معرفی و دانلود کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم؟

برای دانلود قانونی کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم؟

کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم؟ نوشته‌ی رابین مک کنزی، گرانت واتسون و رابرت لیندسی، به بررسی دلایل مشکلات زانو از جمله درد و خشکی آن می‌پردازد. این کتاب مجلدی از مجموعه‌ی پرفروش «چگونه خود را درمان کنیم؟» و مجموعه‌ی «آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی» می‌باشد. در این متون ارزشمند روش ابداعی دکتر مک‌کنزی برای درمان درد در قسمت‌های مختلف بدن انسان معرفی شده است.

درباره‌ی کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در بالا رفتن و پایین آمدن از پله‌ها دچار درد زیادی در یک یا هر دو زانوی خود شده باشید، کوهنوردی و دیگر فعالیت‌هایی که در آن‌ها با شیب سروکار داریم را دوست نداشته باشید و یا خیلی ساده، صبح‌ها هنگام بیرون آمدن از تخت، خشکی شدیدی را در زانوان خود حس کرده باشید. این‌ها همه از شایع‌ترین مشکلات مفاصل و عضلات بدن پس از درد کمر و گردن می‌باشند. تعداد افرادی که زانودرد را تجربه می‌کنند حدود ٪10 از جمعیت چهل تا پنجاه‌ساله است که در افراد بالای هفتاد سال این عدد به حدود ٪25 افزایش می‌یابد. به‌ طور کلی افرادی که سبک زندگی کم‌تحرک‌تری دارند، بیشتر از سایرین دچار مشکلات مربوط به مفاصل زانو می‌شوند. درد در این ناحیه، بر توانایی ما در انجام کارهای روزمره مانند برخاستن از وضعیت نشسته، چمباتمه زدن و یا زانو زدن تأثیر می‌گذارد و حتی راه رفتن ساده هم برایمان دشوار می‌شود، زیرا لنگ زدن باعث می‌شود بدن برای تحمل وزن خود، به بخش‌های دیگر فشار بیاورد.

معرفی و دانلود کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم؟

زانوها ممکن است با پیچ خوردن و یا زمین خوردن نیز آسیب ببینند، با این وجود شایع‌ترین علت درد مزمن زانو در بزرگسالان معمولاً توسط متخصصان درمان با عنوان آرتروز تشخیص داده می‌شود. اما راه چاره چیست؟ دکتر رابین مک‌کنزی (Robin McKenzie) در کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم (Treat Your Own Knee) مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های خود‌مدیریتی و یک برنامه‌ی ورزشی ارائه می‌دهد. این کتاب کاربردی با همان فرمت آسان و قابل‌فهم، درست مانند سایر کتاب‌های راهنمای مک‌کنزی، بیماران را قادر می‌سازد تا در مراحل مختلف، با فعالیت‌ها و تمرین‌های مفیدی مربوط به بهبود علائم فعلی سندرم کشکک رانی، درد قدامی زانو و پیشگیری از مشکلات آینده‌شان به خوددرمانی بپردازند.

در کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم می‌خوانیم که از دهه‌ی هفتاد میلادی، روش‌هایی پدید آمده که به بیماران یاد می‌دهد مشکلات ستون فقرات و اندام خود را کنترل و مدیریت کنند. روش‌های خوددرمانی ابداعی دکتر مک‌کنزی حاصل تجربیات او با بیش از بیست‌هزار بیمار طی چهل سال تمرین هستند. این روش‌های درمان درد "فیزیکی" دهه‌ها توسط پزشکان و فیزیوتراپیست‌ها در بسیاری از نقاط جهان آزمایش شده‌اند و اثرگذاری آن‌ها نیز تأیید شده است.

کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم را دکتر مهدی قیطاسی، حافظ بهزادی‌نژاد و محسن بهبودی به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند. انتشارات حتمی نیز آن را منتشر کرده و در اختیار مخاطبین قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی چگونه خود را درمان کنیم؟

رابین مک‌کنزی، فیزیوتراپیست نامدار، چهل سال از عمر خود را صرف تکمیل روشی موسوم به مک‌کنزی کرده است. گرانت واتسون (Grant Watson) و رابرت لیندسی (Robert Lindsay) نیز دو متخصص فیزیوتراپی پرکار هستند. این سه با همکاری یکدیگر دست به تألیف مجموعه‌ی ارزشمندی به نام «چگونه خود را درمان کنیم؟» (Treat Your Own) زده‌اند. کتاب‌های این مجموعه به معرفی شیوه‌‌ای از خوددرمانی برای دردهای نواحی مختلف بدن تحت عنوان شیوه‌ی مک‌کنزی می‌پردازند.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی چگونه خود را درمان کنیم؟

  • ترجمه به 18 زبان زنده‌ی دنیا
  • فروش بیش از 6 میلیون نسخه در سراسر جهان
  • برنده‌ی جایزه‌ی طلایی کتاب پرفروش نیوزلند برای دو کتاب «چگونه گردن خود را درمان کنیم؟» و «چگونه کمر خود را درمان کنیم؟»

کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم را به متخصصین فیزیوتراپی و کلیه‌ی علاقه‌مندان به حوزه‌ی فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی ورزشی پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم؟ می‌خوانیم

آرتروز، تحلیل رفتن یا ساییدگی طبیعی و پارگی؟

آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا گزارش داد که بیش از 33 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا به آرتروز زانو مبتلا هستند. با این حال، این تشخیص تنها بر اساس اشعه ایکس انجام می‌شود، که به دنبال تغییرات پیری در مفصل است که در ٪70 از افراد بالای 50 سال مشاهده می‌شود. اما مانند سایر نواحی بدن، تغییرات پیری با اشعه ایکس راهنمایی دقیق در مورد وجود درد یا ناتوانی نیست. اصطلاح متداول‌تری که برای توصیف این تغییرات پیری استفاده می‌شود «تحلیل رفتن» است در حالی که معمولاً فرسایش بیش از حد طبیعی نیست. این تغییرات بخشی از روند طبیعی پیری است و ممکن است دلیل درد نباشد. به عنوان مثال، ممکن است از درد در مفصل زانو شکایت داشته باشیم، و اگر هر دو زانو را با اشعه ایکس مقایسه کنیم، تغییرات پیری یکسان باشد. این فرض که این «تحلیل رفتن» باعث ایجاد درد در زانو می‌شود، زمانی که بسیاری از موارد با استفاده از روش‌های خوددرمانی که در این کتاب بیان شده است و در عرض چند دقیقه بهبود می‌یابند، بسیار سؤال‌برانگیز می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: آشنایی بامفصل زانو
فصل 3: علت‌های شایع درد زانو
فصل 4: شناخت روش مک‌کنزی
فصل 5: برنامه تمرینی
فصل 6: مدیریت شرایط حاد و پیشگیری از بازگشت درد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم؟
نویسنده، ،
مترجممهدی قیطاسی، حافظ بهزادی نژاد، محسن بهبودی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات83
زبانفارسی
شابک978-600-355-487-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم؟

برای دریافت کتاب چگونه زانوی خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.