معرفی و دانلود رایگان کتاب پری دریایی و انسان اسبی

عکس جلد کتاب پری دریایی و انسان اسبی
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پری دریایی و انسان اسبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پری دریایی و انسان اسبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پری دریایی و انسان اسبی

کتاب پری دریایی و انسان اسبی اثر آنا رویز داستان پری دریایی به نام شایرا است که تبسّم‌اش وسیع‌تر از افق اقیانوس و قلبش بزرگ‌تر از قله‌هایی بود که سر بر آسمان می‌ساییدند.

چشمانش از آبی‌ترین آب‌ها درخشان‌تر بود یعنی همان جائیکه خانه وی در اعماقش قرار داشت. موهای طلایی و موّاج او همچون آبشاری از پشت سر تا کمرش می‌رسیدند. شایرا دُمی باریک‌تر از ماهیان داشت و این موضوع کمک می‌کرد تا سریع‌تر از از سایر انسان ماهی‌ها در دریا شنا کند و به بالا جهش نماید.

صدایش نظیر آهنگی افسونگر به نرمی باد دریای شمال و به سرعت بادهای طوفانی تا مسافت‌های بسیار طولانی در خشکی جریان می‌یافت. زمانی‌که شایرا غمگین بود، شروع به آواز خواندن می‌نمود و امیدوار بود که فرد مورد نظرش بتواند آوازش را بشنود و بسویش آید. آن شخص مردی بود که او بیش از هر چیزی برایش احساس دلتنگی می‌نمود. آن مرد شانان نام داشت و تنها عشق زندگیش بود. او در سرگشتگی غریبی قرار داشت. شانان کجاست و چکار می‌کند؟

در قسمتی از کتاب پری دریایی و انسان اسبی می‌شنویم:

کبوتران پرسیدند: آن خواسته چیست؟
"لونا" گفت: اگر آرزوی شما زندگی در کنار همدیگر است لذا باید زمان بیشتری را به انتظار بگذرانید. من توقع دارم که موافقت کنید تا یک هزار شب را جدا از همدیگر سپری نمائید زیرا می‌خواهم بدین طریق دوستی بین قلوبتان مستحکم‌تر گردد.
"شایرا" و "شانان" پاسخ دادند:
قبول می‌کنیم. ما می‌پذیریم که مدتی را در انتظار بگذرانیم تا بعداً در کنار همدیگر باشیم.
"لونا" خرسند از این پاسخ به ناگهان در دل زمین ناپدید شد و آندو را در یک انتظار طولانی تنها گذاشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پری دریایی و انسان اسبی
نویسنده
مترجماسماعیل پورکاظم
ناشر چاپی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات8
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب پری دریایی و انسان اسبی

Ay naz
۱۴۰۲/۱۲/۳
سلاااام
داستان کوتاه ولی بسیاررر قشنگ بود؛
نویسنده بسیار قشنگ هدف خود و پند بزرگی را برای خواننده بیان کرد. در این داستان "شایرا" و "شانان" که مجنون یکدیگر می‌شود و بعدها جدایی نصیب شان شده و بیحد دلتنگ یکدیگر می‌شوند. ولی صبر می‌کنند چون می‌دانند که بعد از صبرشان خوشحالی نصیب‌شان می‌گردد؛ که
اعماق دلتنگی هایشان را التیام می‌بخشد.
بعد از مدت طولانی دوباره با هم دیگر ملاقات کرده و به هم می‌رسند؛ چون تمام کهکشان دست یکی کرده برای رسیدن این دو مجنون یاری کردند.
و به یک باره می‌بیند که معجزه‌ی رخ می‌دهد؛ و آن دو موجود تعغیر شکل کرده انسان می‌شود.
ولی در واقع، این‌جا من می‌خواستم همان «پری دریایی و انسان اسبی» بمانند.
من که بسیار خوش‌ام آمد گرچه کمی گنگ بود؛ ولی توانستم درست درکش کنم و معنا و مفهومش را دریابم.
نویسنده‌اش را تحسین می‌کنم.
عباس پورخلیلی
۱۴۰۲/۴/۵
داستان دلدادگی دو عاشق، دو عاشق در قالب دو موجود ماورایی، پری دریایی (دختر ماهی) و اسب سفید تک شاخ (اسبی با سر انسان)، دیدن عاشق و معشوق و مجنون یکدیگر شدن و داستان فراق و دور ماندن از یکدیگر، و سرانجام ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده و آن‌ها را به وصال هم می‌رسانند، و آینده از آن آن‌ها است، داستان تخیلی که آدمی در رویاهای خود، برای خود می‌سازد تا امید را برای همیشه زنده نگه‌دارد.
A.asgari
۱۴۰۲/۱/۵
درسته کتاب کوتاهی بود ولی به نظرم خوب بود داستان درباره‌ی ۲عاشق بود که همش ارزو میکردن فقط در کنار هم باشن یکبار به شکل گل یکبار به شکل کبوتر یکبار به شکل پری دریای و انسان اسبی و اخرشم به شکل انسان در امدن و تا ابد در کنار هم زندگی کردن برایه قشر نوجوان عالی بود ممنون از کتابراه همیشه عشق پیروز است
R...........y
۱۴۰۲/۴/۵
کوتاه ولی زیبا بود عشق به هر صورتی که باشه همیشه زیباست و همانطور که در پایان داستان نوشته شده پاک دلی و خیر خواهی برای هرکسی باعث میشه که خیر و برکت وشادی به به زندگی خودمون سرازیر بشه با تشکر فراوان از برنامه کتابراه و مترجم و نویسنده. (عشق زیباست خیلی زیبا)
Arash ka.269
۱۳۹۶/۱۱/۱
بد نبود...
البته خیلی کوتاه بود با این سطح گمونم همین دوستانی که کتاب میخونند بتونند داستان بهتری بنویسند.
بدم نیست یه جا اختصاص بدید به دوستانی که به نویسندگی علاقه دارند....
شاید نوشته‌های اونا برای بقیه جالب باشه... حتی داستان کوتاه
Mahdi Pahlavan
۱۴۰۰/۹/۲۷
به نظر میاد که افعال زیاد جاذب نیستند
در ضمن اونطور که اسم کتاب دامنه‌ای باز میکنه برای فکر و خیال روی داستان کار نشده هر چند میشه گفت قدرت نویسنده در توصیفات خوبه اما بنظرم امکانش وجود داره که گسترده تر و پتش تر به موضوع نگاه بشه
موفق باشید
مریم سدیر
۱۴۰۱/۴/۴
داستان قوی نبود ولی من از نوع آرزو کردن شخصیت‌ها خوشم اومد اونا بجای اینکه بگویند ما آرزو داریم زندگیمون فلان مدل باشد. آرزو میکردند تو موقعیتی قرار بگیرند که براشون احساس مشخصی را بسازد.
پرویز
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
با عرض سلام و وقت بخیر ترجمه ضعیف بود و تبدیل مداوم شخصیت‌ها داستان را کودکانه کرد خیلی خلاصه نویسی شده ولی وفاداری و ماندگاری عشقشون جالب بود و پیام داستان ارزشمند بود ممنون از نویسنده
Dianera
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب در مورد دو عاشق بود که به هر صورتی خواهان بودن در کنار هم بودند و دوری را هر طور شده تحمل کرده و به هم رسیدند داستان کوتاه و مناسب کودکان بود و پیام خوبی داشت
Hany Joudaki
۱۴۰۰/۴/۱۲
عالیییییییییییییییی بود من بیشتر وقت‌ها میام توی این بخش و اینجور داستان‌ها رو میخونم و واقعا خیلی خوبه مخصوصا موقع خواب که واقعا عالی میشه خیلی خوبه ممنونم🌸
عاطفه بهادرلو
۱۳۹۸/۶/۲۶
تصوری که همیشه از داستان‌های پریه دریایی داشتم از بین رفت یکمم حوصله سر بر بود و بعضی جاهاشم بی‌ربط بود ولی در کل کتاب بود دیگه من هر کتابی باشه میخونم. متشکرم.
نرگس دهقانی
۱۳۹۶/۹/۱۶
کتابراه برای کسانی مثل من که عاشق کتاب هستندخیلی عااالیه. ممنون کتابراه
A H
۱۴۰۰/۷/۵
هیچ ستاره‌ای نباید میدادم، که باید پنج تا ستاره منفی میدادم.
بدرد کودک میخورد اما برای آن‌ها هم چیز خیلی خاصی درونش نیست.
مهتا مبینی
۱۳۹۸/۱۲/۲۸
ترجمه ى بسیار ضعیفى داشت بعضى جاهاشم بى ربط بود، تصورى که از پرى هاى دریایى داشتم از بین رفت هر چند من تا آخر نخوندم ولى واقعاً مسخره بود
فروغ براتیان
۱۳۹۸/۱۲/۱۶
آموزنده بود ولی شخصیت‌ها و تبدیل اون‌ها به موجود دیگه خیلی گنگ بود بهتره یک بازنگری در متن بشه و مجددا نوشته بشه
مشاهده همه نظرات 79

راهنمای مطالعه کتاب پری دریایی و انسان اسبی

برای دریافت کتاب پری دریایی و انسان اسبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.