معرفی و دانلود کتاب پروژه‌ی خونین او: مدارک مرتبط با پرونده‌ی رودریک مک ری

عکس جلد کتاب پروژه‌ی خونین او: مدارک مرتبط با پرونده‌ی رودریک مک ری
قیمت:
62000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌ی خونین او و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌ی خونین او و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پروژه‌ی خونین او: مدارک مرتبط با پرونده‌ی رودریک مک ری

کشاوزی 17 ساله مرتکب سه قتل وحشیانه می‌شود. اما چرا؟ کتاب پروژه‌ی خونین او که به دست گرم مک ری برنت نوشته شده است، خاطرات و سرگذشت زندگی رودریک مک‌ری را روایت می‌کند. او از ظلم و ستم و جفایی می‌گوید که حکومت در حق کشاورزان کرد. این کتاب نامزد جایزه بوکر سال 2016 نیز شده است.

درباره کتاب پروژه‌ی خونین او:

کتاب حاضر روایتی داستانی و براساس ماجرایی واقعی از زندگی پسری 17 ساله است که به سبب ناعدالتی‌ها و ظلم‌هایی که در حق خود و خانواده‌ کشاورزش در دوران فئودالیسم (ارباب رعیتی) شده، دست به سه قتل وحشیانه می‌زند. رودریک مک‌ری زمانی که در زندان به سر می‌برد به درخواست وکیل مدافع‌اش، تصمیم به نوشتن خاطرات و دلایلش برای این اقدامات گرفت.

در همان ابتدای کتاب با متن روبه‌رو مواجه می‌شویم «من این را به درخواست وکیل‌مدافعم اندرو سینکلر می‌نویسم که از زمان زندانی شدنم در شهر اینوِرنس با متانت و لطفی با من رفتار کرده که به‌هیچ‌عنوان لیاقتش را ندارم. زندگی من کوتاه بوده و بی‌اهمیت و قصد ندارم از زیر بار مسئولیت اعمالی که اخیراً مرتکب شده‌ام شانه خالی کنم. تنها دلیل نوشتن این کلمات بر کاغذ جبران لطف وکیل‌مدافعم است و دیگر هیچ.» با این وجود شک و شبهه‌هایی در رابطه با صحت این حرف وجود دارد. بسیاری معتقدند که قلم و متن کتاب پروژه خونین او (His Bloody Project) و جزئیاتی که در آن گفته شده است، نمی‌تواند نوشته‌ی کشاورزی 17 ساله باشد و مظنون اصلی، خود آقای وکیل مدافع می‌باشد.

از طرفی دیگر با تحقیقاتی که راجع به رودریک مک‌ری انجام گرفت، مشخص شد که او در دوران ابتدایی خود به یادگیری یونانی، لاتین و علوم پرداخته بوده است که می‌تواند دلیل موجهی بر توانایی او در نوشتن باشد. با این‌حال پس از گذشت یک ونیم قرن، هیچ‌کس نتوانسته صحت این اثر و صاحب آن را با دلایلی محکمه پسند زیر سوال ببرد.

جوایز و افتخارات کتاب پروژه خونین او:

- نامزد جایزه بوکر سال 2016
- نامزد جایزه کتاب لس آنجلس تایمز برای بخش معمایی‌-جنایی
- برنده جایزه ادبی جامعه Saltire در سال 2016

نکوداشت‌های کتاب پروژه خونین او:

- داستان ترسناکی از خشونت و روایتی از مشکلات طبقه رعیت آن دوران. (تایم)
- یکی از قانع‌کننده‌ترین و جذاب‌ترین رمان‌های سال. (روزنامه اسکاتسمن)
- برنت نویسنده‌ای با مهارت و بزرگ است... کمتر خواننده‌ای قادر خواهند بود پروژه خونین او را کنار بگذارند، زیرا به یک نتیجه شگفت انگیز (و در نهایت گیج کننده) می‌رسد. (روزنامه فایننشال تایمز)

کتاب پروژه خونین او برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به علاقه‌مندان روایات واقعی و جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

با گرم مک‌ری برنت بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده‌ای اسکاتلندی و متولد 1967 می‌باشد. گرم مک‌ری برنت (Graeme Macrae Burnet) با اولین رمانش به نام «ناپدید شدن ادل بودو» توانست جایزه بهترین نویسنده جدید اسکاتلند را به دست آورد. او همچنین اثر دیگری با نام The Accident on the A35 دارد که برنده رمان جنایی سال 2018 در Theakston Old Peculier شد.

در بخشی از کتاب پروژه خونین او می‌خوانیم:

کشیش به من اشاره کرد بنشینم و گفت «پدرت امروز این نامه رو دریافت کرده.» دستش را دراز کرد و نامه را سُر داد طرف من. انگشت‌هایش متورم و پینه‌بسته بود. کاغذ را برداشتم و باز کردم. در آن نور اندک نمی‌شد خواند و کاغذ را بردم نزدیک آتش. متن بسیار خوش‌خط نگاشته شده بود و این دو کلمه را بر پیشانی‌اش داشت: حکم تخلیه. زیرِ عنوان خط کشیده شده بود.

لغت‌بندی نامه را خوب به خاطر ندارم ولی اول از پدرم اسم برده شده بود، «مستأجر»، بعد محدوده‌ی زمین و خانه و متعلقاتش درج شده بود. بعد نوشته شده بود که مباشر بر پایه‌ی اختیاراتی که ملّاک به او داده مستأجر را موظف می‌داند تا تاریخ سی‌ام سپتامبر 1869 ملک را تخلیه کند، این تاریخ به این دلیل معین شده بود که مستأجر فرصتِ برداشت محصولش را داشته باشد. بعد دلایل صدور این حکم فهرست شده بود: ناتوانی در نگه‌داری از زمین کشاورزی به شکل مطلوب، ناتوانی در نگه‌داری از خانه و متعلقات خانه، تصاحب بی‌مجوز مایملک ملّاک، دسیسه‌چینی علیه مقام کدخدای دهکده، و تأخیر در پرداخت اجاره و جریمه‌ها. بعد یک سری عدد و رقم آمده بود که مجموعش از کل دارایی‌مان بیشتر بود. مباشر مُهر و امضایش کرده بود.

برگشتم و نامه را گذاشتم روی میز. پدرم خیره شده بود به روبه‌رو. کشیش رو به من گفت «من مفاد نامه رو برای پدرت توضیح دادم. حیرت کردم از این‌که پدرت اجازه داده اموراتش طوری به قهقرا بره که چنین اقدامی لازم بشه.» تکرار کردم «لازم بشه؟» کشیش با لبخندی کمرنگ نگاهم کرد. «ما همه در قبالِ اعمال‌مون مسئولیم. کسی از ملّاک انتظار نداره که اجازه بده مستأجرها از زمین‌هاش مجانی بهره‌برداری کنن، به‌غیر از این تا این حد زیر پا گذاشتن شرایط اجاره‌نامه قابل‌پذیرش نیست.» بعد سر تکان داد و آرام نچ‌نچ کرد. احساس کردم از بلایی که سرمان آمده خوشحال است و به نظرم آمد هیچ فایده‌ای ندارد از او بخواهیم وساطت کند. بعد گفت چند ماه است که من و خواهرم را در کلیسا ندیده. «شاید اگر بیشتر به مسائل معنوی توجه داشتید همچین سنگی پیش پاتون نمی‌افتاد.» گفتم «من هیچ ارتباطی بین این دو مسئله نمی‌بینم.» کشیش گفت «منظور من هم دقیقاً همینه. تو مایه‌ی شرم پدرت هستی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پروژه‌ی خونین او: مدارک مرتبط با پرونده‌ی رودریک مک ری
نویسنده
مترجمپیمان خاکسار
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات277
زبانفارسی
شابک978-600-229-872-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
62000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پروژه‌ی خونین او

نرمین صوفی
۱۴۰۱/۲/۲۵
کتاب عالی بودازخوندنش لذت بردم نوع نگارش عالی بودغلط املایی نداشت ودرکل داستان مهیج و خوبی داشت خوندنشو توصیه میکنم به عزیزانی که علاقه مندبه این نوع کتاب هستن باتشکرازکتابراه عزیز
Paria Has
۱۴۰۱/۴/۲۵
هم داستان و هم ترجمه خیلی خوب بود.
ظلم و ستمی که به مردم روستا میشد قشنگ به تصویر کشیده شده بود.
فائزه
۱۴۰۱/۴/۲۶
کتاب جذابی بود در کل ترجمه‌های پیمان خاکسار روان و بی نقصه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب پروژه‌ی خونین او

برای دریافت کتاب پروژه‌ی خونین او و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.