معرفی و دانلود کتاب پست مدرنیسم و...

برای دانلود قانونی کتاب پست مدرنیسم و... و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پست مدرنیسم و... و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پست مدرنیسم و...

کتاب پست مدرنیسم و...، به سرویراستاری و گردآوری استیون کانر، پس از ارائه‌ی توضیحی جامع درمورد مفهوم پسامدرنیسم، ارتباط و تأثیر آن بر حوزه‌های مختلف از قبیل فلسفه، سینما، ادبیات، دانش و فناوری، دین و حقوق را بررسی می‌کند. این اثر که شامل ده مقاله از ده نویسنده‌ی مختلف است، منبعی قابل اطمینان و موثق برای آشنایی با مفهوم پسامدرنیسم به حساب می‌‌آید.

درباره‌ی کتاب پست مدرنیسم و...

پسامدرنیسم یا پست‌مدرنیسم، یک جریان فرهنگی، فلسفی و هنری است که در اواسط قرن بیستم میلادی ظهور یافت و تحولات چشمگیر و حائز اهمیتی را در زمینه‌های مختلف (از قبیل سینما، نقاشی، ادبیات، نظریه‌های جامعه‌شناختی و فرهنگی، معماری و...) رقم زد. پسامدرنیسم که هنوز هم تأثیر قابل توجهی در فرهنگ و هنرهای معاصر دارد، واکنشی به جریان مدرنیسم است. مدرنیسم معمولاً به تغییرات اجتماعی و سیاسی پاسخ می‌دهد، در حالی که پست‌مدرنیسم بیشتر به مسائل فرهنگی و هویتی توجه می‌کند. پسامدرنیسم در هنر نیز تأثیر قابل توجهی از خود برجای گذاشته است؛ هنرمندان پسامدرنیست با استفاده از تکنیک‌های نوآورانه و مواد جدید، قوانین و قواعد سنتی هنر را تا حد زیادی کنار می‌گذارند و از رویکردهای مختلف و متنوعی برای بیان ایده‌ها و احساسات خود استفاده می‌کنند. آن‌ها تلاش می‌نمایند تا مفاهیمی مانند زیبایی، هنر، هویت و همچنین رابطه‌ی هنر با جامعه را به چالش بکشند و مخاطبین خود را به تعامل بیشتر دعوت کنند.

معرفی و دانلود کتاب پست مدرنیسم و...

کتاب پست مدرنیسم و... (The Cambridge Companion to Postmodernism) که توسط انتشارات دانشگاه کمبریج به تألیف رسیده است، به طور مفصل، جریان پسامدرنیسم و ارتباط آن با زمینه‌های مختلف را بررسی می‌کند. مسئولیت نویسندگی این اثر برعهده‌ی گروهی از نویسندگان برجسته و اساتید شاغل در دانشگاه‌های معتبر جهان است. فیلیپ آوسلندر (نویسنده و استاد ادبیات)، رابرت ایگلستون (فلسفه‌دان و نظریه‌پرداز ادبی)، فیلیپ بری (زبان‌شناس و استاد دانشگاه کمبریج)، کوستاس دوزیناس (استاد حقوق در دانشگاه آتن)، پل شیهان (فلسفه‌دان و پژوهشگر ادبی)، استیون کانر (نویسنده و استاد ادبیات)، کاترین کانستبل (پژوهشگر سینما)، استیفن ملویل (استاد تاریخ هنر در دانشگاه اوهایو)، جول‌ین مرفت (استاد زبان انگلیسی در دانشگاه سیدنی)، اورسولا هیز (استاد زبان انگلیسی و ادبیات تطبیقی در دانشگاه کلمبیا)، هرکدام یک فصل از کتاب پست مدرنیسم و... را به نگارش رسانده‌اند.

کتاب پست مدرنیسم و... در ده مقاله‌ی مجزا -که هرکدام توسط یک نویسنده به نگارش رسیده‌اند- به ترتیب رابطه‌ی پسامدرنیسم با فلسفه، سینما، ادبیات، هنر، تئاتر، جامعه‌ی جهانی، دانش و فناوری، دین، اخلاقیات و حقوق را بررسی می‌کند. مقدمه‌ی این کتاب که توسط استیون کانر نوشته شده است، مخاطب را با برخی از مهم‌ترین موضوعات مربوط به پسامدرنیسم آشنا می‌سازد. هدف اصلی کانر از نگارش این مقدمه آن است که مخاطب پیش از خواندن اثر، پیش‌زمینه‌ای درمورد پسامدرنیسم و مطالب نوشته‌شده در کتاب داشته باشد، تا در زمان مطالعه دچار سردرگمی نشود.

مسئولیت برگردان کتاب پست مدرنیسم و... به زبان فارسی، برعهده‌ی گروه ترجمه‌ی شیراز (شامل مرتضی ترسلی، شاپور جورکش، گلناز دواتگر، پطرس صمیم، علی معصومی و محسن نطنج) بوده است. نشر چشمه نیز منتشرکننده‌ی این اثر ارزشمند است.

نکوداشت‌های کتاب پست مدرنیسم و...

  • ده مقاله‌ی گردآوری‌شده در کتاب پست مدرنیسم و... و البته مقدمه‌‌ی فوق‌العاده‌ی استیون کانر، سبب شده است که این اثر بدل به کتابی ارزشمند و مهم شود. (The Year’s Work in Critical and Cultural Theory)
  • کتاب پست مدرنیسم و... منبعی عالی و فوق‌العاده برای آشنا شدن با جریان پسامدرنیسم است. (نشریه‌ی CHOICE)

کتاب پست مدرنیسم و... برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های مرتبط با جامعه‌شناسی و رشته‌های هنری، و در کل تمام افرادی که به مطالعه‌ی کتاب‌های فلسفی علاقه دارند، از مخاطبین اصلی کتاب پست مدرنیسم و... به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب پست مدرنیسم و... می‌خوانیم

عبارت «پسامدرنیسم و اجرا» در نخستین نگاه، سرراست به‌نظر می‌آید: عنوانی انتقادی که فعالیت‌های پسامدرنیستی درون شاخه‌ی ویژه‌ای از مقوله‌های فرهنگی را مشخص می‌کند. اما حتا در یک بررسی کوتاه هم این عنوان به چندین قطعه‌ی مرتبط و در عین‌حال متمایز فرو شکسته می‌شود، که هر کدام جنبه‌ی متفاوتی از این رابطه را توصیف می‌کند. در این فصل می‌کوشم طرح کلی پاره‌ای از این جنبه‌ها را ارائه کنم. به جای بررسی کل این حوزه، به کار و چهره‌های برگزیده‌ای می‌پردازم که نمونه‌های برجسته‌ای از موضوع‌ها و فعالیت‌های خاص هستند. از آن‌رو که صحنه‌های اجرایی ایالت‌های متحد را به‌خوبی می‌شناسم، تأکید بیشتری بر آن دارم. در میان چندین گونه اجرایی که به بررسی آن‌ها می‌پردازم، عمدتاً بر پرسش‌هایی تمرکز می‌کنم که به پسامدرنیسم و تئاتر بازمی‌گردند، چون رابطه‌ی به‌ویژه دشواری‌آفرین میان این دو اصطلاح، پرسش‌های برانگیزنده‌ای مطرح می‌کند و بحث درباره‌ی پیچیدگی‌ها و دشواری‌های اندیشیدن از راه حدس زدن درباره‌ی تئاتر و پسامدرنیسم، به خاطر شیوه‌های ارجاع آن‌ها به موضوع‌هایی که درگیر تعیین جایگاه پسامدرنیسم در درون تاریخ و کاربردهای شکل‌های هنری خاص هستند، ارزش دارد.

پیچیدگی‌های مفهومی رابطه‌ی میان پسامدرنیسم و اجرا، عمدتاً از ناپایداری هر دو اصطلاح سرچشمه می‌گیرد که هیچ‌کدام معنای یگانه‌ای که به صورت جهانی بر سر آن توافق شده باشد ندارند. در این‌جا به جای بررسی تعریف‌های پسامدرنیسم، کافی است بگوییم که کسانی که میان پسامدرنیسم و اجرا ارتباطی برقرار کرده‌اند در میان گستره‌ای از تعریف‌های گوناگون پسامدرنیسم کار کرده‌اند. اما از آن‌رو که هر یک از معناهای اجرا، نشان‌دهنده‌ی ارتباط متفاوتی با پسامدرنیسم است چیزهایی درباره‌ی اصطلاح «اجرا» خواهیم گفت.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسندگان
رویدادنگار
درآمد: استیون کانر
فصل اول: پسامدرنیسم و فلسفه: پل شیهان
فصل دوم: پسامدرنیسم و فیلم: کاترین کانستبل
فصل سوم: پسامدرنیسم و ادبیات: استیون کانر
فصل چهارم: پسامدرنیسم و هنر: پسامدرنیسم اکنون و دیگربار: استیفن ملویل
فصل پنجم: پسامدرنیسم و اجرا: فیلیپ آوسلندر
فصل ششم: پسامدرنیسم و فضا: جو‌ل‌ین مرفت
فصل هفتم: دانش، فن‌آوری و پسامدرنیسم: اورسولا هیز
فصل هشتم: پسامدرنیسم، پسادین: فیلیپا بِری
فصل نهم: پسامدرنیسم و اخلاق در برابر متافیزیک دریافت: رابرت ایگلستون
فصل دهم: حقوق و دادگری در پسامدرنیته: کوستاس دوزیناس
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پست مدرنیسم و...
نویسنده
مترجممرتضی ترسلی، شاپور جورکش، گلناز دواتگر، پطرس صمیم، علی معصومی، محسن نطنج
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات325
زبانفارسی
شابک978-600-229-497-5
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پست مدرنیسم و...

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پست مدرنیسم و...

برای دریافت کتاب پست مدرنیسم و... و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.