معرفی و دانلود کتاب پرواز بر فراز یادگیری - جلد دوم: جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی

عکس جلد کتاب پرواز بر فراز یادگیری - جلد دوم: جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرواز بر فراز یادگیری - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرواز بر فراز یادگیری - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرواز بر فراز یادگیری - جلد دوم: جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی

مفاهیم گسترده‌ی کوچینگ را به صورت خلاصه در کتاب پرواز بر فراز یادگیری - جلد دوم بخوانید. محمدرضا ترابیان اصفهانی، که تجربه‌ی کوچ سازمان‌هایی مانند پرشیا خودرو و مپنا را در کارنامه دارد، در ادامه‌ی سخنرانی‌هایش به انواع هدف‌گذاری اشاره می‌کند و مهارت‌های کوچینگ را یادآور می‌شود. در آخرین بخش کتاب، مهم‌ترین نکات درباره‌ی کوچینگ سازمانی آمده است.

درباره‌ی کتاب پرواز بر فراز یادگیری - جلد دوم

جهان به‌سرعت در حال تغییر است و به موفقیت رسیدن با یک فرمول ثابت کار هر کسی نیست. محصولات جدید، خدمات جدید و روش‌های جدید نشان می‌دهند که بسیاری از ما به طور مداوم باید در حال یادگیری‌ مهارت‌های مختلف باشیم تا بتوانیم با جهان سازگار شویم. نه‌تنها در عصر ما، بلکه در اعصار گذشته هم چنین اتفاقاتی افتاده است. برای رسیدن به موفقیت و افزایش کیفیت زندگی نیاز داریم که از دیگران مشاوره بگیریم. در گذشته نام آن را مربی، گورو، حکیم، مشاور و... گذاشته بودند. صرف نظر ازز عنوان آن‌ها، ما همیشه به چنین افرادی مراجعه می‌کنیم تا به ما کمک کنند از زاویه‌ای دیگر به زندگی‌ و رفتارهایمان نگاه کنیم. امروز به چنین افرادی «کوچ» می‌گویند و اصطلاح «کوچینگ» به اصطلاحی رایج تبدیل شده است. محمدرضا ترابیان اصفهانی یکی از همان افرادی است که به ما کمک می‌کند دنیایی را با دیدگاهی تازه ببینیم، از همه‌ی توانایی‌هایمان برای موفقیت کمک بگیریم و از اهدافمان هم فراتر برویم. او در کتاب پرواز بر فراز یادگیری، همه‌ی تجربه‌اش در حوزه‌ی کوچینگ را در اختیار مخاطبانش می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب پرواز بر فراز یادگیری - جلد دوم

نیت محمدرضا ترابیان اصفهانی از نوشتن کتاب پرواز بر فراز یادگیری این بود که تجربه‌های خود را از طریق کوچینگ به دیگران منتقل کند. او می‌خواست تا سال 1400 صدهزار نفر در ایران این حرفه را یاد بگیرند و آن را به دیگران نیز آموزش دهند. او با لایوهای متعدد در اینستاگرام، کانال تلگرام، جلسه‌های حضوری و همایش‌های مختلف این کار را انجام داد و به یکی از کوچ‌های شناخته‌شده در ایران تبدیل شد. او تجربه‌ی کوچ سازمان‌های بزرگی مانند پرشیا خودرو، گلرنگ، مپنا و... را در کارنامه‌اش دارد و در حال حاضر از طریق ترجمه و تألیف کتاب‌ها، الفبای این حوزه‌ی نوظهور را به دیگران آموزش می‌دهد.

در کتاب پرواز بر فراز یادگیری – جلد دوم چه یاد می‌گیریم؟ محمدرضا ترابیان اصفهانی این جلد را مخصوص کسانی نوشته است که می‌خواهند وارد حرفه‌ی کوچینگ شوند. او در جلد اول از سؤالات قدرتمند کوچ‌ها،‌ نحوه‌ی ارتباط با مراجعان، درک هویت، تعیین ارزش‌ها و... گفت. نویسنده در جلد دوم به سراغ هدف‌گذاری و انواع آن می‌رود و اصول اخلاقی کوچینگ را برمی‌شمارد. همانطور که اشاره کردیم تخصص ترابیان در کوچینگ سازمانی است. همه‌ی ما تصدیق می‌کنیم که کوچینگ یکی از مهارت‌های مهم رهبران یک تیم است؛ اما اغلب مدیران آن را اشتباه انجام می‌دهند. تصور آن‌ها این است که کوچ باید به اعضای تیم امر و نهی کند؛ ولی درواقع کوچینگ یک فرایند مشارکتی است که ارتباط مؤثر، بازخورد و تعیین اهداف در آن اهمیتی به‌سزا دارد. در آخرین بخش کتاب پرواز بر فراز یادگیری – جلد دوم، مهم‌ترین نکات در کوچینگ سازمانی مطرح می‌شود.

انتشارات گیوا این کتاب محمدرضا ترابیان اصفهانی را به انتشار رسانده است.

کتاب پرواز بر فراز یادگیری - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید در مسیر کوچینگ قدم بگذارید، کتاب پرواز بر فراز یادگیری – جلد دوم را بخوانید. علاقه‌مندان به کوچینگ، از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب پرواز بر فراز یادگیری - جلد دوم: جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی می‌خوانیم

ما چگونه اطلاعات کامل بگیریم؟ ولی وقتی اطلاعات کامل می‌گیریم مغزمان می‌ترکد. پس چگونه تصمیم بگیریم؟ مغز ما به طور اتوماتیک ابتدا تعمیم می‌دهد. یعنی مثلاً همه‌ی پسرا همه‌ی ترکا و همه‌ی غذاهای ایرانی و ... بدین شکل هستند و خواه ناخواه همه‌ی اطلاعات حذف می‌شوند و اگر شما بخواهید در آن زمینه تصمیم خاصی بگیرید، قبل آن باید ببینید مغزتان دارد چه کار می‌کند. نکند یک سری اطلاعات را حذف می‌کند؟! وقتی شما به عنوان کوچ کنار مراجع‌تان قرار می‌گیرید و وقتی مراجع می‌خواهد تصمیمی بگیرد باید ببینید چه چیزی را تعمیم می‌دهد. نکند نصف اطلاعات را اصلاً نمی‌شنود؟! پس تعمیم دادن اطلاعات یعنی حذف یک سری از اطلاعات برای اینکه مغز نترکد که باعث می‌شود اطلاعات را ناقص بگیرید.

کار دومی که مغز انجام می‌دهد این است که تحریف می‌کند. مغز چگونه تحریف می‌کند؟ مثلاً این هم مثل باباشه. شما ژن اصفهانی ندارید؟ امسال بهار جایش را با تابستان عوض کرده است. این هم مثل پدرشه باهاش بحث نکنید. دوباره رفتی از فروشنده‌ی سرکوچه جنس خریدی صدبار بهت نگفتم از این خرید نکن، همیشه جنس‌هایش را گران می‌دهد، اما این در حالی است که آن فرد فقط یکبار دیده است که آن فروشنده گران می‌دهد! خلاصه تحریف یعنی اینکه همیشه بدین گونه نیست که تو داری اینطوری می‌گویی. آب معدنی مارک سورپرایز همیشه مزه‌ی بد می‌دهد در صورتی که فقط یک بار با مزه‌ی تلخ و بد خورده شده است. اما مغز نمی‌تواند هر دفعه تست کند. بنابراین تحریف می‌کند. پس تا اینجاا مغز چگونه می‌تواند تصمیم درستی بگیرد؟

کار سومی که مغز انجام می‌دهد این است که اطلاعات را حذف می‌کند. چون اگر حذف نکند می‌ترکد. مغز می‌گوید کدام را می‌گویی چون یادش نمی‌آید. مثلاً در خانواده همه یادشان هست آخر آن فیلم سینمایی چه اتفاقی افتاد ولی یک نفر یادش نمی‌آید. چون مغزش آن را حذف کرده است.

فهرست مطالب کتاب

17. هدف‌گذاری کوچ و مراجع
هدف‌گذاری کوچی (مراجع)
چه کار کنیم که مراجع هدف‌گذاری را یاد بگیرد؟
اولویت
هدف
هدف هوشمند (SMART)
دستیابی به اهداف
روز تعیین اهداف
18. در جلسات کوچینگ چه می‌گذرد؟
ناخودآگاه کوچ
مراقبت
کوچینگ برای چیست؟
اصول اخلاقی کوچینگ
مشارکت
چه اتفاقی بین کوچ و مُراجع می‌افتد؟
رعایت ساختار
نیچ مارکت
باز هم شنیدن مؤثر
یادگیری
معیار رسیدن
مشاور نشو
19. اصول اخلاقی
بند اول
بند دوم
بند سوم
بند چهارم
بند پنجم
بند ششم
بند هفتم
بند هشتم
بند نهم
بند دهم
بند یازدهم
بند دوازدهم
بند سیزدهم
بند چهاردهم
بند پانزدهم
بند شانزدهم
بند هفدهم
بند هجدهم
بند نوزدهم
بند بیستم
بند بیست و یکم
بند بیست و دوم
20. جستاری بر کوچینگ سازمان
کوچینگ فردی و سازمانی دو روی یک سکه؟
کوچینگ چیست؟
یادگیری و بکارگیری
فرق تیم و گروه
کوچینگ گروهی - کوچینگ تیمی - مزایای هر کدام
یادآوری: سطوح شنیدن
هستۀ ارزش (ارزش بنیادین)
همکاری: تنها تو می‌دانی، ولی تنها نمی‌توانی
دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی
مایندست کوچینگ فردی
مایندست کوچینگ فردی و سازمانی
مایندست کوچینگ سازمانی
کوچینگ یک کیفیت است. همدلی در همترازی است.
برقراری ارتباط مؤثر
ایجاد رشد و توسعه آموزش
در انتهای کوچینگ سازمانی، چه نتایجی حاصل می‌شود؟
چالش‌های یک سازمان
بررسی فرم بوم کسب و کار
تمامیت چیست؟ چرا تمامیت؟ چگونه به تمامیت برسیم؟
بازی طراحی زندگی
ابزار طراحی زندگی
بررسی بوم کسب و کار
مایندست تغییر در سازمان
سطح موجود، سطح مطلوب
فرهنگ تغییر
مدل تاکمن
تست هالند
اگر یک کوچ سازمانی ترمینولوژی سازمانی را بداند
فرامهارت
یک نگرش ( مایندست)
ابزارهای کوچینگ سازمانی
ساختار مستندات یک سازمان
سوالات ارزیابی وضعیت فعلی هدف - کارایی
سوالات ارزیابی هدف - اثربخشی
پیمان تیمی
درک احساسات شخصی الان چه حسی دارید؟
شیفت از نقاط ضعف به نقاط قوت
کوچینگ یا تسهیلگری
تفاوت‌های مدیر، رهبر و کوچ
چرا نمی‌خواهیم یا کم می‌خواهیم
فروش کوچینگ در سازمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرواز بر فراز یادگیری - جلد دوم: جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-366-103-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پرواز بر فراز یادگیری - جلد دوم

برای دریافت کتاب پرواز بر فراز یادگیری - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.