معرفی و دانلود رایگان کتاب پشت پرده‌ی سیاه

عکس جلد کتاب پشت پرده‌ی سیاه
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پشت پرده‌ی سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پشت پرده‌ی سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پشت پرده‌ی سیاه

کتاب پشت پرده‌ی سیاه، داستانی پلیسی جنایی به قلم مسعود بطحائی است.

در بخشی از کتاب پشت پرده‌ی سیاه می‌خوانیم:

سعی می‌کردم هنگامی که با مهتاب هستم، سراغ اخبار نروم؛ ولی به محض جدا شدن از او، سرم را توی گوشی می‌کردم. با سرعت زیاد خودم را به خانه می‌رساندم. قبل از هر کاری لپ‌تاپ را روشن می‌کردم. سایت‌های خبری مثل اتاق‌های تودرتویی بودند که برای باز کردن در بعدی نیازی به وسوسه نبود و خودم با سر وارد می‌شدم. گاهی مثل خبرنگارها، یک خبر را از منابع مختلف دنبال می‌کردم. از کنه خبرها این دستگیرم شد که خشونت دیگر نیازی به دلیل ندارد، بلکه مثل حشرات خود لقاح، خودش، خودش را تولید می‌کند. قاتلین، نقشه‌کشان ماهر داستان‌های جنایی نبودند، بلکه از روی خشم به جنایت دست می‌زنند؛ و خشم، نتیجه‌ی کمبود است. از کمبود ویتامین «ب» تا کمبود فرهنگی، اقتصادی و فشارهای اجتماعی.

در یکی از سایت‌ها که به حوادث اختصاص داشت، خبری نظرم را جلب کرد: «شب گذشته، پلیس جسد مثله‌ شده و سوخته‌ی زنی را در بخش پایین‌ دست اتوبان قم پیدا کرده است.» خبرنگار طی گزارشی اعلام کرده بود که جسد بعد از مثله‌ شدن، توسط مواد مشتعله مانند بنزین به آتش کشیده شده. پلیس به دزدی ظنین نبوده، زیرا انگشتر طلا در انگشتان سوخته‌ی مقتول وجود داشت. سرهنگ احسانی، رئیس پلیس آگاهی، با اعلام این‌که جسد برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده است، اضافه کرد: «پلیس بهترین مأمورین خود را برای این پرونده به کار خواهد گرفت تا مجرم یا مجرمین را به دست عدالت بسپارد.»

جمله‌ی اصلی که در آخر گزارش آمده بود، اعلام می‌کرد که این چندمین مورد از قتل زنان با این شیوه است که در طی هجده ماه گذشته اتفاق افتاده. پایین خبر، آدرسی بود که به خبرهای مرتبط قدیمی ارجاع می‌داد. صفحه‌ی جدید با تیتر درشت از بالا بارگذاری می‌شد: «جسد قطعه‌ قطعه شده و سوخته‌ی یک زن در حوالی تهران کشف شد.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پشت پرده‌ی سیاه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-6041-16-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب پشت پرده‌ی سیاه

عباس پورخلیلی
۱۴۰۲/۴/۸
پشت پرده‌ی سیاه داستانی در ژانر ترس است که با آغاز نوشتاری رمز آلود که می‌خواهد از مکانی آلوده و متعفن داستان را شروع کند، پس از بیان پرده آخر، خواننده را در مسیر اصلی داستان که بیان سرگذشت زندگی خود و شکست عشق اول و آغاز عشقی دیگر که سراسر پُر از علاقه و دلدادگی است می‌شود، نقل مکان به خانه‌ی جدید و همسایگان جدید، و طبق روال این گونه داستان‌ها وجود فردی در مجتمع و مشکل با تازه وارد، بعضی جاها هم برای نشان دادن علاقه‌ی خود گل و گلدان هم وارد داستان شده که هیچ تاثیری در روند داستان ندارد، کنجکاوی تازه وارد و حساسیت به همسایه و شنیدن صداهای مختلف حس پلیسی او را تحریک کرده و وارد میدان کارزار می‌شود، در صورتی که همسایگان دیگر واحدهای مسکونی نه صدای می‌شنوند و نه صحنه‌ی مشکوک از آن همسایه مشاهده می‌کنند، همه‌ی ماجرا فقط برای شخصیت اصلی داستان اتفاق می‌افتد، ورود مهتاب هم به داستان برای ایجاد هیجان بیشتر برای خواننده است که به زعم نویسنده می‌خواهد حساسیت خود به کارهای خلاف همسایه بیشتر کند، همچنین گریزی به مطبوعات و بیان اخباری در مورد قتل‌های مشکوک و مثله شدن آن‌ها و ارتباط آن با صدای اره برقی در خانه‌ی همسایه، قرار گرفتن انباری درست در زیر واحد مربوطه‌ هم جالب است، که نقشه ساختمان داشته‌ است مگر اینکه خود قاتل معمار و سازنده بنا باشد، ضعیف نشان دادن فعالیت‌های پلیس آگاهی که با بررسی‌های لازم حتی به سرنخ‌هایی هم نرسیدن تأمل برانگیز می‌باشد. خودش اقدام به‌ تجسس کرده و با الهام از خوابهای که می‌بینید و راهنمای مهتاب که مفقود شده راز همسایه را می‌فهمد و درگیر شده و مجروح شده و او را زخمی در بیابان رها کرده و قاتل راحت از کشور به آمریکا می‌رود، داستان ضعیف با اقتباس از فیلم‌های ترسناک.
فرزاد رضایی
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کتابی با ژانر معمایی و جنایی و البته ترستاک و هیجان انگیز در فصل‌های اول و دومش میخواستم کتاب را دیگه ادامه ندم چون هیچ جذابیتی نداشت شاید یه مقدمه برای اول کتاب بود با توجه به عنوان کتاب قاتل از همون اول مشخص بود در حالیکه در اینجور ژانر‌ها قاتل باید مرموز و ناپیدا باشه و در آخر قاتل مشخص بشه یه و ایرادی هم داشت که چرا در انباری عایق صدا بوی جسد تعفن بیرون نمیرفت کتاب جای ادامه دادن داشت طوری که میشد جلد دومش را نوشت و اینکه خیلی ناراحت کننده و زجر آور بود و برای کسانی که دلنازک‌اند اصلا پیشنهاد نمیکنم اما در کل کتاب خوبی بود و ممنونم و سپاسگذارم از نویسنده که کتابی به این جذابی را رایگان در دسترس ما گذاشته تا بخونیم و از اون لذت ببریم
ممنونم از کتابراه
Gholizade
۱۴۰۲/۶/۶
این داستان یک داستان جنایی و تقریبا دلخراش و با داستان‌های جنایی معمایی بسیار تفاوت داره. قاتل از همون اول داستان معرف حضور خواننده هست و نیازی به تفکر و حدس زدن نیست. نظر شخصی من اینه که کتاب‌های جنایی باید پر رمز و راز باشن اما این کتاب از نظر من اینجوری نبود و مثل این بود که یک نفر نشسته جلوی و ادم داره خاطراتش از یک اتفاق تلخ رو تعریف میکنه یا مثلا تو ذهنش مرور میکنه. کشش کافی نداشت اما با این حال جوری بود که ادم تا تهش رو میخونه در عین حالم هم این پیامو داشت که ادم نسبت به اطرافش باید هوشیار باشه. و این فوقالعادس که شخصیت اصلی کتاب وظیفه اجتماعی خودش رو درست انجام میده و فقط به فکر خودش نیست. سپاسگزارم.
پونه
۱۴۰۲/۹/۱۲
مهارت نویسنده جای تحسین داره، داستان خوب و جون داری هست، داستان مردی که همسرش خیال می‌کنه خارج جای زندگیه نه ایران، و همسایه‌ای که مشکوکه، و نامزدی که...، از اونجایی که گفت مرده شور تو و فروید با هم ببرن ذوق مرگ شدم، داستان یکم جنایی هم هست، توصیه می‌کنم کسایی که روحیه لطیف دارن نخوننش باعث به هم و ریختگی روحی میشه، برای فرار از فکر کردن گزینه مناسبیه، یجوری آدم میکشه تو خودش با خود تا آخر میبره که دیگه نیازی نیست ذهنت وادار کنی به فلان چیزها فکر نکنه، هر چند از سبک جنایی هم کمی آزرده خاطر هستم ولی از عنوان و جلد کتاب کنجکاوم کرد و خوندمش و آخرش هم نتونستم دست از خوندن بکشم.
سامان مددی
۱۴۰۲/۵/۲۶
با تشکر از زحمات نویسنده کتاب. کتاب در قالب داستان جنایی معمایی نوشته شده. اسامی و ادرسها و رفتارهای کاراکترها ایرانی، جذابیت و همزاد پنداری ایجاد میکند. محوریت اصلی داستان بر شرارت روانی و عصبی یک مرد نیمه مرفه با افکار رزالت بار بنا شده. قستمهایی از داستان چفت و بست منطقی و عقلانی قوی ندارد. مثل دست خون آلود پشت پنجره یا انباری که عایق صدا شده ولی به امکان خروج بوی تعفن اجساد از آن فکر نشده و..... در کل داستان جذابی داشت.
مون
۱۴۰۲/۵/۸
خسته نباشید خدمت آقای بطحائی
اینکه تا پایان فصل اول تقریبا نمیشد شخصیت رو حدس زد که مرده یا زن کمی گیج کنندس و بهتر بود با یه سری از جمله‌ها شناسوند به مخاطب که شخصیت مرده تا ذهنیت خوبی شکل بگیره.
شاید هم بوده و از چشم بنده پنهان مونده!!
وقتی تو فصل آخر میرسیم به ابتدای کتاب‌ای کاش ادامه میدادین! فکر کردم ناقص گذاشته شده دنبال کاملش بودم که دیدم نه همین قدره...
Mani Fara
۱۳۹۷/۱۰/۲۷
آقای بطحایی من نوشته شمارو خوندم که در جواب خوانندگان نوشته بودید. بله مشخص هست ابتدای داستان انتهای داستان رو گفتید بعد از انتهایی که در ابتدا گذاشتید شما باید ادامه میدادید علت روانشناسانه عملکرد قاتل و سرانجام داشتن داستان از نقاط قوت نویسندگی است بازهم تلریک میگم به داستان سرایی و ایده پردازیتون
۱۴۰۲/۶/۱۸
کتاب رو دوست داشتم کتاب در ژانر جنایی نوشته بود و البته از فصل اول داستان هم مشخصه پایان خوبی نداره داستان شک و تردید در دل آدم میندازه شاید بشه حدس زد که قاتل کیه ولی داستان جوری ما رو قانع می‌کنه که شک می‌کنیم و دنبال مضنون دیگه‌ای هم هستیم به نظرم این یکی از نقطه قوت‌های داستانه.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۳/۶
داستان جذاب و پرکشش هست. اگه به طور موازی مثلا مهتاب یه عاشق قدیمی هم داشت که مظنون‌ها زیاد بشن هیجان داستان بالا می‌رفت.
متن هم روان و بدون غلط املایی بود.
هرگز سادیسم شدن آدمها بدون علت نیست و اصلا به این موضوع پرداخته نشده و حتی این مورد روانشناسی رو هم زیر سوال برد.
در کل ارزش خوندن داره
Dark
۱۴۰۲/۴/۲۴
داستانی تو ژانر رازآلود جنایی عالی بود کوتاه اما هیجانی، باید بگم آخرش یکسری مشکلات داشت چون پلیس اینترپل میتونه مجرم‌های بین المللی در کشور‌های دیگر دستگیر کند اگر جرم شان ثابت شود. درکل از کتاب رضایت داشتم امیدوارم هر روز شاهد رشد چنین نویسنده‌هایی در کشور باشیم.
Dina
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
باسلام واقعا کتاب خوب و پر محتوایی بود و برای پر کردن اوقات فراغت توصیه میشود. تنها ایرادش این بود که بسیار کوتاه بود و خواننده که تازه با کتاب خو گرفته بود را ناامید میکرد. پیشنهاد میشود که نویسنده گرامی ادامه همین کتاب را به نثر در اورد. با تشکر از کتابراه
HamidReza Abedi
۱۴۰۲/۳/۱۰
یه کتاب جنائی ایرانی بسیار عالی
هیچ ایرادی تو داستان نیست
از کندی و کشدار بودن معمول نویسنده‌های ایرانی هم اثری نیست
نثرش روانه البته یه خورده بی ادبی داره که قابل اغماضه و به نظرم لازمه اینطور داستانهای خشن هست
در کل عالیه
F.Namazi
۱۴۰۲/۶/۱۵
سلام
کتاب پشت پرده سیاه کتابی پلیسی جنایی و معمایی هست، نگارش این کتاب به گونه‌ای هست که خواننده رو مشتاق به ادامه دادن میکنه سوالی که برام ایجاد شده این هست که هدف آقای کلانی از این قتل‌ها و جنایت‌ها چه بود
((اسم شخصیت اول چی بود؟))
Moocn
۱۴۰۲/۵/۲۲
داستانچه خوبی بود. واقعا آدم وقتی به شک میفته همه سلولای بدنش نسبت به اون اتفاق یا فرد هشیارن. متاسفانه کسی حرف این آقارو باور نکرد و ایشون خیلی ضربه دیدن. کاش اون موقع که شک کرد به اون چیزی که داخل کمده و پلیسا بودن میفهمیدن.
فریبا امینی امینه
۱۴۰۲/۷/۱۷
فوق العاده داستان قشنگی بود. خیلی ممنونم از جناب آقای بطحایی! خیلی جالب بود و مخاطب رو تا آخر با خودش می‌کشید. واقعا لذت بردم. با آرزوی سلامتی، شادی و موفقیت هر چه بیشتر برای شما! و ممنون از کتابراه خوبم!
مشاهده همه نظرات 43

راهنمای مطالعه کتاب پشت پرده‌ی سیاه

برای دریافت کتاب پشت پرده‌ی سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.