معرفی و دانلود کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان

عکس جلد کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان

کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان نوشته‌ی کارن دیروستر، شما را تشویق می‌کند تا تمامی نیازهای عاطفی و روانی فرزندانتان را تامین کنید. این اثر هم‌چنین به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان فرزندی قدردان پرورش داد، کودکی که ارزش هر آنچه دارد را درک کند و در عین‌ حال به نیازهای د‌یگران نیز احترام بگذارد.

درباره‌ی کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان:

همان‌طور که انتظار می‌رود، هر پدر و مادری در هر کجا و هر زمان که باشند، برای فرزندان خود بهترین‌ها را می‌خواهند. آن‌ها برای فرزندان‌شان، سلامتی، ثروت و شادمانی را آرزو می‌کنند و گاهی بنا به شرایط، ممکن است کمی بیشتر از هر یک از این‌ها را بخواهند. کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان (The Entitlement-Free Child) شما را در تامین نیازها و پرورش فرزندی موفق یاری می‌دهد و هم‌چنین شما را از افتادن در دام متوقع بودن؛ من! مال من! همین حالا! فرزندان نجات می‌دهد.

کارن دیروستر (Karen Deerwester) در این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید چیزی ورای مشکلات ظاهری فرزندپروری را ببینید و نسبت به موضوعِ توقع و حقانیت، درک عمیق‌تری پیدا کنید. با این اثر متوجه خواهید شد که چگونه می‌توان رفتارهای زیاده‌خواهانه فرزندان را از همان ابتدا تشخیص داد، یعنی مدت‌ها پیش از تسلیم شدن در برابر رفتارهای تشریفاتی و افراطی. زندگی همراه با عزّت‌ نفس گزینه‌ای است که در والدینی که شرایط خانوادگی معمولی دارند، به طور روزمره به چشم می‌خورد. چنان‌ چه والدین از ابتدا، هدف از تربیت را پرورش کودکانِ دارای عزّت نفس قرار دهند، نیازی ندارند که در آینده درگیر تغییر دادن برخی عادات منفی در فرزندان خود گردند.

در کتاب حاضر، استراتژی‌هایی عملی پیشنهاد شده‌اند که در موقعیت‌های تربیتی و چالشی به کمک شما می‌شتابند. با این اثر یاد می‌گیرید که چه موقع و چگونه به فرزند خود «نه» بگویید، چه زمانی و چگونه وی را تحسین کرده و چالش‌های متقضای سن او را رهبری کنید و هم‌چنین چطور توام با عشق بی‌قید و شرط، انتظارات منطقی ایجاد کنید. اینک این شما هستید که باید تصمیم بگیرید: عزّت نفس و قدردانی، یا نازپروردگی و زیاده‌خواهی؟ این کتاب به شما کمک می‌کند تا همواره، بهترین‌ها را برای فرزند خود رقم بزنید.

کارن دیروستر را بیشتر بشناسیم:

او صاحب موسسه‌ی مشاوره و مرّبی‌گری خانوادگی و همچنین مشاور و سخنران بسیار برجسته‌ی فرزندپروری و آموزش است. دیروستر در جلسات تک‌به‌تک، کلاس‌ها و سمینارهای هفتگی، در مجلّه‌ی فرزندپروری ساوت فلوریدا و سایت‌های FamilyTimeInc.com و BlueSuitMom.com، راه‌کارهای عملی و انحصاری به والدین ارائه می‌دهد. در بسیاری سایت‌های فرزندپروری دیگر نیز همواره نقش مهّمی دارد؛ از جمله: MSNBC, NBC و NBR و هم‌چنین مجلّه‌ی Parents and Parenting. دیگر کتب وی عبارتند از: راهنمای پلی‌اسکول برای آموزش دست‌شویی رفتن کودکان (کتاب مرجع، سال 2008)، حل‌المسائل آموزش دست‌شویی رفتن کودکان (کتاب مرجع، سال 2007) که به خاطر تهیه‌ی منابع فرزندپروری موفق به اخذ جایزه‌ی 2008 NAPPA GOLD Award گردید.

جملات برگزیده کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان:

- کودکان نازپرورده تحت استثمار تمایلات خود هستند.
- زیاده‌روی بزرگ‌ترها در لوس کردن کودکان کاملاً به ضرر آنان است.
- به کودک یاد دهید که چگونه اموال و دارایی‌ها را با دقت مدیریت کند.
- دوران کودکی بی‌نظیر را تعدد اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها، لباس‌ها، و سفرهای خانوادگی رقم نمی‌زند.
- ویژگی‌های والدین در تربیت کودک، تاثیر مستقیمی روی سطح پذیرش و حس اعتماد به نفس و شکوفایی کودکان دارند.

در بخشی از کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان می‌خوانیم:

کودک نازپرورده یک زندگی ساختگی دارد که در آن هرگز مشکل و سختی پیش نمی‌آید. وی همواره با تضادهایی در زندگی مواجه می‌گردد؛ فرار از لحظات سخت و دشوار و چالش‌های مناسب سنّی، در زندگی روزمره غیرممکن است. ممکن است یک برادر جدید به خانواده اضافه شود. یا او نتواند در مدرسه به تندی سایر هم‌کلاسی‌های خود بدود. ممکن است شخصی که دوستش دارد، تمایلی به وی نداشته باشد. کودک نازپرورده؛ چنان‌چه نتواند برای رویارویی با لحظات سخت، به مهارت‌های مقتضی سن خود دست یابد، همواره در رعب و وحشت زندگی خواهد کرد. اگر مشکلی برای او پیش بیاید، هیچ اطمینانی ندارد که دیگران بتوانند و بخواهند به او کمک کنند، و برای غلبه بر چالش‌ها، همواره نسبت به توانایی‌های خود مردد است. برای جلب توجه فریاد می‌زند «من!». برای آن‌چه فکر می‌کند بدان نیاز دارد، یعنی "مال من!" می‌جنگد. و برای احقاق خواسته‌ی "همین حالا!"ی خود، دیوانه‌وار مدعی می‌گردد.

دلیل این رفتارهای یک کودک نازپرورده آن است که در زیر آن اعتماد‌به‌نفس ظاهری‌، یک وحشت بی‌امان نهفته است. احساسات وی آشفته و مغشوش هستند، قوانین غیرقابل پیش‌بینی. هرگاه که اطرافیان تقلا می‌کنند تا او را خشنود سازند، در خود قدرتی احساس می‌کند که به واسطه‌ی آن قادر است دنیا را به هم بریزد. کودکی را تصور کنید که قدرت این را دارد که بزرگ‌سالان را از شدت درماندگی به عجز برساند، یا آن‌ها را به جنون و سراسیمگی بکشاند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
تشکر و قدردانی
بخش اول: مزایای قدردانی و عزّت نفس
فصل اول: درکِ کودک متوقع و حق‌به‌جانب
فصل دوم: کودک توانمند
فصل سوم: والدین توانمند
بخش دوم: استراتژی‌های توانمندسازی در زندگی روزمره
فصل چهارم: در خانه
فصل پنجم: تحسین و احساسات
فصل ششم: دوستان و معاشرین
فصل هفتم: فرزندپروری در اماکن عمومی
فصل هشتم: در مدرسه
فصل نهم: فعالیت‌های فوق‌برنامه
فصل دهم: پول و هدیه
فصل یازدهم: آینده‌ای همراه با توان‌مندی و عزت نفس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان
نویسنده
مترجمآزیتا طباطبایی رضوی
ناشر چاپیانتشارات کهکشان دانش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-7402-39-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان

نگار باقرزاده
۱۴۰۱/۴/۲۰
بهترین کتاب‌ برای کودکان. میشود طرحواره‌ها را استخراج کرد. عالی بود. سپاس
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان

برای دریافت کتاب پرورش اعتماد به نفس در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.