معرفی و دانلود کتاب صوتی سرشت راستین انسان

عکس جلد کتاب صوتی سرشت راستین انسان
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرشت راستین انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرشت راستین انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرشت راستین انسان

کتاب صوتی سرشت راستین انسان اثری فلسفی از اریک فروم، متفکر برجسته‌ی آلمانی - آمریکایی‌ست. فروم در این کتاب به واکاوی نظریات کارل مارکس در باب ماهیت بشر پرداخته است. او برای این کار، بر آثار دوران جوانی مارکس، از جمله «دست‌نوشته‌های اقتصادی - فلسفی» تمرکز کرده است.

درباره کتاب صوتی سرشت راستین انسان

کارل مارکسی که اغلب ما می‌شناسیم، هم‌اوست که کتاب عظیم سرمایه را نگاشته است؛ متفکری انقلابی که عمده‌ی تمرکزش معطوف است به واکاوی دقیق و جزئی‌نگرانه‌ی نظام اقتصادی سرمایه‌داری، و پیشبینیِ بحران‌هایی که این نظام لاجرم باید با آن‌ها دست‌به‌گریبان شود. این مارکسِ آشناست، مارکسی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود؛ مارکسی که در محافل انقلابی به او استناد می‌شود؛ و البته، مارکسی که چنین تأثیر عظیمی بر جریان‌های فکری پس از خود گذاشته است. با این همه، می‌توان از کارل مارکس دیگری نیز سخن گفت. کارل مارکسی که کتاب درخشان «دست‌نوشته‌های اقتصادی و فلسفی» را به نگارش درآورده است. این مارکس، با مارکسی که در کتاب سرمایه می‌یابیم، زمین تا آسمان تفاوت دارد. دغدغه‌ی مارکسِ کتابِ سرمایه، اقتصاد و سیاست است؛ حال‌آن‌که مارکس جوانی که دست‌نوشته‌های اقتصادی و فلسفی را نگاشته، اصلی‌ترین دغدغه‌ی خود را نه اقتصاد و سیاست، بلکه انسان بماهو انسان می‌داند. سوال مارکسِ جوان در کتاب دست‌نوشته‌های اقتصادی و فلسفی این است: چه عامل یا عواملی، آدمی را از خودتحقق‌بخشی و غلبه بر از خودبیگانگی بازمی‌دارد؟

خودتحقق‌بخشی و از خودبیگانگی. این دو از اصطلاحاتِ خاصِ مارکس‌اند؛ اصطلاحاتی که برای فهم دقیق معنای آن‌ها در گفتمان مارکسیستی، باید فلسفه‌ی مارکس را در مقام یک کل مشاهده کرد و به تمام وجوه نظریه‌ی انسان‌شناختی - فلسفیِ او توجه نمود. اریک فروم در کتاب سرشت راستین انسان (Marx's Concept of Man)، تلاش کرده تا معنای دقیق این دو مفهوم را در تفکر مارکس نشان دهد. او برای این کار، به طور ویژه بر متون جامعه‌شناختیِ مارکس تمرکز کرده، و برخلاف سنت مارکسیسمِ راست‌کیش، مارکس را در قالب نظریات خشک و انعطاف‌ناپذیرِ اقتصادی محبوس نکرده است.

فروم توضیح می‌دهد که دغدغه‌ی اصلی مارکس در مقام فیلسوفی انقلابی، نه تبلیغ یک نظام سیاسی - اقتصادیِ خاص، بلکه ارائه‌ی تفسیری نو از معنای انسانیت بوده است. به باور فروم، مارکس را عموماً به عنوان یک ایدئولوگ شناخته و تفسیر کرده‌اند. حال آن‌که او به واقع فیلسوفی اصیل و راستین بوده، که عمده‌ی نظریاتِ بدیعش در باب سرشت بشر، تاکنون مغفول مانده است. فروم در کتاب سرشت راستین انسان، می‌کوشد تا همین جنبه‌ی کمترشناخته‌شده‌ی مارکس را برای ما روشن سازد، و نشان دهد که می‌توان بر مبنای نظریات مارکس درباره‌ی ذات انسانی، بسیاری از چالش‌های انسان مدرن، از جمله غلبه‌ی از خودبیگانگی و نیهیلیسم را حل کرد.

کتاب سرشت راستین انسان توسط انتشارات آوانامه به نسخه‌ی صوتی پیش رو بدل شده است. خوانش این اثر بر عهده‌ی تایماز رضوانی بوده و نشر اختران آن را چاپ و روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب صوتی سرشت راستین انسان مناسب چه کسانی است؟

مخاطبان آثار فلسفی و جامعه‌شناختی، بیش از سایر افراد از مطالب کتاب صوتی سرشت راستین انسان بهره خواهند برد.

با اریک فروم بیشتر آشنا شویم

اریک فروم (Erich Fromm)، روانشناس، فیلسوف و جامعه‌شناس برجسته‌ی آلمانی، به سال 1900 در فرانکفورت دیده به جهان گشود و در سال 1980 روی در نقاب خاک کشید. او تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه فرانکفورت پی گرفت و مدرک دکترای جامعه‌شناسی‌اش را از دانشگاه هایدلبرگ اخذ نمود. فروم که اصالتی یهودی داشت، در پی درگرفتن جنگ جهانی دوم ناچار به ترک آلمان شد. او مثل اغلب روشنفکران آلمانی هم‌نسلش، آمریکا را برای ادامه‌ی زندگی برگزید و تا آخر عمر در همین سرزمین ماند.

از اریک فروم آثار برجسته‌ای به زبان فارسی ترجمه شده است. از جمله‌ی این عناوین، کتاب‌های پیش رو قابل ذکرند: «سرشت راستین انسان»، «داشتن یا بودن» و «هنر عشق ورزیدن».

در بخشی از کتاب صوتی سرشت راستین انسان می‌شنویم

مفهوم انسان فعال و زاینده که جهان عینی را با قدرت‌های خویش درمی‌یابد و می‌پذیرد، نمی‌تواند بدون مفهوم نفی زایندگی، یعنی بیگانگی، به درستی دریافته شود. از نظر مارکس، تاریخ بشر عبارت است از تاریخ رشد و تعالی فزاینده‌ی انسان، و در همان حال، تاریخ بیگانگی رو به افزایش او. از نظر او، سوسیالیسم عبارت است از رهایی انسان از بیگانگی و بازجستن خود، یا خودتحقق‌بخشی انسان.

از نظر مارکس بیگانگی یا جدایی، به این معنی است که انسان خود را به عنوان عامل فعال ادراک جهان تجربه نمی‌کند، بلکه جهان، یعنی طبیعت، دیگران و خود او، نسبت به او بیگانه می‌مانند. این‌ها، حتی آن‌گاه که موضوع‌های حاصل خودآفرینی او باشند، بر فراز او و در تقابل با او قرار می‌گیرند. با بیگانگی، انسان ماهیتاً جهان را و خود را منفعلانه و به صورت صرفاً پذیرنده‌ای، همچون سوژه‌ای جدا از ابژه در نظر می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
فصل نخست: تحریف مفاهیم مارکس
27 دقیقه
فصل دوم: ماتریالیسم تاریخی مارکس
11 دقیقه
فصل سوم: مسئله‌ی آگاهی، ساختار اجتماعی و کاربرد قهر
46 دقیقه
فصل چهارم: سرشت انسان
35 دقیقه
فصل پنجم: بیگانگی
27 دقیقه
فصل ششم: سوسیالیسم در نظر مارکس
24 دقیقه
فصل هفتم: پیوستگی اندیشه‌ی مارکس
11 دقیقه
فصل هشتم: مارکس، یک انسان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرشت راستین انسان
نویسنده
مترجمفیروز جاوید
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات اختران
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۶۵۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرشت راستین انسان

Mehrdad Sajjad
۱۴۰۳/۱/۱۲
فروم در این اثر، بر فلسفه اومانیستی مارکس تأکید می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه مارکس به دنبال رهایی انسان از قید و بندهای جامعه سرمایه‌داری و تحقق آزادی و برابری واقعی بود. او همچنین به نقد جهل رایج در غرب نسبت به اندیشه‌های مارکس و فسادهای موجود در نظام‌های کمونیستیِ مدعی پیروی از مارکسیسم می‌پردازد.
محبوبه محمدنیا
۱۴۰۲/۴/۷
من تصورم از چیزی که قرار بود باشه اصلا این نبود! بیشتر اثری در حمایت و ستایش مارکس بود تا اثری درباب انسان! و از طرفی با پس زمینه‌ای که از آثار دیگه‌ی فروم خونده بودم خیلی مقایر بود
مهدی غفوریان
۱۴۰۲/۶/۲۰
لذت بسیار بردم از مطالب کتاب باز هم میشنوم، صدا پیشه لذت کتاب را چند برابر کرده است، ممنونم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرشت راستین انسان

برای دریافت کتاب صوتی سرشت راستین انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.