معرفی و دانلود کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید

برای دانلود قانونی کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید

کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید نوشته‌ی کلی استارت، جولین استارت و گلن کوردوزا کسانی را که در طول روز مدت زیادی را پشت میز و صندلی نشسته‌اند، از این کار برحذر می‌دارد. نویسندگان در این کتاب ضمن بیان عوارض نشستن‌های طولانی‌مدت برای انسان‌ها، راهکارهایی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد تا علی‌رغم اینکه مدت زیادی در شبانه‌روز را به ضرورت، نشسته‌اند، بتوانند بر عوارض نشستن غلبه کنند.

درباره‌ی کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید

«نشستن از سیگار کشیدن خطرناک‌تر است!» پزشکان و دانشمندان بر اساس مطالعات جدید، به این نتیجه رسیده‌اند که نشستن طولانی‌مدت برای انسان‌ها، وضعیتی نامطلوب است و ما را به کام مرگ می‌کشاند. عوارض نشستن برای انسان به قدری زیاد است که به عقیده‌ی پژوهشگران، از طریق ورزش یا عادات خوب و مثبت نیز، جبران‌شدنی نیست. در همین راستا، کلی استارت (Kelly Starrett) با همکاری ژولیت استارت (Juliet Starrett) و گلن کوردوزا (Glen Cordoza)، کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید (Deskbound: Standing Up to a Sitting World) را نگاشته‌اند.

نویسندگان این کتاب معتقدند که بدن انسان در جریان تکامل، خود را برای حرکت کردن تجهیز کرده است و نشستن وضعیتی نیست که قرار گرفتن در آن، در مدت زیاد، برای جسم انسان مطلوب باشد. آنان به شیوه‌ای علمی، مضرات گوناگون نشستن طولانی‌مدت را برای مخاطبان تشریح می‌کنند و آنان را از قرار گرفتن بیش از حد در این وضعیت، بر حذر می‌دارند. بر اساس این تحقیقات، نشستن بیش از حد موجب مسائلی از جمله افزایش وزن، تحلیل عضلانی، کمردرد، زانودرد، افزایش مشکلات قلبی، تیرگی مغز، مشکلات اندام تحتانی، کوتاه شدن عمر، و... می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید

اما محتوای کتاب صرفاً به بیان مضرات پشت میزنشینی محدود نمی‌شود و راهکارهای خنثی کردن این مضرات را نیز بیان می‌کند. نویسندگان، کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید را به هفت بخش تقسیم کرده‌اند و با طبقه‌بندی مباحث، مطالعه‌ را برای خوانندگان آسان نموده‌اند. می‌توان این‌طور گفت که کتاب حاضر سیستمی است که هر بخشش، بخش دیگر را تکمیل می‌کند و همه‌ی اطلاعاتش باید با هم درک و دریافت شود.

بخش اول کتاب، عواقب وضعیت بدنی اشتباه را برای مخاطبان تبیین و تشریح می‌کند. بخش دوم اصول طبیعی قرارگیری بدن را مورد بررسی قرار می‌دهد. هم‌چنین چگونگی سازماندهی و تثبیت ستون فقرات، مفاصل و شانه‌ها در این بخش بررسی می‌شوند. بخش سوم به تبیین مبانی به درستی حرکت کردن می‌پردازد. حرکت کردن در این بخش، شامل راه رفتن، خم شدن، اسکوات زدن و شانه‌های باثبات است. بخش چهارم به ویژگی‌های محل کار پویا اختصاص دارد. بخش پنجم در پی بهینه‌سازی ساختار نشستن است. بخش ششم، انجام مراقبت‌های پایه از بدن را مورد بحث قرار می‌دهد و بخش هفتم نسخه‌های تمرینی تحرک‌بخشی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. در این بخش چهارده نسخه‌ی تمرینی توسط نویسندگان ارائه شده است.

کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید، نوشته‌ی کلی استارت، ژولیت استارت و گلن کوردوزا، توسط زینب هادوی، مرضیه طالب نجف‌آبادی، زینب همتی، مهدیه آذریون و بهزاد نجفی ترجمه شده است. ویراستاری علمی این کتاب را نیز بهزاد نجفی انجام داده. کتاب حاضر به همت انتشارات مبانی منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید

  • استارت که به خاطر کارش در ورزشگاه شناخته می‌شود، دریافته است که بسیاری از مسائل زمینه‌ای آسیب‌دیدگی و مرگ به نحوه‌ی رفتار افراد در زندگی روزمره مربوط می‌شود. کتاب حاضر انتقادی کوبنده از محیط مدرن ما ارائه می‌کند. آنچه او می‌گوید، استراتژی‌هایی برای بقا را هم‌پای عادت‌های فیزیکی ضعیف، معرفی می‌کند. (Outside Magazine)
  • کلی استارت، فیزیوتراپیست و نویسنده‌ی کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید است. کتابی که راهنمایی است با هدف کاهش کمردرد، درد تونل کارپال و بسیاری از بیماری‌های دیگر که در حال حاضر افراد پشت‌ میزنشین را در سرتاسر جهان مبتلا می‌کنند. علم نیز از او حمایت می‌کند. پژوهش جدید منتشرشده در مجله‌ی آمریکایی تغذیه‌ی بالینی، نشان داده است که نداشتن فعالیت بدنی یک عامل خطرناک مرگ‌ومیر است که بسیار جدی‌تر از چاقی تلقی می‌شود. (New York Post)

کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی کسانی که به سبب کارشان پشت میزنشین شده‌اند یا به سبب شرایط زندگی، ساعات زیادی را در شبانه‌روز پشت میز و صندلی سپری می‌کنند، مناسب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید می‌خوانیم

دومین اشتباه رایج که افراد هنگام خم شدن مرتکب می‌شوند این است که پشت خود را بیش‌ازحد باز می‌کنند. حتی اگر قصد دارید پشتتان را صاف نگه دارید، ا گر نتوانید تنش تنه را حفظ کنید و لگن خود را در وضعیت خنثی قرار دهید، نتیجه‌ی احتمالی آن باز شدن بیش‌ازحد است. هنگامی که ران‌ها را به عقب برده و می‌نشینید، لگن شما به جلو می‌چرخد و شما را در یک وضعیت باثبات ناشی از قرارگیری استخوان روی استخوان دیگر قرار می‌دهد؛ و اگر به همین شکل صحیح روی صندلی بنشینید، به خوبی دوباره‌سازی و تکرار الگوی خم شدن صحیح را برای خود تنظیم می‌کنید. خم شدن با ستون فقرات بیش‌ازحد بازشده برای مدتی عمل می‌کند و دوستان شما به اشتباه خیال می‌کنند که شما در حال گرد کردن پشت خود نیستید درحالی که اینگونه نمی‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: عواقب وضعیت بدنی اشتباه
فصل 2: اصول بدن طبیعی: نحوه‌ی سازمان‌دهی و ثبات بخشی ستون فقرات، ران و شانه‌ها
فصل 3: به درستی حرکت کردن: راه رفتن، خم شدن، اسکوات زدن و شانه‌های باثبات
فصل 4: محل کار پویا
فصل 5: بهینه‌سازی مکانیک نشستن
فصل 6: انجام مراقبت‌های اساسی و پایه در بدن
فصل 7: نسخه‌های تمرینی تحرک‌بخشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید
نویسنده، ،
مترجمزینب هادوی، مرضیه طالب نجف آبادی، زینب همتی، مهدیه آذریون، بهزاد نجفی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات365
زبانفارسی
شابک978-622-6882-55-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید

برای دریافت کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.