه‌های اعتراضی را که در میان توده‌ها رو به افزایش است

کینگ میانسال: همچون چرخشِ بی‌صدای تندر در دوردست این علامتِ هشداری است که از طوفانی قریب الوقوع خبر می‌دهد

کینگ سالمند: غفلت از بشریت به اندازه‌ی‌ همان صاعقه نامحسوس و خطرناک است نادیده گرفتنِ آن همان‌قدر غیرمنطقی است که نادیده گرفتنِ طوفان یا جزر و مد کسی که قادر به پیش‌بینی آینده باشد می‌تواند از پیامدی مخرب جلوگیری کند

کینگ میانسال: در کمتر از یک سال آتشی برپا خواهد شد که تمام جهان را فرا خواهد گرفت هیچ اپیدمی این چنین ناگهانی شیوع پیدا نمی‌کند که جنون فرزند بی‌عدالتی گسترش می‌یابد

کینگ جوان: اما دروازه‌ی امید در برابرمان قرار دارد و منتظر است که آن را بگشاییم

کینگ میانسال: از آستانه‌ی این دروازه چشم‌انداز چنان خوشبختی و پیشرفتی را می‌توان دید که هرگز جهان نظیرِ آن را شاهد نبوده است

هر سه: سهامِ یونایند را که به ارزشِ هر سهم یک دلار عرضه می‌شود به‌طور انبوه پیش‌خرید کنید

کینگ جوان: منتظر نشوید تا یونایتد بیاید و شما را نابود کند

کینگ سالمند: در برابرِ دریافتِ تعدادی از سهام یونایتد که کاملاً عادلانه تنظیم شده است داوطلبانه شرکت‌های خود را به یونایتد بسپارید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کینگ
نویسنده
مترجمبهرام جلالی پور
ناشر چاپینشر آواژ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-600-8698-74-6
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کینگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کینگ

برای دریافت کتاب کینگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.